درآمد یک دستفروش در تهران چقدر است؟
رأی دهید
سخن گفتن از درآمد؛ یک مسئله شخصی است که بسیاری از افراد تمایلی به آن ندارند، بهویژه اینکه در برخورد اول از آنها چنین سؤالی پرسیده شود. رسیدن به پاسخ این پرسش هنگامی که شغل مورد نظر جزو مشاغل رسمی نباشد، دشوارتر نیز میشود.
برای رسیدن به پاسخ این پرسش که درآمد دستفروشها چقدر است و آیا در شرایط موجود، جوابگوی مخارج زندگی آنها است یا خیر، با لباسی مندرس و ظاهری که نشان از مفلسی داشت به سراغ آنها رفتم. خود را بهعنوان شخصی معرفی کردم که تازه به تهران آمده و مقدار اندکی پول در اختیار دارد. پرسشم از این افراد مشخص بود: آیا میتوان از طریق این شغل درآمد مطلوبی حاصل کرد؟ قریب به اتفاق دستفروشانی که با آنها همکلام شدم ضمن ارائه جواب مثبت، انجام این کار را به من پیشنهاد کردند!
درآمد روزانه ۳۰۰ هزار تومان از راه گلفروشی؟
علی که ۵۰ سال دارد، در میدان توحید مشغول فروختن گل است. با موهای جو گندمی و چهرهای خسته که مدام در حال دویدن پشت خودروهاست و تکرار میکند: «گل برای هدیه» و «گل برای خانمت ببر». علی از حرف زدن خودداری میکند، اما به گفته آشنایان، این شخص روزانه درآمد خالصی بالغ بر ۳۰۰ هزار تومان در روز دارد.
دستفروشی هم به نرخ دلار مربوط است
در مسیر ستارخان متوجه یک خانم تقریباً ۶۰ ساله شدم که با چهرهای تکیده به دیوار تکیه داده و به مردم در حال گذر در پیادهرو نگاه میکند تا شاید دلی به رحم آید و از او جنسی بخرند؛ خریدی که شاید علتش نه نیازی واقعی بلکه از روی ترحم و کمک به همنوع باشد. نزد او میروم و میپرسم حاج خانم جورابهاتون چنده؟ میگوید مادرجان! سه جفت ۱۰ هزار تومان. با این دیالوگ سر صحبت را باز میکنم، او میگوید خیلی وقت است شوهرش را از دست داده و اکنون خرج ۶ فرزند بر دوشش سنگینی میکند.
در ادامه درآمد خالص روزانه خود را بین بهطور متوسط بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان اعلام میکند و میگوید که این رقم بستگی به شرایط آن روز دارد. او میگوید پیش از این یک اسکاچ ظرفشویی را ۵۰۰ تومان خریداری میکرد، اما اکنون با بالا رفتن قیمت دلار باید همان نوع را با قیمت ۲۵۰۰ تومان بخرد و ۳۵۰۰ بفروشد. این زن از وضعیت موجود و شرایط معیشتی خود گلهمند است.
دستفروشی بهترین شغل است!
نفر بعدی جوان ۳۳ سالهای بود که در یکی از استانهای شمالی کشور زیتون تولید میکرد. وی مدعی است دستفروشی در تهران بهترین شغل است. او میگفت که محصول تولیدی خود را به تهران میآورد و در اینجا با بهترین قیمت به فروش میرساند. هر چند از بیان درآمد روزانه خود شدیداً امتناع میکند.
ماهی ۶ میلیون تومان فروش کفش بافتنی
مشغول گشت زدن بودم که متوجه پسربچهای ۹ ساله شدم. کنارش مینشینم و اسمش را میپرسم. وحید چهرهای دوستداشتنی و مهربان دارد و کلاهی مشکی بر سرش گذاشته و وقتی از حرف زدن خجالت میکشد، خود را زیر آن کلاه پنهان میکند. کار او بعد از ظهرها وقتی که مدرسه تمام میشود، آغاز شده و به فروختن آثار هنرمندانه مادر خود، یعنی کفشهای بافتنی بچگانه مشغول است.
وحید با صدای آرام خود میگوید که هر جفت از این کفشها ۱۰ هزار تومان است. در ادامه گفتوگو با وحید از او پرسیدم روزانه چند جفت از این کفشها میفروشد که او در جواب میگوید ۲۰ جفت. خودش ادامه میدهد: هر روز تقریباً ۲۰۰ هزار تومان فروش میکنم.
داوود که هیکلی درشت دارد، کت گشادی بر تن کرده و ۲۰ متر بالاتر از وحید در حال فروختن شلوار و زیر شلواری است، میگوید این شغل سختیهای خاص خود را دارد و آدم به انواع بیماریها از جمله درد کمر، پا و… مبتلا میشود.
داوود بیان میکند که در فصل زمستان، درآمد او نصف فصل تابستان است. میگوید بهطور میانگین سود خالص او دو میلیون و۵۰۰ هزار تومان در ماه است. وی در ادامه به کار خود مشغول میشود و داد میزند: «جنس آب رفتنی، پس گرفتنی».
۴٫۵ میلیون تومان، خیر پایانه آزادی
پایانه آزادی را بهعنوان مقصد بعدی خود انتخاب میکنم. یکی از ساعتفروشهای پایانه که مردی ۴۲ ساله است، میگوید روزانه بهطور میانگین ۱۵۰ هزار تومان سود خالص کسب میکند. او میگوید ۲۳ سال است که در این شغل فعالیت دارد و بهعلت نداشتن تخصص در کاری دیگر، دستفروشی بهترین شغل برای اوست.
نزد محمد میروم که ۴۶ سال دارد و ۲۴ سال است به دستفروشی مشغول است. او هم میگوید چون در هیچ کاری تخصص ندارد، در این شغل ماندگار شده است. همزمان با اینکه پاسخ مرا میدهد، مشغول روشن کردن موتور برق خود است. محمد از وضعیت فروش خود ناراضی است. پیش از بالا رفتن دلار، فقط مشغول فروختن سشوار بوده است.
میگوید اکنون قدرت خرید مردم پایین آمده و حتی به کالاهای ما نگاه هم نمیاندازند. این در حالی است که ما به این شغل عادت کردهایم. در کنارش کار ساندویچی هم انجام دادیم که خرج زندگی خود را در بیاوریم. بعضی روزها پسرم و بعضی اوقات پسر خواهرم به من کمک میکنند. او میگوید از سال ۷۳ که وارد این حرفه شدم، اوضاع مالی من خیلی خوب بود، اما در سالهای اخیر اوضاع بد شد و درآمد ما تقریباً یک سوم قبل شده است. محمد هنگام روشن کردن موتور برق خود، یک آه عمیق میکشد و امید در چشمانش میدرخشد، امیدی که برای فروش جنس بیشتر است.
