سیستان و بلوچستان در محاصره سیلاب

 بارش باران در کمتر از ۴۸ ساعت بخش‌های جنوبی ومرکزی استان سیستان وبلوچستان را با بحران روبرو کرده است. در حال حاضر شهرستان‌های خاش، دلگان و روستا‌های حاشیه تفتان استان سیستان و بلوچستان در محاصره سیل قرار گرفته اند و منازل مسکونی نیز در این مناطق در آب فرو رفته اند. براساس گفته منابع محلی امکانات هلال احمر در حال حاضر برای کمک رسانی کافی نیست.
 

به گزارش فرارو، با قرار گرفتن حوزه جنوبی ومرکزی استان سیستان و بلوچستان در وضعیت بحرانی، مدارس ۱۰ شهر نیز تعطیل شده است. دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفته است که " میزان بارش باران در ایستگاه باران سنجی «دستگرد» شهرستان نیکشهر به ۱۸۶ میلی متر رسیده است.

 بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از اداره کل هواشناسی استان سیستان وبلوچستان، از ایستگاه‌های مسکوتان، نیکشهر «۱۵۰» میلی متر بارش باران، مومان، بالا کنارک «۱۴۹.۵»، کهیر، کنارک «۱۴۹»، رئیس آباد، سرباز «۱۲۹»، شهر بزمان «۱۲۷»، شهر کنارک «۱۲۶.۵»، دلگان «۱۱۷»، بنت، نیکشهر «۱۱۵»، سورکمب، چابهار «۱۱۳»، ساربوک، قصرقند «۱۰۹»، شهر راسک «۱۰۷.۸» و ترشاب، خاش «۱۰۵.۵» و کهنوک دهپابید، خاش «۱۰۴» میلی متر بارش باران گزارش شده است. کارشناسان هواشناسی اعلام کرده اند که چنین بارشی در طول سال‌های گذشته کمتر اتفاق افتاده است.
 
طی ساعات گذشته، عکس‌ها و ویدئو‌هایی از استان سیستان وبلوچستان درشبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد راه‌های روستایی، منازل مسکونی وزمین‌های زراعی در بخش‌های مرکزی و جنوبی این استان با تخریب گسترده مواجه شده اند و امداد رسانی در برخی روستا‌ها تنها از طریق هوایی امکان پذیر است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
پاینده ایران و ایرانی - مالمو، سوئد
فقط تو داستانهای قدیم بود که از شهر یا کشور به عنوان شهر نحص یا نفرین شده یاد میکردن ,ولی حال این داستان به حقیقت پیوست﴿ایران مملکت عزیزمان دچار این نفرین و نحصی شده ﴾ هیچ چیز این مثیبتها هم واقعی وطبیعی به نظر نمیرسه ,اخه مگه میشه همه چیز پشت سرهم اتفاق بیفته,,لعنت به هر چه اخونده و مرگ بر ظالم جنایتکار
یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.