هند پرواز هواپیماهای خود بر فراز ایران را ممنوع کرد

العربیه :هند از تمام شرکت‌های هواپیمایی خود خواست به دلیل متشنج شدن اوضاع در منطقه از پرواز بر فراز ایران خودداری کنند.
 

به گزارش دی اکونومیک تایمز (The economic times)، هند از شرکت‌های هواپیمایی خود خواست به دلیل متشنج شدن اوضاع در منطقه هنگام پرواز در حریم هوایی ایران احتیاط کنند و در حد امکان از پرواز بر فراز حریم فضایی ایران خودداری کنند.

 
براساس این گزارش، مسئولان ایر ایندیا (Air India) بزرگترین شرکت هوایی هند گفته اند، تاکنون تغییری در پروازهای که از حریم هوایی ایران میگذرد نیامده است و پروازها مانند همیشه جریان دارد.
 
سخنگوی شرکت «ایر ایندیا» گفته است: «از ما خواستند احتیاط کنیم ما اوضاع را پیگیری می‌کنیم. اما هنوز تغییری در مسیر پروازها رخ نداده است. همچنان به پرواز بر فراز ایران ادامه می‌دهیم».
 
پروازهای زیادی از هند به اروپا و آمریکا از طریق حریم هوایی ایران انجام می‌شوند. پروازها با دور زدن ایران، باعث افزایش ساعت پرواز و گران شدن بلیط‌ها می‌شود.
 
این نگرانی‌ها در حالی است که دونالد ترامپ یکشنبه 5 ژانویه، بار دیگر ایران را تهدید کرد، در صورت هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی یا شهروندان آمریکایی از سوی ایران، به این کشور حمله خواهد کرد.
 
او گفت: «آنها در گذشته به ما حمله کردند و ما پاسخ دادیم. اگر دوباره به ما حمله کنند که من چنین توصیه به آنها نمی‌کنم، با پاسخ پرقدرت‌تر و شدیدتر از آنچه قبلاً دیده بودند، روبرو خواهند شد.»
 
وی افزود: «ایالات متحده به تازگی 2 تریلیون دلار برای تجهیزات نظامی هزینه کرده است. ما بزرگترین و بهترین ارتش جهان هستیم. اگر ایران به هر یک از پایگاه‌ها یا شهروندان ما حمله کند، ما بدون هیچ تردیدی شماری از این تجهیزات مدرن را بکار خواهیم گرفت».
 
ایالات متحده آمریکا بامداد جمعه، کاروان حامل سلیمانی و ابو مهدی المهندس معاون رئیس حشد الشعبی عراق را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن آنها و شماری از فرماندهان سپاه ومسئولان حشد الشعبی شد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.