مافیای فروش «جا»
در مسیر خیابان ولیعصر و شلوغی پیادهروهایش مردی ۴۵ ساله به نام حسین را میبینم. حسین میگوید قبلاً در بازار مغازه داشته، اما به علت اجاره سنگین و سود کم آن، ادامه نداده است. وی بعدها به دستفروشی روی آورده و از این کار خود نیز خیلی خوشحال است.
در ادامه از وضعیت خود میگوید و توصیه میکند که من نیز همین کار را در پیش بگیرم. حسین میگوید از این شغل خیلی راضی است و بهطور میانگین روزی ۱۸۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان سود خالص به دست میآورد.
حسین از این حسرت میخورد که چرا زودتر از این که راه پیشرفتاش بازتر بوده، کار دستفروشی را انجام نداده است. در ادامه به مافیای فروش «جا» در خیابان ولیعصر اشاره کرده و میگوید در بعضی مسیرها برای یک متر جا باید اجاره پرداخت تا بتوان در آنجا بساط خود را پهن کرد.
تجربه برخورد با چندین دست فروش نشان داد که آنها به شخص غریبه اعتماد نمیکنند تا از ورود سایر افراد به چنین شغلی جلوگیری کرده و رقابت کمتری داشته باشند.
در حین تهیه گزارش متوجه شدم گویا یک جریان مافیایی برای دستفروشی وجود دارد و موفق شدن در این شغل اصلاً آسان نیست. شاید اغراق نباشد اگر بگویم باید هفتخان رستم را پشت سر گذاشت تا بتوان به ثبات شغلی در یک محل مشخص رسید.
دیدگاه خوانندگان
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
چه اشکالی داره . این دستفروشها هم دل دارن زن وبچه دارن باید بتونن ازپس خرج زندگیشون بر بیان. بهتر از کنار خیابون نشستن و گدایی کردنه. حتی بالاتر از این باید از ازشون حمایت بشه و به عنوان یک کار آفرین بهشون وام داده بشه. مافیا را هم باید از بین برد که ریشهاش بر میگرده به اسلام و آخوندهای لچر
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
۱۰۶
+Hunter - تهران، ایران
بله، اینجوری مغازهدارها هم ورشکست میشوند و درآمد مالیاتی کشور هم که هیچی و کارآفرین هم کسیه که برای فقط خودش یکنفر کار جور میکنه و مافیا را هم که ریشهاش را آخوند لچر و اسلام در ایتالیا پایهگذاری کردهاند اگر در ایران از بین ببریم کل دنیا بیمافیا میشوند و دوست عزیزمان که نام نمیبرم، پایه گذار اقتصاد پیشرفته دستفروشی.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::آزاذه - تهران، ایران::]. خوشحال میشم نظرات اونهایی که منفی دادن را بدونم
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان
اکثرشون گفتند روزی ۲۰۰ هزار تومن سود خالص میمونه براشون که میشه ماهی ۶ میلیون تومن.درآمد خیلی خوبیه.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
۳۷
Masterweb - تهران، ایران
شاید باورتون نشه اما دست فروشی بسیار بسیار شغل پر در آمدی هست ، در بازار تجریش اکثر دستفروشها در بالای تجریش اگر اشتباه نکنم منطقه ای بنام آبسرد یا آبیک خونه خریدن در آمد روزی 300 و 400 نیست بالای 1 و 2 میلیون در روزه ، و اینم بگم اینکه باید شهرداری با این افراد برخورد کنه چون طرف در تجریش اجاره 50 میلیونی با مالیات و پول برق و کارگر و بیمه میده اونوقت یکی با سبد میاد بساط میکنه و از مغازه بیشتر میفروشه اینهارو کفتم بدونید که بعضی وقت ها فیلم برخورد با دستفروش پخش میشه نباید دلسوزی کرد چون هیج جای دنیا اجازه چنین کاری نمیدن چون حق کسب و کار اون منطقه ضایع میشه مخصوصا شب عید . در تهران هم بازارچه هایی ایجاد کرده شهرداری که خیلی راحت و ارزان میتونه همین دستفروش اونجا غرفه بگیره و اجاره بده و بفروشه پس راحش هم هست .
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
بعد بگید ایران کار نیست وپول در نمی آد.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
در سفری که چند سال پیش به ایران داشتم با نوجوان دوازده سیزده ساله ای که دم کارواش بهم لنگ فروخت سر صحبت باز شد.دم در کارواش منتظر نشسته بودم که ماشین فامیلمون شسته بشه.داشتم که تلفن می کردم که شارژم تموم شد.پسر نوجوان دستفروش بهم گفت که می تونم از تلفن اون زنگ بزنم.موبایل اپل گرانقیمتی داشت.منم ملا وار رفتم منبر که عزیزم دستفروشی برات آینده وزندگی نمیشه برو سراغ درس.دیدم لیست نمرات مدرسه اش رو که توو موبایلش ذخیره کرده بود نشانم داد وگفت درس هم می خوونم.اما خانواده ما کثیر الجمعیت هستن ومن باید پول درسم رو خودم دربیارم.تابستون ها ودم عید وبعضی آخرهفته ها دستفروشی می کنم .من هم بهش آفرینی گفتم و گفتم تا ابد الگو ومایه افتخار دائی میرزاده سایت یوکی خواهی بود.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان
[::Masterweb - تهران، ایران::]. اگه روزی یک میلیون میتونن در بیارن من شخصا پا میشم میان اونجا دستفروشی،هزار بار بهتره تا این انگلیس درب داغون و بد آب و هوای نکبت. با نظر شما درباره برخورد های شهرداری هم موافقم،زیاد سیاه نمایی میشه در صورتیکه هیچ جای دنیا اجازه نمیدند هر کی هرجا بساط پهن کنه،و با خشونت هم بیرونشون میکنند اگه لازم شه.اگه اینکارو نکنند وضع مثل هند و پاکستان میشه که همون کنار خیابون توالت میکنند و گوش تا گوش بساط پهن میکنند.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::+Hunter - تهران، ایران::]. راه پیشرفت شغلی باید برای همه آزاد باشه. با حذف کردن دیگران نه تنها جامعه رشد نمیکنه بلکه باعث شکل گرفتن مافیا میشه. شمای مغازه دار باید آنقدر در آمد داشته باشی که خودتو با یک دستفروش مقایسه نکنی در غیر اینصورت باید یاد بگیری چطوری درآمدت را بالا ببری. مشکل از شماست نه از دست فروش. اگر به همین دست فروش اجازه رشد در جامعه داده بشه شاید بتونه بهتر از شما یک مغازه را اداره کنه و باعث کارآفرینی آدمهای بیشتری بشه. شما باید بتونی با تخصص در کارت پیروز این رقابت بشی نه با حذف فیزیکی بقیه.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::+Hunter - تهران، ایران::]. دستفروشها هم انسان هستند و باید از طرف جامعه و دولت تشویق بشن تا کار آفرینی بشه. وقتی زیر نظر صنف خودشان کار کنند و به دولت مالیات بدهند اینهمه بیکار در کشدر باقی نمیمونه. وقتی رقابت باشه رشد هم هست. و دقیقا این یکی از مشکلات جامعه ماست که برای حل مسائل اجتماع به جای اینکه تصمیم کارشناسی و درست بگیریم بقیه را حذف میکنیم. نمونه دیگرش هم حذف زنان در جامعه بیمار ایران به دلایل مختلف هست.
