دفاع از ناموس دختر دانشجو در برابر بوکسور تهرانی / نگار با ضربات مشت کشته شد

رکنا: جوان بوکسور که دختر دانشجو را به بهانه کمک برای ادامه تحصیل در فرانسه به محل قرار کشانده بود در اقدامی عجیب با ضربات چند مشت باعث مرگ دختر جوان شد.
 

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا،سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران گفت : ساعت 9 صبح 9 شهریور ماه سال گذشته از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 کشف جسدی در مسیل رودخانه خشایار به کلانتری 120 سیدخندان اعلام شد .

 
با حضور مأمورین در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد کارگران شهرداری در زمان لایروبی رودخانه ، با جسد پیچیده شده در داخل یک پتوی زرد رنگ مواجه شدند ؛ بلافاصله با تأیید خبر اولیه ، موضوع به اداره دهم پلیس آگاهی و قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران اعلام ، پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" تشکیل و تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری قاتل  یا قاتلان در دستور کار کارآگاهان اداره ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
در بررسی های اولیه بعمل آمده از سوی تیم تشخیص هویت و بررسی صحنه اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مشخص شد که جسد متعلق به یک خانم جوان حدودا 30 ساله است که بنا به نظریه تیم تشخیص هویت حداقل چند روز از زمان فوت می گذرد .
 
سرهنگ حمید مکرم ، در خصوص نحوه شناسایی قربانی جنایت  عنوان داشت : چند روز پس از تشکیل پرونده مقدماتی و آغاز تحقیقات جهت شناسایی هویت مقتوله ، اعضای یک خانواده با مراجعه به کلانتری 103 گاندی اعلام داشتند که یکی از اعضای خانواده شان به نام "نگار" ( 31 ساله ) - دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته فیزیک - که در تهران مشغول به کار است ، از چند روز گذشته به تماس های تلفنی آنها پاسخگو نیست . به همین علت اعضای خانواده ی نگار به واسطه نگرانی شدید در خصوص سلامتی وی ، از شهرستان به تهران آمده ؛ ابتدا به محل سکونت نگار در محدوده میدان ونک و در ادامه محل کار او مراجعه کرده اما اطلاعی از سلامتی نگار کسب نکرده و نهایتا تصمیم می گیرند تا موضوع را به پلیس اطلاع دهند .
 
با طرح شکایت با موضوع فقدان خانم جوان به هویت مشخصِ نگار 31 ساله و ثبت آن در سیستم جامع پلیس ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در بررسی سوابق افراد فقدانی و مطابقت آنها با مشخصات اجساد ناشناس ، در تطابق مشخصات فقدانی با جسد کشف شده در مسیل رودخانه ی خشایار موفق به شناسایی وی شدند .
 
در ادامه ، خانواده ی نگار به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شده ؛ جسد نگار توسط آنها شناسایی و نهایتا صحت شناسایی صورت گرفته نیز توسط پزشکی قانونی نیز تأیید می گردد .
 
خانواده ی نگار در توضیحات خود به کارآگاهان عنوان داشتند : " نگار پس از گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته فیزیک موفق به دریافت بورسیه تحصیلی مقطع دکتری در یکی از کشورهای اروپایی شده بود اما به علت قانون کشور میزبان که امکان کار در آن کشور برای دانشجویان وجود ندارد ، نگار به تهران آمده و مشغول به کار شده بود تا هزینه تحصیلی خودش را تأمین کند ؛ مدتی از شروع به کار نگار در تهران گذشت و پس از مدتی ، در تماس های تلفنی که نگار با ما داشت ، عنوان می کرد که با شخصی آشنا شده که به واسطه موقعیت کاری و ارتباطات خوبی که این شخص در سیستم اداری دارد ، پیگیر تأمین هزینه تحصیلی خود از طریق سیستم دولتی است اما نگار در خصوص این شخص توضیح بیشتری به ما نداد .
 
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح دستگیری متهم پرونده افزود :
 
با توجه به اظهارات خانواده ی نگار ، کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی نهایتا موفق به شناسایی فردی به نام سعید . ق ( متولد 1353 ) شدند . با شناسایی "سعید" به عنوان مظنون اصلی پرونده ، کارآگاهان به محل سکونت وی در منطقه سیدخندان – خیابان سهروردی شمالی رفته وروز دوم اردیبهشت ماه امسال در اقدام به دستگیری وی کردند .
 
در زمان دستگیری "سعید" و در بازرسی از محل سکونت وی ، کارآگاهان موفق به کشف گوشی تلفن همراه و همچنین زیورآلات متعلق به مقتوله شدند که خانواده ی نگار پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی ، اقدام به شناسایی گوشی تلفن همراه و همچنین زیور آلات کشف شده کردند .
 
با وجود دلایل و قرائن بدست آمده بویژه کشف اموال مقتوله از محل سکونت "سعید . ق" ، وی همچنان منکر هرگونه آشنایی خود با نگار شده و مدعی بود که گوشی تلفن همراه کشف شده را به صورت دست فروشی و در محدوده خیابان جمهوری خریدار کرده است !! .
 
سرانجام روز 7 خرداد ماه امسال "سعید" لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد .
 
وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : " آشنایی من و نگار ابتدا از طریق فضای مجازی آغاز شد ؛ با ادامه آشنایی ، متوجه شدم که نگار به تنهایی در تهران زندگی می کند و قصد دارد تا هزینه ی اقامتش را جهت ادامه تحصیل در اروپا تأمین کند ؛ به این بهانه به او نزدیک شده و به او عنوان داشتم که دوستانی در سیستم اداری دارم که می توانند هزینه اقامتش را از طریق سیستم دولتی تأمین نماید تا اینکه با او در محدوده سیدخندان قرار ملاقات گذاشتم " .
 
متهم که سابقه فعالیت ورزشی در رشته بوکس را دارد ، در خصوص نحوه ارتکاب جنایت گفت : " نگار پس از سوار شدن به ماشین ، متوجه شد که من قصد آزار و اذیت او را دارم ؛ با من درگیر شد و شروع به داد و بیداد کرد ؛ در یک لحظه متوجه شدم که چندین مشت محکم به سر و صورت او زدم ؛ ابتدا تصورم این بود که بیهوش شده اما در ادامه متوجه شدم که نگار فوت کرده است ؛ صندلی شاگرد را خواباندم تا کسی متوجه ی جسد نشود ؛ چند ده متر جلوتر ، یک ماشین حمل اثاثیه ی منزل ایستاده و کارگران در حال انتقال وسایل به داخل خانه بودند . بدون آنکه آنها متوجه شوند ، پتویی را از روی اسباب و اثاثیه برداشته ؛ جسد را داخل آن پیچیده و داخل رودخانه انداختم و بلافاصله از محل دور شدم " .
 
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس سجاد منافی آذر از شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ".
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۳
اتل متل! - اساتیر، اردن

بعله! ورزشکار! ناموس! در ایران هر کس میرفت کشتی و بکس با قمه و شمشیر از باشگاه فارغ التحصیل میشد! بقیه هم عَلمکش و چراغ خونه دار و هیاتی میشدند. برکات فرو رفتن خدا و دینداری بینهایت است. نیست؟!
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

دوستان بالا غیرتا ( عامیانه) واژه و کلمه مناسب تری از "ناموس" پیدا نمیشد؟ دفاع از " ناموس"! اخه چه حرف چندش اوری! اخه تا کی باید همیشه پیچ گوشتی توی کله امون باشه تا پیچهای ریز و درشت در جملات و گفتار خود را با ناموس و غیرت و قسم و مردانگی,( چون یک مرد) , شرف , شیر مادرت حلال, و دیگر اراجیف شل و سفت کنیم؟ دوستان : بنده اعتراف میکنم که بی ناموسم, غیرت و شرف هم ندارم, مرد هم نیستم, نمی خواهم مادرم حلالم کنه . پس در نتیجه پوز خدا هم زده شده و بی خدایم . درود بر بی ناموسان
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند

اعدام سریع بره اون دنیا مشت زنی تو جهنم
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران

متاسفانه اکثر دختر پسرای شهرستانها شدیدا دنبال موقعیت و فرصت طلبی بو میکشن و گاهی هم اینطوری به سنگ میخورن. البته اون قاتل هم معلوم نیست مال کدوم شهرستان دیگه بوده. میان تهران گند مالی میکنن آخرشم همش به اسم تهرانیها تموم میشه. ببخشید میگم اما شهرستانیها نمک نشناس هستن چون به هر ترتیب میخوان پیشرفت کنن. در محیط اداری هم رو مخن. البته دیگه الان 70 درصد تهران شده شهرستانی.
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. متاسفم برای شما با این طرز فکر
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶
۵۳
اتل متل! - اساتیر، اردن

