سخنگوی وزارت خارجه ایران: کشتن بغدادی اقدام بزرگی نبود

 عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران رادیو فردا :سخنگوی وزارت خارجه ایران با اظهار این‌که کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش، «اقدام بزرگی نبود» مدعی شد که داعش پیش از این توسط جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه «شکست داده شده بود».
 

عباس موسوی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: «این اقدامات آمریکایی‌ها را که همراه با سروصدای زیادی بود خیلی عجیب و غریب نمی‌دانیم، آنها عموماً با نزدیک شدن به موسم انتخابات حربه‌های این‌چنینی را برای مصارف داخلی خود رو می‌کنند».

 
به گفته تحلیل‌گران، قتل ابوبکر البغدادی پس از قتل اسامه بن لادن به دست نیروهای ایالات متحده دومین عملیات موفق آمریکا علیه جهادی‌ها محسوب می‌شود که توانسته است دو تن از «رهبران درجه یک» گروه‌های جهادی سلفی را معدوم کند.
 
با این حال سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: «اقدام آمریکایی‌ها، اقدام بزرگی نبوده است و همانطور که اشاره شد داعش توسط ما و کشورهای منطقه شکست داده شد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که دشمنان منطقه برای آینده منطقه باز چه نقشه‌هایی در سر دارند».
 
سخنان آقای موسوی در حالی بیان شده که مقامات جمهوری اسلامی دو سال پیش نیز مدعی پایان یافتن «سیطره داعش» شده بودند.
 
علی ربیعی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران، نیز کشته شدن ابوبکر البغدادی را «پایان نماد تروریسم تزریقی-تخریبی» خوانده و در عین حال نوشته بود که «پایان داعشیسم نخواهد بود».
 
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز یک‌شنبه در سخنرانی در کاخ سفید از کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش، خبر داد.
 
شکست دادن گروه حکومت اسلامی (داعش) از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی او بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۵
mehdi sadigh - دوسلدروف، آلمان

احتمالن ربودن انسانها کار مهمی است برو دلقک
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
۴۲
باور عمیق - قم، ایران

روسیه: هیچ مدرکی از حملات هوایی آمریکا برای کشتن سرکرده داعش در دست نیست. وزارت دفاع روسیه:مسکو از دادن اجازه پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز سوریه و عملیات ویژه از بین بردن سرکرده داعش اطلاعی نداشته است. هیچ مدرکی از حملات هوایی اخیر آمریکا در سوریه برای کشتن سرکرده داعش در دست نیست.تعداد زیادی از کشورها در این عملیات شرکت کرده‌اند که هر کدام جزئیات متناقضی را ارائه می‌دهند و شبهات منطقی را در مورد واقعیت این موضوع ایجاد می‌کنند.
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
۶۴
zarduscht - فرانکفورت، آلمان

برادر این حرفا چیست می‌‌زنید؟ باور این همه زحمت کشید. و گفت ما کشتیم. دلاوارن غیور سپاه. شما می‌‌یاد. ...می‌‌گوئید. کار بزرگی‌ نبود. این همه چسباند به جریان زم و این و آان، حتا پای عمران پاکستانی‌ را به این وسط کشید.شما ....زدید به همه چیز. باور یکی‌ بزن تو گوشش. مردیکه فلان فلان شده. میگه .کار بزرگ نبود.
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
۲۵
Mohebat12 - لندن، یونان

داعش واقعی برادران سپاه, قاسم کچ کار, و دار و دسته علی‌ چلقن
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

آره ارواح بابات .رژیم اسلامی اشغالگر الان عزادار این تروریست است از سوزش نشیمنگاهتان مجبورید ظاهر را حفظ کنید کیه که نداند رژیم اسلامی و داعش و طالبان و حشد الحشری و حزب الله لبنان همگی یک روح هستند در قالب های مختلف
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

اردوغان در مذاکرات اخیر با امریکا محل اختفای ابوبکر بغدادی را لو داد و بقیه رد گم کنی و حرف مفت هست!
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
۵۴
بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک

[::باور عمیق - قم، ایران::] اخه ادم سست و بی بنیان که میگن دقیقا تویی. تا دیروز هورا میکشیدین واسه روسیه که پارسال بدروغ گفت بغدادی رو کشتن، بعد اومدی بدون توجه به حرفهای قدیمیت گفتی نه امریکا نکشته برادران شیره ای شپاه قاشم شلیمانی کشتن ، الان که دستگاه امپراتوری دروغ بهتون گفته انکار کنید داری حرفی که ارباب گفته قرقره میکنی. خب یه کم ، فقط یه کم شرم داشته باش از این گوش بفرمانی و بی ارادگی در تکرار مزخرفات علی چلاق. فکر کردی همه دنیا مثل رهبر بی ابرو و وزیر خارجه شما وقیحانه زُل میزنن به دوربین و دروغ میگن؟ اخه مگه همه دنیا شیعه شدن که مثل شماها دروغ بگن؟.
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
۵۴
لشگر ششم ورماخت - لنگرود، ایران
والا راست میگه . یه تروریست آشغال رو که با یه بچه کوچولو هم میتونه با یه اسلحه به درک واصل کرد . میخوام این رو بگم که داعش تر از خمینی مگه ما کسی رو داشتیم ؟
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد
شما یه بچه اخوند رو فریب دادین و تا هفته ها توی بوق و کرنا کرده بودین، اونوقت میگین که کشتن فرمانده داعش اقدام بزرگی نبود؟! نکنه منتظر بستن ریش علی چلاق به دم الاغ نر هستین تا براتون "اقدام بزرگ" معنی پیدا کنه؟!
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
۶۰
888888 - گوتنبرگ، سوئد
ملیجک برگشته!
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
۳۹
مطلب روز - تهران، ایران
سخنگو راست میگه چون مثل دستگیری روح الله زم یک عملیات پیچیده و حرفه ای نبوده یک ادم معمولی رهبر داعش بوده ! این زم مهم بوده که هر روز پته اینارو رو اب مینداخته!!!!
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.