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::Nakamichi - لندن، انگلستان::]. به نظر من دولت بایدغرفه هاو مکانهای مشخصی را براشون در نظر بگیره و زیر نظر صنف شون کار کنن
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۸
۴۵
مهرداد2538 - تهران، ایران
کلاً ایرانیها لیاقت همین دستفروشی را هم ندارند چون آن شغل را هم به کثافتکاری مافیای جا و شامورتی بازی می کشند.
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۲
۱۰۶
+Hunter - تهران، ایران
[::آزاذه - تهران، ایران::]. اول اینکه من مغازهدار نیستم و شغلم کاملا بیارتباط با مغازهداری است. مابقی صحبتتان هم به حدی به لحاظ اقتصادی اشتباه است و مشخص است که با زندگی وابسته به درآمد دستفروشی(که به دلیل ضعف سیاستهای اقتصادی دولت برای بعضی از مردم به تنها راه بقا تبدیل شده) با ذهن باز و از موضع کلان به موضوع نگاه نمیکنید که در نتیجه بحث را بیحاصل میکند. به هر حال آرزوی موفقیت برایتان دارم. :)
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::+Hunter - تهران، ایران::]. ممنون از نظرتان. لطفا شما بفرمایید چکار باید کردو چه راه حلی برای این معضل پیشنهاد میکنید
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
۱۰۶
+Hunter - تهران، ایران
[::آزاذه - تهران، ایران::]. به دستفروشی نباید جنبه و جایگاه قانونی داد. فعلا دستفروشی مسکنی است برای گذران زندگی قشری درگیر اقتصاد بیمار کشور و این مسکن خود دارای عوارضی در جهت تشدید بیماری اقتصاد است. عدهای هم در حال سوءاستفاده از آنند. در بلند مدت باید بیماری اقتصادی کشور علاج شود. کارخانجات فعال شوند و شغل مثمر ثمر (نه فقط دلالی) ایجاد شود. دستفروشها هم جمعآوری شوند. ضمنا همه دستفرشها محتاج دستفروشی برای تامین معاش خود نیستند. من دستفروشی را میشناسم که دو مغازه دارد اما چون مغازهاش در محل پر رفتوآمدی نیست اجناس خود را در جایی با فاصله 200-300 متری مغازههای خود و در مسیر عبور مردم بساط کرده و کارگرش برایش میفروشد. یا دستفروش دیگری که چرخ دستی لبو فروشی دارد ولی شغل اصلیش فروش مشروبات الکلی در پوشش لبو فروشی است و با ماشین 300 میلیون تومانی خود بر سر بساط لبو فروشیش حاضر میشود. برای دستفروشی که جای ثابت و سرمایه درگیر در آن جای ثابت(ملک یا سرقفلی) ندارد نمیتوان مالیات محاسبه و مطالبه کرد. نمیتوان پروانه بهداشت صادر و مطالبه کرد. نمیتوان بر کارش نظارت و کنترلی داشت.
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
۳۷
Masterweb - تهران، ایران
[::Nakamichi - لندن، انگلستان::]. برادر در بازار 15 خرداد بیش از این حرفهاست فقط باید هر روز با دیگر دستفروش ها و شهرداری دست به یقه باشی و کتک کاری کنی و قلدر باشی اونقت روزی 2و3 میلیون هم کاسبی .
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
۳۷
Masterweb - تهران، ایران
[::Nakamichi - لندن، انگلستان::]. برادر در بازار 15 خرداد بیش از این حرفهاست فقط باید هر روز با دیگر دستفروش ها و شهرداری دست به یقه باشی و کتک کاری کنی و قلدر باشی اونقت روزی 2و3 میلیون هم کاسبی .
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
۱۰۶
+Hunter - تهران، ایران
[::آزاذه - تهران، ایران::]. به دستفروشی نباید جنبه و جایگاه قانونی داد. فعلا دستفروشی مسکنی است برای گذران زندگی قشری درگیر اقتصاد بیمار کشور و این مسکن خود دارای عوارضی در جهت تشدید بیماری اقتصاد است. عدهای هم در حال سوءاستفاده از آنند. در بلند مدت باید بیماری اقتصادی کشور علاج شود. کارخانجات فعال شوند و شغل مثمر ثمر (نه فقط دلالی) ایجاد شود. دستفروشها هم جمعآوری شوند. ضمنا همه دستفرشها محتاج دستفروشی برای تامین معاش خود نیستند. من دستفروشی را میشناسم که دو مغازه دارد اما چون مغازهاش در محل پر رفتوآمدی نیست اجناس خود را در جایی با فاصله 200-300 متری مغازههای خود و در مسیر عبور مردم بساط کرده و کارگرش برایش میفروشد. یا دستفروش دیگری که چرخ دستی لبو فروشی دارد ولی شغل اصلیش فروش مشروبات الکلی در پوشش لبو فروشی است و با ماشین 300 میلیون تومانی خود بر سر بساط لبو فروشیش حاضر میشود. برای دستفروشی که جای ثابت و سرمایه درگیر در آن جای ثابت(ملک یا سرقفلی) ندارد نمیتوان مالیات محاسبه و مطالبه کرد. نمیتوان پروانه بهداشت صادر و مطالبه کرد. نمیتوان بر کارش نظارت و کنترلی داشت.
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::+Hunter - تهران، ایران::]. ممنون از نظرتان. لطفا شما بفرمایید چکار باید کردو چه راه حلی برای این معضل پیشنهاد میکنید
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
۱۰۶
+Hunter - تهران، ایران
[::آزاذه - تهران، ایران::]. اول اینکه من مغازهدار نیستم و شغلم کاملا بیارتباط با مغازهداری است. مابقی صحبتتان هم به حدی به لحاظ اقتصادی اشتباه است و مشخص است که با زندگی وابسته به درآمد دستفروشی(که به دلیل ضعف سیاستهای اقتصادی دولت برای بعضی از مردم به تنها راه بقا تبدیل شده) با ذهن باز و از موضع کلان به موضوع نگاه نمیکنید که در نتیجه بحث را بیحاصل میکند. به هر حال آرزوی موفقیت برایتان دارم. :)
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱
۴۵
مهرداد2538 - تهران، ایران
کلاً ایرانیها لیاقت همین دستفروشی را هم ندارند چون آن شغل را هم به کثافتکاری مافیای جا و شامورتی بازی می کشند.
