ترامپ درباره حمله ایران: هیچ آمریکایی کشته نشد؛ آمریکا آماده است تا صلح را در آغوش بگیرد

 ترامپ را در این سخنرانی، معاون رئیس جمهوری، وزرای خارجه و دفاع و همچنین برخی فرماندهان نظامی همراهی می کردند. صدای آمریکا :دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، درباره حمله سپاه پاسداران به مواضع آمریکا در عراق گفت هیچ آمریکایی در این حملات کشته نشده است.
 

پرزیدنت ترامپ ظهر چهارشنبه ۱۸ دی ماه در یک سخنرانی که مقامات دولتی و نظامی او را در کاخ سفید همراهی می‌کردند، گفت که تا زمانی که او رئیس جمهوری آمریکا است ایران قادر به دستیابی به بمب هسته‌ای نخواهد بود.

وی افزود که هیچ نیروی آمریکایی یا عراقی در حملات رژیم ایران در شب گذشته آسیب ندیده و خسارت‌های وارده نیز جزئی بوده است که از این رو به نظر می رسد ایران قصد دارد اقداماتش را کاهش دهد.
 
رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به این که کشورهای جهان از سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) اقدامات ایران را تحمل کرده‌اند، گفت: «آن روزها دیگر تمام شد. ایران با تروریسم و فعالیت هسته‌ای جهان را به خطر انداخته است. هفته گذشته ما یک تروریست را که جان آمریکایی‌ها را تهدید می‌کرد، از بین بردیم. قاسم سلیمانی رئیس نیروی قدس مسئول یکی از وحشتناک‌ترین‌ گروها بود. تروریست‌های حزب‌الله و دیگر نیروها را تربیت کرد.... دست‌های سلیمانی به خون مردم ایران و آمریکا آغشته بود.»
 
پرزیدنت ترامپ افزود: «ما به سرعت اقدامات تحریمی بیشتری را علیه ایران به اجرا می‌گذاریم. این تحریم‌ها تا تغییر رفتار ایران پابرجا خواهند ماند.» وی با اشاره به اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران مانند حمله به کشتی‌ها گفت که ایران با امضای توافق هسته‌ای میلیاردها دلار، از جمله یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار پول نقد گرفت و به جای توقف شعار مرگ بر آمریکا، در همان روز امضای توافق هم مرگ بر آمریکا گفتند.
 
رئیس جمهوری آمریکا به اعتراضات ماه گذشته ایران اشاره کرد و گفت که جمهوری اسلامی اخیرا ۱۵۰۰ شهروند معترض ایرانی را کشته است.
 
پرزیدنت ترامپ درباره برجام هم گفت که توافق هسته‌ای به زودی منقضی می‌شود و تاکید کرد که ایران باید جاه‌طلبی هسته‌ای خود را متوقف کرده و فعالیت‌های تروریستی را پایان دهد. وی گفت که زمان آن رسیده است که بریتانیا، فرانسه، آلمان، چین، و روسیه از توافق هسته‌ای خارج شوند و روی توافقی جدید کار کنند که به نفع همه باشد. پرزیدنت ترامپ افزود تا وقتی که ایران مدام جنگ‌افروزی و خشونت‌ورزی می‌کند، صلح و ثبات در منطقه برقرار نمی‌شود. او گفت: «ایران بداند کارزار تروریستی‌اش دیگر تحمل نخواهد شد.»
 
رئیس جمهوری آمریکا داعش را دشمن طبیعی ایران و از بین بردن داعش را به نفع ایران دانست و تاکید کرد که «ما باید روی این و دیگر اولویت‌ها مشارکت کنیم.» وی تصریح کرد که خواهان زندگی خوب برای ایران است و گفت که آمریکا «خواهان صلح با کسانی است که پذیرای آن باشند.»
پرزیدنت ترامپ در پایان گفت که از ناتو می‌خواهد در خاورمیانه بیشتر مشارکت کند.
 
سه شنبه شب، سپاه پاسداران پایگاه «عین الاسد» پایگاه بزرگ محل استقرار نیروهای آمریکایی در غرب عراق را هدف حمله موشکی قرار داد.
 