[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. به! چشام روشن داش بلوچ! کجایی؟! پیرمون کردی باو! ناز نفست! با ارادت و خنده و مهر.
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹
۵۳
اتل متل! - اساتیر، اردن
من تازه کامنت بلوچ رو خوندم. جلوی همه شما مجتهدین و فقها صریحا اعلام میکنم من از بلوچ بی ناموستر، بیشرفتر و بیغیرتتر هستم. شیر مادر هم سرلاک شما. ولمون کنید امت گیج! خدا هم که بعله! خودتون میدونید. به من بچسبید. بلوچ از من کمتر بیناموسه! با خنده و مهر.
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳
۵۳
اتل متل! - اساتیر، اردن
بنده با کمال صداقت و تواضع باز هم عرض میکنم. بازی و سرگرمی زیبای مثبت و منفی مال شماست. عمیقا خودتان را با آن سرگرم کنید. همینکه دوستانی هستند که به کامنتهای اینجانب حساسیت دارند و از خواب و خوراکشان میزنند تا به این کامنتها بپردازند قابل تقدیر و قدردانی است. مرتبا فشار بیاورید و فشار خون را نیز تنظیم کنید. اما همانگونه که مستحضر هستید زرته را در ندهید که بنده با زرته دوستان بیرحم و جدی هستم.
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
۴۲
Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا

ناموس؟! خیلی بی ربط بود!
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
۵۰
[lll] - کپنهاگ ، دانمارک

برادر عزیز اگر این قظاوت یک طرفه و چندش اور از یک تهرانی اصیل است پس وای بر انسانیت و معرفت.و افتخار میکنم که تهرانی نیستم . اگر بخواهیم در جست و جوی تهرانی های اصیل باشیم ، باید چند قطره رنگ را در نظر آوریم که آب بر آن ریخته اند. این دیگر نه آب است و نه رنگ؛ ملغمه ای است از هر دو که آبرنگش می خوانند و چون دیگر بار بر این آبرنگ ، آبی بریزند، از آن رنگ، ته رنگی بیش نمی ماند و اگر چند بار دیگر چنین شود هرچند که ذرات رنگ هنوز هست اما دیگر قابل دیدن نیست. دویست سال است که بر رنگ تهرانی بودن آب مهاجرت ریخته اند و دیگر نه رنگی مانده است، نه حتی ته رنگی.چنین است که جست و جوی تهرانی های اصیل کاری است نه چندان آسان و شاید که بیهوده.
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

[::اتل متل! - اساتیر، اردن::] ای دوست: میگن ان مرغی که انجیر می خورد نوکش کج است، متاسفانه بسیاری از دوستان هنوز نوک در نیاورده اند.بهتره همون یک قل و دو قل رو بازی کنند. جانت جور
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
۶۷
pirzan e irani - استکهلم، سوئد

دوستان بینا موس و بی غیرت: با کمال مهر تقاضا دارم عضویت اینجانب را در اولویت قرارداده و بپذیرید، و بنده را هیچ کار و ارتباطی با ناموس پرستان نیست. و از نمونه شمایانم ،یعنی بی همه چیز. خوش باشید
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
۴۲
رقص پرواز - پراگ، چک

تیتر خبر مناسب انتخاب نشده! ناموس و غیرت مفهومی مردسالارانه دارد که برای رد موجودیت اجتماعی، شخصیتی و احساسی زن در جامعه مردسالار شکل میگیرد و در این نگرش زن از خود اراده و اختیاری ندارد. در دفاع از ناموس و قتل های ناموسی مردان برای حفظ شرافت خانواده، زن نگون بخت را سلاخی میکند. اما در این خبر هر چقدر گشتم قتل برای دفاع از ناموس به معنای عام خود وجود نداشت و یک دختر نگون بخت در دفاع از خود یا دفاع از نفس در مقابل یک متجاوز به قتل رسیده بود. اگر هویت کلمه ناموس مانند آن چیزی باشد که در این خبر استفاده شده و هر کس مطلقا ناموس خودش باشد ولاغیر، بسیار بهتر است از آن معنی عام ناموس و غیرت است که مردان، همسر و مادر و دختر را ناموس خود میدانند! معتقدم کلمات برای رفع نیاز انسان ها خلق میشوند و جوامع مردسالار برای رد موجودیت و سرکوب زن نیاز به این کلمات دارد!
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
۵۳
اتل متل! - اساتیر، اردن

