درگیری پناهجویان با پلیس در مرز بوسنی و کرواسی - ویدیو

دهها پناهجو که روز چهارشنبه قصد داشتند از مرز بوسنی و هرزگوین با کرواسی عبور کنند با پلیس درگیر شدند.
 

آنها که فریاد «مرزها را باز کنید» سر می دانند به دنبال ورود به کرواسی به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بودند.

 
هزاران پناهجو در شمال غربی بوسنی و هرزگوین به سر می برند و به دنبال فرصتی برای عبور از مرز و ورود به کرواسی هستند که عضو اتحادیه اروپاست.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
دوستان: تا وقتیکه نابرابریهای اجتماعی, ظلم وستم و نقض حقوق مدنی و شهروندی در جامعه اخوند زده پابرجاست. اینگونه تراژدی ها ادامه خو اهد داشت. حال اگر فرض کنیم , نظم و شعور ودرک انسانیت بر مبناء گفتار و کردارنیک حلاجی شده باشد. ایا ما کامنت گذاران در این موضوع با این انسانها گفتار نیک را رعایت کرده ایم؟ بنده در هر سفرم به بالکان اینگونه افراد را از نزدیک دید ه ام و می بینم! و کسانی که رُمان مینویسند که همه اینها اوباش و اراذل موادفروش یا چاقوکش هستند ٭دروغ زیادی میخورند٭. در یک کلام: هر کس مسول زندگی شخصی خویشه. اصلا به من چه اصلا به تو چه؟دوستان : انسانهایی هستند که بخاطر نبود چتر از باران متنفرند, در عوض کسانی هستندکه کمبود چتر ندارند, ولی زیر باران میرقصند . یا دوستی بزرگوار معتقد است, اینها ننگ جامعه ما هستند. خُب این حقارت و ننگ را چه کسی برایمان به ارمغان اورده؟ اصلا چرا در زمان گذشته از این اوارگی و دربدری ها نبود؟ بنده به میل خویش در هر گونه مسافرتم در حد توان خود به تعدادی از این اواره ها حال چه ایرانی یا افغان یا عرب کمک کرده ام و میکنم.به امید روزهای بهتربرایشان. ایام بکام
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
۳۴
study - استکهلم، سوئد

اریاییهای ایرانی چه کتکی میزنن پلیسای مرزی رو. اینا اگه پاشون به کشورای اروپایی برسه هرکدوم صدتا تجاوز و قتل و غیره از خودشون به جا میزارن. یادتون باشه تو سوئد وقتی یه ایرانی اریایی اصیل دیپورت میشه میگن یه جرمی بکن تو زندون سوئد بمونی بعد چندسال ازاد میشی و بعد دوباره درخواست پناهندگی میدی. دروغ نمیگما. شما به صورت رندوم برو به یه اریایی اصیل بگو دیپورت میشی بهت همینو میگه
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
۴۴
freydun2500 - نامکاری، آلمان

[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::] افکار ایران و روح بزرگت قابل احترام است ولی واقعیت چیز دیگری است.پناهده واقعی پول ندارد خود را به اروپا برساند.یک سوری از سوریه و جنگ با زن و چهار بچه از کجا بیست هزار یورو پول دارد به قاچاقچی بدهد.همه اینها از پولداران سوری که اوایل جنگ از سوریه به ترکیه رفته‌بودند هستند که‌برای زندگی بهتر به اروپا آمدند.اکثریت مطلق پناهندگان ایرانی و افغان و . عرب از طبقه ای هستند که‌توانایی پرداخت چنین پولهایی دارند و‌فقط برای زندگی بدون کار و زحمت به اروپا میایند.هر زمان یک چیز مد میشود گاهی روشنفکری گاهی مذهبی و حتی گاهی کارگری مد میشود الان هم دوره حمایت از دیگران است.
