وزیر بهداشت: هزینه یک‌شب بستری در آی سی یو ارزان‌ترین بیمارستان کشور ۷۰۰ دلار است

وزیر بهداشت ایران گفت که در حال حاضر هزینه یک‌تخت بیمارستانی سه میلیارد تومان و هزینه یک‌شب بستری شدن در آی سی یو ارزان‌ترین بیمارستان کمتر از ۷۰۰ دلار نیست.
 

سعید نمکی، وزیر بهداشت روز سه‌شنبه ۵ آذرماه با بیان این که درمان سرپایی بر درمان بستری تقدم دارد، گفت که در حال حاضر هزینه یک‌تخت بیمارستانی سه میلیارد تومان و هزینه یک‌شب بستری شدن در آی سی یو ارزان‌ترین بیمارستان کمتر از ۷۰۰ دلار نیست بنابراین باید تغییر نگرش صورت بگیرد.

 
بالا بودن هزینه های درمانی و بیمارستان‌ها در ایران همواره اعتراض شهروندان کم درآمد را به همراه داشته است.
 
پیش از این یک مقام وزارت بهداشت ایران اعلام کرده بود که یک سوم هزینه‌های سلامت از جیب مردم پرداخت می‌شود و سالانه ۴۳۰ نفر به خاطر هزینه های درمانی در این کشور به زیر خط فقر می روند.
 
همچنین حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت در آذرماه سال ۹۷ گفته بود که ۸۰ درصد مردم توان ورود به بیمارستان خصوصی را ندارند و این بیمارستان ها حاضر به ارائه خدمات درمانی با هزینه کمتر نیستند.
 
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مهرماه امسال از کمبود ۲۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داده بود.
 
رئیس نظام پرستاری گچساران هم گفته بود که ورود سیاسیون به بهداشت و درمان مشکل اصلی نظام پرداخت در وزارت بهداشت است و سو مدیریت دلیل ورشکستگی بیمارستان‌ها شده است.
 
برخی از مقام‌های وزارت بهداشت نیز گفته اند که بیمارستان‌های دولتی ایران به دلیل ناتوانی در تامین هزینه‌ها در آستانه ورشکستگی و از دست دادن نیروهای متخصص هستند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
mahdi moud - تهران، ایران

مگه مردم درامد دلاری دارند
‌سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
مرگ بر امریکا غیر از دلارش!؟
‌سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
۴۲
paksan - ایران، ایران
در این حکومت کی دلش میخواد زنده بمونه جز بسیجی های قاتل و کسانی که نون حروم درمیارن از بقل این حکومت فاسد. والا طرف حاضره بمیره ولی حداقل این مبلغ برسه به بازماندگانش که بتونند در این حکومت دوام بیارن تا یا امام زمان بیاد گردن اینا رو بزنه یا پهلوی بیاد حکومت تشکیل بده . واقعا خنده دار نیست؟ کشور تقریبا دو قسمت شده یعنی ببینید خامنه ای و دامنه فاسدش چیکار کردند و چه بلایی سر مملکت و مردم آوردن که مردم پهلوی رو صدا میزنند و حتی مذهبی های دو آتیشه رو هم باهاشون حرف بزنی به اینا اعتقادی ندارن و این گروه حاکم رو یکسری دروغگو و فاسد میدونند و امیدوارن حداقل امام زمان بیاد اینا رو همه رو از یک کنار نفله کنه؟ حالا باید دید پهلوی یا امام زمان کدوم میان!
‌سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
با این حساب مردن بسیار ارزانتر تمام میشود.
‌سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.