زنده باد. شما ملت خجالت نمیکشید که سه همنگاه در یک سایت فارسی زبان پیدا شد؟! اگر خجالت نمیکشید لااقل خودتان را بِکشید!! ترازو هم ندارید؟! چی دارید؟! امامزاده و ناموس با موس موس؟!! درود بر هم افقهای گردن فراز و نازنینم بلوچ و پیرزنِ جوان نظر و ارجمند. هموارگیِ جانتان به روشنی خورشید.
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
۵۳
اتل متل! - اساتیر، اردن

[::رقص پرواز - پراگ، چک::]. دوست ارجمند. مطلب را فلسفی کرده ائید و فلسفه کار امروز را به فردا واگذار میکند و فردا فقط یک سراب است چرا که همیشه "فردا" وجود دارد. نه؟ باید به ریشه زد. اولا اینکه اگر شما معادل این کلمه "ناموس" را در زبانی دیگر بجز زبان فارسی و عربی سراغ دارید لطفا برای ما بنویسید. پس مطلب عمیقا به یک چالش فرهنگی برخورد میکند که آن نیز به دین برمیگردد. نه؟ دوما اینکه ناموس یعنی چه؟! اگر به محتوی خشتک میگویند که آنها خودشان اسم دارند. نه؟ کلمات نیز نقش بیشتری در برقراری ارتباطات دارند تا رفع نیازها.هر چند قطع مسلم، محرز و یقین این است که کلمات همواره ناقص، کوچک و نارسا میمانند. چه رسد به کلوخهای خاردار و تحقیر آمیزی همچون "ناموس، غیرت و شرف و این قبیل اراجیف سرشار از جهالت و خر جل کن. نه؟ با مهر.
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
۴۸
گیلگمش - کنت، انگلستان

amirgheryou-تهران -ایران تو خودت اصالت اهل کجا هستید؟ اگر تهرانی اصیل هستید پس باید از نوادگان همان دهات تهران باشید که ۲۰۰سال پیش به شهر تبدیل شد! و گر هم از بازماندگان دهات تهران نیستید ،پس شما هم تهرانی اصیل نیستید در واقع پدران شما از یکی شهرستانهای ایران به تهران مهاجران کرده هست!؟
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
۴۸
chi begam ke nagoftanesh - آمستردام، هلند

[::amirgheryou - تهران، ایران::]. یه جوری میگی شهرستان، انگار تهران از اول پایتخت بوده، تهران هم دهات بوده، اگه مال اون دهاتا هستی، که بعد تهران شده، که اصلیتت دهاتی هست،همین شهرستانها که میگی، هم پایتخت بودند، و هم قدمت صدها، و هزاران ساله دارند، بنابراین آنقدر تهران تهران نکن، همین تهرانیا که دم ازشون میزنی، می‌آمدند آبادان، پول هتل نداشتند، توی چمنا چادر میزدند، ما می‌گفتیم بش، هتل چمن، ، همین شهرستان ها که میگی، خیلی با مرام تر و با فرهنگ تر از بعضی ها مثل شما که ادای تهرانی بودنشان میشه هستند، تازه، این بوکسوره، از کجا معلوم، از همون دهاتی که آمدی نباشه، فرهنگ تهران رو به این فرد تحصیل کرده که افتخار ایرانی میخواست باشه نشون داد، فرهنگ نامردی، و ناجوانمردانه، حالا تهران تهران کن، آدم ها به مرام و داتسون هست که قضاوت میشن نه به شهرشون،
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

[::رقص پرواز - پراگ، چک::] حالا ناموسا , و بالا غیرتا, تو رو به امام هشتم , بگو کدوم طرف ابی؟ ش- و -خ -ی . در دوران دانشجویی جلوی بوفه دانشگاه با دوستان که یکی دختر بود(ناموسمان ) قهوه میخوردیم ( می نوشیدیم ) که یک دانشجو خارجی به من گفت چه دختر قشگیه ؟ در همین هنگام رفیق ما که بچه تهرون بود خیزی بر داشت گفت این نظر داشته به ناموس ما, که به خیر گذشت . گفتم ناموس من نیست, و این جار و جنجال ها رو بگذار برای من بلوچ ندید و پدید که همیشه توپمان برای دعوا و کشتار پُره . حالا! اینجایه که میگن از بخت بد فالوده دندون می شکونه. با درود
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