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۲
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::Nakamichi - لندن، انگلستان::]. به نظر من دولت بایدغرفه هاو مکانهای مشخصی را براشون در نظر بگیره و زیر نظر صنف شون کار کنن
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۸
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::+Hunter - تهران، ایران::]. دستفروشها هم انسان هستند و باید از طرف جامعه و دولت تشویق بشن تا کار آفرینی بشه. وقتی زیر نظر صنف خودشان کار کنند و به دولت مالیات بدهند اینهمه بیکار در کشدر باقی نمیمونه. وقتی رقابت باشه رشد هم هست. و دقیقا این یکی از مشکلات جامعه ماست که برای حل مسائل اجتماع به جای اینکه تصمیم کارشناسی و درست بگیریم بقیه را حذف میکنیم. نمونه دیگرش هم حذف زنان در جامعه بیمار ایران به دلایل مختلف هست.
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::+Hunter - تهران، ایران::]. راه پیشرفت شغلی باید برای همه آزاد باشه. با حذف کردن دیگران نه تنها جامعه رشد نمیکنه بلکه باعث شکل گرفتن مافیا میشه. شمای مغازه دار باید آنقدر در آمد داشته باشی که خودتو با یک دستفروش مقایسه نکنی در غیر اینصورت باید یاد بگیری چطوری درآمدت را بالا ببری. مشکل از شماست نه از دست فروش. اگر به همین دست فروش اجازه رشد در جامعه داده بشه شاید بتونه بهتر از شما یک مغازه را اداره کنه و باعث کارآفرینی آدمهای بیشتری بشه. شما باید بتونی با تخصص در کارت پیروز این رقابت بشی نه با حذف فیزیکی بقیه.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان
[::Masterweb - تهران، ایران::]. اگه روزی یک میلیون میتونن در بیارن من شخصا پا میشم میان اونجا دستفروشی،هزار بار بهتره تا این انگلیس درب داغون و بد آب و هوای نکبت. با نظر شما درباره برخورد های شهرداری هم موافقم،زیاد سیاه نمایی میشه در صورتیکه هیچ جای دنیا اجازه نمیدند هر کی هرجا بساط پهن کنه،و با خشونت هم بیرونشون میکنند اگه لازم شه.اگه اینکارو نکنند وضع مثل هند و پاکستان میشه که همون کنار خیابون توالت میکنند و گوش تا گوش بساط پهن میکنند.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
در سفری که چند سال پیش به ایران داشتم با نوجوان دوازده سیزده ساله ای که دم کارواش بهم لنگ فروخت سر صحبت باز شد.دم در کارواش منتظر نشسته بودم که ماشین فامیلمون شسته بشه.داشتم که تلفن می کردم که شارژم تموم شد.پسر نوجوان دستفروش بهم گفت که می تونم از تلفن اون زنگ بزنم.موبایل اپل گرانقیمتی داشت.منم ملا وار رفتم منبر که عزیزم دستفروشی برات آینده وزندگی نمیشه برو سراغ درس.دیدم لیست نمرات مدرسه اش رو که توو موبایلش ذخیره کرده بود نشانم داد وگفت درس هم می خوونم.اما خانواده ما کثیر الجمعیت هستن ومن باید پول درسم رو خودم دربیارم.تابستون ها ودم عید وبعضی آخرهفته ها دستفروشی می کنم .من هم بهش آفرینی گفتم و گفتم تا ابد الگو ومایه افتخار دائی میرزاده سایت یوکی خواهی بود.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
بعد بگید ایران کار نیست وپول در نمی آد.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
۳۷
Masterweb - تهران، ایران
شاید باورتون نشه اما دست فروشی بسیار بسیار شغل پر در آمدی هست ، در بازار تجریش اکثر دستفروشها در بالای تجریش اگر اشتباه نکنم منطقه ای بنام آبسرد یا آبیک خونه خریدن در آمد روزی 300 و 400 نیست بالای 1 و 2 میلیون در روزه ، و اینم بگم اینکه باید شهرداری با این افراد برخورد کنه چون طرف در تجریش اجاره 50 میلیونی با مالیات و پول برق و کارگر و بیمه میده اونوقت یکی با سبد میاد بساط میکنه و از مغازه بیشتر میفروشه اینهارو کفتم بدونید که بعضی وقت ها فیلم برخورد با دستفروش پخش میشه نباید دلسوزی کرد چون هیج جای دنیا اجازه چنین کاری نمیدن چون حق کسب و کار اون منطقه ضایع میشه مخصوصا شب عید . در تهران هم بازارچه هایی ایجاد کرده شهرداری که خیلی راحت و ارزان میتونه همین دستفروش اونجا غرفه بگیره و اجاره بده و بفروشه پس راحش هم هست .
