حسین شریعتمداری : عراقی‌ها به سفارتخانه آمریکا و عربستان سعودی حمله و آن را تسخیر کنند

العربیه :مدیر مسئول روزنامه حکومتی کیهان، بار دیگر از جوانان معترض عراقی خواست به سفارتخانه آمریکا و سعودی در بغداد حمله و آن را تسخیر کنند.
 

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه حکومتی کیهان و نماینده علی خامنه‌ای رهبر ایران در این رسانه، بار دیگر، در سرمقاله این روزنامه، خواهان اشغال سفارتخانه‌های آمریکا و سعودی در عراق شد.

 
او در این یادداشت با تکرار درخواست خود برای تسخیر سفارتخانه برخی کشورها توسط جوانان معترض عراقی، تظاهرات مردم عراق را «ناآرامی» نامید.
 
شریعتمداری، با اشاره به شعارهای ضدایرانی در اعتراضات عراق، تاکید کرد که این «شعار و خواسته» مردم عراق نیست.
 
«بغداد حره حره، ایران بره بره» «بغداد آزاد است، ایران برو بیرون» یکی از شعارهای ضدایرانی بود که در تظاهرات عراق سر داده شد.
 
شریعتمداری به نقل از روح الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، حمله به سفارتخانه آمریکا در انقلاب 1979 ایران را «انقلاب دوم» نامید و این سوال را مطرح کرد که چرا «جوانان مؤمن و انقلابی عراق به سفارت آمریکا در بغداد یعنی همان جاسوسخانه و کانون توطئه علیه ملت مظلوم عراق خاتمه نمی‌دهند؟».
 
حمله به سفارتخانه آمریکا که در آن زمان تبدیل به یک بحران بین‌المللی شد، در تاریخ 4 نوامبر 1979، توسط تعدادی از فعالان دانشجویی موسوم به دانشجویان پیرو خط امام، روی داد که طی آن، 66 دیپلمات های کشور آمریکا، 444 روز توسط ایران گروگان گرفته شدند. این گروگان‌گیری در تاریخ 20 ژانویه 1981، با پذیرش قرارداد الجزایر از سوی دولت‌های ایران و ایالات متحده آمریکا پایان یافت.
 
شریعتمداری، سفارتخانه آمریکا را «دُمل چرکین» خواند که باید «حذف» شود.
 
او حمله افراد حزب اللهی به سفارتخانه آمریکا در تهران را همراه با دستاوردهای فراوان دانست که باید توسط جوانان عراقی تکرار شود.
 
گفتنی است، مردم عراق به تازگی در اعتراض به «فساد ریشه دار مقامات و مشکلات معیشتی گسترده و دخالت ایران در امور داخلی این کشور» دست به تظاهرات گسترده زدند.
 
در موج جدید این اعتراضات که از جمعه هفته پیش آغاز شد، دست کم 70 نفر کشته و هزاران تن دیگر مجروح شدند.
 
رویترز به نقل از دو منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که گزارش‌هایی از سرکوب این اعتراضات توسط اسنایپرهایی که وابسته به عناصر جمهوری اسلامی ایران بودند، وجود دارد. یکی از این مقامات در این خصوص گفت: «ما مدارک تأیید شده‌ای داریم که نشان می‌دهد تیراندازهای فوق وابسته به عناصر شبه‌نظامی بودند که به جای فرمانده اصلی نیروهای مسلح، تنها به مافوق‌های خودشان گزارش کار می‌دادند، آنها عضو گروهی بودند که بسیار نزدیک به ایرانی‌ها است».
 