پنتاگون در بیانیه‌ای که ساعتی بعد منتشر شد، خبر داد که پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکا در اربیل نیز هدف قرار گرفته است.
 
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، در نخستین واکنش به حمله سپاه پاسداران به مواضع نیروهای آمریکایی در عراق بامداد چهارشنبه ۱۸ دی نوشت: همه چیز خوب است! موشک‌ها از ایران به سوی دو پایگاه نظامی در عراق شلیک شده بود. ارزیابی تلفات و خسارات در دست انجام است. تاکنون که همه چیز خوب است! ما، با فاصله زیاد با دیگران، نیرومندترین و مجهزترین ارتش جهان را داریم! من فردا صبح بیانیه‌ای را صادر خواهم کرد.
پنتاگون ساعتی بعد در بیانیه‌ای نوشت: ایران در تاریخ ۷ ژانویه، حوالی ساعت ۵:۳۰ بعدازظهر (به وقت شرق آمریکا)، بیش از ۱۲ فروند موشک بالستیک را به سوی نیروهای نظامی ایالات متحده و نیروهای ائتلاف در عراق شلیک کرد. روشن است که این موشک‌ها از ایران شلیک شده و دست‌کم دو پایگاه نظامی عراق در الاسد و اربیل را، که میزبان پرسنل نظامی آمریکا و نیروهای ائتلاف هستند، هدف قرار داده‌اند.
 
سه شنبه شب پرزیدنت ترامپ جلسه‌ای با تیم امنیت ملی خود برگزار کرد. در این جلسه، مایک اسپر وزیر دفاع، مایک پمپئو وزیر خارجه و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا حضور داشتند.
 
واکنش ایران به کشته‌شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس توسط آمریکا است. جمعه گذشته آمریکا با فرمان پرزیدنت ترامپ، قاسم سلیمانی و معاون حشد الشعبی را در نزدیکی فرودگاه بغداد کشت.
 
پرزیدنت ترامپ می گوید دستور حمله موشکی به فرمانده پیشین نیروی قدس را او صادر کرد؛ زیرا سلیمانی سازمان دهنده حملات به آمریکایی ها و عراقی ها بود و قصد انجام اقدامات تروریستی بیشتری را داشت.
وزارت خارجه ایالات متحده روز یکشنبه ۱۵ دی ماه در یک توئیت نوشت: «سلیمانی قهرمان نبود. او قاتل ایرانی ها، آمریکاییان، و هزاران تن دیگر بود.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۲
ordak - بن، آلمان

میگه تعداد زیادی سرباز امریکایی از خنده مردند . میگه از جک شد اینها موشک بودند یا موشک یا شاید ابگرمکن پس از باروت.
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
تبریک به هواداران از جان گذشته علی خامنه ای. تبریک به رهبر مسلمانان جهان علی خامنه ای. تبریک به ایرانیان فهیم و شهید پرور ایران. پیروزی تان مبارک
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
۳۹
winnie1987 - بيرمنگهام، انگلستان

قابل توجه بسیجی‌ها و سپاهی‌های گاو تر از گاو. خوردید؟ نوش جان کردید؟ خرهای خدا، آومدن یک سیلی به آمریکا بزنن، به جاش ۱۵۰ تا سیلی به خودتون زدند. ۵۶ تا کشته دیروز، ۱۰۰ تا هم امروز هواپیما رو زدن. چند تا آمریکایی مردن؟ هیچی! خامنه‌ای و دار و دسته ش مگه مغز خر خوردن بیان با آمریکا در بیفتن؟ ناز و نعمت و چپاول و قدرت رو ول کنن برن کجا؟؟؟ بدبختها! نفهم ها! شماها هستین که میمیرین نه آخوندها و توله هاشون. وقتی هم که مردین، زنان و دخترانتون رو میبرن مشهد صیغه موقت می‌کنن برای برادران عراقیتون! که پول شرعی در بیارن تا بچه‌هاشون در اروپا و آمریکا و کانادا مفت بخورن و بچرن و کیف و عشق کنن و با فراری و لامبورگینی و رولکس و حوری و پری عکس بندازن و به ریش شماها بخندن. خاک بر سرتون کنن، اگه کمی شخصیت داشتید و برای یک پاکت آبمیوه و دو زار حقوق دنبال اینها راه نمیفتدین، نه کشته میشدین و نه هر قرمساقی اینطور سوارتون. باز برید دست رو مردم بلند کنید، باز برید شعار بدید. اون دنیا رو به شما پیش فروش میکنند که خودشون این دنیا حال و حول کنند. یا مغز ندارید یا شرف و شخصیت، شاید هم هردو.
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
۴۰
Revolver_Ocelot - رشت، ایران

