کاپیتان و افسر ارشد نفتکش ایرانی توسط پلیس جبل‌الطارق بازداشت شدند

بی بی سی: پلیس سلطنتی جبل‌الطارق روز پنج‌شنبه اعلام کرد که کاپیتان و افسر ارشد نفتکش متعلق به ایران را به اتهام نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه، بازداشت کرده است.
 

پلیس این منطقه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این نفتکش را بازرسی کرده و بخشی از مدارک را توقیف کرده است.

 
بر اساس بیانیه پلیس جبل‌الطارق، هر دوی این افراد تفهیم اتهام شده‌اند و از آنها خواسته شده تا برای روند قضایی وکلای خود را معرفی کنند.
 
این دو نفر اهل کشور هند هستند.
نیروهای جبل‌الطارق به همراه کماندوهای بریتانیایی در روز چهارم ژوئیه (۱۳ تیر)، نفتکش "گریس-۱" را که در حال عبور از تنگه جبل‌الطارق بود، توقیف کردند.
 
از ابتدای این توقیف اعلام شد که علت این کار، ظن نیروهای پلیس به نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا بوده است.
 
از زمان کشتار غیرنظامیان و سرکوب مخالفان توسط رژیم بشار اسد در سوریه، این کشور با تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ای از سوی اتحادیه اروپا روبه‌رو شده است.
 
مقام‌های بریتانیایی گفته‌اند به مقصد نفتکش گریس-۱ مظنون هستند.
 
بر اساس بررسی‌های مقام‌های جبل‌الطارق، این نفتکش حامل دو میلیون بشکه نفت (حداکثر ظرفیت این نفتکش) است.
 
ایران این توقیف را محکوم کرده و اعلام کرده که مقصد این محموله، سوریه نبوده است.
بازداشت دو تن از عالی‌ترین افسران این نفتکش ساعاتی بعد از آن رخ داد که مقام‌های بریتانیایی اعلام کردند قایق‌های سپاه در تنگه هرمز تلاش کرده‌اند یکی از نفتکش‌های این کشور را به سوی آبهای ایران هدایت کنند.
 
ایران این ادعا را تکذیب کرده است.
 
به گفته مقام‌های جبل‌الطارق، تحقیقات درباره مقصد نفتکش "گریس-۱" و احتمال نقض تحریم توسط این کشتی، همچنان ادامه دارد.
 
روز پنج‌شنبه سخنگوی ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا گفت که ماجرای کشتی "گریس-۱" برای بریتانیا یک "مساله مربوط به سوریه است، نه مساله ایران."
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۵
آنتی خرافات - دوسلدورف، آلمان

ایران اعلام کرده که مقصد این محموله، سوریه نبوده است.بلکه غار علی صدر بوده خخخخخ آخه یه دروغی بگید که بجایی بگنجد اگر سوریه نبوده پس کجا بوده است؟؟ آنهم کشتی نفتی نیم کره زمین را دور زده است
‌پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان

[::آنتی خرافات - دوسلدورف، آلمان::]. عاق شایعه نکنید این سهم امام خیالی زمان بوده قرار شده به چاه جمکران متقل بشه، همانطور که میدانید این روزهای امریکای همه چیز خوار در سیستم سرویس دهی جی پی اس به مملکت امام زمان اشکال درست کرده بود حتی بشقاب پرنده امام زمان جای کربلا سر از لاسوگاس در اورد.پ دوباره مقصد این نفتکش چاه جمکران بوده، چون تمام چیزها و کسهایی که اخرشوپن پسوند کش دارند یا سر از جمکران یا عتبات علیا در میاورند،مثل حسن خمینی، توله خوکچه هندی مردار خمینی
‌پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

دو میلیون بشکه از قرار بشکه ای ۶۰ دلار مساویست با ۱۲۰ میلیون دلار. فقط با پول فروش محموله این کشتی و درآمد فقط یک روز نفت میدانید تا چند سال بچه های کار و کارتون خواب ها و کسانی که بین زباله ها دنبال خوراک میگردند را میتوان سیر کرد؟ کجایی باور؟ از شکنجه که خلاص شدی، امشب جواب من را بنویس.
‌پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.