معاون قوه قضائیه ایران خواهان ممنوعیت تحصیل فرزندان مقام‌های این کشور در خارج شد

آقای مصدق گفته است مسئولانی که فرزندان آنها در خارج درس می‌خوانند باید از سمت‌های خود کناره‌گیری کنند بی بی سی :محمد مصدق، معاون قوه قضائیه ایران خواهان ممنوعیت تحصیل فرزندان مقام‌های این کشور در خارج شده است.
 

آقای مصدق که معاون حقوقی قوه قضاییه جمهوری اسلامی است، از نمایندگان مجلس این کشور خواسته طرح ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج از کشور را "ارائه داده و تصویب کنند."

 
آقای مصدق تحصیل در خارج از ایران را "حق مسلم" شهروندان ایران دانسته اما گفته است مسئولانی که فرزندان آنها در خارج درس می‌خوانند باید از سمت‌های خود کناره‌گیری کنند.
 
تعداد زیادی از مقام‌های جمهوری اسلامی در خارج از این کشور درس خوانده‌اند. فرزندان آنها هم در خارج از ایران تحصیل کرده و بعضی از آنها هنوز در کشورهای خارجی زندگی می‌کنند.
 
آقای مصدق که در همایشی در زمینه "احیای عدالت و مبارزه با فساد" سخن می‌گفت از حضور فرزندان مقامات در خارج انتقاد کرد و گفت "چند درصد فرزندان مسئولان نظام در خارج از کشور تحصیل می‌کنند؟"
 
معاون حقوقی قوه قضائیه ایران گفته‌ است چرا "فرصت و آزادی" که در اختیار فرزندان مسئولان نظام قرار دارد، برای سایر اقشار جامعه مهیا نیست.
 
علیرضا رحیمی، نماینده مجلس ایران در واکنش، اظهارات آقای مصدق را خلاف قانون اساسی خوانده و گفته است نگاه معاون قوه قضائیه، "افراطی یا احساسی" است.
حضور بستگان مقام‌های جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی به خصوص غربی با اعتراض‌هایی همراه بوده است. انتشار تصاویر و گزارش‌هایی از این افراد در شبکه‌های اجتماعی و متهم شدن آنها به داشتن زندگی تجملاتی هم با واکنش‌های عمدتا منفی مواجه شده است.
 
وزارت امور خارجه ایران در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد تحصیل فرزندان سفرای ایران در کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا را ممنوع کرد.
 
در همان زمان کاظم جلالی، نماینده مجلس ایران در مورد آمار بالای "پدیده‌ای به نام رفتن آقازاده‌ها" به بریتانیا برای ادامه تحصیل هشدار داده بود.
 
اخیرا دولت آمریکا اعلام کرد موضوع لغو اجازه اقامت بستگان مقامات ارشدایران در خاک این کشور را در دست بررسی دارد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۵
آنتی خرافات - دوسلدورف، آلمان

روزی مرد روستایی پیش آخوند مسجد رفت و به ملا گفت من در یک اطاق با پنچ تا بچه و همسرم زندگی میکنم و جایمان تنگ است کمک مان کن آخوند گفت چشم شما امشب موقع خواب مرغ ات را هم ببر تو اطاق روستایی فرداش آمد گفت حاجی مرغ رید به اطاق وو ملا گفت امشب گاوت را ببر داخل اطاق خلاصه فرداش گفت گوسفند را ببر داخل اطاق مرد روستایی که خواهر و مادرش یکی شده بود گفت ملا خانه نمیخوام بگو این حیونهارو چکار کنم گفت امشب گاو را ببر بیرون فرداش گفت گوسفند را ببر بیرون و آخرسر مرغ را بعداز این کارا مرد روستایی دعاگوی خدا و ملا شد و راحت به زندگیش در همان تک اطاق با بچه ها و همسرش ادامه داد، ها چهل سال که مردم را کردید تو زندان و هر روز یک چیز را تحریم و گرانی حالا بفکرتان رسیده که اینا نباید در خارج زندگی و تحصیل کنند؟؟؟؟؟
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
۴۵
Zaall - اصفهان، ایران

درود بر قوه قضائیه
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

من معتقدم که نه فقط والدین این آقازاده ها باید از کار برکنار بشوند، بلکه اگر اعدامشان هم بکنیم مملکت در مسیر بهتری پیش خواهد رفت. اصولاً تمام علما و معممین اعدام بشوند بهتر است، ببخشید مستحب است، بلکه واجب است!
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران

چه عجب یکیشون یه زر خوبی زد. باید توله های این شیاطین از کشورهای خارجی جمع آوری بشن
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
علیرضا رحیمی، نماینده مجلس ایران در واکنش، اظهارات آقای مصدق را خلاف قانون اساسی خوانده و گفته است نگاه معاون قوه قضائیه، "افراطی یا احساسی" است. بفرمایید این هم جواب نماینه شما ملت همشه سر کار
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
این هم فردا یا جاسوس اسراییلش میکند یا بریتانیا یا سعودی،از خونش هم یک ماهواره به عنوان مدرک در میارن نشون ملت م،یدن و یک هفته بعد هم این اقی قوه قضیایه با مسواک و خمیردندانش خودش و دار میزنه،حالا چطور با مسواک و خمیر دندان ممکنه،اینها چنان ممکنش میکنند که هیچکس شکی در درست بودنش نداشته باشه.
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
۷۰
senator x - تهران، ایران
پیشنهادت عالیه پیگیرش باش
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.