کرد سوری خود را مقابل ساختمان سازمان ملل آتش زد

العربیه :یک کرد اهل سوریه‌ روز چهارشنبه 23 اکتبر در اعتراض به حملات ارتش ترکیه و ورود ارتش روسیه به شمال شرق سوریه، در مقابل ساختمان سازمان ملل در سوئیس خود را بە آتش کشید.
 

به گزارش وب سایت 20min.ch مردی در شهر ژنو مقابل ساختمان سازمان ملل خود را بە آتش کشید.

 
سخنگوی پلیس ژنو در این‌باره گفت: « یک مرد 31 ساله سوری ساکن آلمان، امروز در مقابل دفتر سازمان ملل با ریختن بنزین به‌روی خود اقدام به خودسوزی کرد، که با عکس‌العمل سریع اطرافیانش مواجه شد.»
 
پلیس ژنو در ادامه افزود: « این مرد سوری پس از اقدام به خودسوزی توسط بالگرد اورژانس به بیمارستان مخصوص صوانح سوختگی در منطقه «لوزان» منتقل شد.»
 
به گفته یک منبع مطلع این شهروند کرد سوری در اعتراض به حملات ارتش ترکیه و ورود ارتش روسیه به شمال شرق سوریه اقدام به خودسوزی کرد.
ارتش ترکیه 9 اکتبر عملیاتی نظامی در شمال شرقی سوریه علیه «یگان های مدافع خلق کرد» (YPG) که آنها را «تروریست» می‌خواند انجام داد.
 
آنکارا این نیروها را وابسته به حزب کارگران کردستان (PKK) وتهدید امنیتی برای خود تلقی می کند.
 
روز پنجشنبه نیز پس از مذاکره بین آنکارا و واشنگتن با اعلام آتش‌بس 120 ساعته‌ای درگیری در شمال شرق سوریه به حالت تعلیق در آمد.
 
این توافقنامه با هدف ایجاد «منطقه امن» به عمق 32 کیلومتر و عقب نشینی نیروهای سوریه دمکراتیک از مواضع خود صورت گرفت.
 
همچنین خبرگزاری رسمی روسیه امروز چهارشنبه 23 اکتبر 2019 نیز اعلام کرد، نیروهای پلیس نظامی این کشور از رود فرات گذشته و به شهر عین العرب در شمال سوریه رسیدند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
behran - کردستان، ایران

اهداف و جهان بینی کُردهای سوریه برای ساختن دنیایی بهتر که معنای عشق و زندگی را از میانه آتش و خون بیرون میکشید، کاملاً منحصر بفرد و بر خلاف فساد و تباهی بود که امروزه مردم جهان در سراشیبی سقوط در آن فرو رفته اند؛ تا چند دهه دیگر مردم جهان و بخصوص مردمان عقب افتاده جهان سوم با مسائل نابود کننده ای دست به گریبان خواهند شد که جنگ ها و دعوا ها و خواسته ها و آمال و آرزوهای کودکانه امروزین در مقابلش به شوخی مضحکی میماند!
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶
۴۵
behran - کردستان، ایران

سؤال اینجاست که آیا امروز که ترکیه خود را بعنوان دشمن شماره یک کُردها در جهان معرفی میکند، با وجود جمعیت میلیونی کُرد در آن کشور و هجوارش، با وجود تنش ها و سیاست یکی به نعل و یکی به میخ زدن سیاست خارجی اش در میانه اهداف متقابل و متضاد دو کشور آمریکا و روسیه، با وجود تزلزل در اقتصاد تازه رو به رشدی که برای دوام و بقایش هنوز به اندازه ای نرسیده که میداندار جنگ و اشغال و تغییر بافت جغرافیای پیرامونش باشد، با وجود کودتای سیاسی فرمایشی که در خلال آن نه تنها راه حل سیاسی و مسالمت آمیز مسئله کُرد را در ترکیه خفه کرد، بلکه راه را بر آینده روشنی برای ترکیه با حذف نخبگان تُرک نیز مسدود کرد و بسیاری موارد دیگر، سؤال نهایی اینجاست که این هجوم دیوانه وار در هزاره سوم و نه پانصد سال پیش، آیا به سرانجامی که در رویاهای اردوغان در آمد و شد است به نتیجه مطلوبی نه برای اقلیتی متعصب و کوته نظر، بلکه برای انسان خواهد رسید!؟
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
درود بر این کورد مبارز که از جان خودش گذشته تا اعتراض خودش را بر ضد دولت جنایتکار و اشغالگر ترکیه را به گوش جهانیان برساند.
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران

کردذها با هر ننه من غریبم و کولی بازی میخوان سرزمین عربهای سوریه رو تصاحب کنن. فعلا که گزارش نسل کشی عربها توسط کردها به سازمان ملل رفته. اونها با داعش لابی کردن و مردم عرب رو فراری دادن و حالا میخوان سرزمینهاشونو تصاحب کنن. تروکیه رو خدا برای مردم سوریه فرستاده.
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
۵۲
ordak - بن، آلمان
واقعا بعضی ها خیلی پست پ بیشعور هستند، و افکار کثفیشوپن و اعمال کثیفشون نشان دهنده این است که جز به نعل و خرجین رومی پشتشون فکر نمیکنند.به قول ابن ملجم این گله را باید تماما به چین صادر کرد که ازشون دمپایی بسازند.اینها عقده انسان نشمردشون و سالها تحقیر شدنشون را توسط انسانها با قتل و عام ملت کرد میخوان خالی کنند.غافل از اینکه اگر انها از منظومه شمسی هم خارج بشن هیچ ادمی روی زمین به انها هرگز ادم نخواهد گفت بلکه فر برخورد با این جانداران میپرسنس......
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
۴۲
rahjoo - بابل، ایران
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. فسیل.یارو خودشو آتیش زده میگی ننه من غریبم بازی؟!!اون غلامان ترک بودن که اولش موش بودن بعدش ادای ازدهارو درآوردن حالاهم چون یه ارتش هار دارن از ترسش همش درحال زدوخورد با یه گروهک نه یک کشور همتراز هستن تا وحشی تر نشن.عثمانی یه غده سرطانی بود درمان نشد دوباره اوت کنه ایندفعه قبرستونه جاش.
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۷
۴۲
rahjoo - بابل، ایران
[::ordak - بن، آلمان::]. من هم به این نتیجه رسیدم که اینها آدم بشو نیستن.اگر رضاشاه بود اکارشونو یسره میکرد.همش باید بالاسرشون زور باشه وگرنه عقده ها بسیار دارن.بنظرم یا .....یا فرستادن به سین کیانگ درمان اونهاست.یه کشوری مث چین خوب میدونه چطور رامشون کنه.
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۹
۴۵
sebastianxxl - لس انجلس، ایالات متحده امریکا
(امیر) همیشه اش داغتر از .....حاج طوسی رو یادت نره!
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۵
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
[::sebastianxxl - لس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. طوسی مشهدی رو شما شهرستانیها میشناسید. ما که همه رو از زیرمون رد کردیم. غربتی....بچه تهران همه رو خفت میکنه.
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
۴۲
rahjoo - بابل، ایران
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. تو خدمت میگفتیم تهرونی گردن به بالا.خودت میدونی منظورم چیه پشت کوهی.دونسلم نیس که تهرونی.ینی بشر انقد عقده نژادی و غارنشین.
شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.