فرمانده هوافضای سپاه: دنبال کشتن نبودیم، اگرچه حتما ده‌ها نفر کشته شدند

پرچم گروه‌های شبه‌نظامی شیعه طرفدار ایران پشت آقای حاجی‌زاده بود بی بی سی :سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، می‌گوید ایران در حمله موشکی به دنبال کشتن نبوده، هرچند "حتما" ده‌ها نفر از نیروهای آمریکایی در این حمله کشته شده‌اند.
 

آقای حاجی‌زاده درباره حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در عراق گفته است: "ما در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم، اگر چه حتما ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند."

 
فرمانده هوافضای سپاه گفته کشته‌ها و زخمی‌های ادعایی او با هواپیماهای ترابری نظامی منتقل شده‌اند. هیچ منبع دیگری چنین خبری را تایید نکرده است و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرده که آمریکا تلفاتی نداده است. دیگر کشورهایی که در عراق نیرو دارند نیز می‌گویند کسی از میان نیروهایشان کشته یا زخمی نشده است.
 
آقای حاجی‌زاده گفته: "ما اگر دنبال کشتن بودیم، می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند و اگر جواب می دادند از آنجایی که شرایط تغییر می کردند و تکلیفی بر حفظ جان نیروهای نظامی آمریکا نداشتیم، در گام‌های دوم و سوم ظرف ۴۸ ساعت ۴ تا ۵ هزار کشته می‌دادند."
 
سخنگوی نخست‌وزیر عراق گفته ایران پیش از حمله به طور شفاهی پیام داد که قصد دارد چنین حمله‌ای انجام دهد. وزارت دفاع آمریکا می‌گوید این کشور به این دلیل تلفات نداده که آمادگی لازم را داشته و سیستم‌های هشدار آمریکا باعث شد که جان نیروهایشان حفظ شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران

موش کور بخوره تورو. قطعا ده ها نفر کشته شدن اما نه در پایگاه بلکه در کرمان و هواپیمای اکراین.
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
۴۰
ukjohnuk - لندن، انگلستان

اگه ترامپ عرضه داشت ج میداد .احمق موقع صحبت کردن میلرزید.بعد جنگ جهانی دوم سابقه نداشته کسی به مواضع امریکا حمله کنه قبل و بعدشم بگه حمله میکنه .این تازه اولشه از این به بعد ترامپ ترکیه هم بره شب جاشو خیس میکنه از ترس .درود به سردار حاجی زاده و تبریک به سپاه. به مرگ ترامپ مست هم چیزی نمونده.
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
۱۰۷
vikingoslo - اسلو ، نروژ

فهمیدیم انتقام سخت مفهومش چیه !!! :))))
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
۶۴
zarduscht - فرانکفورت، آلمان

[::ukjohnuk - لندن، انگلستان::]. نازت .چقدر خودت خودت را راضی‌ می‌‌کنی‌؟چگونه؟ سخن گوی ارشد سپاه گفت. ما عمدا کسی‌ را نکشتیم. فقط یک اخطار بود. کشتید یا نکشتید ؟ اول بین خود تکیلف خود را مشخص کند. بعد در اینجا سر منبر برو. تازه چرا موشک؟ توی کرمان یک داربست زدید. برای عزا.۸۰ نفر را کشتید، ۳۰ تا موشک زدید. هیچ کسی‌ نمرد، خوب چرا با داربست حمله نکردید.؟ اثرش که بیشتر است.یا می‌‌رفتید سر مرز اجر پرتاب می‌‌کردید. خسارت بیشتر داشت.
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

شاید هم بیست ها نفر کشته شده اند! خاک بر سرتان با این دروغهاتون و اون مثلا نمازی که میخوانید! یه سری بدبخت بی اراده دور چلاقعلی جمع شدین و فقط به فکر خودشیرینی و خاویار مالی هستید!!
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
۵۰
Kumasi - کوماسی، غنا

ین بود انتقام سخت! !! قبل عملیات پیغام میدید داریم میزنیم بعد عملیات هم مشخص میشه اصلا هدفگیری چیز دیگه بوده ! و حتی خون از دماغ کسی نیومده، مدرکش هم صحبت های مقامات عراق ، خودتون هم که اذعان دارید که حمله به قصد کشتن نبوده ....پس معلومه همه اینا فیلم بوده .نه؟ با خودتون الان به ریش ملت میخندید...البته حق هم دارید ...اما چطور راضی شدید قربانی بدید اونهم اصلا بگیر سلیمانی آدم بد ولی ایرانی که بود، بخاطر شما مثل نقل ونبات مخالف میکشت ...ذوب در* ولایت * بقول خود رهبر که بود!!....خدایی چه جانوری هستی آخوند...بابا طرف رو گرا دادی به آمریکایی ها طوری زدن فقط کمر به بالا موند ازش ، الان بهشون اخطار میدی بعد موشک میزنی؟؟ اینکه هر احمقی معنی شو میفهمه! یعنی سلیمانی قربانی شد ، چه گریه ای هم سر نماز میت میکردید...بابا چه جانوری هستید شما....الان اون دختر سلیمانی که میگفت عمو انتقام ! اون حسن عمونصرالله و نیابتی ها رو هم که گفتید تعطیلش کنه علیه آمریکایی ها .....دیگه گوساله هم میفهمه زد و بند بود......خیلی بابا حـ... اید ....هواپیمای اوکراین هم که داره گندش در میاد....کار خودتون هست از شما
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

