پلیس مسلمان نیوزلندی که هنگام سخنرانی در باره قربانیان مسجد گریه کرد کیست ؟+ ویدیو

العربیه :نائله حسن، مدیر بازرس پلیس یکی از بزرگترین شهرهای نیوزیلند است که این شهر بیش از یک چهارم جمعیت 5 میلیون نفری مردم این کشور در آن زندگی می‌کنند.
 

نائله روز شنبه وقتی که به یاد قربانیان قتل عام مسجد نور در نیوزلند سخنرانی کرد. وقتى نائله برای اولین بار از مسلمان بودن خود سخن گفت، بسیاری از مردم جهان شگفت زده شدند. نائله سخنش را با درورد و صلاوت بر محمد پیامبر اسلام آغاز کرد و گفت که او به اسلامش افتخار می‌کند و جنایتی که روز جمعه یک تروریست استرالیایی با کشتن 50 مسلمان نمازگزار مرتکب آن شد، به شدت احساساتش را تکان داده است.

 
نائله حسن با صدایی گرفته که نماینگر غم شدید او برای قربانیان اقدام تروریستی، در میدانی واقع در مرکز اوکلند براى شمارى از مسلمانان و دیگر شهروندان نیوزلندی سخنرانی کرد.
او در این سخنرانی گفت، حادثه دردناک، رنج و درد زخمی‌شدگان و شهدای مسجد نور باعث غمگینی شدید او شده است اما در عین حال به مسلمانان اطمینان داد که وی هم یک مسلمان اما دارای بالاترین مقام در پلیس کشور نیوزلند است».
 
وی گفت: «من افتخار می‌کنم که یک مسلمانم یک افسر عالی رتبه پلیس نیوزلند هستم. پیام من این است که برای همه تأکید کنم که ایمنی و امنیت برای همه برادران و خواهران مسلمانم در نیوزلند مانند بقیه مردم نیوزلند در قانون این کشور در نظر گرفته شده است».
 
نائله افزود:«من می‌دانم که این لحظات بسیار اندوه‌ناکی برای مسلمانان و همه جامعه نیوزلند است، ولی می‌خواهم به همه اطمینان دهم که ما برای تضمین نهایت احترام وتقدیر به باقی مانده‌گان این حمله وحشیانه، همه توان خود را بکار خواهیم گرفت».
 
درباره نائله حسن، که در سال 1968 در اوکلند متولد شده است اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما او در ماه ژوئن سال گذشته در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های نیوزلندی گفته بود، 20 سال است که فعالیت خود در پلیس نیوزلند آغاز کرده است او طی این مدت ایمانش به اسلام را حفظ کرده و در محیط کارش کسی از در مورد دیانتش از نپرسیده است. او گفت که او نیز لازم ندانست که به کسی در باره دین و معتقداتش سخن بگوید.
 
نائله در باره بهترین خاطرات کودکی‌اش از خاطره‌ای یاد کرد که او به همراه پدرش با محمد علی کلی بوکسر مسلمان آمریکایی عکس انداخته است او می گوید این دوست داشتنی‌ترین خاطره اوست.
نائله قهرمان کوهنوردی نیز است او یک بار توانست به رشته کوه‌های هیمالیا سفر کند و از قله اورست بالا برود و جایزه المپیک در ورزش کوهنوردی را کسب کند. پدر او یک پاکستانی و مسلمان بود که در دانشگاه عاشق «ژوزفین» مادر انگلیسی‌نائله شد اما پدر بزرگش مخالف ازدواج مادرش با یک مسلمان پاکستانی بود چرا که پدر بزرگش دارای مزرعه‌ای بود که در آن خوک پرورش می‌داد و از این بیم داشت که اگر دخترش را به ازدواج این مسلمان پاکستانی درآورد در آینده او نمی گذارد «ژوزفین» در مزرعه‌اش و پرورش خوک‌ که به ارث او خواهد رسید، کار کند. اما ممانعت پدر باعث دوری دو عاشق از همدیگر نشد آنها همه ارث مزرعه و خوک‌داری و زندگی در بریتانیا را رها کرده و به نیوزلند هجرت کردند در آنجا بود که با هم ازدواج کردند که نتیجه این ازدواج بدنیا آمدن سه دختر به نام‌های روکشانا، نائله و سمینا بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
scandal - برلین، آلمان
صدها بار ما شاهد ترور کافران از دست مسلمین بودیم و صدها بار مرجعه شماره یک سیاست آن کشور چون پلیس ها، سخنرانی کردند، ولی حتی "یکبار" شاهد گریه و زجه آنان در پشت میکروفن نبودیم!
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۷
۳۸
scandal - برلین، آلمان
چون میترسم که متوجه منظورم نشده باشید، یکبار دیگر مینویسم: چرا ما مسلمانان "بورمه جن" هستیم!؟ فرهنگنامه شمالی: بورمه جن یعنی زود گریه و زجه کردن
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
۶۸
PAARISA - آمستردام، هلند