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
۵۲
Dalahoo01 - هیوستن، ایالات متحده امریکا
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. نخیر مهربانم شما مطلبها را با هم مخلوط کردی موضوع این نیست که ما چه قدر مهربانیم ومیتوانیم به کسی که نیازدارد کمک کنیم یانکنیم مطلب اینست که هر یک نفر پناهنده دروغی جای یک نفر پناهنده واقعی را میگیردوخشک و تر باهم میسوزند وگرنه کسی بخیل وتنگنظر نیست در گذشته هم بود ولی تعداد کمتر و بیشرشان واقعی بودند شما دنبال قاتل بروسلی نباش جانت سلامت
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
۵۲
Dalahoo01 - هیوستن، ایالات متحده امریکا
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. شما مهربان با این فکرها یا باید تنهایی دنیا رو تغییر بدی که نمی شه یا باید ذهن ها رو تغییر بدی که باز نمی شه یا بچه ها رو جور دیگه بار بیاریم که بدونه هرکسی در کشور خودش موفقتره و این میشه و شدنیه .
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::freydun2500 - نامکاری، آلمان::] دوست نازنین: بله. در هر زمان یک چیزی مُد میشود ولی فعلا گویا فحاشی و پر خاش و توهین در سبد ما ایرانی ها قرار گرفته. سخن بنده خطاب به ان دوستانی بود و هست. که معتقدند همه این اواره ها قاچاق چی موادفروش اوباش یا مایه ننگ ایرانند! و با شما موافقم کسانی هستند, که توانایی دادن پول به قاچاق چیها (البانی ها ) را دارند. ولی صف های طولانی اواره ها از کشورهای مختلف در جاده های یونان, مقدونیه, صربیا, بوسنی ,گواه بر بی پولی بقیه اواره هاست. در نزدیکی مرز مقدونیه از چند خانواده ایرانی و افغان و عرب پرسیدم مقداری مواد غذایی در ماشین دارم وبرای شما اورده ام. انها پرسیدند کفش زیادی ندارید به ما بدهید؟ چون بخاطر پیاده روی کفشهامون پاره شده.
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
۲-رفیق :در نهایت هرکس دوست دارد ,بنا به نگاه خویش اینده خود را ترسیم کند .حال ایرانی باشد. حال اهل حبشه. ولی انسانیت حُکم می کند در کمترین حالت اگر شمع همیاری به کسی را نداریم . براحتی بگذریم و بگوییم مشکل من نیست! و لزومی نیست فله ای همه را با دیده منفی بنگریم. یاد اوری کنم که بخاطر فراز و نشیب زندگی کورس همه مدها را گذرانید ه ام و لی (بقول شما) دوره مُد و حمایت از دیگران را بهتر از هُل دادن می بینم. با احترام شاد و سربلند باشی.