[::pirzan e irani - استکهلم، سوئد::] برگ عدم سو پیشینه برای عضویت الزامی ست.
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران

:) خدایی من فقط 1مثبت به خودم دادم و فکر میکردم این پیامم حداقل 400تا منفی بوخوره. در کمال ناباوری اینهمه مثبت گرفته! خخخخخ. ولی قصدم توهین نبود. رفتار سنجی بود. در ادامش بگم شهرستانیا خیلی به مدرک تحصیلی و موقعیت شغلی اهمیت میدن و خوب باعث موفقیت خیلیهاشون شده اما واقعا معیارها رو عوض کردن. تو همین تهران تا اوایل انقلاب ما چیزی به نام بالا شهر پایین شهر نداشتیم. خونه 200 متری توی امیریه یا جیحون با خونه 200متری توی خ ونک یکی بود. تا همین اوایل سال 70 شمسی. تیپ یه بچه دکتر یا بچه پولدار با تیپ یه بچه مرکز شهر یا پایین شهر فرق چندان ظاهری و قیمتی نداشت. یه دکتر درامد محدودی داشت. نظامیها که فقیرترین قشر بودن. ولی از وقتی از شهرستانها به دنبال موقعیت به کمک تحصیلات و یا رانت فامیلی سرازیر شدن تهران همه چی عوض شد. معیارها عوض شد. بالاشهر پایین شهر به وجود اومد. به لطف حکومت کسبه قدیمی تهران سطح درامدشون افت کرد. یکسری کارمندها و نظامیها بخصوص سپاهیا که جمیعا هرستانی بودن پولدار شدن. پزشکان شهرستانی به دنبال پول همه چیزو عوض کردن. و کل ایران ضربه خورد.
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
۶۷
pirzan e irani - استکهلم، سوئد

[::اتل متل! - اساتیر، اردن::]. [::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::] 😄😄🌷🌸🌺🙏🤝.
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
۴۲
رقص پرواز - پراگ، چک

[::اتل متل! - اساتیر، اردن::]. دوست گرامی، نگاهم به موضوع فلسفی نیست و کاملا از دریچه فرهنگی و اجتماعی در باب کلمه ناموس که سلاحی شده در دست مردان برای به مالکیت دراوردن احساسات و عواطف زنان نگارش کردم. بنده هم معتقدم باید به ریشه زد، نه مطلقا به ریشه کلمات، بلکه به ریشه این دیدگاه و این تفکر. دنبال معادل غیر فارسی و عربی این کلمه بی هویت در هیچ فرهنگ لغتی نمیگردم بلکه این کلمه در فکر و اندیشه و جهالت انسانها نهفته هست. اگر در جوامع پیشرفته چنین لغتی شناسه خود را از دست داده این را مدیون غلاف کردن اندیشه زن ستیزی است که پیامد آن در گذر زمان پاک شدن و بی هویت شدن این مفاهیم شده. نمیدانم کجای نوشته ام در دفاع و هویت دادن به ناموس بود که ارتباط دادید به محتویات خشتک. متاسفانه جوامع ای که بدنه آنها بر ستیز با زن و قلمداد کردن زنان به عنوان جنس دوم پایه گذاری شده تا قرنها با این معضل کلنجار رفته و خواهد رفت. با احترام! 
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
۴۲
رقص پرواز - پراگ، چک

[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. دوست خوبم، ناموسا و بالاغیرتا به امام هشتم و حضرت معصومه طرف شما هستم. مگر شک داشتید!☺ تیتر خبر دفاع از خود را به دفاع از ناموس ربط داده بود که انتقاد بر این موضوع و کلا ظلمی که بر زنها زیر پرچم ناموس پرستان میشود نوشتم، امیدوارم سو برداشت نشده باشد. ظاهرا اینجا مثبت و منفی هم موضوع ناموسی شده 😂😂تعجب میکنم در مورد آرای کامنت ها! درود بی پابان بر شما!
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

