حمله موشکی ایران ؛ فرمانده لتونی: صد برابر شدیدتر از حملات قبلی بود، زمان دقیق آن را از قبل می‌دانستیم

بی بی سی :فرمانده نیروهای لتونیایی مستقر در عراق می‌گوید حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد از حملاتی که آنها پیشتر شاهدشان بودند بارها شدیدتر بوده، اما به دلیل اطلاع قبلی از وقوع حمله، فرصت کافی برای سربازان وجود داشت تا در مکان‌های امن پناه بگیرند.
 
آندرس برزینس، فرمانده نیروهای لتونیایی در عراق گفته است: "این حمله بسیار شدید بود. یکی از سربازهای ما که این ششمین ماموریتش در عراق است و بارها حملات خمپاره‌ای و موشک‌های ضعیفتر را شاهد بوده، می‌گوید این بزرگترین و خطرناکترین حمله بود."

 

آقای برزینس گفته این حمله صد برابر قوی‌تر از حملات پیشین بوده و موشک‌های بالستیک استفاده‌شده ۶۰۰ تا ۹۰۰ کیلو مواد منفجره داشتند که به گفته او اگر به اقامتگاه نیروها اصابت می‌کردند ضربه عمده‌ای می‌زدند.
 
اما به گفته او نیروهای مستقر در پایگاه عین الاسد "زمان دقیق" حمله را از قبل می‌دانستند و به همین دلیل فرصت کافی برای پناه گرفتن نظامیان وجود داشت.
 
نیروهای عراقی هم در پایگاه مورد حمله حضور داشتند و ایران از قبل در "پیامی شفاهی" به عراق برنامه‌اش برای حمله را اطلاع داد. فرمانده هوافضای سپاه گفته ایران به دنبال کشتن نیروهای آمریکایی نبوده، هرچند به ادعای او "حتما" بسیاری کشته‌ شده‌اند. آمریکا گفته هیچ تلفاتی نداشته است.
 
فرمانده نیروهای لتونیایی گفته تمام موشک‌ها به تاسیسات نظامی اصابت کردند و خسارت به باند و تاسیسات دیگر وارد شد که بسیار کمتر از ضربه بالقوه در صورت هدف گرفتن اقامتگاه نیروها بود.
 
اما به گفته او با توجه به اطلاع قبلی از زمان دقیق حمله، نیروها در امنیت بودند. او گفت سربازان لتونی چهار کیلومتر با محل اصابت موشک فاصله داشتند.
 
او گفت نیروهای ائتلاف مستقر در پایگاه برای این سناریو هم آماده بودند که ایران به جای مواد منفجره از کلاهک شیمیایی استفاده کند.
 
فرمانده لتونی گفت تجهیزات و ماشین‌آلات هم جابه‌جا شده بود و گزارش‌های رسانه‌های ایرانی از گستردگی خسارات‌ به شدت اغراق‌آمیز بوده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۰
Kumasi - کوماسی، غنا

این بود انتقام سخت! !! قبل عملیات پیغام میدید داریم میزنیم بعد عملیات هم مشخص میشه اصلا هدفگیری چیز دیگه بوده ! و حتی خون از دماغ کسی نیومده، مدرکش هم صحبت های مقامات عراق ، خودتون هم که اذعان دارید که حمله به قصد کشتن نبوده ....پس معلومه همه اینا فیلم بوده .نه؟ با خودتون الان به ریش ملت میخندید...البته حق هم دارید ...اما چطور راضی شدید قربانی بدید اونهم اصلا بگیر سلیمانی آدم بد ولی ایرانی که بود، بخاطر شما مثل نقل ونبات مخالف میکشت ...ذوب در* ولایت * بقول خود رهبر که بود!!....خدایی چه جانوری هستی آخوند...بابا طرف رو گرا دادی به آمریکایی ها طوری زدن فقط کمر به بالا موند ازش ، الان بهشون اخطار میدی بعد موشک میزنی؟؟ اینکه هر احمقی معنی شو میفهمه! یعنی سلیمانی قربانی شد ، چه گریه ای هم سر نماز میت میکردید...بابا چه جانوری هستید شما....الان اون دختر سلیمانی که میگفت عمو انتقام ! اون حسن عمونصرالله و نیابتی ها رو هم که گفتید تعطیلش کنه علیه آمریکایی ها .....دیگه گوساله هم میفهمه زد و بند بود........هواپیمای اوکراین هم که داره گندش در میاد.
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
۳۴
newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

(زمان دقیق آن را هم میدانستیم) !!!. شما هایی که تو این سایت میاین از حکومت پول زندگی سفر ماشین و غیره میگیرین برای فروش هموطن خودتون،. ببینید که سلیمانی که ۲۰ سال نوکر رهبر بود حتا یک آمریکایی رو بخاطرش نکشتن!!. فردا که بخوان زیر آب کسی رو بزنن اول فکر می‌کنن که چه کسایی مثل شما اطلاعات داره اول از همه. خود شما رو ترور می‌کنن . از این نون کثیفی که میخورین دست بکشین! این زندگی نیست. برین دنبال یه کار شرافتمندانه.
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
۶۲
lehrte - هانوفر، آلمان

انگار این حرفا را از طرف جمهوری اسلامی بهش دیکته کردن که بگه ...بعد ببین بی بی سی با چه اب و تابی نوشته
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

نه؟! یعنی باور نکنیم ۸۰ آمریکایی کشته شدند؟ پس آقا چلاقعلی که سیلی زد به کجا خورد؟ من فکر میکنم اون دست آقا که مصنوعیه، یعنی جدا میشه رو با موشک فرستاند به عراق که اونها برش دارند و به صورت هم بزنند! و ادب بشوند!
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.