ترکیه مقصد جدید مهاجرت پزشکان ایرانی

ایران اینترنشنال :یک روز بعد از آنکه معاون وزارت بهداشت از  «کمبود پزشک در ایران» به دلیل «مهاجرت پزشکان» خبر داد، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که «ترکیه» مقصد تازه مهاجرت پزشکان ایران است.
 

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، با اشاره به کمبود پزشک در کشور، گفت: «شاخص تعداد پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک در کشور ۱.۶به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت است. در حالی که کف مورد نیاز در این زمینه ۲.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است».

 
حریرچی یکی از دلایل کمبود پزشک در ایران را مهاجرت پزشکان عنوان کرد و گفت: « تعدادی از پزشکان بنا بر شرایطی که داشتند به خارج از کشور رفته‌اند.»
 
محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی، روز دوشنبه درباره مقصد مهاجرت پزشکان ایرانی، گفت: «تعداد زیادی از پزشکان ما از کشور خارج شده‌اند و در کشورهای دیگر مانند کانادا، آمریکا و کشورهای اروپایی ارائه خدمات می‌دهند، حتی به‌تازگی کشورهای اطراف مانند ترکیه نیز در حال جذب پزشکان ایرانی هستند.»
 
جهانگیری با طرح این پرسش که «ما برای این پزشکان چه انگیزه‌ای ایجاد کرده‌ایم»، گفت:«وقتی انگیزه ایجاد نکنیم و نیاز هم در کشورهای دیگر وجود داشته باشد، آنها از کشور خارج می‌شوند و در حقیقت ما پزشکان را برای ارائه خدمات به سایر کشورها تربیت کرده‌ایم. »
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
sasan87 - سیاتل، ایالات متحده امریکا
پزشکا توی ایران کم درامد ندارن نسبت به مردم و مراجعانشون . ولی خوب طبیعی هست که هر کسی بخواد برای زندگیش قدم های بزرگتری برداره
‌سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۹
۴۶
زاگرس۴۳ - لیدز، انگلستان
به اثتثنای چند درصد کم و با احترام به انان . یکی از فاسد ترین بی شرف و اخلاق و غیر انسانی ترین و دزد و تبهکار ترین قشر جامعه در زیریوغ و اشغال داعشیعه تازی تروریست همین جامعه پزشکی و بقیه مجموعه اش هست که جنایت و ظلمی در حق مردم کردن و مشغولن. بعید هست این فاسدان بتونن حریف جامعه ترکیه بشن . شرم بر شما شرکای استبداد و فساد.
‌سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
۵۲
natasha1 - نیویورک، ایالات متحده امریکا
چه طور به خودشون اجازه میدن به کل یک قشر توهین کنن .این عقده ای ها کی هستن ریختن تو این وبسایت . امیدوارم به پست دکتر های خارج بخورن و درد های بی درمانی سرشون بیاد که بفهمن دکتر های ایرانی لایق احترام هستندوهرجا میرن تو دنیا میدرخشن.تا کور شود هر انکه نتواند دید....
‌سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.