نوید زنگنه، کشتی‌گیر ملی‌پوش ایرانی به کانادا پناهنده شد

نوید زنگنه (نفر اول از چپ) به همراه اعضای تیم ملی امید کشتی آزاد ایران بی بی سی :خبرگزاری ایسنا می‌گوید نوید زنگنه، ملی‌پوش کشتی آزاد ایران و برنده‌ مدال‌های جهانی و آسیایی به کانادا پناهنده شده و برای تیم ملی این کشور کشتی خواهد گرفت.
 

فدراسیون کشتی کانادا از عضویت نوید زنگنه در باشگاه‌های کشتی کانادایی اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته او در سال جاری میلادی عضو تیم ملی کشتی کانادا نمی‌شود.

 
آقای زنگنه در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی می‌گیرد و در سال ۲۰۱۸ مدال برنز کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان را گرفت و در سال ۲۰۱۹ هم مدال نقره آسیایی همین رده را برنده شد.
 
در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی از زخمی شدن نوید زنگنه در جریان اعتراضات آبان ماه منتشر شد.
 
بنا بر این گزارش‌ها آقای زنگنه با گلوله ساچمه‌ای زخمی و پس از مراجعه به بیمارستان بازداشت شد. به این ترتیب او یکی از ده‌ها زخمی آبان ماه بوده که پیش از تکمیل درمان به بازداشتگاه برده شدند.
 
نوید زنگنه چندمین ورزشکار و قهرمان در سطح ملی است که از ایران مهاجرت می‌کند.
 
سعید ملایی، عضو سابق تیم ملی جودوی ایران در اعتراض به ممنوعیت مسابقه با حریفان اسرائیلی از ایران مهاجرت کرد. به تازگی هم علیرضا فیروزجا، استادبزرگ شطرنج ایران، بدون پرچم ایران مسابقه داد و نایب قهرمان شد.
 
خبرگزاری ایسنا نوید زنگنه ۲۳ ساله را "از کشتی‌گیران با آتیه ایران" توصیف کرده است.
 
ایسنا می‌گوید او از دو سال دیگر در مسابقات بین‌المللی به طور رسمی برای کانادا کشتی خواهد گرفت.
 
سخنگوی فدراسیون کشتی کانادا به بی‌بی‌سی فارسی گفت آقای زنگنه شرایط شرکت در مسابقات ملی کانادا در سال ٢٠٢٠ را ندارد، چرا که در رقابت‌های مقدماتی، که در ماه گذشته میلادی انجام شد، حضور نداشته است.
 
این سخنگو از اینکه نوید زنگنه هم‌اکنون به باشگاهی کانادایی پیوسته باشد اظهار بی‌اطلاعی کرد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.