[::رقص پرواز - پراگ، چک::] دوست گُلم: حالا که پای حضرت معصومه در سخنان شماست قضیه دیگه تمام شد.بله! حدس شما درسته که منفی و مثبت ها گویا ناموسی شدند. گرچه مهم نیست ولی شما به چند موضوع دیگه هم و رود کنید مثلا.قرائتی : مرگ بر آمریکا در قرآن آمده است ,که متوجه می شوید چه منفی های غیر معمول رایج شده. برشکاکش لعنت. ولی یا سیستم یوکی بخاطر گرما دچار دیاره شده یا عوامل جوی و فضایی دست دارند .ایام بکام
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
۵۳
اتل متل! - اساتیر، اردن

[::رقص پرواز - پراگ، چک::]. نازنین، آنچه رو به کسی مینویسیم گاها برای همه است. شخصی نیست. عرض من این بود که این کلمه را ، خرجل کنهای دینی و خدا فروشان، در ذهن و روان انسانهای معتقد و متدین از راه دین، باور و ترس تلقین و تحمیل کرده اند و ملت نیز آنرا قورت داده و تبدیل به واقعیت کرده اند. همین. سادست. منظور ساده من از یافتن معادل این کلمه در زبانهای دیگر این بود که به عمق فاجعه پی ببریم و ببینیم که برای آنچه که وجود ندارد گاها به آدم کشی و جنایت دست میزنیم. جنایت ناموسی!! در جنس دوم ماندن زنها، بنده هواره عرض کرده ام که تقصیر بیشتر و بیشر متوجه خود ایشان است. زنها مردها را در "توهم" جنس اول بودن نگاه داشتند و با اینکاربه خودشان خیانت کردند. در صورتی که هر عقل سلیم، بیجهت و آرامی میتواند ببیند که در یک کلیت، زنها بمراتب از مردها قویتر و صادقتر هستند. با احترام و مهر.
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
۵۳
اتل متل! - اساتیر، اردن
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. بجان بلوچ نشانه گیر و هدف زن سوگند این منفیها عجیب مرا دلگرم میکند. تازه میفهم که بجای درست زده ام. زن رئیس بسیج محله ما که همسایه بودند،اکرم خانم نام داشت. مادر ساده و بیچاره من هر وقت که میخواست مرا شماتت کند میگفت: اکرم خانم هم از تو بدش میاد!! و من با خنده به مادر میگفتم: مادر جان، اگر اکرم خانم از من خوشش میامد فاجعه بود! آنوقت بود که من از خودم متنفر میشدم! حالا دوست من، منفیها گرمتر و پر ارزشترند.مثبت میخواهید؟! یک شعار ساده کافیست! مرده باد و زنده باد! همین. با مهر.
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
۴۲
رقص پرواز - پراگ، چک

[::اتل متل! - اساتیر، اردن::]. دوست عزیز، متاسفانه مفاهیمی چون ناموس در اعماق ذهن انسان ها جا خشک کرده و تا زمانی که از این چاه عمیق جهالت خارج نوشیم قربانیان زیادی خواهد گرفت. در مورد اینکه زنها توهم خودبزرگ بینی و جنس برتر بودن را در مردها القا کردند کاملا موافقم. شب و روزتان خوش، با احترام و مهر!
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
۴۲
رقص پرواز - پراگ، چک

[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. الحمدالله پس اینجا جزو ناموس مثبت منفی زن حساب شدم و بنده را چند ستاره کرده اند😂 شما هم توبه کنید راه توبه باز هست بنده قول میدهم وساطت کنم شما هم از لیست منفی خورها خارج شوید. یکی دوسال پیش در این سایت هر کامنتی مینوشتم یک دفعه فله ای منفی میخورد ولی من طاقت آوردم شما هم طاقت بیار، طاقت بیار و مرد باش☺ به موضوع قرائتی ورود نمیکنم و فعلا کامنتی در آن صفحه درج نمیکنم چون مصلحت اینگونه است، فعلا محبوب دل منفی زن هستم تا ببینیم بعدا چه میشود😉. شاد باشی!
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
۵۶
America - منچستر، انگلستان