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان
اکثرشون گفتند روزی ۲۰۰ هزار تومن سود خالص میمونه براشون که میشه ماهی ۶ میلیون تومن.درآمد خیلی خوبیه.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::آزاذه - تهران، ایران::]. خوشحال میشم نظرات اونهایی که منفی دادن را بدونم
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
۱۰۶
+Hunter - تهران، ایران
بله، اینجوری مغازهدارها هم ورشکست میشوند و درآمد مالیاتی کشور هم که هیچی و کارآفرین هم کسیه که برای فقط خودش یکنفر کار جور میکنه و مافیا را هم که ریشهاش را آخوند لچر و اسلام در ایتالیا پایهگذاری کردهاند اگر در ایران از بین ببریم کل دنیا بیمافیا میشوند و دوست عزیزمان که نام نمیبرم، پایه گذار اقتصاد پیشرفته دستفروشی.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
چه اشکالی داره . این دستفروشها هم دل دارن زن وبچه دارن باید بتونن ازپس خرج زندگیشون بر بیان. بهتر از کنار خیابون نشستن و گدایی کردنه. حتی بالاتر از این باید از ازشون حمایت بشه و به عنوان یک کار آفرین بهشون وام داده بشه. مافیا را هم باید از بین برد که ریشهاش بر میگرده به اسلام و آخوندهای لچر
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
چه اشکالی داره . این دستفروشها هم دل دارن زن وبچه دارن باید بتونن ازپس خرج زندگیشون بر بیان. بهتر از کنار خیابون نشستن و گدایی کردنه. حتی بالاتر از این باید از ازشون حمایت بشه و به عنوان یک کار آفرین بهشون وام داده بشه. مافیا را هم باید از بین برد که ریشهاش بر میگرده به اسلام و آخوندهای لچر
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
۱۰۶
+Hunter - تهران، ایران
بله، اینجوری مغازهدارها هم ورشکست میشوند و درآمد مالیاتی کشور هم که هیچی و کارآفرین هم کسیه که برای فقط خودش یکنفر کار جور میکنه و مافیا را هم که ریشهاش را آخوند لچر و اسلام در ایتالیا پایهگذاری کردهاند اگر در ایران از بین ببریم کل دنیا بیمافیا میشوند و دوست عزیزمان که نام نمیبرم، پایه گذار اقتصاد پیشرفته دستفروشی.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::آزاذه - تهران، ایران::]. خوشحال میشم نظرات اونهایی که منفی دادن را بدونم
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان
اکثرشون گفتند روزی ۲۰۰ هزار تومن سود خالص میمونه براشون که میشه ماهی ۶ میلیون تومن.درآمد خیلی خوبیه.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
۳۷
Masterweb - تهران، ایران
شاید باورتون نشه اما دست فروشی بسیار بسیار شغل پر در آمدی هست ، در بازار تجریش اکثر دستفروشها در بالای تجریش اگر اشتباه نکنم منطقه ای بنام آبسرد یا آبیک خونه خریدن در آمد روزی 300 و 400 نیست بالای 1 و 2 میلیون در روزه ، و اینم بگم اینکه باید شهرداری با این افراد برخورد کنه چون طرف در تجریش اجاره 50 میلیونی با مالیات و پول برق و کارگر و بیمه میده اونوقت یکی با سبد میاد بساط میکنه و از مغازه بیشتر میفروشه اینهارو کفتم بدونید که بعضی وقت ها فیلم برخورد با دستفروش پخش میشه نباید دلسوزی کرد چون هیج جای دنیا اجازه چنین کاری نمیدن چون حق کسب و کار اون منطقه ضایع میشه مخصوصا شب عید . در تهران هم بازارچه هایی ایجاد کرده شهرداری که خیلی راحت و ارزان میتونه همین دستفروش اونجا غرفه بگیره و اجاره بده و بفروشه پس راحش هم هست .
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
بعد بگید ایران کار نیست وپول در نمی آد.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
در سفری که چند سال پیش به ایران داشتم با نوجوان دوازده سیزده ساله ای که دم کارواش بهم لنگ فروخت سر صحبت باز شد.دم در کارواش منتظر نشسته بودم که ماشین فامیلمون شسته بشه.داشتم که تلفن می کردم که شارژم تموم شد.پسر نوجوان دستفروش بهم گفت که می تونم از تلفن اون زنگ بزنم.موبایل اپل گرانقیمتی داشت.منم ملا وار رفتم منبر که عزیزم دستفروشی برات آینده وزندگی نمیشه برو سراغ درس.دیدم لیست نمرات مدرسه اش رو که توو موبایلش ذخیره کرده بود نشانم داد وگفت درس هم می خوونم.اما خانواده ما کثیر الجمعیت هستن ومن باید پول درسم رو خودم دربیارم.تابستون ها ودم عید وبعضی آخرهفته ها دستفروشی می کنم .من هم بهش آفرینی گفتم و گفتم تا ابد الگو ومایه افتخار دائی میرزاده سایت یوکی خواهی بود.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان
[::Masterweb - تهران، ایران::]. اگه روزی یک میلیون میتونن در بیارن من شخصا پا میشم میان اونجا دستفروشی،هزار بار بهتره تا این انگلیس درب داغون و بد آب و هوای نکبت. با نظر شما درباره برخورد های شهرداری هم موافقم،زیاد سیاه نمایی میشه در صورتیکه هیچ جای دنیا اجازه نمیدند هر کی هرجا بساط پهن کنه،و با خشونت هم بیرونشون میکنند اگه لازم شه.اگه اینکارو نکنند وضع مثل هند و پاکستان میشه که همون کنار خیابون توالت میکنند و گوش تا گوش بساط پهن میکنند.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::+Hunter - تهران، ایران::]. راه پیشرفت شغلی باید برای همه آزاد باشه. با حذف کردن دیگران نه تنها جامعه رشد نمیکنه بلکه باعث شکل گرفتن مافیا میشه. شمای مغازه دار باید آنقدر در آمد داشته باشی که خودتو با یک دستفروش مقایسه نکنی در غیر اینصورت باید یاد بگیری چطوری درآمدت را بالا ببری. مشکل از شماست نه از دست فروش. اگر به همین دست فروش اجازه رشد در جامعه داده بشه شاید بتونه بهتر از شما یک مغازه را اداره کنه و باعث کارآفرینی آدمهای بیشتری بشه. شما باید بتونی با تخصص در کارت پیروز این رقابت بشی نه با حذف فیزیکی بقیه.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::+Hunter - تهران، ایران::]. دستفروشها هم انسان هستند و باید از طرف جامعه و دولت تشویق بشن تا کار آفرینی بشه. وقتی زیر نظر صنف خودشان کار کنند و به دولت مالیات بدهند اینهمه بیکار در کشدر باقی نمیمونه. وقتی رقابت باشه رشد هم هست. و دقیقا این یکی از مشکلات جامعه ماست که برای حل مسائل اجتماع به جای اینکه تصمیم کارشناسی و درست بگیریم بقیه را حذف میکنیم. نمونه دیگرش هم حذف زنان در جامعه بیمار ایران به دلایل مختلف هست.
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::Nakamichi - لندن، انگلستان::]. به نظر من دولت بایدغرفه هاو مکانهای مشخصی را براشون در نظر بگیره و زیر نظر صنف شون کار کنن
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۸
۴۵
مهرداد2538 - تهران، ایران
کلاً ایرانیها لیاقت همین دستفروشی را هم ندارند چون آن شغل را هم به کثافتکاری مافیای جا و شامورتی بازی می کشند.
