برپایی تجمعات اعتراضی در ایران بدنبال قبول مسئولیت شلیک به هواپیمای مسافربری توسط سپاه

نیروهای امنیتی به معترضان گاز اشک آور شلیک کردند رادیو فردا :نیروهای امنیتی به گروهی از معترضان به حادثه شلیک موشک سپاه پاسداران به هواپیمای مسافری در مقابل دانشگاه امیر کبیر گاز اشک‌آور شلیک کردند.
 

گروهی از دانشجویان و مردم مقابل دانشگاه‌های امیرکبیر و شریف در اعتراض به حادثه شلیک موشک سپاه پاسداران به هواپیمای مسافری و پنهانکاری مقامات جمهوری اسلامی تجمع کردند.

عکس تجمع امروز دانشجویان دانشگاه شریفمعترضان با سرداران شعارهایی چون «دروغگو دروغگو، مملکت رو رها کن» به پنهانکاری مقامات جمهوری اسلامی درباره این حادثه اعتراض کردند.
 
معترضان همچنین شعارهایی چون «سپاهی حیا کن، مملکتو رها کن» سر دادند. «این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت»، «کشته ندادیم که سازش کنیم رهبر قاتل را ستایش کنیم»، «مرگ بر دیکتاتور» از جمله دیگر شعارهای معترضان بود.
 
در همین حال خبرگزاری ایرنا نوشت: «صدها نفر از مردم تهران در اعتراض به اعلام دیرهنگام دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی که منجر به جان باختن حدود ۱۴۷ نفر از هموطنان شد، مقابل دانشگاه امیرکبیر در خیابان حافظ تهران اجتماع کردند». به گفته این خبرگزاری «حضور زیاد مردم بویژه جوانان موجب شده است تا سیل جمعیت به سمت چهارراه ولیعصر حرکت کنند».
 
گروه دیگری از معترضان نیز با تجمع در مقابل دانشگاه شریف شعارهایی چون «فرمانده کل قوا، استعفا» و «مایه ننگ ملت، سپاه بی‌کفایت» سر دادند. آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان فرمانده کل قوا، حسن روحانی، رئیس‌ جمهور، وزیر راه و شهرسازی به عنوان مقام مافوق هواپیمایی، مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده سپاه پاسداران، مسئولان پدافند سپاه و فرمانده قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا مقاماتی هستند که این اتفاق به حوزه مسئولیت آنان مرتبط است.
 
سه روز پس از فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری با ۱۷۶ سرنشین در اطراف تهران، ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای رسمی پذیرفت که پدافند سپاه پاسداران دچار خطا شده و به اشتباه این هواپیما را هدف گرفته است.
 
مقامات رسمی و رسانه‌های حکومتی نزدیک به سه روز اصابت موشک به این هواپیما را تکذیب و حاشا کرده و به تئوری‌های توطئه چون دست داشتن کمپانی بوئینگ در آن دامن زدند. ساعتی پس از اقرار جمهوری اسلامی به «خطای انسانی» که به سقوط یک هواپیمای مسافربری انجامید، نخست وزیر کانادا در بیانیه‌ای ویژه خواستار «شفافیت و اجرای عدالت» شد.
 
صبح روز شنبه نیز جمعی از دانشجویان در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در واکنش به سقوط هواپیمایی اوکراینی با شلیک موشک سپاه پاسداران تجمع کردند و یاد قربانیان این فاجعه هولناک را با روشن کردن شمع گرامی داشتند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۳
aarian - تهران، ایران

لعنت بر شما قاتلین جلاد که ۴۰ سال عربده کشیدید اما تنها کاری که از شما برامد ویرانی ایران و کشتن مردم ایران بود. موشک زدید برای انتقام از مرگ یک قاتل، یک آمریکایی کشته نشد، اما نزدیک به ۲۰۰ ایرانی‌ در اثر سقوط هواپیما و تشیع جنازه اون قاتل کشته شدند. این انتقام از آمریکا بود یا از مردم ایران؟ به جز فساد مرگ نکبت و بدبختی برای ایران نیاوردید بسکه بیکفایت هستید...
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
۴۴
fariba azizi - پاناما سیتی، پاناما

اگر به خاطر نخست وزیر اوکراین و سخنرانی قاطعانه جاستین ترودو و پیگیری‌های بین‌المللی دیگه نبود اینها هیچ وقت قبول نمیکردن. چقدر آدم دیگه رو کشتین که هنوز ما نمیدونیم یا میدونیم و شما جنایتکارا به روی خودتون نمیارین؟
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
۳۴
grizzly - برلین، آلمان

این اشتباهات به خاطر اینه که هر کسی سر جای خودش نیست اگر آخوندها برگردند به همون مسجد و روضه شون رو بخونند و سرداران سپاه برگردند به سبزه میدون و بازار همون کارهای مناسب خودشون رو انجام بدهند و مملکت رو بسپارند به افراد تحصیلکرده و لایق مملکت به این روز نمی افته.
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
۵۳
آزاذه - تهران، ایران

ننگ بر خامنه ای و ظریف و روحانی و فرماندهانش. دشمنان و قاتلان مردم شمایید و باید در دادگاه های بین اللمللی محاکمه بشوید.
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
۵۰
Kumasi - کوماسی، غنا

الان ایرانی اگرغیرت داری ، پشت این جماعت مصیبت زده رو بگیر...این بلا ممکن سرخودت هم می اومد اونوقت انتظارت چی بود؟
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
۴۴
smart292 - ونکوور، کانادا

مطهری گور به گور شده را کشتند ،فرادی آن روز ۲۰۰ نفر از مردم و ارتشیان و نخبگان ایرانی ارزشمند رژیم شاهنشاهی را در پشت بام مدرسه علوی اعدام کردید ، رجأیی و باهنر را کشتند فردای آن روز ۳۰۰ نفر را به عنوان ضد انقلاب اعدام کردید،حزب جمهوی اسلامی و بهشتی را کشتند ،فرای آن روز ۷۰۰ نفر را به عنوان ضد انقلاب اعدام کردید ، چقدر کشت و کشتار ، سینما رکس آبادان که توسط خامنه‌ای و رفیق دوست انجام شد را آتش زدید و مردم را زنده زنده سوزاندید ، کشتن مردم از سالهای ۵۸ به بعد ،سالهای جنگ که بیش از ۳ میلون کشته در جنگ دادیم و مردم را هم میکشتید به عنوان ضد انقلاب و ضد جنگ ، دهه ۶۰، دهه ۷۰ ،دهه ۸۰، دهه ۹۰، هواپیمای مسافر بری در خلیج فارس را میزنید به حساب امریکا میگزارید ، و بار دیگر هواپیمای مسافر بری را در فضای تهران میزنید به خاطر سلیمانی گور به گور شده ،میلیونها ایرانی را کشتید هنوز دست بردار نیستید، ننگ بر استبداد اسلامی دزد و خون آشام، مرگ بر خامنه‌ای دزد و ادمکش
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
۵۰
Kumasi - کوماسی، غنا
یک ماه همینجوری خیابون باشند شب و روز. ملت باید این اعتراضها راشیفتی کنند گروهی شب و گروهی روز خیابانها را پر کنند که نیروهای امنیتی زمان برای ارامش و اسایش نداشته باشند. بالاخره خودشون خسته میشن و روسیه و چین در عمل متوجه میشن که اخوند رفتنی و مهره سوختس . شب و روز خیابانها پر باشند بار مالی و روانی بیش از حد توانی بر این جانداران بیشرف متحمل میشه که منجر به از دست دادن کنترل توسط 4پایان ولایت وقیح میشه. خیابانها بخصوص در شهرهای کلان و تحدیدا تهران هرگز و هرگز و هرگز نباید خالی بماند نه شب نه روز.
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
۳۵
khoshhal khandan - دانمارک ، دانمارک
چرا این خبر رو در شبکه های اجتمایی غربی برجسته و پخش نمیکنند که مردم بدون حساب ملت ایران از این رژیم و دولت جداست
یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.