سیاست جدید سازمان زندانها : زندانیان فقط می توانند با خانواده و بستگان تماس بگیرند

 سخنگوی قوه قضاییه ایران می‌گوید که سیاست تازه «اقدامی در جهت به حداقل رساندن عوارض تماس است». رادیو فردا :سخنگوی قوه قضاییه ایران از سیاست تازه سازمان زندان‌ها در رابطه با تماس تلفنی زندانیان خبر داد که بر اساس آن زندانیان صرفا می‌توانند با خانواده و بستگان خود تماس بگیرند.
 

غلامحسین اسماعیلی روز سه‌شنبه ۳۰ مهر گفت، اقدام جدیدی در سازمان زندان‌ها آغاز و نرم افزار جدیدی تهیه شده است تا زندانیان شماره تلفن خانواده و بستگان خود را در این سامانه ثبت کنند و «آنها صرفا با شماره‌هایی که در سامانه ثبت شده است می‌توانند تماس بگیرند».

 
به گفته وی، «این کار اقدامی در جهت به حداقل رساندن عوارض تماس است».
 
محمد حبیبی و فرهاد میثمی، دو زندانی سیاسی، در روزهای اخیر نامه‌های اعتراض‌آمیزی نسبت به آنچه تشدید محدودیت‌ها در زندان نامیده‌اند، منتشر کرده‌اند. از جمله محدودیت‌هایی که این دو چهره به آن اشاره کرده‌اند، «محدودیت تماس تلفنی» است.
 
با این حال سخنگوی قوه قضاییه ایران می‌گوید: «این‌گونه نیست که اصل تماس با خارج از زندان ممنوع باشد، [اما] گاهی برخی زندانیان در حین تماس با اعضای خانواده، مطالب غیرواقعی و ادعاهای بی ربطی را مطرح می‌کنند... که این موضوعات در فضای مجازی منتشر می‌شود».
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.