جیمی کارتر :ترامپ با دخالت روسیه در انتخابات پیروز شد ،ریاست جمهوری وی نامشروع است

آقای کارتر یکی از معدود روسای جمهوری آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم است که تنها یک دوره در کاخ سفید حضور داشته است بی بی سی :جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا، مشروعیت ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا را زیر سئوال برد و گفت که او به دلیل "مداخله روسیه" هم‌اکنون در کاخ سفید است.
 

آقای کارتر که در نشستی در دانشگاه ویرجینیا سخن می‌گفت، به شکل غیر مستقیم، دونالد ترامپ را به همدستی با روسیه نیز متهم کرد.

 
جیمی کارتر گفت: "تردیدی وجود ندارد که روس‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ دخالت کردند. من فکر می‌کنم یک تحقیقات کامل نشان خواهد داد که ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ پیروز نشد. او در انتخابات شکست خورد، و به خاطر مداخله روسیه که به نمایندگی از او انجام دادند، او را در قدرت قرار دادند."
 
در این لحظه، مجری برنامه از آقای کارتر پرسید که با این وصف آیا او معتقد است که دونالد ترامپ یک "رئیس‌جمهور نامشروع" است؟ آقای کارتر در پاسخ گفت: "با توجه به حرفی که زدم و حالا نمی‌توانم پس بگیرم، بله."
جیمی کارتر (راست) در کنار بیل کلینتون، جرج دبلیو بوش، باراک اوباما و جرج بوش در اتاق مخصوص رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید. هیچ یک از این افراد که هر کدام زمانی رئیس‌جمهور آمریکا بودند در سال ۲۰۱۶ از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات حمایت نکردند آقای کارتر در فاصله سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ رئیس‌جمهور آمریکا بود. او یک سیاستمدار بازنشسته حزب دموکرات است که رقیب سیاسی حزب جمهوریخواه در آمریکا محسوب می‌شود.
 
سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در پایان تحقیقاتشان درباره انتخابات سال ۲۰۱۶ اعلام کردند که روسیه در یک عملیات دولتی، با حملات سایبری (مانند هک کردن ایمیل‌های رقیب دونالد ترامپ) و همچنین انتشار گسترده خبرها و گزارش‌های غیرواقعی در شبکه‌های اجتماعی، در انتخابات آمریکا مداخله کرده است.
 
این موضوع موجب شد تا وزارت دادگستری آمریکا رابرت مولر را به عنوان بازپرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات تعیین کند. در پی این تحقیقات، علیه تعدادی از شهروندان کشور روسیه اعلان جرم شد و برخی نزدیکان آقای ترامپ مانند پل مانفورد، رئیس کمپین تبلیغاتی او، مایکل کوهن، وکیل شخصی او و مایکل فلین، مشاور امنیت ملی او محاکمه شدند.
 
برخی از این افراد هم‌اکنون در زندان هستند.
 
ضمن اینکه رابرت مولر در نهایت اعلام کرد که نمی‌تواند شخص دونالد ترامپ را نیز از اتهام تلاش برای اعمال نفوذ بر پرونده‌های قضایی (ممانعت از اجرای عدالت) تبرئه کند. آقای مولر اعلام کرد که بر اساس اختیارات قانونی نیز او نمی‌تواند به عنوان بازپرس ویژه علیه رئیس‌جمهور اعلان جرم کند و این کار بر اساس قانون اساسی آمریکا برعهده کنگره است.

اظهارات تازه جیمی کارتر درباره اهمیت مداخله روسیه در انتخابات آمریکا در زمانی بیان می‌شود که با آغاز مناظره‌های درون حزبی دموکرات‌ها برای انتخابات سال ۲۰۲۰، عملا فصل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شده است و بسیاری از فعالان دموکرات این نگرانی را بیان می‌کنند که روسیه کماکان به نفع دونالد ترامپ در این انتخابات مداخله کند.
 
همزمان ملاقات دوجانبه دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در حاشیه نشست جی‌۲۰ نیز موجب شد تا باردیگر بحث مداخله مسکو در انتخابات آمریکا مطرح شود.
 
در این دیدار و زمانی که دو رئیس‌جمهور در برابر خبرنگاران قرار گرفته بودند، آقای ترامپ در پاسخ به پرسشی در این ارتباط با لحنی نه چندان جدی رو به دیپلمات‌های روس گفت: "در انتخابات ما مداخله نکنید."
 
برخی رسانه‌های آمریکایی لحن آقای ترامپ را طنزگونه توصیف کردند.
 
انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا در روز سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار خواهد شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
scandal - برلین، آلمان

تو بی پدر همان جنتی آمریکایی هستی که مرگ سراغت نمیاد تا تو ...ببینی آن هندی زاده که با "دخالت" توی دجال بمقام رسید و این بلا را گرفتارمان کردی، ننگ بر تو و بر همه بی پدران.
شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

لطفاً یکی محکم بخوابونه زیر گوش آقای کارتر که با اون کارش تر زد به دنیا!
شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
۳۷
ارشک110 - مشد، ایران

یکی از یکی بیخاصیت تر .اون یکی که در زمانش ریختن تو سفارتخونه و کارمنداش رو گروگان گرفتن طرف اونجاشم یادش نیومد.کلینتن و بوشها هم که یکی از یکی بدتر شاخ همشون هم جناب دکتر اوباما هستن که جنرال موتور و بوئینگ به لطف رهبری داهیانه ایشون داشت به باد میرفت!!!!این حرفا همه از حماقت و حسادته یه مشت گاو سیب زمینی آبپذ خور
شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
۳۸
Shahrokh-86 - تهران، ایران

آخوندا هم با دخالت توى حـ... پیروز شدن پس.. نخور حـ...
شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

در تاریخ امریکا هرگز رئیس جمهوری به نادانی و عدم آگاهی کارتر وجود نداشته است که از عقاید شدید مذهبی رنج می برد و لطمات جبران ناپذیر به منافع بین المللی امریکا زده است
شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
۷۷
چهارشنبه سوری ایران - فرانکفورت، آلمان

اگر یک رئیس جمهور دیگه مثل تو پیدا بشه بایست همه امریکایی ها بروند نماز جمعه
شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
۷۰
parvin-artemis65 - مادرید، اسپانیا

تو کثافت ۱۵۰ میلیون دلار برای خمینی در پاریس فرستادی و موذیانه ععععععنقلاب کثافت ۱۳۵۷ را با انگلیس و نوکران دور و برت سازمان دادی با اینکه میدانستی یکی از مهره های مهم مجاهدین هستند که افتخارشان ترور چندمستشار امریکایی زمان شاه بود۰ نتیجه هزاران اعدامی شکنجه رواج بچه بازی این دین ننگین و هزاران کوفت و زهرماردیگر۰بهمراه تاراج ثروت ایران وسیله ی ملایان عرعرنژاد و پناهندگی که درایران وجود نداشت شدمیلیونهانفر ۰گور پدرت و ملایان دزد بچه بازو قاتل
شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران

ای بی شرف بی ناموس تو از جمهوری اسلامی دفاع نکنه کدوم بی بوته ای بکنه!
شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
۶۵
Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا

شرم بر تو خوک پیر کثیف،که با خیانت به شاه راه رو برای به قدرت رسیدن خمینی ملعون باز کردی و نسل و نسلهایی رو بدبخت کردی و کشوری که در مسیر هم رده شدن با اروپا بود رو تحویل چنگال فساد،جهل مذهبی و عقب ماندگی دادی.
یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.