۱۱کشتـه در انفجار آبگرمکن در مشهد

انفجار مهیب و تخریب صد درصدی سه ساختمان در شهرک رجایی مشهد دست‌کم 11 نفر را به کام مرگ برد و 3 نفر را با جراحات مختلف روانه بیمارستان کرد.
 
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، حوالی ساعت 5 و 45 دقیقه صبح دیروز انفجار آبگرمکنی در یکی از واحدهای ساختمانی مسکونی در خیابان پورسینای شهرک رجایی مشهد و تخریب چند ساختمان به آتش‌نشانی اعلام شد. بررسی‌های مقدماتی نشان می‌داد با توجه به اینکه حادثه در ساعات صبح رخ داده بود بیشتر ساکنان در خانه حضور داشتند و زیر آوار گرفتار شده‌اند.
تخلیه 20 ساختمان آسیب دیده

آتشپاد دوم مهدی رضایی معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد به خبرنگار «ایران» گفت: حدود 5 و 45 دقیقه صبح شنبه ریزش آوار و تخریب صد درصدی سه ساختمان در خیابان پورسینای مشهد گزارش شد. بلافاصله 50 آتش‌نشان و نجاتگر به محل اعزام شدند. بررسی‌های مقدماتی نشان داد در این فاجعه سه ساختمان به طور کامــــــــل تخریب شده و 15 تا 20 ساختمان اطراف نیز 10 تا 70 درصد آسیب دیده بودند که همزمان با عملیات امداد و نجات، همه آنها تخلیه شدند. گفته می‌شد در سه ساختمان تخریب شده 16 نفر (14 نفر در یک ساختمان و 2 نفر در ساختمانی دیگر) زندگی می‌کردند که دو نفر از آنها پیش از تخریب ساختمان موفق به فرار شده بودند. آتش‌نشانان با آغاز عملیات آواربرداری و نجات، 6 جسد را بیرون کشیدند و مجروحان نیز به بیمارستان انتقال یافتند. براساس اظهارات ساکنان، انفجار عامل فروریختن ساختمان‌ها بوده است اما تا بررسی کامل کارشناسان نمی‌توان اظهار نظر قطعی درباره علت حادثه داشت.

رضایی افزود: «با توجه به اینکه بسیاری از ساختمان‌های این شهرک، غیرکارشناسی و حتی بدون مجوز ساخته شده‌اند احتمال ریزش ساختمان‌های آسیب دیده وجود دارد. به همین دلیل همزمان با تحقیقات و علت‌یابی، عملیات ایمن‌سازی و تخلیه ساکنان نیز انجام می‌شود. محل پس از پایان کار کارشناسان برای تحقیقات بیشتر در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.
اعزام تیم‌های تخصصی هلال احمر و سگ‌های زنده‌یاب
دکتر حسن نوری معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: پس از وقوع این فاجعه، بلافاصله ۹ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه 6 نفر در محل و 5 نفر نیز در بیمارستان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز مجروح شدند که به بیمارستان‌های شهید هاشمی‌نژاد، امام رضا(ع) و امام هادی(ع) مشهد انتقال یافتند.

حسن گودرزی، رئیس مرکز هماهنگی و کنترل عملیات هلال احمر خراسان رضوی نیز گفت: با درخواست کمک از سوی آتش‌نشانی 2 تیم تخصصی از هلال احمر مشهد و تیم آنست (سگ‌های زنده یاب) به محل حادثه اعزام شدند و عملیات جست و جو تا پیدا شدن آخرین فرد گرفتار ادامه یافت.

معاون دادستان مشهد نیز با اشاره به انفجار صبح دیروز در خیابان پورسینا  گفت: هیچ عمدی در این انفجار دخیل نبوده است.

«حسن حیدری»  ادامه داد: علت کشته شدن این تعداد از هموطنان نزدیک به هم بودن خانه‌های مسکونی و تعداد زیاد جمعیت آن منطقه بوده است.

اینکه در یک خانه 40 متری 25 نفر زندگی می کنند، قابل فهم و هضم نیست و همین مسأله موجب شد این اتفاقات رخ دهد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۶
keyanrad - منچستر، انگلستان
این آبگرمکن بود یا باز دختر بچه ١١ ساله داشت تو زیر زمین خونشون اورانیوم غنى میکرد، شاید هم پروژه هارپ هست
یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴
۵۲
pull.over123 - تهران، ایران
دردناکه- خونه های کناری رو ببینین- اصلا چیزی به اسم ستون دارن!؟ همینجوری کشکی رفتن بالا!؟ کیه که رسیدگی کنه!؟ اصلا جون ادمیزاد ارزشی ام داره !؟ دیگ بسه گفتن اینکه امریکا دشمنه ماست...دشمنان داخلی رو دریابید
یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +470پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +348یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +258ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +257سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +248نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +243وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +198حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +188عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم