گلپایگانی:رضا شاه و پسرش با بخشیدن اراضی وقفی به کشاورزان منابع مالی روضه خوانی و عزاداری را از بین بردند

ایرنا : رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه موقوفات قبل از انقلاب در اثر سیاست‌های رژیم فاسد پهلوی حال و روز خوبی نداشت، گفت: این سنت حسنه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دستور امام راحل در خصوص بازگشت موقوفات احیا شد.
 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی روز پنجشنبه در همایش یاوران وقف در آستان شیخ صدوق اظهار داشت: رضا شاه ملعون و پسرش فاسدش محمد رضا با بخشیدن اراضی وقفی به کشاورزان بسیاری از موقوفات را از بین بردند.

 
وی با بیان اینکه برخی کشاورزان متدین پس از انقلاب به صورت داوطلبانه موقوفات را دوباره به حالت وقفیت درآوردند، عنوان کرد: درآمد حاصل از وقف باید در موضوعاتی مانند تبلیغ دین و نیات شخص وقف کننده خرج شود.
 
گلپایگانی افزود: هدف اصلی رژیم فاسد پهلوی از بخشیدن اراضی وقفی به کشاورزان از بین بردن منابع مالی سخنرانی‌های مذهبی، روضه خوانی، عزاداری و امور عام المنفعه بود که با روی کار آمدن انقلاب اسلامی تمامی این نقشه‌های نقش بر آب شد.
 
وی یادآور شد: رضا شاه ملعون پس از سفر به کشور ترکیه و دیدار با آتاترک دستور کشف حجاب را داد که در اثر آن چند هزار نفر کشته شدند و همچنین هر گونه روضه خوانی، تعزیه، عزداری برای سیدالشهدا(ع) را نیز ممنوع کرد ولی با تمام این اقدامات هرگز نتوانست مردم مسلمان ایران را با افکار منفی خود همراه کند.
 
گلپایگانی در ادامه به راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: پدیده راهپیمایی اربعین یک اجتماع عظیم و میلیونی در یک بازده زمانی محدود است که در تاریخ بشریت سابقه نداشته است.
 
وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای حکومت سعودی امسال ۲ میلیون نفر در مراسم حج شرکت کرده‌اند: مسئولان آستان مقدس امام حسین(ع) امسال شمار زائران سیدالشهدا(ع) را ۱۸ میلیون نفر اعلام کردند که در تاریخ بی سابقه است.
 
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب به پیچیده شدن نام اباعبدالله(ع) در میان جهانیان اشاره کرد و افزود: عاشقان امام حسین(ع) امسال از ۸۰ کشور دنیا با انواع زبان‌ها، ملیت‌ها و نژادها در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کردند.
 
گلپایگانی ادامه داد: عاشقان اباعبدالله(ع) با تمام تبلیغات منفی که دشمنان اسلام به راه انداخته‌اند با حضور پر شور در مراسم پیاده روی اربعین زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را مهیا می کنند.
 
وی با اشاره به خدمات ارزشمند موکب‌ها به زائران اباعبدالله(ع)، اظهار داشت: عاشقان امام حسین(ع) با ماساژ دادن پای زائران، قرار دادن تلفن‌های همراه خود در اختیار زائران و استقبال و پذیرایی مناسب از زوار سیدالشهدا(ع) صحنه‌های زیبای را خلق کردند که در دنیا بی نظیر است.
 
همایش یاوران وقف امروز پنجشنبه در آستانه آغاز دهه وقف با حضور حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری و جمعی از علماء، روحانیون و ائمه جماعات شهر تهران در آستان شیخ صدوق در شهرری برگزار شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان

مفتخور های بی خاصیت
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵
۴۲
paksan - ایران، ایران

وقتی یک عده بازاری و دلال وارد دین میشوند نتیجه اش همین میشه که اسلام و دین و مذهب رو به چشم بیزینس می بینند. خوب دقت کنید به طرز فکر یک روحانی قدرتمند از بیت ولایت فقیه. 1-موقوفات و درآمد و پول 2-مقایسه تعداد افرادی که دیدن خانه خدا با کسانی که رفتن دیدن خانه امام حسین. هدف قدرتمنایی است؟ هدف تقدس زدایی هستش؟هدف ساخت یک مرکز درآمدزایی قابل مقایسه با مکه و مدینه هستش؟ هر چی هستش فقط یه چیز کاملا مشترک و کاملا مشخص هستش قدرت مالی و پول و درآمد برای کسانی که در این بیزینس هستند حالا میخواد روضه خون و مداح باشه یا شیخ و مدیر تور یا سینه زن. همه این افراد دارند با دین یک عده از مردم بیزینس میکنند و تولید و کار مفهومی نداره و اگر کار و تولید و زحمتی هم هست باید بقیه مردم متحمل بشوند تا این گروه با پرداخت بخشی از درآمدهای این زحمت کشان راحت زندگی کنند. شاه املاک موقوفی رو به کشاورزان داد تا کشاورزی کنند و تحصیل مال حلال بکنند ولی شما زمینها رو گرفتید تکه تکه کردید و ساختید و چندین برابر به مردم که فروختید هیچ ولی هرسال یه مبلغی بعنوان حق اجاره هم از اون املاک میگیرید که حرام هستش.
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
۵۹
Attila14 - استکهلم، سوئد