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
۴۴
دیارکو - جزیره واق واق ، جزیره کریسمس
یک عده بی خاصیت و بی کفایت آمدن اروپا را هم به گند بکشند. این زباله ها را باید به همان زباله دان که آمدند برگردانند . افغانی ایرانی پاکستانی و عرب زومبی های واقعی
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::study - استکهلم، سوئد::]. شما افغان‌ها هنوز نرسیده به اروپا و دیدن دختر های نیمه لخت ، تجاوز را آ غاز میکنید ، بچه بازهای افغانی حتی به کودکان معصوم پناهجو خودشان را هم رحم نمیکنند ، آ مار کثافت کاری تجاوز گروهی در سوعد است ، در یک مورد مشخص ۱۵ هرزه افغانی به یک نوجوان ۱۶ ساله افغانی تجاوز و فیلمبرداری کردند ، و بعد از تجاوز روی اون کودک ادرار گروهی می‌کردند ، در دادگاه چند تن از سوعدی ها بعد از دیدن این همه توهین و بی رحمی به یک نوجوان گریه شان گرفت حالا توی کینه ای هر خبری میشه حمله میکنی به ایرانیان ، چه پدر کشته گی با ایرانیان داری ، جالب اینجاست که افغانه در اروپا وقتی میخواهند دختر بازی کنند یا خودشان را توریست کره جنوبی و یا ایرانی معرفی می‌کنند ، تا شانسی داشته باشند ،
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::Dalahoo01 - هیوستن، ایالات متحده امریکا::] دوست خوب: نوشته بودید که قاطی کرده ام! البته با پوزش نمیدانستم که مهربانی یک پنالتی محسوب میشود, و باید سر به شانه نامهربانی ها و افترا گذاشت.خُب اشکالی نداره! شما در صف نامهربان ها قرار بگیرید, همانطور که دوستان زیادی در این صف هستند. دوست عزیز: به نوعی به خود تلقین کرد ه ایم, که فقط ما لایق پناهندگی بوده ایم و بس. در یک کلام: دوست ندارم خورده گیر زندگی شخص ثالثی باشم. چون خودم با مشکلات فراوان بزرگ شده ام. در نهایت بی تفاوتی به این اوارگان حداقل فحاشی نمیکنم, و برایشان ارزوی روزهای بهتری دارم. بد نیست شما اخبار خود را به روز کنید. چون قاتل بروس لی پیدا شده, و فقط یک شاهد کم داره . جانت جور
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
۴۶
مسافران - انکارا، ترکیه
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. این بحثها تمامی ندارد مگر اینکه دولتها خبر از الغای قانون پناهندگی بدهند. در ضمن حرف شما مبنی بر کمک به هر پناهجو,بنده را به یادِ داستان مردی انداخت که عقربی را نجات داد,که در نهایت به گزیده شدن دستش و مرگش منجرشد.باور بفرمائید بسیاری از ماها هم که مخالف کمک هستیم,زمانی همانند شما بودیم و چه بسا کمکها هم کرده ایم.اما بازخورد"فیدبک" درستی نگرفته ایم
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
۴۶
مسافران - انکارا، ترکیه
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. حال گیریم که شما و من نوعی هم کمک شایان توجهی نمودیم وبرایشان لااقل چندتا پتو وکنسرو و غیره فراهم کردیم.آیا منطق حکم نمی کند که بدانید بدینسان چه افرادی و با چه نیاتی را وارد اروپا کرده اید؟آیا حق پناهنده های واقعی را ضایع نکرده اید؟
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
۴۶
مسافران - انکارا، ترکیه
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. گیریم با تغییر دین مشکلی نیست,بهرحال فرد دیندار سراغ موارد خلاف عُرف نمی رود, اما آیا همجنسبازی را جهت کسب مدارک اقامتی تشویق کرده ومجاز می دانید؟آیا شما به کیس افراد هم ورود میکنید که چه بگویند یا نگویند؟یعنی آیا برای مسئلهُ چنین مهمی مجاز به دروغ هستیم؟وسوالاتی که قطعا از جانب شما بی جواب خواهد ماند.
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
۶۳
ابوسفیان بیرونی - آمستردام، هلند
[::study - استکهلم، سوئد::]. دوست عزیز به نکته جالبی اشاره کردید ، وسوال که باید پرسیده بشه اینه که این جماعت شجاع و غیور چرا در وطن دست به این مدل دلاوریها نمیزنند ؟ چرا هارت وپورتشون فقط مال بیرونشونه ؟ کسی از دوستان عضو سایت که میتونن تحلیل کنن لطفا راهنمایی کنن .