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۲
۱۰۶
+Hunter - تهران، ایران
[::آزاذه - تهران، ایران::]. اول اینکه من مغازهدار نیستم و شغلم کاملا بیارتباط با مغازهداری است. مابقی صحبتتان هم به حدی به لحاظ اقتصادی اشتباه است و مشخص است که با زندگی وابسته به درآمد دستفروشی(که به دلیل ضعف سیاستهای اقتصادی دولت برای بعضی از مردم به تنها راه بقا تبدیل شده) با ذهن باز و از موضع کلان به موضوع نگاه نمیکنید که در نتیجه بحث را بیحاصل میکند. به هر حال آرزوی موفقیت برایتان دارم. :)
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::+Hunter - تهران، ایران::]. ممنون از نظرتان. لطفا شما بفرمایید چکار باید کردو چه راه حلی برای این معضل پیشنهاد میکنید
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
۱۰۶
+Hunter - تهران، ایران
[::آزاذه - تهران، ایران::]. به دستفروشی نباید جنبه و جایگاه قانونی داد. فعلا دستفروشی مسکنی است برای گذران زندگی قشری درگیر اقتصاد بیمار کشور و این مسکن خود دارای عوارضی در جهت تشدید بیماری اقتصاد است. عدهای هم در حال سوءاستفاده از آنند. در بلند مدت باید بیماری اقتصادی کشور علاج شود. کارخانجات فعال شوند و شغل مثمر ثمر (نه فقط دلالی) ایجاد شود. دستفروشها هم جمعآوری شوند. ضمنا همه دستفرشها محتاج دستفروشی برای تامین معاش خود نیستند. من دستفروشی را میشناسم که دو مغازه دارد اما چون مغازهاش در محل پر رفتوآمدی نیست اجناس خود را در جایی با فاصله 200-300 متری مغازههای خود و در مسیر عبور مردم بساط کرده و کارگرش برایش میفروشد. یا دستفروش دیگری که چرخ دستی لبو فروشی دارد ولی شغل اصلیش فروش مشروبات الکلی در پوشش لبو فروشی است و با ماشین 300 میلیون تومانی خود بر سر بساط لبو فروشیش حاضر میشود. برای دستفروشی که جای ثابت و سرمایه درگیر در آن جای ثابت(ملک یا سرقفلی) ندارد نمیتوان مالیات محاسبه و مطالبه کرد. نمیتوان پروانه بهداشت صادر و مطالبه کرد. نمیتوان بر کارش نظارت و کنترلی داشت.
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
۳۷
Masterweb - تهران، ایران
[::Nakamichi - لندن، انگلستان::]. برادر در بازار 15 خرداد بیش از این حرفهاست فقط باید هر روز با دیگر دستفروش ها و شهرداری دست به یقه باشی و کتک کاری کنی و قلدر باشی اونقت روزی 2و3 میلیون هم کاسبی .
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
۳۷
Masterweb - تهران، ایران
شاید باورتون نشه اما دست فروشی بسیار بسیار شغل پر در آمدی هست ، در بازار تجریش اکثر دستفروشها در بالای تجریش اگر اشتباه نکنم منطقه ای بنام آبسرد یا آبیک خونه خریدن در آمد روزی 300 و 400 نیست بالای 1 و 2 میلیون در روزه ، و اینم بگم اینکه باید شهرداری با این افراد برخورد کنه چون طرف در تجریش اجاره 50 میلیونی با مالیات و پول برق و کارگر و بیمه میده اونوقت یکی با سبد میاد بساط میکنه و از مغازه بیشتر میفروشه اینهارو کفتم بدونید که بعضی وقت ها فیلم برخورد با دستفروش پخش میشه نباید دلسوزی کرد چون هیج جای دنیا اجازه چنین کاری نمیدن چون حق کسب و کار اون منطقه ضایع میشه مخصوصا شب عید . در تهران هم بازارچه هایی ایجاد کرده شهرداری که خیلی راحت و ارزان میتونه همین دستفروش اونجا غرفه بگیره و اجاره بده و بفروشه پس راحش هم هست .
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان
اکثرشون گفتند روزی ۲۰۰ هزار تومن سود خالص میمونه براشون که میشه ماهی ۶ میلیون تومن.درآمد خیلی خوبیه.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::آزاذه - تهران، ایران::]. خوشحال میشم نظرات اونهایی که منفی دادن را بدونم
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::+Hunter - تهران، ایران::]. دستفروشها هم انسان هستند و باید از طرف جامعه و دولت تشویق بشن تا کار آفرینی بشه. وقتی زیر نظر صنف خودشان کار کنند و به دولت مالیات بدهند اینهمه بیکار در کشدر باقی نمیمونه. وقتی رقابت باشه رشد هم هست. و دقیقا این یکی از مشکلات جامعه ماست که برای حل مسائل اجتماع به جای اینکه تصمیم کارشناسی و درست بگیریم بقیه را حذف میکنیم. نمونه دیگرش هم حذف زنان در جامعه بیمار ایران به دلایل مختلف هست.
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::+Hunter - تهران، ایران::]. راه پیشرفت شغلی باید برای همه آزاد باشه. با حذف کردن دیگران نه تنها جامعه رشد نمیکنه بلکه باعث شکل گرفتن مافیا میشه. شمای مغازه دار باید آنقدر در آمد داشته باشی که خودتو با یک دستفروش مقایسه نکنی در غیر اینصورت باید یاد بگیری چطوری درآمدت را بالا ببری. مشکل از شماست نه از دست فروش. اگر به همین دست فروش اجازه رشد در جامعه داده بشه شاید بتونه بهتر از شما یک مغازه را اداره کنه و باعث کارآفرینی آدمهای بیشتری بشه. شما باید بتونی با تخصص در کارت پیروز این رقابت بشی نه با حذف فیزیکی بقیه.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان
[::Masterweb - تهران، ایران::]. اگه روزی یک میلیون میتونن در بیارن من شخصا پا میشم میان اونجا دستفروشی،هزار بار بهتره تا این انگلیس درب داغون و بد آب و هوای نکبت. با نظر شما درباره برخورد های شهرداری هم موافقم،زیاد سیاه نمایی میشه در صورتیکه هیچ جای دنیا اجازه نمیدند هر کی هرجا بساط پهن کنه،و با خشونت هم بیرونشون میکنند اگه لازم شه.اگه اینکارو نکنند وضع مثل هند و پاکستان میشه که همون کنار خیابون توالت میکنند و گوش تا گوش بساط پهن میکنند.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::+Hunter - تهران، ایران::]. ممنون از نظرتان. لطفا شما بفرمایید چکار باید کردو چه راه حلی برای این معضل پیشنهاد میکنید
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::Nakamichi - لندن، انگلستان::]. به نظر من دولت بایدغرفه هاو مکانهای مشخصی را براشون در نظر بگیره و زیر نظر صنف شون کار کنن
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۸
۱۰۶
+Hunter - تهران، ایران
[::آزاذه - تهران، ایران::]. به دستفروشی نباید جنبه و جایگاه قانونی داد. فعلا دستفروشی مسکنی است برای گذران زندگی قشری درگیر اقتصاد بیمار کشور و این مسکن خود دارای عوارضی در جهت تشدید بیماری اقتصاد است. عدهای هم در حال سوءاستفاده از آنند. در بلند مدت باید بیماری اقتصادی کشور علاج شود. کارخانجات فعال شوند و شغل مثمر ثمر (نه فقط دلالی) ایجاد شود. دستفروشها هم جمعآوری شوند. ضمنا همه دستفرشها محتاج دستفروشی برای تامین معاش خود نیستند. من دستفروشی را میشناسم که دو مغازه دارد اما چون مغازهاش در محل پر رفتوآمدی نیست اجناس خود را در جایی با فاصله 200-300 متری مغازههای خود و در مسیر عبور مردم بساط کرده و کارگرش برایش میفروشد. یا دستفروش دیگری که چرخ دستی لبو فروشی دارد ولی شغل اصلیش فروش مشروبات الکلی در پوشش لبو فروشی است و با ماشین 300 میلیون تومانی خود بر سر بساط لبو فروشیش حاضر میشود. برای دستفروشی که جای ثابت و سرمایه درگیر در آن جای ثابت(ملک یا سرقفلی) ندارد نمیتوان مالیات محاسبه و مطالبه کرد. نمیتوان پروانه بهداشت صادر و مطالبه کرد. نمیتوان بر کارش نظارت و کنترلی داشت.