اگه اینا ایرانن چرا توقع داریم اقلیتها میخوان با ایران باشن؟. اینا کجا بلوچ و سیستانی کجا؟ اینا کجا و کردها کجا؟ اینا کجا و ترکمنها کجا؟ و خوزستانیها کجا؟. دوست ترکمنم میگفت افتخار میکرد ایرانیه ولی امروز دوست داره دیوار بکشه جلو خرافات شیعه!. شاید احتیاط میکرد بگه با این ایران ما نیستیم.
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
۴۲
freedom of the press - تهران، ایران

نا نجیب تر و فاسد تر و سود جویانه تر از این فرد نیست. آدمی به معنای واقعی کینه تور و بد ذات و نا نجیب. کسی که در دوران نوزادی سینه مادرش را گاز گرفته(این اصطلاحی هست برای ناپاکی و آخر بد ذاتی کسی) ابن فرد چنان نا نجیبه که اگه رژیم برگرده بر علیه خود خامنه ای شهادت می‌دهد .
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

هرچند از این تبلیغاتهای ناپسند کنید و مردم را فریب دهید که به زیارت کربلا بروند همه اینها به نفع اخوند حقه باز است تا به نفع مردم متدین.
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

بعله، پادشاه فقید باید اراضی را به کشاورزان نمیداد و آنها را فقیر و مفلوک نگاه میداشت. حالا اگر کشاورزی در انقلاب فریاد مرگ بر شاه سر داد، نوش جانش امروز از گرسنگی داخل سطل زباله ها را بگردد.
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
۴۲
titi88 - امستردام، هلند

مردک چرا دروغ مگویی در سال 18 میلیون نفر توریست میره یونان در طول 365 روز کجاست امکانات یک شهر کوچک مانند کربلا که بتونه این حجم بزرگ توریست رو در خودش جا بده بیشتر از جمعیت تهران کمی عقل داشته باشید بعد حرف بزن
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
۶۸
amir-amir - تورنتو، کانادا

در واقع مرحوم رضا خان اگر مراعات جماعت آخوند را نکرد ه بود و همه شان را به درک مى فرستاد هم مردم سپاسگزار همیشگى او مى بودند هم اینکه ایران درچنگال گرگ هاى مذهب نما نمى افتاد و ملت و کشور روال عادى زندگى را طى مى کردند.
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
۷۶
hassan5 - تهران، ایران

برای مبارزه واقعی با تروریسم وخرافات باید پایگاه اقتصادی انرا از بین برد.آخوند ها برای بقای خودشان به خرافات دینی دامن میزنند.در نظام بعدی باید پایگاه اقتصادی اخوند که اوقاف میباشد را بنفع مردم از بین برد.تا دکان دین تخته نشود ایران پیشرفت نخواهد کرد.علت واقعی عقب افتادگی ملت ایران نشر خرافات دینی توسط آخوند ها میباشد
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳
۴۱
tokyo - توکیو، ژاپن

خفه شو بی خاصیت. از کشور ما بروید بیرون !!!!!
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۹
۳۶
soroshkhani - توکیو، ژاپن
از فردا همه زمینها رو تصاحب میکنن و مردم دم نمیزنن. میدونین چرا؟. تو همین پست جوابش معلومه. از همین الان گفتن این زمینها مال اهل بیت و بقیه هست. مردم با دست خودشون میان پس میدن. شما از این ملت توقع پیشرفت داری؟. این ملت زمان شاه دیدین چیکار کرد. الان میبینین این ملت چیکار میکنه. یه عده ی 10 درصدی هستن که شکنجه میشن کتک میخورن کشته میشن. اما مهم 90 درصده. چطور میشه در مقابل این 90 درصد پیروز شد؟. جوابشو میدونم.
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.