ده‌ها پناهجوی اغلب ایرانی در آبهای کانال مانش دستگیر شدند

 عکس آرشیوی از سه پناهجو سوار بر یک کایاک در سال گذشته در کانال مانش رادیو فردا :بازداشت ده‌ها پناهجوی اغلب ایرانی که روز پنج‌شنبه، ۳۱ مرداد، تلاش داشتند با قایق خود را از فرانسه به بریتانیا برسانند، مقام‌های وزارت خارجه دو کشور را به تکاپوی دوباره در این باره انداخته است.
 

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه، گشت ساحلی، نیمه‌شب پنج‌شنبه، هشت مرد و یک زن (همه ایرانی) را در یک قایق کوچک بر روی آب بازداشت کرد.

 
ساعتی بعد، یک قایق سرگردان دیگر نیز کشف می‌شود که سرنشینان آن از ایران، گینه، کویت و ساحل عاج بودند.
 
گشتی‌های مرزی همچنین دو قایق کوچک دیگر را صبح روز پنج‌شنبه کشف می‌کنند که همه سرنشینان آن، از جمله دو کودک، ایرانی بودند.
 
طی چند ماه گذشته شمار پناهجویان و مهاجران بازداشتی در آب‌های کانال مانش بین فرانسه و بریتانیا افزایش یافته و بسیاری از آنها نیز ایرانی هستند.
 
بریتانیا که قبلاً هشدار داده بود این رخدادها به یک «مسئله جدی» تبدیل شده ‌است، اکنون اعلام کرده که وزیر کشور بریتانیا به‌زودی با همتای فرانسوی خود در این باره گفت‌وگو خواهد کرد.
 
بنا بر گزارش‌ها بسیاری از پناهجویان و مهاجرانی که خود را به فرانسه رسانده‌اند، کسانی هستند که تلاش می‌کنند با قایق از کانال مانش بگذرند؛ به‌ویژه که نظارت و مراقبت نیروهای پلیس و مرزبان‌های دو کشور در جاده‌ها، از جمله در تونل مانش، افزایش پیدا کرده و پنهان شدن در خودروها و کامیون‌ها را سخت‌تر کرده‌ است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
مرگ و ننگ به دیکتاتورهایی مانند سید علی و دیکتاتورهای اسلامی قاتل و جنایتکار که عامل این جنایتها هستند .ننگ و مرگ بر ساندیس خوران و بسیجیان مفتخور و جنایتکار و سپاهی های قاچاقچی
جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان
شنبلیله خانم اسلو نروژ . آن ساندیس خور از کانادا را هم یادت نرود ، جناب شروان را . آنها هر کجا باشند با اختلاسگری، دزدی و چپاول مردم به اروپا، کانادا یا آمریکا رفتند و بهترین زندگی را در امنیتی که کافران درست کردند دارند. خوک زاده ها پدرانشان در ایران در حال خالی کردن ایران و فرزند انشان در بلاد کفر زندگی می کنند و اینجا هارت و پورت. سوال اینجا هست اگر ایران جای خوبی بود پس چرا بر نمی گردند بروند انجا زندگی کنند یا بعد از چهل سال با میلیاردها دلار و این همه آخوند بی خاصیت چرا نتوانستند کشور ی بسازند که اروپا ی ها به ایران مهاجرت کنند . اینها هر کجا باشند منفور و ساندیس خور هستند و فقط پالون عوض می کنند هاهاهاها
جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
۶۵
آنتی خرافات - دوسلدورف، آلمان
خب بیشترشان که سیاسی نیستند و هر کشوری قوانین خودشان را دارند
جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
۴۵
mehdi707 - لندن، انگلستان
خوب اینها رو که تو کانال میگرن معلومه که از فرانسه اومدن بهشون جواب نمیدن خوب میگن چرا ، فرانسه نموندید خدا اوارتون کنه همه رو اواره کردید
جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
۵۰
Lucky Luc - نیویورک، ایالات متحده امریکا
ما دوسال قبل از هواپیماربایی 9/11 به آمریکا مهاجرت کردیم و پناهنده نشدیم ولی از آشناها که بعد از اون ماجرا از کوه وجنگل رفتن به آلمان و انگلیس و هلند رسیدن شنیدیم که اصلن حرف شمارو تو مصاحبه گوش نمیکنن مگه چیز خیلی مهمی بگی که اونو گیرمیدن که تاآخرشو بگی بدونن راسته یانه دربهترین حالت اروپا دوسال علافت میکنه دربدترین حالت ده دوازده سال علافت میکنه من نمیدونم الان ایران چخبره ولی اروپا و انگلیس به علافیش نمیارزه آمریکا کانادا تونستین قانونی بیاین چون اینور مهاجراست کسی هم بهت نمیگه بالا چشت ابروهه
جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
۶۱
naderali63 - گوتمبر، سوئد
با فرار نمیشود زندگی گرد ای مردم ایران ثروتی که ایران دارد دنیا ندارد. ولی این ملاها نابود کردن گشور را
شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.