روزنامه العرب: ایرانیانی که یکسال در عراق اقامت داشته باشند، می توانند تابعیت بگیرند

انتخاب می نویسد : إبراهیم الزبیدی در العرب چاپ لندن نوشت: خطرناکترین نتیجه سفر روحانی به عراق آن بود که توانست از دولت عادل عبدالمهدی امتیازی بگیرد، مبنی بر اینکه در قانون تابعیت عراقی تعدیلی ایجاد شود تا بر اساس آن، زائران خارجی که وارد عراق می شوند(که البته قطعا منظور فقط زائران ایرانی هستند) این امکان را داشته باشند تا در صورت اقامت یک ساله در عراق، تابعیت این کشور را بگیرند.
 

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این متن آمده است: با توجه به این مئسله، آراء ایرانی هایی که تابعیت عراقی را می پذیرند، می تواند در انتخابات جدید نقش بسزایی داشته باشد؛ علاوه بر اینکه در پارلمان آینده نیز قدرت در اختیار آنها قرار گرفته و احتمالا نامزدها از بین آنها برگزیده می شود. در ادامه رئیس جمهور، نخست وزیر، وزرا و سفیران دولت عراق نیز از میان همین افرادی خواهد بود که تابعیت عراقی به آنها داده شده است. علاوه بر اینکه زبان فارسی سومین زبان رسمی در این کشور عربی می شود که در مدارس ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاهها به صورت اجباری و به حکم قانون آموزش داده می شود!

 
عراق پس از سفر حسن روحانی دیگر عراق پیش از این سفر نخواهد بود. این سفر به همراه نتایجی که دربرداشت، عراق را به صورت علنی و صریح به ایران وابسته (!) می کند، تا از این پس، سیاستها و روابط خارجی دولت بغداد علنا توسط تهران برنامه ریزی شود.
 
این روزنامه در پایان آورده است: این چه مصیبتی است که بر سر رهبران عراقی آمده و کسانی بر آنها مسلط شده اند که قصد دارند نور مدرنیسم و صلح را در عراق جدید خاموش کنند؟
 
ادعاهای فوق در حالی مطرح می شود که گزارش های تند و تیز در برخی رسانه های عرب زبان پس از سفر روحانی به بغداد افزایش پیدا کرده است. به نظر می رسد هدف از این گزارش ها تحریک احساسات افکار عمومی در جهان عرب و بویژه در عراق علیه ایران باشد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
soroshkhani - توکیو، ژاپن
عراق واس ماس پس میگیریم. به امید روزی که تو تک تک مدرسه های عراقمون فارسی حرف بزنن. بغداد رو پس میگیریم. حتما میدونین تو قادسیه عراق از ایران جدا شد.
‌سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان

این مسئله یک چرند به تمام معنی است و هدف ان تحریک افکار عمومی جهان عرب علیه ایران است،واقعا چقدر پستند انهایی که این ادعاها را میکنند!
‌سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
۴۰
amirpalang - لندن، انگلستان
بزودی سیل فواحش صیغه ای به عراق روانه خواهد شد.
‌سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
۳۸
scandal - برلین، آلمان

بعبارت دیگر، قتل کن و بکش تا عراقی شوید و افغانی هم باید بعد از قتل و مرگش در سوریه تابعیت ایرانی دریافت کنند، داغانیم ما داغان!
‌سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
۴۵
Herzl - امستردام، هلند
[::soroshkhani - توکیو، ژاپن::]. شما عراق را پس مى گیرید از کى تا حالا عراق جزو ایران بود تاریخ ایران همش به گفته خودتون 2500 سال ولی تاریخ عراق بیش از هفت هزار سال است از حکومت‌های بابل و آشوری و أکدی و پادشاهی نمرود بگیر تا حالا که گنج نمرود حالا موجود است و غیر قابل قیمت گذاری است ودر این اختلاف چندین هزار سال ایران و عراق نتیجه می گیریم وقتی عراق بود ایرانی در کار نبود و یادت باشه منشور کورش در شهرتاریخی بابل عراق 150 سال پیش کشف شد و اگر قرار باشد برگرده این منشور به محل پیدایش آن تعلق می گیرد. تاریخ را جدا از احساسات بخوان.و اگر قرار باشد چیزی پس بگیرید این جدیدها را پس بگیر مثل دریا خزر جابهار خلیج فارس فعلأ به اینها بچسبید ازدست ندید.
‌سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
۵۳
رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
[::Herzl - امستردام، هلند::]. تو گوگل نقشه ایران قدیم تا ایران ۲۰۰ سال پیش رو سرچ کن اونوقت می‌فهمی عراق جزو ایران بود یا نه؟ ضمنا اولین حکومت پادشاهی تو ایران ۲۵۰۰ سال بده ولی تمدن فلات ایران زمین بیش از ۵۰۰۰ سال هست، شهر سوخته در سیستان بلوچستان ۶۰۰۰ سال قدمت داره.
‌سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴
۴۲
paksan - ایران، ایران
این دروغ هستش و این روزنامه های وابسته به عربستان داستان درست میکنند . آخه ایرانی ها بروند در عراق یکسال باشند و اقامت بگیرند ؟ شک نکنید اگر همچین چیزی بود حتما عراقی ها هم همچین نوع اقامتی دریافت میکردند و اصلا این به نفع عراقی هاست نه ایرانی ها چون ایران در مقابل عراق بهشت هستش و کسی پا نمیشه بره عراق زندگی کنه.
‌چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
۶۱
naderali63 - گوتمبر، سوئد
از ایرانی بدبخت تر پیدا نمیشه حالا بیبنید بعد یکسال میکن دیگه اجازه ندارن بیاین به این گشور از امروز مردم هجوم میاورن چون ایران دیگه جای زندگی کردن نیست خمینی دجال چنان کرد بر ایران ایرانی که مغولها نکردن
‌چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.