نتانیاهو: ایران می خواهد از یمن اسرائیل را هدف بگیرد

بی بی سی :بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه ایران را متهم کرد که می خواهد اسرائیل را با موشک های هدایت شونده از یمن هدف قرار دهد.
 

او در جریان دیداری با استیو منوچین وزیر دارایی آمریکا در بیت المقدس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را ترغیب کرد فشار بر ایران را افزایش دهد.

 
آقای منوچین هم در یک کنفرانس مشترک خبری با نخست وزیر اسرائیل قول افزایش تحریم ها علیه ایران را داد.
 
آقای نتانیاهو گفت: "ایران برای توسعه مهمات دقیق هدایت شونده تلاش می کند، موشک هایی که می تواند هر هدفی را در خاورمیانه با خطای پنج تا ده متر نشانه برود."
 
او گفت: "آنها می خواهند این مهمات را در عراق و در سوریه مستقر کنند، و زرادخانه لبنان شامل ۱۳۰ هزار راکت را به مهمات هدایت شونده دقیق تبدیل کنند."
 
او افزود که "آنها شروع به استقرار این نوع مهمات در یمن کرده اند، که هدف آن در تیررس قرار دادن اسرائیل از آنجاست."
 
آقای منوچین هم در این کنفرانس خبری گفت که هدف تحریم های آمریکا نه "ضربه زدن به مردم ایران" بلکه مقابله با تهدیدهایی است که ایران متوجه منطقه می کند.
 
او گفت "کمپین فشار حداکثری" دولت ترامپ در جلوگیری از "پرخاشگری ایران" در خاورمیانه موثر بوده و اضافه کرد دولت ترامپ "به افزایش بیشتر، بیشتر و بیشتر تحریم ها" ادامه خواهد داد، با این حال اطلاعاتی از نوع یا زمان تحریم ها ارائه نکرد.
 
سفر آقای منوچین به اسرائیل اولین بخش از تور خاورمیانه و هند او برای بحث درباره روابط اقتصادی و ابتکار عمل های مبارزه با تروریسم است.
 
برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد آقای ترامپ هم در این سفر به خاورمیانه، استیو منوچین را همراهی می کردند.
 
این دو هم روز دوشنبه با آقای نتانیاهو دیدار کردند. بنی گانتس رقیب آقای نتانیاهو در انتخابات به بن بست خورده روز ۱۷ سپتامبر اسرائیل هم با کوشنر و هوک ملاقات کرد.
 
آقای نتانیاهو از تشکیل یک دولت تازه در پی انتخابات بازمانده و این وظیفه اکنون به گانتس محول شده است.
 
در انتخابات ماه سپتامبر حزب آقای نتانیاهو ۳۲ کرسی به دست آورد و حزب آقای گانتس ۳۳ کرسی را از آن خود کرد. احزاب برای کسب اکثریت مجلس، نیاز به ۶۱ کرسی دارند.
 
چنانچه آقای گانتس در تشکیل دولت ناکام بماند، پارلمان اسرائیل، کنست، به عنوان آخرین تلاش برای جلوگیری از انتخاباتی دیگر، کاندیدای سوم را برای تشکیل دولت معرفی می‌کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۱
naderali63 - گوتمبر، سوئد
نتا نیاهو ملاه ها هم اینقدر خر نیستن تو بدانی از کجا میاین از همانطرف بیاین. خودت بیراه نشانشان نده
‌سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.