آقای ترامپ دیدی بهت گفتم اینا فقط قمپز قهرمانانه دارن ! دیدی ! اینا فقط زورشون به مردم خودشون میرسه و بس ! خاک بر سر علی چلاق
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
۵۹
Attila14 - استکهلم، سوئد

۱۲ تا موشک به پایگاه ما (با ۴۰۰۰ نظامی مستقر) شلیک کردن و چون کسی اسیب ندید ما اماده ایم هر چی اخونده ماچ کنبم!
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

تماما یک بازی دو طرفه. من حتی شک دارم سلیمانی کشته شده باشد چون اگر ماشین او را ببینید غیر از مقداری اهن پاره هر چیز دیگری پودر شده است و باقی ماندن یک دست و انگشتر سئوال برانگیز هست
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
۲۴
fanus2013 - مسکو، روسیه

از اول هم معلوم بود این اخوندهای وابسطه به امریکا جرات این کارها را داشته  باشن. نیروهای امریکایی قبل از حمله تمام پادگان را با تجهیزات ترک کرده بودن  اینو این اخوندها هم میدنوستن.بهد میخواستن با بلدزر اونجا را خاک برداری کنن  دیدن واسه اینکار موشک فاتح خیلی خوبه.هه هه هه شماها فقط زورتون به  مردم بیگناه میزسه
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

آقای ترامپ بازی کثیفی راه انداختید با رژیم غاصب اسلامی . آغوش آمریکا همانند دایه ای مهربان برای ملاها همیشه باز است تو هم همانند اوباما شیاد و حقه بازی
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
۷۷
چهارشنبه سوری ایران - فرانکفورت، آلمان

جام زهر را نوش جان کرده فقط میخواست ۱۵۰۰ کشته فراموش بشه
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

ننگ و نفرین بر شما چه ترامپ چه آخوند این وسط فقط مردم را قربانی کردید در حالی که از ماهها پیش توافق نامه ای بین خودتان رد و بدل شد و این نمایشهای مسخره را آمریکا و آخوندها براه انداختند و در آبانماه ۱۵۰۰ نفر جان خودشان را از دست دادند برای هیچ و پوچ الان ترامپ و سپاه و خامنه ای دارند به ریش ما مردم گول خورده میخندند ،حتی به بسیجیان هم میخندند و شما ساندیس خوران که ناآگاهانه حمایت از این نظام فاسد میکنید این نظام سرخرسپاه خودش را قربانی کرد مطمئن باشید شما را هم قربانی میکند
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷
۵۷
RAHSHENAS - برلین، آلمان

خوب موقع انتخابات هست نقش شون گرفت ! . ماکلمه ترامپ و روحانی:. ‏+تو زدی بذار ماهم بزنیم. _ولی فقط پایگاه خالیمو. +نهههه،چنتا نیرو هم بذار توش. _ باشه ولی فقط نیروهای عراقی. +ای دهنتو گ . باشه.
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳
۴۳
پنجاه و هفت - ریو، برزیل

دولت ایران قدرت نظامی خود را نشان داد و ترامپ ترسو تو زرد در اومد.
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
۳۶
shahruz-kh - فرانکفورت، آلمان

چقدرهم هیچکی نفهمید که همه جریانات اخیر ی بازی بیشتر نبود.
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
۵۴
shirzan - برلین، آلمان