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
۳۷
Masterweb - تهران، ایران
[::Nakamichi - لندن، انگلستان::]. برادر در بازار 15 خرداد بیش از این حرفهاست فقط باید هر روز با دیگر دستفروش ها و شهرداری دست به یقه باشی و کتک کاری کنی و قلدر باشی اونقت روزی 2و3 میلیون هم کاسبی .
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
۱۰۶
+Hunter - تهران، ایران
[::آزاذه - تهران، ایران::]. اول اینکه من مغازهدار نیستم و شغلم کاملا بیارتباط با مغازهداری است. مابقی صحبتتان هم به حدی به لحاظ اقتصادی اشتباه است و مشخص است که با زندگی وابسته به درآمد دستفروشی(که به دلیل ضعف سیاستهای اقتصادی دولت برای بعضی از مردم به تنها راه بقا تبدیل شده) با ذهن باز و از موضع کلان به موضوع نگاه نمیکنید که در نتیجه بحث را بیحاصل میکند. به هر حال آرزوی موفقیت برایتان دارم. :)
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱
۱۰۶
+Hunter - تهران، ایران
بله، اینجوری مغازهدارها هم ورشکست میشوند و درآمد مالیاتی کشور هم که هیچی و کارآفرین هم کسیه که برای فقط خودش یکنفر کار جور میکنه و مافیا را هم که ریشهاش را آخوند لچر و اسلام در ایتالیا پایهگذاری کردهاند اگر در ایران از بین ببریم کل دنیا بیمافیا میشوند و دوست عزیزمان که نام نمیبرم، پایه گذار اقتصاد پیشرفته دستفروشی.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
در سفری که چند سال پیش به ایران داشتم با نوجوان دوازده سیزده ساله ای که دم کارواش بهم لنگ فروخت سر صحبت باز شد.دم در کارواش منتظر نشسته بودم که ماشین فامیلمون شسته بشه.داشتم که تلفن می کردم که شارژم تموم شد.پسر نوجوان دستفروش بهم گفت که می تونم از تلفن اون زنگ بزنم.موبایل اپل گرانقیمتی داشت.منم ملا وار رفتم منبر که عزیزم دستفروشی برات آینده وزندگی نمیشه برو سراغ درس.دیدم لیست نمرات مدرسه اش رو که توو موبایلش ذخیره کرده بود نشانم داد وگفت درس هم می خوونم.اما خانواده ما کثیر الجمعیت هستن ومن باید پول درسم رو خودم دربیارم.تابستون ها ودم عید وبعضی آخرهفته ها دستفروشی می کنم .من هم بهش آفرینی گفتم و گفتم تا ابد الگو ومایه افتخار دائی میرزاده سایت یوکی خواهی بود.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
چه اشکالی داره . این دستفروشها هم دل دارن زن وبچه دارن باید بتونن ازپس خرج زندگیشون بر بیان. بهتر از کنار خیابون نشستن و گدایی کردنه. حتی بالاتر از این باید از ازشون حمایت بشه و به عنوان یک کار آفرین بهشون وام داده بشه. مافیا را هم باید از بین برد که ریشهاش بر میگرده به اسلام و آخوندهای لچر
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
بعد بگید ایران کار نیست وپول در نمی آد.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
۴۵
مهرداد2538 - تهران، ایران
کلاً ایرانیها لیاقت همین دستفروشی را هم ندارند چون آن شغل را هم به کثافتکاری مافیای جا و شامورتی بازی می کشند.
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۲
۴۵
مهرداد2538 - تهران، ایران
کلاً ایرانیها لیاقت همین دستفروشی را هم ندارند چون آن شغل را هم به کثافتکاری مافیای جا و شامورتی بازی می کشند.
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۲
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
بعد بگید ایران کار نیست وپول در نمی آد.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
چه اشکالی داره . این دستفروشها هم دل دارن زن وبچه دارن باید بتونن ازپس خرج زندگیشون بر بیان. بهتر از کنار خیابون نشستن و گدایی کردنه. حتی بالاتر از این باید از ازشون حمایت بشه و به عنوان یک کار آفرین بهشون وام داده بشه. مافیا را هم باید از بین برد که ریشهاش بر میگرده به اسلام و آخوندهای لچر
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
در سفری که چند سال پیش به ایران داشتم با نوجوان دوازده سیزده ساله ای که دم کارواش بهم لنگ فروخت سر صحبت باز شد.دم در کارواش منتظر نشسته بودم که ماشین فامیلمون شسته بشه.داشتم که تلفن می کردم که شارژم تموم شد.پسر نوجوان دستفروش بهم گفت که می تونم از تلفن اون زنگ بزنم.موبایل اپل گرانقیمتی داشت.منم ملا وار رفتم منبر که عزیزم دستفروشی برات آینده وزندگی نمیشه برو سراغ درس.دیدم لیست نمرات مدرسه اش رو که توو موبایلش ذخیره کرده بود نشانم داد وگفت درس هم می خوونم.اما خانواده ما کثیر الجمعیت هستن ومن باید پول درسم رو خودم دربیارم.تابستون ها ودم عید وبعضی آخرهفته ها دستفروشی می کنم .من هم بهش آفرینی گفتم و گفتم تا ابد الگو ومایه افتخار دائی میرزاده سایت یوکی خواهی بود.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
۱۰۶
+Hunter - تهران، ایران
بله، اینجوری مغازهدارها هم ورشکست میشوند و درآمد مالیاتی کشور هم که هیچی و کارآفرین هم کسیه که برای فقط خودش یکنفر کار جور میکنه و مافیا را هم که ریشهاش را آخوند لچر و اسلام در ایتالیا پایهگذاری کردهاند اگر در ایران از بین ببریم کل دنیا بیمافیا میشوند و دوست عزیزمان که نام نمیبرم، پایه گذار اقتصاد پیشرفته دستفروشی.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
۱۰۶
+Hunter - تهران، ایران
[::آزاذه - تهران، ایران::]. اول اینکه من مغازهدار نیستم و شغلم کاملا بیارتباط با مغازهداری است. مابقی صحبتتان هم به حدی به لحاظ اقتصادی اشتباه است و مشخص است که با زندگی وابسته به درآمد دستفروشی(که به دلیل ضعف سیاستهای اقتصادی دولت برای بعضی از مردم به تنها راه بقا تبدیل شده) با ذهن باز و از موضع کلان به موضوع نگاه نمیکنید که در نتیجه بحث را بیحاصل میکند. به هر حال آرزوی موفقیت برایتان دارم. :)
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱
۱۰۶
+Hunter - تهران، ایران
[::آزاذه - تهران، ایران::]. به دستفروشی نباید جنبه و جایگاه قانونی داد. فعلا دستفروشی مسکنی است برای گذران زندگی قشری درگیر اقتصاد بیمار کشور و این مسکن خود دارای عوارضی در جهت تشدید بیماری اقتصاد است. عدهای هم در حال سوءاستفاده از آنند. در بلند مدت باید بیماری اقتصادی کشور علاج شود. کارخانجات فعال شوند و شغل مثمر ثمر (نه فقط دلالی) ایجاد شود. دستفروشها هم جمعآوری شوند. ضمنا همه دستفرشها محتاج دستفروشی برای تامین معاش خود نیستند. من دستفروشی را میشناسم که دو مغازه دارد اما چون مغازهاش در محل پر رفتوآمدی نیست اجناس خود را در جایی با فاصله 200-300 متری مغازههای خود و در مسیر عبور مردم بساط کرده و کارگرش برایش میفروشد. یا دستفروش دیگری که چرخ دستی لبو فروشی دارد ولی شغل اصلیش فروش مشروبات الکلی در پوشش لبو فروشی است و با ماشین 300 میلیون تومانی خود بر سر بساط لبو فروشیش حاضر میشود. برای دستفروشی که جای ثابت و سرمایه درگیر در آن جای ثابت(ملک یا سرقفلی) ندارد نمیتوان مالیات محاسبه و مطالبه کرد. نمیتوان پروانه بهداشت صادر و مطالبه کرد. نمیتوان بر کارش نظارت و کنترلی داشت.
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::Nakamichi - لندن، انگلستان::]. به نظر من دولت بایدغرفه هاو مکانهای مشخصی را براشون در نظر بگیره و زیر نظر صنف شون کار کنن
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۸
۳۷
Masterweb - تهران، ایران
[::Nakamichi - لندن، انگلستان::]. برادر در بازار 15 خرداد بیش از این حرفهاست فقط باید هر روز با دیگر دستفروش ها و شهرداری دست به یقه باشی و کتک کاری کنی و قلدر باشی اونقت روزی 2و3 میلیون هم کاسبی .
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::+Hunter - تهران، ایران::]. ممنون از نظرتان. لطفا شما بفرمایید چکار باید کردو چه راه حلی برای این معضل پیشنهاد میکنید
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان
[::Masterweb - تهران، ایران::]. اگه روزی یک میلیون میتونن در بیارن من شخصا پا میشم میان اونجا دستفروشی،هزار بار بهتره تا این انگلیس درب داغون و بد آب و هوای نکبت. با نظر شما درباره برخورد های شهرداری هم موافقم،زیاد سیاه نمایی میشه در صورتیکه هیچ جای دنیا اجازه نمیدند هر کی هرجا بساط پهن کنه،و با خشونت هم بیرونشون میکنند اگه لازم شه.اگه اینکارو نکنند وضع مثل هند و پاکستان میشه که همون کنار خیابون توالت میکنند و گوش تا گوش بساط پهن میکنند.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::+Hunter - تهران، ایران::]. راه پیشرفت شغلی باید برای همه آزاد باشه. با حذف کردن دیگران نه تنها جامعه رشد نمیکنه بلکه باعث شکل گرفتن مافیا میشه. شمای مغازه دار باید آنقدر در آمد داشته باشی که خودتو با یک دستفروش مقایسه نکنی در غیر اینصورت باید یاد بگیری چطوری درآمدت را بالا ببری. مشکل از شماست نه از دست فروش. اگر به همین دست فروش اجازه رشد در جامعه داده بشه شاید بتونه بهتر از شما یک مغازه را اداره کنه و باعث کارآفرینی آدمهای بیشتری بشه. شما باید بتونی با تخصص در کارت پیروز این رقابت بشی نه با حذف فیزیکی بقیه.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::+Hunter - تهران، ایران::]. دستفروشها هم انسان هستند و باید از طرف جامعه و دولت تشویق بشن تا کار آفرینی بشه. وقتی زیر نظر صنف خودشان کار کنند و به دولت مالیات بدهند اینهمه بیکار در کشدر باقی نمیمونه. وقتی رقابت باشه رشد هم هست. و دقیقا این یکی از مشکلات جامعه ماست که برای حل مسائل اجتماع به جای اینکه تصمیم کارشناسی و درست بگیریم بقیه را حذف میکنیم. نمونه دیگرش هم حذف زنان در جامعه بیمار ایران به دلایل مختلف هست.
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::آزاذه - تهران، ایران::]. خوشحال میشم نظرات اونهایی که منفی دادن را بدونم
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان
اکثرشون گفتند روزی ۲۰۰ هزار تومن سود خالص میمونه براشون که میشه ماهی ۶ میلیون تومن.درآمد خیلی خوبیه.
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
۳۷
Masterweb - تهران، ایران
شاید باورتون نشه اما دست فروشی بسیار بسیار شغل پر در آمدی هست ، در بازار تجریش اکثر دستفروشها در بالای تجریش اگر اشتباه نکنم منطقه ای بنام آبسرد یا آبیک خونه خریدن در آمد روزی 300 و 400 نیست بالای 1 و 2 میلیون در روزه ، و اینم بگم اینکه باید شهرداری با این افراد برخورد کنه چون طرف در تجریش اجاره 50 میلیونی با مالیات و پول برق و کارگر و بیمه میده اونوقت یکی با سبد میاد بساط میکنه و از مغازه بیشتر میفروشه اینهارو کفتم بدونید که بعضی وقت ها فیلم برخورد با دستفروش پخش میشه نباید دلسوزی کرد چون هیج جای دنیا اجازه چنین کاری نمیدن چون حق کسب و کار اون منطقه ضایع میشه مخصوصا شب عید . در تهران هم بازارچه هایی ایجاد کرده شهرداری که خیلی راحت و ارزان میتونه همین دستفروش اونجا غرفه بگیره و اجاره بده و بفروشه پس راحش هم هست .
یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