از سوی دیگر، شهر ناصریه در 5 و 6 اکتبر شاهد تظاهراتی وسیع بود که در جریان آن، معترضان به دفاتر هشت حزب عمدتاً طرفدار جمهوری اسلامی حمله کردند و برخی از آنها تصاویر علی خامنه‌ای، رهبر ایران را به آتش کشیدند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۴
tiger.man - لوبومو، کنگو

تو یکی خفه.
‌چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
۶۴
zavareh - رودسر، ایران

مردک برو بمیر که فعلا عراقی ها لانه جاسوسی شما را تبدیل به محل ریختن پیش آبشان کرده اند و سردار پوشالی تان قاسم جوجو گچکار حتا جرات نفس کشیدن هم ندارد.
‌چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
۵۴
بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک

جون به جونش کنن تروریسته و چاره دردش راه حلیه که برای بغدادی استفاده کردن
‌چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
۴۲
paksan - ایران، ایران

خخخخ باشه.
‌چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
۷۷
چهارشنبه سوری ایران - فرانکفورت، آلمان

تو برو پای منقل شیره ات را بکش تو رو چه به این ....خوری ها
‌چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
۶۱
naderali63 - گوتمبر، سوئد

اقای شریعتمداری تو بگو الان بافور چنده زقال خوب چیه . اگر پیدا نشه سرت را بجای گله بافور استفاده میکنیم
‌چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

این مردک پیزوری و تریاکی انقدر احمق هست که موقعیت زمانی را درک نمی کند. زمانی که وحوش حزب الاهی به سفارت امریکا ریختند هنوز شوروی با اقتدار کامل در شمال ایران و کارتر هم رئیس جمهور و افغانستان هم محل بحران بود و موقعیت سوق الجیشی اجازه ی عکس العمل متقابل نمیداد
‌چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
۵۴
Persiangulf2535 - لند‌ن، انگلستان

خفه شو مرتیکه مافنگی٬ این بی ناموس قرار نیست سقط شه؟بیچاره اسم کلاغ بد ر رفته.
‌چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

زر زر نکن بابا. یه بار احمقهای خط اون گور به گور شده چنین غلطی کردند و الان چهل ساله که مردم بدبخت ایران دارن تاوانشو میدن. از این نسخه ها واسه عمت بپیچ!!
‌چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
۵۴
پاینده ایران و ایرانی - مالمو، سوئد

خفه بابا زپرتو
‌چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
۵۷
hamidesabz - لندن، انگلستان
بیلاخ!!
‌چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
یک بشت دیگه شالار...تا کربلا رشیدن یک یا حشین دیگر...مردکج تروریست دزد،فکر میکنی هگمه جلبک مغز مثل شما تروریستهای بی ارزش هستند
‌چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
.. سرکوب این اعتراضات توسط اسنایپرهایی که وابسته به عناصر جمهوری اسلامی ایران بودند...لطفا در سایت فارسی به فارسی بنویسید...سنایپر یعنی چه چرا نمینویسید تک تیر انداز یا همان تروریستهای ادم کش رژیم...اخوندها ایران را به گند کشیدند حداقل وظیفه ما حفاظت از زبان فارسی است!
‌چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
۸۴
میلاد2020 - داخائو، آلمان
[::ابن ملجم - مونیخ، آلمان::]. تو و امثال توی خائن عرعرستانی و .... برین حفاظت از زبان بیسوادهای همین سایت بکنین براتون بسه... سفارتخانه های عمریکا لانه مو شهای کثیف جانی و سفارت عرعرستان محل سلاخی انسانها شده. همین بی آبرویی شماها رو نشون میده که حداقل یک کامنت بر علیه عرعرستان بنویسید. معلومه که جیره خوار عرعرستانید. از اسم تک تکتون مشخصه که یا ازرائیلی هستین یا عرب عرعرستانی و یا از کمپ لیبرتی منافقین، بخصوص تو که اسمت ابن ملجم هست. . وصد در صد عرعرستانی حامی جانی. شما بی خاصیت ها بروید زیر لحاف بجنگید
‌پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۸
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
[::میلاد2020 - داخائو، آلمان::]. تو باز حرف زدی کلبعلی. حتی کلماتی را که بکار میبری بوی گند ابو ساندیس را میدن. تو سالی یکبار اجازه حرف زدن داری اون هم روز سقط شدن خمینی بگی شاندیش شالار
‌پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.