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. دوست گرامی ، همه انسان‌ها در دنیا خواهان زندگی بهتر و رفاه و امنیت بیش‌تر برای خود و خانواده خود هستند ، اون یک میلیارد نفری که مثلا در هند حتی توالت ندارند حتی از فقیرترین فقرا در کشورهای ما بدبخترند شما از کسانی حرف میزنند که کفششان پاره شده من از کسانی می‌توانم حرف بزنم که اصلا کفش نداشته اند ، اگر معیار پناهنده پذیری باید درصد فقر باشد اکثر مردم دنیا واجد شرایط هستند ، در عین حال در جوامع بحران زده کسانی هستند که بخاطر تفکر ، اندیشه ، و فعالیت های سیاسی ، اجتمایی ، مدنی زیر فشار هستند به این گروه باید اولویت داده شود ، اما وقتی دروغگویی برای قبول شدن به عنوان پناهجو نهادینه بشه ، این فاجعه است ، من استاد دانشگاه میشناسم که بخاطر تفکراتش از دانشگاه بیرون شده و لی برای پناهنده گی مشکل داره ، و در مقابل کسانی میان و صحبت از پودر شدن خانواده در فلان جنگ میزنند و بعد مشخص میشه طرف اصلا از منطقه جنگی نیامده ، در همین اسکاندیناوی دهها هزار نفر ادعا می‌کنند که زیر ۱۸ سال هستند ، و هیچ مدرک و شناسنامه و کارنامه درسی هم ندارند ، خب معلومه مشکل پیش میاد
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
۸۴
میلاد2020 - داخائو، آلمان
شخصآ 10 نفرو میشناسم همه قاچاقی از ایتالیا از یونان از فرانسه با خرج حدود 10 تا 14 هزار یورو وارد آلمان شدن درخواست پناهندگی دادن با داشتن چند ملک . ماشین . شغل در ایران و همه مسیحی شدن. جالب اونجاست که این بدبختا هویت اصلیشونو سریع گذاشتن کنار و یکدفعه مسیح پرست شدن و اینکه در ایران تحت تعغیب بودن و اگر برگردن اعدام میشن..دونفر از دوستان دروغ چاق کن اونها تعلیمهای انواع واقسام دروغ را میدادن بهشون که تو دادگاه قبول بشن. جالبتر اینکه اونهایی که پاس آلمانیشونو گرفتن دارن یه ظرب میرن ایرانو برمیگردن. از این دسته دروغگوتر پست تر و مزور تر تا بحال ندیده بودم. به خانمه میگیم تو چرا با بچه 3 سالت فرار کردی و بچه رو بی پدر کردی؟ میگه میخام اینجا بی حجاب و آزاد باشم.. این یکش بود . صد تا داستان از این قوم آریایی !(زرشک)دارم. اینها هم که تو صربستان گیر کردن بیشترشون از همین قماش هستن . سربار.بیکار. الکلی. و معتاد. لطفأ سری به ایستگاهای قطار در شهرای بزرگ آلمان بزنید و معتادان و گداهای ایرانیو از نزدیک مشاهده کنید. هنر نزد این ایرانیان است وبس.....
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
۵۲
Dalahoo01 - هیوستن، ایالات متحده امریکا
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. مهربانم من زبون آدم بزرگهای عاقل رو نمی فهمم ولی شما عزیز چند مطلب را مخلوط کردی من ننوشتم قاطی از خودت کلمه نسازعزیز.اکثر کاربران می دانند من بحث بیخود نمی کنم چون حرف حرف میاورد.مهربانم یکبار به چیزهایی که نوشتی خوب نگاه کن سعی هم میکنم کمتر اینجا بیام که آتیش بزرگترها منو نسوزونه فقط بذار بحث همینجا تمومبشه
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲
۴۴
freydun2500 - نامکاری، آلمان
[::میلاد2020 - داخائو، آلمان::] همه حرفات درست است من کاملا با ان موافقم و شاهد بودم ولی آخرش یک دفعه حماقت را نشان میدهی این چه ربطی به آریایی دارد؟؟ همه ما یک سری حماقت داریم که یک دفعه بروز میکند.
