سوءاستفاده حرفه‌‌‌ای کارفرما؛ کارمند فرانسوی غرامت ۶۰ هزار یورویی دریافت کرد

کارمند فرانسوی یک شرکت چند ملیتی در بریتانیا که مجبور شده بود شبانه روز از طریق گوشی تلفن همراه در دسترس باشد به دلیل این سوء استفاده حرفه ای از سوی کارفرما بیش از شصت هزار یورو غرامت دریافت کرد.
 

روزنامه فیگارو در گزارشی با شرح این ماجرا اعلام کرد از کارمند فرانسوی خواسته شده بود که تمام وقت در دسترس باشد و همین مسئله سبب شد تا پس از طرح ماجرا در یک محفل قضایی در نهایت با رای دادگاه کارفرما مجبور شود ۶۰ هزار و ۸۶۸ یورو غرامت به کارمند خود بپردازد.

 
در رای دادگاه آمده است این کارمند پس از ارتقاء به پست مدیر منطقه ای شرکت در سال ۲۰۱۰ مجبور شده بود تلفن همراه خود را تمام وقت روشن نگاه دارد تا بتواند به درخواست های مافوق خود و یا مشتریان شرکت پاسخ دهد.»
 
مسئولان شرکت یاد شده که این الزام را به عنوان تخلف قلمداد نمی کردند به این دلیل مجبور به پرداخت غرامت شدند که بر اساس قوانین فرانسه پاداش مالی مرتبط با کار در خارج از ساعت مقرر و روزهای استراحت را به حساب کارمند خود واریز نکرده بودند.
 
فیگارو تصریح می کند که طبق قانون مصوب سال ۲۰۱۶ هر کارمند این حق را دارد که خارج از ساعت کاری ایمیل خود را چک نکند و از طریق تلفن در دسترس نباشد. قانونگذار هرگونه الزام در این زمینه را به عنوان تخلف قانونی تعریف کرده است.
 
بر اساس تازه ترین تحقیقات انجام شده در فرانسه بیش از پنجاه درصد از کارمندان رده میانی و بالا ترجیح می دهند برای حفظ حریم زندگی خصوصی و نیز سلامت روانی و جسمانی خود خارج از ساعت کاری به طور کلی از دسترس کارفرما خارج باشند. درصد این خواسته در میان کارمندان زن رده میانی و بالا هشت درصد بیشتر است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۷
پریستوک - تهران، ایران

باور عمیق، عقاب، فریدون، شاه و شیخ و تفکر جان و دیگر خودفروختگان سایبری رژیم جعلی جمهوری اسلامی می دانم که مدتی است ....مزدوران و رژیم جعلی جمهوری اسلامی را به هم پیوند داده ام. نرخ کامنت ها و منفی دادن های ۲۴ ساعته شما به من و دیگر وطن پرستان چه قدر است؟ آیا فکر نمی کنید در ایران آباد و آزاد درآمد بیشتر و حلال خواهید داشت؟ آیا مبلغ مزدوری که دریافت می کند به وطن فروشی و حرام خواری می ارزد؟ ایا هنوز یک جو غیرت در وجود شما مانده که توبه کنید؟ خیلی کنجکاوم که بدانم خود را چند فروخته اید ؟!
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +566شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +474پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +351یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +261ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +257سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +248نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +244وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +198حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +192عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم