زنگنه: اگر آمریکا تحریم‌ها را لغو نکند, با آن کشور مذاکره نمی‌کنیم

رادیو فردا: بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران که برای شرکت در اجلاس اوپک به وین رفته است، در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» آمریکا گفت که مادامی که آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را لغو نکرده، جمهوری اسلامی آمادگی مذاکره با این کشور را ندارد.
 

وی گفت اگر دولت دونالد ترامپ می‌خواهد فضای میان دو کشور را تغییر دهد، باید اول تحریم‌ها را لغو کند و خواهد دید چه قدر فضا تغییر خواهد کرد و «بعد از آن ما می‌توانیم کارهای زیادی بکنیم».

 
وی توضیحی درباره این «کارهای زیاد» نداد.
 
آقای زنگنه درباره حمله به نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری در آب‌های امارات و عمان طی دو ماه گذشته نیز گفت: «ایران بیش از صد سال امنیت بازار نفت را تضمین کرده و ما بارها گفته‌ایم که نفت نباید سیاسی شود.»
 
وی گفت اطلاع ندارد چه کسی یا کشوری پشت حمله به کشتی‌ها بوده، اما بازار نفت باید برای همه غیرسیاسی باشد: «نفت ابزاری برای محدود کردن صادرات یک کشور نیست. نفت باید برای همه غیرسیاسی باشد. نفت، نفت است.»
 
آمریکا اردیبهشت پارسال از برجام خارج شد و تحریم‌هایی یک‌جانبه علیه ایران به اجرا گذاشت که به‌شدت بر درآمد تهران از نفت اثر گذاشته است.
 
آخرین آمارها حاکی است که صادرات روزانه نفت ایران در ماه گذشته میلادی به ۳۰۰ هزار بشکه یا کمتر رسیده است، در حالی که پیش از تحریم‌ها این رقم ۲.۵ میلیون بشکه بود.
 
تولید نفت ایران نیز از بالای ۳.۸ میلیون بشکه به ۲.۲۸ میلیون بشکه سقوط کرده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۵
آنتی خرافات - دوسلدورف، آلمان

خب مردک خود آمریکا قبل از خروج از برجام که نه تحرمی بود نه چیزی گفت بیایید برسر برجام صحبت کنیم که شما گفتید نه .حالا میگید تحریم ها را بردارد تا باهم مذاکره کنیم؟؟ اینا واقعا دیوانه زنجیریند مردم را به خاک سیاه نشاندن و...
‌سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
۴۵
Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان
چقدر پررو. شما باید .... ارمیکا را بکنید تا با شما مذاکره کند. امریکا تا شما را ادم نکند هیچ تحریمی را بر نمی دارد. نگاه کنید به کره شمالی و ونزولا
‌سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
۵۲
natasha1 - نیویورک، ایالات متحده امریکا
اخی امریکا بدبخت شد شما باهاش مذاکره نکردین !!! برین بمیرین بابا !! نوکر پوتین خامنه ای ایران را کرده استان بدبخت روسیه خاک تو سر احمقتون که ایران را نفروختین بلکه مجانی دادین به روسیه .خاک تو سرتون .....
‌سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.