رئیس حفاظت قوه قضاییه ایران:با دستور رهبر پاکسازی درونی قوه قضائیه در حال انجام است

 علی عبداللهی می گوید، پاکسازی درونی دستگاه قضایی متوقف نمی شود. رادیو فردا :رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه روز چهارشنبه ۲۳ مرداد از «پاکسازی» در درون قوه قضائیه با دستور رهبر جمهوری اسلامی خبر داده است.
 

به گزارش ایرنا، علی عبداللهی در نشست شورای اداری سقز افزوده است: «اکنون طبق فرمایش ایشان پاکسازی از درون قوه قضائیه در حال انجام است.»

 
در حالی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از پاکسازی درونی قوه قضائیه به دستور رهبر جمهوری اسلامی خبر داده است که طی هفته‌های اخیر گزارش هایی در خصوص فساد در قوه قضاییه ایران در دوران ریاست صادق لاریجانی منتشر شده است و گفته می شود اکبر طبری، معاون اجرایی دفتر آقای لاریجانی به اتهام «توصیه و اعمال نفوذ در برخی پرونده‌های قضایی» بازداشت شده است.
 
آقای طبری در دوران ریاست هاشمی‌ شاهرودی بر قوه قضائیه نیز مدیر کل امور مالی این قوه بود.
 
علی عبداللهی همچنین گفته است، « مدیریت قوه اکنون این عملیات را از درون دستگاه قضایی آغاز کرده و در پاکسازی بیرونی هم هیچ وقت توقفی در کار نخواهد بود.»
علی خامنه‌ای ، رهبر جمهوری اسلامی ۱۶ اسفند سال گذشته ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب کرد و با صدور حکم دیگری صادق لاریجانی را نیز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کرد.
 
در ادامه خبرها از فساد در قوه قضاییه ایران، روز جمعه گذشته نیز گزارش‌هایی از بازداشت عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان سابق تهران، منتشر شد، اما قوه قضائیه این گزارش‌ها را تکذیب کرد.
 
هفته پیش برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از نامه صادق لاریجانی به رهبر جمهوری اسلامی درباره اکبر طبری و تهدید تلویحی او برای عزیمت به نجف خبر داده بودند.
 
اما، روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اما اعلام کرد که گزارش‌ها درباره نامه صادق آملی لاریجانی، رئیس این مجمع، به رهبر جمهوری اسلامی درباره برخی متهمان یا «هجرت به نجف اشرف» صحت ندارد و «کذب محض است».
 
موضوع اکبر طبری و فساد در قوه قضائیه در دوران ریاست صادق لاریجانی را نخستین بار علیرضا زاکانی، نماینده پیشین مجلس، در مناظره با مصطفی تاج‌زاده مطرح کرد و گفت، وی «بیچاره‌کننده دو رئیس قوه قضائیه» و «مایه بدنامی» و «زد و بند» بوده است.
 
دفتر صادق لاریجانی، رئیس فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، این سخنان را «کذب محض»، «توهین به دو رئیس قوه قضائیه» و «ابزاری برای پروژه تخریب» صادق لاریجانی خواند.
 
پس از این سخنان علیرضا زاکانی به صادق لاریجانی توصیه کرد که «تا دیر نشده» از معاون اجرایی سابق قوه قضائیه تبری جوید.
 
پیش از این اعتراضاتی از سوی گروه‌های داخل نظام به حجم «گسترده و سیستماتیک» فساد در جمهوری اسلامی به خصوص قوه قضائیه مطرح شده بود.
 
محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری سابق ایران در سال ۱۳۹۶ مقامات ارشد قوه قضاییه کشور را «متهمان درجه یک فساد» نامیده بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۰
javadrezazadeh - ارومیه، ایران
پاکسازی که باید از خودش شروع بشه........
‌پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
گر حکم شود که مست گیرند:در شهر هر آنچه هست گیرند.در نظام بعد از جمهوری اسلامی باید قوه قضاییه کاملا کوبیده شده ودو باره از اول ساخته و برنامه ریزی شود ضمنا بهتر هست که اسمش را هم عوض کنیم چون این اسم با قتل و غارت و شکنجه قطع اعضا و نکبت توام است
‌پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
من نمیدانم چرا هر کسی بدردی . رشوه . اختلاس. و و و منهم میشود و یا مرتکب میشود فورا تهدید میکند که من به نجف هجرت خواهم کرد. ایا هجرت در طول تاریخ کار دزد ها قاتلین و جنایتکاران بوده ؟؟ یا هر چه دزد و قاتل و چپاولگر در طول تاریخ به مکه و مدینه و تازگی ها به نجف هجرت نموده اند؟؟. اینگونه هجرت ها ریشه در تاریخ دارد و باید دید این مهاجرین برای چه هجرت میکردند؟؟؟
‌پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
پاکسازی از نهادهای ادم کش اطلاعات و امنیت باید شروع شود !
‌پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
۴۲
paksan - ایران، ایران
ایشون در این همه سال کجا بودند؟ حالا یهو یادشون آمده؟ رئیسی خودش در این قوه بوده و آدمی نیست که از خارج از این فسادخونه آمده باشه و این کارهای نمایشی همه بازی و سرکاری هستش و هیچکدوم از اینا نه اعدام میشن نه زندانی بلکه یه مدت قراره داستان سرایی بشه تا رئیسی رو با تبلیغات تبدیل به سوپرمن کنند و همه اینا یا عفو میشوند یا در زندانهای لوکس آزاد می چرخند. والا بابک زنجانی و حسن رعیت وضعیتشون چیه؟ بهترین زندگی رو دارند میکنند و می بینید که چطور مرور زمان میدهند تا اموال طرف با تورم 50 درصد دوبرابر مالی که دزدیده بشه و بعد با شجاعت اعلام میکنند دوبرابر مبالغی که دزدیده بود رو پس گرفتند . چون طرف دستش تو دست اطلاعاتی های فاسد رژیم هستش. طرف کاریکاتور نماینده های مجلس رو کشیده 12 سال زندان بعد اون کارمند قوه فسادیه که موسسه مالی ثامن رو راه انداخته و میلیاردها تومان از مردم بالا کشید و کلی از مردم رو بدبخت کرد مدت زندانش و کیفیت زندانش قابل مقایسه با اون خانوم نیست که کاریکاتورش رو هم چند صد نفر بیشتر ندیدن.
‌پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
۴۲
paksan - ایران، ایران
قوه قضاییه فاسدترین بخش این نظام هستش و فساد سیستماتیک از اینجا شروع میشه ولی جوک موضوع اینه که رئیسی چنان ژست گرفته انگار مثلا تو حوزه علمیه بوده و خارج از این فسادخانه و حالا آمده و یهو این لجن زار رو دیده. آقای رئیسی خودش یکی از همه کاره های قوه فسادیه بوده و 40 سال اینجاست و چطور میشه این همه سال کر و کور بوده و حالا یهو چشماش باز شده؟ همین آدم که رئیس حفاظت و اطلاعات قوه فسادیه سالهاست در این نهاد هستش و اصلا من نمی فهمم حفاظت اطلاعات چه ربطی به برخورد با فساد درونی داره و اصلا همینی که اینا حول شدند و با تبلیغات شدید یک نفر رو گرفتند و هی میگن میگیریم میگیریم باید شک کرد که اینا در حال نمایش بازی کردن هستند و حالا اون طبری که همه میدونند آدم بی دست و پا و ساکتی هم بوده رو گرفتند و بشدت تلاش میکنند بگن همین بود دید که گرفتیم تموم شد فساد رو گرفتیم ولی همه ما میدونیم قضات فاسد و دقیقا همین مقامات فعلی خودشون اصلا صلاحیت برخورد با فساد قوه فسادیه رو ندارند چون اینا خودشون اینجا بودند همون منتظری یا جعفری دولت آباد اینا اصل و اساس فساد این قوه هستند و نمیشه الان یهو چشم باز کرده باشن
‌پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.