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
۴۴
freydun2500 - نامکاری، آلمان
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::] دوست محترم .من در مرکز پناهندگی بعنوان مترجم و بعد کارمند کار کردم.بحث یکی دونفر خلاف نیست.پناهندگی را با فقر و نبود امکانات عوضی نگیر.یک خانواده ده نفره پشتون چیزی حدود ۵۵۰۰ یورو از دولت پول میگیرد و همه مواد فروش بودند که بعدا داعشی و سه تا شون در سوریه بدرک واصل شدند.با ۵۵۰۰ یورو که به این حیوانات مواد فروش داعشی سالها داده میشد و میشود میتوان در آفریقا ماهی بیست نابینا را جراحی و بینا کرد. داعیه های بشر دوستانه حال آدم را بهم میزند.این کار که هرزه بزرگ مرکل کرد کثیف ترین کار در اروپا بعد از هیتلر بود.نگذاریم ما را از فرض کنند .
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]1-دوست نازنین: وقتی که سخن از فقر میکنید لزومی نیست به هند بروید یا افریقا. من نوعی بلوچ مخاطب شما. زاده فقر! رفیق: بنده در جواب دوستی که فرموده بودند, همه اینها پولدارند و چندین هزار یورو پول دلال میدهند عرض کردم .بنده اواره هایی را دیدم که مشکل کفش داشتند. و د ر نهایت حق توهین و اهانت به این هموطنان را کسی به ما نداده .که شوربختانه حالا به امری رایج بدل شده.اکنون چون سخن از فقر شد. توجه شما را به این دو موضوع یکی قبل از انقلاب دومی بعد از انقلاب جلب می کنم.
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
۲-البته با پوزش بقول معروف از طولانی بودن نامه پوزش می طلبم. چون زمانی برای کوتاه بودن ان ندارم.۱- درچند سالی قبل از انقلاب که یکی از فامیلهای ما در مناطق دور دست مسافر کشی میکرد, یک پیرمرد ۸۰ساله را به همراه دخترش که دچار سوختگی شده بود به بیمارستان اورده بود. موقع امدن پیش ما از مادرم خواهش کرد که از این پدر و دختر سرکشی کنیم. که روز بعدش من ومادرم به عیادت انها رفتیم. که با نا باوری دیدیم پیرمرد با ایینه داخل اطاق با خودش صحبت میکند و تقاضای کمک دارد و فکر میکرد شخص دیگریست.( یعنی تا حالا خودش رو ندیده بود) این موضوع در عصر انقلاب سفید.۲- چند سال بعد از انقلاب پیرمردی رفته بود دُکتر . دکتر گفته بود ! برو عکس کمرت را بگیر و بعد بیا پیش من. از جایی بیشتر عکاسی ها تو مناطق ما پاکستانی هستند, وکلا به رنگ و لعاب اهمیت میدن حتی لب های مردم رو هم سرخ میکنند. این پیرمرد همه رفته بود پیش یک پاکستانی یک عکس رنگی بزرگ از کمرش گرفته بود و اورده بود پیش دکتر. این هم در عصر ولایت فقیه. با احترام سفربه هند را کوتاه کن که در کشور خودمان فقر و بیسوادی بیداد میکند. با مهر و محبت شب خوش
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
۵۷
عمو سعید - لیورپول، انگلستان
یک مشت مفتخور و تن لش و دزد هستند که بعد از ورود به اروپا به فکر راه و چاه برای دزدی و حقه بازی هستند
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::مسافران - انکارا، ترکیه::] مسافر خوب: بنده معتقد نیستم که با دادن یک پتو یا کنسرو مشکل حل میشود. ولی اگر کمکی و راه حلی ارایه نمیدهم. ساکت بودنم حکم طلا را دارد. یا در نهایت فضولی و بی تفاوتی ام گویم صلاح مملکت (کار)خویش خسروان دانند ! و با نوشته شما ٭اینها ننگ جامعهُ ما هستند و باید همینگونه خفت و خواری بکشند٭ مخالفم زیرا بانیان خفت و خواری بر مسند قدرتند. ایام بکام
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
۴۴
smart292 - ونکوور، کانادا
تو روح خمینی و هر چی آخوند و مجتهد دزد و بی‌ناموس که این بلا‌ها را بر سر ایرانیان آورده ا‌ند ، و ایرانی باید از ایران فرار بکند.مرگ بر خامنه‌ای دزد و فاسد