انقدر این ها ابله هستند که نمیدانند خامنی دستور داده کسی کشته نشود چون از قبل با امریکائیان هم اهنگ کرده بود که موشک ها فقط به انبارهای خالی بخورد و دهان ابلهانی که برای دفن یک دست 59 نفر کشته دادند بسته شود. در حقیقت سپاه توپ توخالی در داده است
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

ما به همه گفتیم زدیم، شمام بگین زده. «اینهم نمایشی برای مردمانی که هنوز در دوران قیصر زندگی می کنند»
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
۳۴
newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

دیگه فقط هیچی نگین هلقو ببندید بهتره. یه بچه ۱۰ ساله هم فهمید که از ترس مردین و با آمریکا تبانی کردین که. دهن این مردم ساده رو ببندین .همین هایی که فکر میکردن سلیمانی واقعا راکی بوده. نمیدونستن که شما از هالیوود بیشتر رو این تبلیغ کردین.
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
۵۶
yahya3212000 - برگن، نروژ

فقط میتونن ۱۵۰۰ نفر آدم بیگناه رو تو خیابونها بکشن! حالا هم این جان برکفان از ترسشون مسافران شوربخت رو میکشن! یا چندتا مورچه درپایگاه آمریکایی‌ها! ننگتون باشه آخوندهای کثافت با سگهای پاسدارتون وعمونصرالله😣😣😣😬🥺🥺
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
۴۵
sahandoglu - لندن، انگلستان

سالیان سال است که همه را فزیب دادند با برنامه موشکشان. الان فهمیدیم که ان موشکها عروسک و اسباب بازی بیش نبوده اند. 15 موشک پرتاپ شد به جز 2 تای انها همه انها به ضحرا اصابت کرد و دو تای انها هم هیچ خسارتی وارد نکرد. ایران قدرت نظامش را رو کرد و همه فهمیدند که ایران قدرتمند نیست . چرت و گرت انتقام هم همش شعار و لات بازی بیش نبود
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
۴۷
آرام کریمی - استکهلم، سوئد

[::ukjohnuk - لندن، انگلستان::]. ساندیس خور گرامی از لندن برگرد کرمان از قبر میزرا قاسمی حفاظت کن، چرا تو بلاد کفر نشستی؟
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

بزنید بکشید و کشته شوید به درک .ننگ و نفرین بر اصل این دین و نظام کثیف
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
۲۲
یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک

خیلی مختصر و مفید میگم: امپریالیسم و صهیونیست پاپیون کردن در حد گره کور یعنی باز نمیشه.
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
۳۴
grizzly - برلین، آلمان

فقط یک احمق تصور میکنه دیگران احمقند،اولاً این حمله موشکی غافلگیرانه نبوده چون خود آمریکایی ها اعلام کردند که یک چنین حمله ای قراره اتفاق بیافته به همین دلیل کاملاً آماده بودند دوماً خیلی مسخره است اگر فکر کنیم که آنها به جای امنی پناه نبرده اند و ایستاده اند جلو موشک تا کشته بشوند.
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
۳۴
newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

[::ukjohnuk - لندن، انگلستان::]. ترامپ زد قهرمان فندقی تون رو ۶ تیکه کرد. چند تا ترقه پرت کردین تو عراق گفتین سیلی زدیم!!۱۲۴۰۰۰ تا آمریکایی رو میخوایم بکشیم!!. ۳ روزه مردم دارن بهتون تو تمام سایتها میخندن. کمتر خودتون رو اسباب خنده مردم کنین!!
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
۳۴
newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

[::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. ترامپ زد قهرمان فندقی تون رو ۶ تیکه کرد. چند تا ترقه پرت کردین تو عراق گفتین سیلی زدیم!!۱۲۴۰۰۰ تا آمریکایی رو میخوایم بکشیم!!. ۳ روزه مردم دارن بهتون تو تمام سایتها میخندن. کمتر خودتون رو اسباب خنده مردم کنین!!
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
۵۴
Jeghjeghe - کپنهاک، دانمارک

[::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. فاطی جان, خیلی مختصر بگم برای شما و زهرا رختشورتون, فک کنم خاویارهای خام ان ه ای تون رو پاپیون کردن همونطور که شما فرمودید در حد گره کورباز شدنی هم نیست!!!!!!!
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
۵۳
آزاذه - تهران، ایران