وقتی صد ها بار مسلمانان دلیل تکه تکه شدن انسانهایی شدن , که همون انسان های تکه تکه شده به این مسلمانان تو مملکتشون پناه داده بودن و با پول مالیات همین انسانها , این مومنین در مملکت کفر همه عمر مفت میچریدن , اون موقع هم این خانم پلس اشک ریخت ؟ آدم کشی این آقا بد و غیر قابل دفاع هست , ولی این کار بد هیچ توجهی برای مظلوم نمایی و ننه من غریبم این دین آدم کش پرور نیست
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸
۵۴
پاینده ایران و ایرانی - مالمو، سوئد
با تاسف و تاثر برای اون کشته شدگان ,باید بگم چه هنرپیشهای هستند این تخم وترکههای انگلیسی, مثل این خانم مثلأ پلیس
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
خوب حالا حجاب این خانم مومنه کجاست
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران

یکی نیست برای قربانیان تروریسم جمهوری اسلامی گریه کنه
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
۲۴
یا فاطمه زهرا - آرهوس، دانمارک
این کثافتها که اینهمه جنایت کردند، بعد میشینن تو همون مساجد و به همدیگه رضی‌الله‌عنها میگن. بابا اینها کل دنیا رو عاصی کردن. تعجب می‌کنم از این افسر پلیس که اومده و ابراز همدردی میکنه!!! برو به اونایی که عزیزانشان بدست این تکفیریها قصی القلب سلاخی شدند بگو نه به این جماعت.
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
[::یا فاطمه زهرا - آرهوس، دانمارک::]. اون اونایی که میگی قصی القلب هستند دقیقا همانند مزدوران رژیم اسلامی هستند که کشتار میکنند ترور سلاخی و ... هیچ فرقی با شما و رژیم خونخوار و تروریست اسلامی ندارند
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
۳۴
tonny15152 - بیرمنگام، انگلستان
باید ظاهرسازی کرد که به کسب وکاردامپروری خسارت وارد نشه ملیونها گوسفند آماده ذبح برای کشورهای مسلمان هستند در صورت نخریدن گوشت گوسفند ازطرف این کشورها خسارتی سنگین اقتصاد نیوزلند را فلج می کند
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
با اینکه من با هرگونه جنایت مخالفم اما اگر کسی پیرو بزرگترین دروغگوی عالم که گفته ماه را با شمشیر نصف کرده و با الاغ بالدار به اسمان رفته و برای مرده ها 72 حوری ردیف کرده باشد را، ابله میدانم. نه اینکه سایر ادیان از این مزخرفات ندارند ولی ابلهانه ترینش که علنا درس جنایت و جهاد میدهد اسلام هست
‌سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۷
۲۴
یا فاطمه زهرا - آرهوس، دانمارک
[::tonny15152 - بیرمنگام، انگلستان::]. درود بر بر منطق پربار شما. حق به جانب شما است. همانجا که دانمارکیا منو میبینن شروع میکنن به همدردی و دست نوازش کشیدن. حالا نمیدونن که خودم از اونا بیشتر کیف کردم. چون تو صورت ما که نمیتونن تشخیص بدن شیعه، عمری، آتشی، عصایی یا صلیبی یا اصلا مشرک هستیم. بعد که یواشکی حواسم بهشون هست به همدیگه میگن، ایول خوب شد که ترتیبشون داده شد.
‌سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
چرا ......بعضیها اینجا ،مگر هر بار که در باره کشته های برجهای نییورک که خودشون اونوی تبدیل به پارکینگ کردند تجمع میشود اشک تمساح نمیریزند؟من نمیدونم چرا بعضیها کاسه داغتر از اش میشن و بجای دو کلام حرف حساب چرند مینویسند.یکی میاد میگه چرا نخست وزیر نیوزلند میگه این مسلمانها همشهیری انها هستند،مسلمانها دنیا را به خون کشیدند. در جنگ جهانی دوم ۶ میلیون یهودی کشته شد الان ۱۰۰ بعد از اون تاریخ هنوز در ساله در سالگردش اشک تمساح ریخته میشه ،ولی در بین سالهای ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۷ بحد از اشغال ایران روسط انگلستان ،انگلیس با احتکار غلات مستقیم ۱۰ میلیون ایرانی را به قتل رساند در اثر گرسنگی ،ولی هیچ جا یک کلمه در مورد ان گفته نمیشه،در عراق بیش از یک میلیون نفر در دو جنگی که امریکا علیه عراق کرد قتل و عام شدند ،نه تنها عراق که نصف خاور میانه بخاطر استفاده از بمبهای رادیواکتیو(الوده) امریکایی الوده شده، اینجا کسی چیزی نمیگه،در افغانستان لیبی ،سوریه،تا سودان و مالی هر روز دارن ملت را قتل و عام میکنند یا مستقیم با پهباد یا غیر مستقیم با استفاده از گروهای که با دلار و پوند و شیکل تغذیه میشن،ببین
‌سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.