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::Dalahoo01 - هیوستن، ایالات متحده امریکا::] رفیق: بزبان عامیانه: معمولا کلمه مخلوط کردن را برای شن و سیمان وعدس و لوبیاو غیره به کار میبرند و کلمه قاطی کردن را بنده درج کردم ,که برادر ناتنی کلمه مخلوط است. درضمن فراموش نکنید جنابعالی با زبان طنز و کنایه از من درخواست کردید. که دنبال قتل بروس لی نباش. به هر حال امیدوارم از من ازرده خاطر نگردید. و موافقم این بحث منجمد شود. جانتان جور
‌پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
۴۸
هدیه من - ساسکاتون، کانادا
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. ببخشید فضولی میکنم ولی پناهندگی حق نیست و واسه کسی حقی ایجاد نمی کنه چه فقیر چه نافقیر اما مهاجرت حق شماست برای امریکا و کانادا راه ورود قانونی دارین ولی شما قانونو دور زدین رفتین نروzژمیخواین به بقیه هم راه دور زدن رو یاد بدین ایا کارتون درسته?
جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۰
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::هدیه من - ساسکاتون، کانادا::] هم میهن: با احترام اولا بنده اشاره ای نکردم که پناهندگی حق است یا ناحق! و حق شناسی در این باب را به قانون مندان و وکلا و امی گذارم.ولی جهت اگاهی شما از معلومات بایگانی خود استفاده می کنم. ۱- انطوری که سیستم مهاجرتی در امریکا کانادا استرالیا پیاده میشود در اروپا قابل اجرا نیست و کم وبیش عملی میشود. ۲- اکثر پناهنده ها در اروپا بویژه در شمال بر اساس قوانین پناهندگی سیاسی یا اجتماعی ماندگار شده اند. ۳- هدیه عزیز: این نوشته جهانی را بصورت هدیه از این حقیر پذیرا شوید: در ماده ۱۴کنوانسیون سازمان ملل و اعلامیه جهانی حقوق بشر تصریح شده: تمام افراد اگر در کشور خود به نحوی مورد اذیت و ازار و تعقیب و تهدید قرار بگیرند حق در خواست کمک و تقاضای اقامت و پناهندگی در کشور دیگر برایشان محفوظ است. حالا طبق این ماده ۱۴ پناهندگی یک حق محسوب می شود.۴- درست میفرمایید بنده قرار بود همه چیز رو دور بزنم و دور زدن رو به بقیه هم نشان بدهم .ولی یاد بابک زنجانی افتادم و فعلا دور خودی میزنم, و در خدمت سرکار خانم هستم. امیدوارم جواب شما را داده باشم.ایام بکام
جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
۴۶
مسافران - انکارا، ترکیه
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. اگر هزار تا ماده و تبصره هم بنویسی,فقط دارید خودتان را با این خیالات توجیه میکنید و بس.
جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. فرمایشات شما را در مورد فقر غیر انسانی در بسیاری از مناطق ایران و خصوصا بلوچستان را نه می‌توان انکار کرد ‌ونه می‌توان بخشید . آ نهم در کشوری که این همه ثروت دارد . بدبختی در اینجاست که بسیاری از مردم صدها تن نقره و طلا به عراق و‌مراکز به اصطلاح مقدس میفرستند اما یک‌ریال به فقرا ی داخل کشور کمک نمیکنند
جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
۴۶
مسافران - انکارا، ترکیه
فقر و فاقه,گرسنگی و نداری,توی کشورم مافیا بیداد میکرد,از دست شیر و پلنگ از آفریقا فرار کردم,کار و پول نداشتم,و هزارتا حرف مشابه که پناهجوها زده و میزنند, توجیه و مبنایی برای کسب پناهندگی نبوده و نیست.خوب می دانم نروژ در این امورخیلی سخت میگیرد. پدر جان,برادر جان,عمو جان.از بابک زنجانی وسایرین نام بردن یعنی از شاخه ای به شاخه دیگر پریدن.یعنی در بحث کم آوردن.نه فقط گوش ما بلکه گوش مسئولان ادارات پناهندگی هم از این حرفها پُر است.
جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. تقاضای پناهندهگی کردن حق همه مردم کره زمین است و مورد تایید سازمان ملل ، تا حدی که اگر حتی ترامپ بیاد اداره مهاجرت نروژ و تقاضای پناهندهگی بکنه ، دولت نروژ موظف است این تقاضای رسمی را دریافت و جواب بده ، و طبیعتا با استناد به قانون جواب منفی است ، و باز همان فرد میدونه جواب اداره مهاجرت را به شکایت بکشاند ، البته این مثال حالت شوخی بود اما نکات واقعی در آ ن وجود دارد . مشکل در اینجاست که نه دولت ها ‌ و نه حتی مردم اروپا خواهان پذیرا شدن میلیونها جوان مرد از خاور میانه و آ فریقا نیستند ، عکس ها و آ مار خود گویاست . و از طرف دیگر بخاطر شدت دروغگویی برای اخذ جواز اقامت غرب ، کل داستان لوث شده ، وقتی هزاران افغانی و یا اخیرا سیل جدید ایرانی همه گی کشف کرده اند که عیسی مسیح را در خواب دید ه اند و نو کیش مسیحی شده اند ، خب نتیجه لوث شدن کل مسعله و ناعدالتی به کسانی میشه که با خطر مرگ در زیر زمین ها مسیحی و بهایی شده اند . داستان پیچیده شده و عدالت ، نیاز ، و حتی انسانیت قربانی این داستان .
جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::] دوست عزیز: بنده هیچ مواردی بیش از نوشته های شما لزوم نمی بینم.چون بدرستی موضوع را کالبد شکافی کرده اید, وکاملا با نظر شما موافقم! با سپاس از شما موفق باشید.
جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::مسافران - انکارا، ترکیه::] 1- دوست بزرگوار: بنده در بحث و دیالوگ سعی میکنم ,که حدالا امکان جوانب شعور و منطق را رعایت کنم.از لج ولج بازی و جنگ زرگری پرهیز کنم, و جانب ادب گرچه مطلق نیست را رعایت کنم. محترم:۱- در جواب خانمی که نوشته بودند پناهندگی حق نیست. مگر من نمیتوانستم جواب بدهم اطلاعات شما ضعیف است؟ در عوض فاکت و ماده جهانی را برایش نوشتم.۲- اصلا بنده چه منافع شخصی دارم ,که بخواهم راجع به ماده و تبصره به کسی جوابگو باشم و خود را توجیح کنم۳-مگر من سخن از کیس و پرونده پناهندگی کسی نوشته بودم که ایا دلیل و مدارکش قانع کننده و درست است. یا دروغ ؟ که شما وارد این داستان شد ه اید!
جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
۲-(۴- هم میهن:معمولا سوال بد یا دید احمقانه جواب احمقانه را می طلبد. که بنده معمولا از اینگونه جواب بخصوص علیه خانم ها دوری میکنم. ایشان(خانم) نوشته بودند ,که قانون رو دور زده ام و حالا به بقیه راه نشان میدهم. اخه مگر حتما باید مستقیم شلیک میکردم و جواب میدادم ؟ اصلا نمیدانند بنده بر چه اصلی در نروژ زندگی میکنم و میپرسند ایا این کارم یعنی دور زدن درسته؟ چون معمولا کلمه دور زدن بار منفی به خود گرفته . حواله کردم به اقای زنجانی . انتظار شما چه بود از دوران مفرغ شروع کنم ,و به عصر جدید پایان دهم و توضیح میدادم که چطوری درنروژ زندگی میکنم ؟ یا دعوای نوشتاری انجام میدادم ؟ خیر: دوست عزیز بنده نه به کسی بدهکار منطقم نه جوابگویی. حال اگر شما علاقه دارید بنده در هر صورت مایل به گفتگو با شما بدون جنگ زرگری هستم. ایام بکام
جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
۴۶
مسافران - انکارا، ترکیه
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. من فقط از روی کنجکاوی که بحث به کجارسیده دوباره به اینجانگاهی انداختم وگرنه منم از بحث بیفایده خودداری میکنم.اگر بنویسم "به خدا من به جای شما کم آوردم" راحت می شوید؟ شما اصرار دارید که برخلاف گفتهُ بقیه "بایدکمک کرد" تنها به این دلیل که خودتان از همان طریق رفته اید و "در فقر بزرگ شده اید"
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
۴۶
مسافران - انکارا، ترکیه
در نص صریح پناهندگی آمده است که"هرکسی میتواند پناهنده شود اما روند پناهندگی هیچ حقی در جهت کسب آن برای شما ایجاد نمیکند"چرا دارید ماده و قانونهای بعدی را می نویسید؟ایا من یا ما اینی را که نوشتید نمی دانستیم؟آیا فقروفاقه میتواند دستآویز مناسبی برای پناهندگی و بالنتیجه کسب اقامت باشد؟ شما با یک کلمه عذرخواهی می توانستید از ابتدا تمام حرف و حدیثها را خنثی کنید اما اصرار از شما اینکه دقیقا عین همین کامنت را در دوجای دیگر نوشتید,باعث تندتر شدن آتش حملات به شما شود.
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
۴۶
مسافران - انکارا، ترکیه
شما هرچیزی که نوشتید فقط و فقط در جهت توجیه خودتان و کارتان بوده و لاغیر.اما من و برخی دیگر فقط سعی کردیم شما را متوجه نادرستی روشتان در برخورد با این پدیدهُ زشت پناهندگی کنیم.شما لازم نیست به کسی چیزی را ثابت کنید,فقط ایکاش یک" عذرخواهی" به خاطر دیدگاه غلط تان میکردید.
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
۴۶
مسافران - انکارا، ترکیه
عمو جان پدر جان.یک "نه" آدم را از خیلی چیزها خلاص می کند.ما قصد جنگ نداریم.شما به قولی "خلط مبحث " کردید و منظور دوستمان هم از "مخلوط" یقیناهمین خلط مبحث بوده.لازم نیست برای کمک به "بالکان" بروید. از "بالکن" خانه تان سیل پناهنده های سومالیایی را می بینید که در نروژ جولان میدهندو شتر برای سوارشدن میخواهند.اگر خیلی مهربانید به آنها برسید. والسلام نامه تمام.
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
۴۴
freydun2500 - نامکاری، آلمان
[::مسافران - انکارا، ترکیه::]. این طرز نگارش شما چقدر زشت است.ایت دوست محترم و ایران دوست بزرگ بلوچ از نروژ نمونه انسانیت و آگاهی ایران است .من به شخصه به این آدم احترام می گذارم فقط مهربانی نیاکان ما ایرانیان را دارد و افکار کورش بزرگ را در سر دارد.شما حرفت در مورد پناهندگان درست است ولی ادبیات عربی داری.این چه طرز حرف زدن است
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::مسافران - انکارا، ترکیه::] لطفا فقط در چهارچوب و حوزه شخصی خویش نظر بدهید. و کالت بقیه دوستان را به عهده نگیرید. کسی باید عذر خو اهی کند که منطق توهین و فحاشی را تجویز میکند.
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.