واقعا مسخره است
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱
۴۳
Alphabet - پترس، یونان

مشتی انگل و کثافتید که مردم و نخبه های این مرز و بوم را بکشید برای بقای وجود کثیف و منفورتون. از شما خوارتر همانهایی هستند که برای جنازه تون حضور پیدا کردند.
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
۳۷
kamaan - تهران، ایران

وای خدا که اینا چقدر مهربون هستن و انسان دوست
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
۵۷
Hatef - پاریس، فرانسه

آشکارا به شعور همه توهین میکنند، ولى آنچنان مردم را درگیر بدیهیات کرده اند، که کسى اهمیتى به این موضوعات نمیدهد. کم کم به این نتیجه میرسم که جز یک اتفاق مانند حمله خارجى، روزنه امید دیگرى نیست. حتى لیبى و سوریه اى شدن بهتر است تا از دست دادن انسانیت.
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
۲۲
یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک
از روزی که رزمندگان ولایت مواضع انریکایی ها رو موشک باران کردند از طریق کانالهای مخفی مشغول تجسس و پیگیری این مزدور های قاتل و متجاوز هستم. بدجوری ترسیدن.
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
۴۲
paksan - ایران، ایران

آمریکا مثل ایران نیست که اگر کسی کشته شده باشه مخفی کنه یا اصلا بتونند مخفی کنند چون رسانه های آمریکایی بلایی سر ترامپ میارن که فرار کنه از آمریکا ولی این مرتیکه احمق روز قبلش میگه آمریکایی ها سفارش تابوت بدهند از این طرف قبل از حمله بهشون خبر میدن که نیروهاشون رو تخلیه کنند و حالا میاد میگه ما قصد کشتن کسی رو نداشتیم؟ پس بیخود میکنی موشکهای گران قیمت رو هدر میدید؟ هر کدوم از آنها بالای دو سه میلیارد تومان هزینه داشته و خوب این حملات رو با خمپاره هم میشد انجام داد نیاز نبود از کرمانشاه شلیک کنید با این همه هزینه؟ شک نکنید سلیمانی رو هم با هماهنگی خودشون به کشتن دادن و نظام خونخوار ولایت فقیه نیاز به کشته سازی داشت تا از بحران خارج بشه و چه کسی بهتر از سلیمانی که با کشته سازی و مراسم های اینها به اهداف خودشون رسیدند. تجدید روحیه بسیجی ها و احمقهایی که کاسه داغتر از آش هستند و فشار امنیتی بیشتر بر مردم و نمایش خیابانی با اعزام نیروها به شهرهای مختلف. شک نکنید هدف کشتن خامنه ای همین مسائل داخلی بود و هست و خیلی هم از آمریکا متشکر هستند.
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
۶۳
vg2000 - اسلو، نروژ

وقاحت هم حدی داره آدم حالش بهم میخوره از این همه دروغ
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳
۲۲
یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک
[::paksan - ایران، ایران::]. چی آمریکا مثل ایران نیست، اگه چشات رو ببندم و ولت کنم تو وست‌وود لس‌آنجلس، عمرا اگه بفهمی آمریکاست. چلوکبابی، جواهری، کتابفروشی، نونوایی، سمساری، حموم نمره. اگه سحرخیز هم باشی، حلیم و کله‌پاچه هم گیرت میاد. انگاری رفتی مثلا وسط شوش.
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
ده ها پشه بیگناه را شاید به قتل رسانده باشید در کوه وبیبانهای عراق ولی از نیروهای امریکا پایگاه الاسد و پایگاه اربیل نه اینکه نکشتید زخمی هم نکردید. اخر تا کی می خواهید دروغ و چاغان را تحویل مردم بدهید.
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۷
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
[::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. فاطی از خواب بیدار شو و مطمئن باش همانطوری که سلیمانی تروریست با همکاری ایران و امریکا تبدیل به کتلت شد شما پادوها را به وقتش قربانی میکنند فکر نکنی که شهید بحساب بیائی نه چون از دو طرف مورد لعن و نفرین قرار میگیری و دمار از روزگار شما ساندیس خوران در میاورند توسط خود شخص کفتار علی خرمنی دیدی به سلیمانی هم رحم نکردند
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
۲۲
یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک
[::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. برای ظهور منجی موعود عالم، آقا امام زمان عج، حتی شده خودمان را هم باید قربانی کنیم.
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
[::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. اون آقاتون ته چاه داره فاضلاب جمع میکنه بگور پدرش خندیده اگر جرات کنه از ته چاه دربیاد خخخخ
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
[::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. اون منجی تان فعلا داره ته چاه خرافات و توهم شما دست و پا میزنه ها ها ها ها
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.