ترامپ میگه شو تموم شد پاشین برین خونتون . خامنه ائی هم میگه تور و سیرک بازی ایران گردی جنازه قاسم گچکار هم بپایان رسید . دلقکهای سیرک هم که مردم ایران بودند مرخص تا نمایش بعدی که بیست و دوم بهمن چهلم قاسم خان
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
۴۳
پنجاه و هفت - ریو، برزیل

آمریکا طبل تو خالی. برید بابا گاو چرونی
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
۵۵
arya_japan - توکیو، ژاپن

چرا دروغ میگویی که کسی کشته نشد! شش تا مارمولک و هشتا پشه کشته و مجروح شده اند !
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
۴۴
Liberte - ارومیه، ایران
پیش بینی های بنده برای شما دوستان: 1- ترامپ در پاییز امسال دوباره رییس جمهور میشه و اینبار تندتر و سخت تر از قبل با ایران برخورد می کنه، چون دیگه تری از عدم انتخاب شدنش در انتخابات نداره. 2- ایران به خاطر تحریم ها ی سخت و اقتصاد رو به زوال باز ماجراجویی هایی چون آرامکو و نفت کش ها خواهد داشت، هم جو داخخلیو رو مشغول کنه و هم عقده روانیشو در محیط بین الملل تلافی کنه، انتفاع همه از نفت اون هم جلوی چشمانشون خیلی سخت هست. 3- ایران به تدریج پیش به سوی غنی سازی 90 درصدی اورانیوم ، صبر اروپایی ها تموم میشه و مکانیسم ماشه و شورای امنیت و منشور هفتم 4- معادلات سیاسی عراق به نفع ایران نخواهد بود 5- چین به آمریا متمایل میشه ولی روسیه تا بحران اوکراین و کریمه رو به نفع خودش و شناسایی غرب حل نکنه، کماکان از ایران و اسد حمایت می کنه. 6- دولت و مجلس ایران تندتر و رادیکال تر میشه. 7- چندتا پیش بینی دیگه ، و اینکه ایران به جام جهانی 2022 صعود نمی کنه.اون هم در قطر!
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
۵۹
ایرانی‌ دبش - تهران، ایران

