ظریف: هر کسی این جنگ را آغاز کند، پایان دهنده آن نخواهد بود

العربیه :وزیر امور خارجه ایران دوشنبه 23 سپتامبر در مصاحبه با شبکه سی بی اس اعلام کرد که مطمئن نیست کشورش بتواند از وقوع جنگ جلوگیری کند اما به گفته او «هر کسی که این جنگ را آغاز کند، پایان دهنده آن نخواهد بود».
 

وزیر امور خارجه ایران بالاخره توانست روز جمعه 20 سپتامبر برای حضور در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دیدار با برخی مقامات شرکت کننده در این اجلاس به نیویورک سفر کند.

 
پیش از آن، خبرهایی درباره احتمال لغو این سفر به دلیل عدم صدور ویزا برای هیئت ایرانی که ظریف نیز جز آن بود، منتشر شد اما سرانجام آمریکا ویزای لازم را برای وزیر امور خارجه ایران و رئیس جمهور صادر کرد اما شماری از هیئت ایرانی به دلیل عدم صدور ویزا از این سفر بازماندند.
 
بر اساس تحریمی که آمریکا علیه ظریف اعمال کرد، او نیز در هتل Milennium Hillton که چند قدم با ساختمان سازمان ملل متحد فاصله دارد، اقامت کرد و حق خروج از محدوده تعیین شده را ندارد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، طی این سفر مصاحبه ای با شبکه سی. بی. اس، انجام داد. او درباره احتمال وقوع جنگ گفت: «اگر جنگی در منطقه آغاز شود، پایان‌بخش آن واشنگتن نخواهد بود».
 
او در پاسخ به پرسشی درباره جلوگیری ایران از وقوع جنگ گفت که مطمئن نیست کشورش بتواند از وقوع جنگ جلوگیری کند اما تاکید کرد که «هر کسی این جنگ را آغاز کند، پایان دهنده آن نخواهد بود».
 
وزیر امور خارجه ایران افزود: «یعنی این جنگ محدود نخواهد بود».
 
احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، طی روزهای اخیر در سخنانی تهدیدآمیز گفت: «آمریکایی‌ها می‌گویند حمله به آرامکو کار ایران بود، اینها حرف‌هایی است که مردم را سرگرم کنند، امروز ایران، محور مقاومت در منطقه است، اگر شما بخواهید تجاورکنید اسرائیل نصف روزه با خاک یکسان شده است».
 
ظریف در ادامه این گفت وگو، صدور ویزا برای سفرش به نیویورک را از روی اجبار به دلیل قرارگیری مقر سازمان ملل در آمریکا و نه تمایل این کشور برای مذاکره با ایران، قلمداد کرد.
 
وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت که «دولت آمریکا» در نامه‌ای که به ویزای او پیوست کرده بود، او را «واجد شرایط دریافت ویزا» ندانسته اما این کار را بر اساس «چشم‌پوشی» انجام داده است. او تاکید کرد که آمریکا نمی خواسته او در نیویورک باشد.
 
ظریف، همچنین بار دیگر خروج ترامپ از برجام را مورد انتقاد قرار داد و آن را در تاریخ بی سابقه توصیف کرد.
 
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در سفری به منطقه‌ روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که آمریکا همچنان به دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیز در منطقه و ایجاد ائتلاف است، در حالی است که ظریف به «تهدید دنیا» و «تهدید‌های خود به جنگ در منطقه» ادامه می‌دهد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۹
janahi - دبی، امارات متحده عربی

این تشرها واویلای قبل از مرگه . نشانه ترس و استرس در وجود تک تک تونه
‌سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

رژیم اشغالگر اسلامی برای بقای عمر این رژیم ننگین و منفور بدنبال جنگ است چون فقط با جنگ میتوانند به عمر این رژیم خونخوار ادامه داد و اضافه کرد
‌سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
۵۲
ordak - بن، آلمان
این غلطها را هم در جنگ ۸ ساله کردید و اخرش هم به دست و پای صدام و طارق عزیز افتادید که سرنگونتون نکنند
‌سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.