درود بر سربازان ایران زمین پاسداران مرز‌های ایران و ننگ و نفرین بر دشمنان ایران و ایرانی‌
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
[::پنجاه و هفت - ریو، برزیل::]. خوشم میاد ...خوب سنگ پایی تحویل جامعه داده. حالًا تو ریو هستی بپا تفاوتهای فرهنگی اذیتت نکنه!
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
[::پنجاه و هفت - ریو، برزیل::]. أی جاااااااااااان! شماها که خیلی پر و پیمون و همچین پهلوون هستین! اخه شماها چی بهتون میدن بخورین که اینقدر همزمان خنگ و پر رو میشین؟ 🤣
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
۴۳
پنجاه و هفت - ریو، برزیل
[::ordak - بن، آلمان::]. اصلا معلومه چی نوشتی.
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
ملکه الیزابت: دانولد یه وقت خر نشی بزنی آخوند ها را در بدر کنی ها، اینجوری که تهدید میکردی من نگرانم. ترامپ: اوه، نه، آره، راست میگی، من همش جو گیر میشم و یادم میره خودمون اینارو اونجا مستقر کردیم چهل سال پیش. مرسی که تلفن زدی و یادم آوردی.
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
۴۲
freedom of the press - تهران، ایران
و این بود پایان داستان به فنا دادن قاسم تروریست برای حفظ بقاء رژیم و منحرف کردن اذهان مردم از قتل عام مردم در آبانماه. مردم احمق ایران دیدید چه راحت با هم دارند کنار می آیند فقط مونده قسمت آخر نمایش که پا درمیانی یک کشور که دوست هر دو کشور است و احتمالا عمان یا پاکستان و‌ یا عراق هستش. و این بود پایان سناریوی به فنا دادن تروریست قاسم گچکار برای حفظ نظام . فردا ترامپ و خامنه ایی زرای طرفدارانشان می‌کند ما برنده بودیم طرف مقابل التماس کرد که ما را ببخشید . ما چه قدر خوشبختیم.. همه چیز چرا اینقدر آرامه!!!!
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
۴۲
freedom of the press - تهران، ایران
[::پنجاه و هفت - ریو، برزیل::]. از طرز صحبت کردند باید ملا باشی یا ملا زاده.
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
۴۳
پنجاه و هفت - ریو، برزیل
[::freedom of the press - تهران، ایران::]. [::hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا::]. فضول بردند جهنم، گفت هیزمش تره. هر کس با علی در افتاد ،ور افتاد. آزادی بیان یادتون نره جیگر
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
[::arya_japan - توکیو، ژاپن::]. من همینجا به جمهوری اسلامی اعلام میکنم در هر نقطه از کره زمین حیوانات رو بکشید میزنم اونیکی سردارهاتونو کتلت میکنم. آدم هرچه قدر دوس دارید بکشید چون انسانها جمعیتشون داره زیاد میشه و مخل اکوسیستم هست.
‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
[::پنجاه و هفت - ریو، برزیل::]. اخ ننه قربون اون آزادی بیان و ژست دموکراسی شما گل درشتهای عرزشی بره! ما که نه فضول هستیم و نه به جهنم اعتقاد داریم. شما خودت زحمت چک کردن هیزم رو بکش. حالا تر و خشکش رو دیگه خودت با وسیله مقتضی خودت بکش
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۷
۵۸
ادوینو - گوالف، کانادا
قرار نیست کسی دیگه کشته شه چه امریکایی چه ایرانی البته منظور از ایرانی نه اونهایکه دنبال ماجراجویی در کشور عراق یاسوریه باشند اینها همه بازی مجتبی خامنه ای با دمش گردو میشکنه این روزها خوب خلاص سدند از دسته سردار که دنبال شهادت میگشت دلشو نشکوندند و شهیدش کردن.
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۷
۵۷
RAHSHENAS - برلین، آلمان
[::پنجاه و هفت - ریو، برزیل::]. قوانین ارسال نظر به سایت ایرانیان انگلستان. نظرات ارسالی در شرایط زیر تایید نخواهند شد:. نظراتی که بی ارتباط با عنوان مطلب یا نظرات دیگر کاربران باشد. نظراتی که در آن از کلمات رکیک استفاده شده باشد. منظور کلیه کلماتی است که در محیط خانواده استفاده نمیگردد. نظراتی که در متن آن به دیگر کاربران سایت ایرانیان انگلستان توهین شده باشد. توهین، شامل نقد افکار و عقاید دیگر کاربران نمیشود. نظراتی که حاوی لینک به بیرون از سایت ایرانیان انگلستان باشد. نظراتی که به شکل تکراری در چند مطلب ارسال شده باشد. نظراتی که با حروفی غیر از حروف فارسی تایپ شده باشند. نظراتی که یک کاربر با چند نام کاربری ارسال میکند.
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۲
۵۸
ادوینو - گوالف، کانادا
عجب اشکولایی هستید شما با این همه ادعا پول بیت المال را هدر میدیدکو اون موشکهایه نقطه زنتون از خرج موشکها هم دزدی میکنن برای همین موشکها یا نرسیدن بجایکه باید برن یا کور بودن وهدفشونو ندیدند.
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۷
۵۷
RAHSHENAS - برلین، آلمان
[::winnie1987 - بیرمنگهام، انگلستان::]. عزیزم حرف دل میلیونها ایرانی رو زدید. امیدوارم فیلتر نباشند
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۴
۲۹
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
رضا پهلوی یه بار امریکائیها بابات رو فروختند عار نداشتی باز رفتی زیرشون ..حالا باز ببین خودت و فرشگردیهایی مثل کورش داریوشی کیوان بابکی افشین شهروزی کاوه نژاد و. که اسمای شناسنامه ایشون البته هست حسن حسینی جعفر احمدی حمید محمودی محمد محمدوند وحید حمیدی وووو. چطوری تحویل میدن
‌پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.