من از این فضای مزخرف تهرانی , شهرستانی , بچه پایین شهر , بالا شهر ۱۹ سال پیش فرار کردم و از ایران خارج شدم. جالبه اینجا هم از این صحبتها بود, تو هایم موقتی که تو اون سالها به ما داده بودن دو تا با بچه تهران (یا بقول خودشون تهرون ) با ما بودن که اتفاقا یکیشون جنوب شهری بود, یکیشون شمال شهری . اینا مقابل هم که میرسیدن الکی به هم احترام میزاشتن,ولی پشت سر همدیگه این یکی میگفت این بابا تو جوب آب دروازه غار بزرگ شده , اون یکی میگفت این بابا خواهر و مادرش وضشو ن خرابه ..و من حیرت میکردم که اینا تا چه حد متظاهر هستن. تا اینکه بلاخره یکی خبرا رو بهشون رسوند و اون دوتا بغل خودشون بچه تهرون افتادن بجون هم و آبروی ما ایرانیا رو بردن. من بعد از اینکه از هایم در اومدم دیگه با ایرانیا ( و بخصوص با این قشر جماعت تهران تهرون ) نزدیک نشدم و راحت دارم زندگیمو میکنم. افسوسم بخاطر اینه که هنوز این فرهنگ مزخرف اصلاح نشده...!!!
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

[::رقص پرواز - پراگ، چک::] ای دل غافل ما رو بگو! در واقع رفاقت با شما هزینه داره, پس بخاطر اینه فله ای منفی به حسابمان میاد. حالا که پیشنهاد دادی راه توبه بازه من چون یک مرد وساطت شما رو قبول میکنم. ولی ما رو روی پُل صلات میخ نکنی و خودت در بری؟ شب خوش
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

[::اتل متل! - اساتیر، اردن::] پس باید قبول کرد که اکرم ها جمع شد ه اند.شبتان خوش
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
۴۲
رقص پرواز - پراگ، چک

[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. :) :) :) شبتان خوش!
‌چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
۴۵
Peter wolf - لیورپول، انگلستان
شما خیلی بیخود کردید که اینطوری نطر نیدی ‌..... . تهرونیا از همه .... ... واقعا متاسفم برات با این طرز فکرت . ...
‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۳
۴۵
Peter wolf - لیورپول، انگلستان
اتفاق همه جای دنیا میافته . دیگه قرار نیست چون تو تهران بوده . شما خودتون با اب پاک بشورید .
‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۶
۵۴
حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
داشتن مدرک تحصیلی نشانه با سواد بودن نیست جهل در پوست وگوشت این جامعه لونه کرده
‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
۴۴
behran - کردستان، ایران
[::رقص پرواز - پراگ، چک::]. دوست گرامی، همان کامنت اول شما بقدر کفایت گویا بود، حالا اگر کسی خود را به کج فهمی زد و با دهن کج کردن و تکرار *نه* بعد هر جمله که بیشتر یادآور یک فروشنده بی اعصاب در قبال مشتری است و نه چارچوب بحث و تبادل نظر منطقی و همچنین پا را از گلیم خود درازتر کرد و خارج از دایره ادب شد؛ بنظرم باید حواله اش داد به تعویض فیلتری!
‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
با احترام شما موقع خرمن کوبیدن تشریف نداشتید و رفتید،،حالا اخر فصل حق سهمیه میخواهید،بنده با پراک شوخی دارم و دوستیم، برداشتم این است که گویا مسایل ادبی رعایت نشده،اصلا ادب برای بنده مطلق نیست و اعتقادی هم به ان ندارم. امیدوارم که منظور شما رو بد گرفته باشم. با احترام مجدد
‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::behran - کردستان، ایران::]. مطلب بالا به شما تقدیم میشود.با درود
‌پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
۴۲
رقص پرواز - پراگ، چک
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. 1. با این که این خبر به آرشیو رفته بگذارید در این فرصتی که برای نوشتن دارم چند خطی صادقانه بیان کنم: دوست گرامی، بدون شک مخاطب کامنت بهران عزیز شما نبودید و بهران گرامی دوست قدیمی و ارزنده من بدرستی متوجه دلخوری بنده از دوست دیگرمان شدند ( با سپاس از توجه و نکته سنجی شان)، که کامنت دومم در این صفحه گویای این دلخوری بود. در واقع نحوه نوشتار کاربر اتل متل! به حالت تهاجمی و بمباران بنده با همان سوالهایی که همیشه برای عموم مینویسند با این تفاوت که اینبار مخاطب اصلی من بودم آزرده خاطرم کرد که چرا جواب سوالهای تکراری و بی محتوا را که ارتباط به دیدگاه بنده نداشت و انحراف کردن بحث و ربط دادن نوشته هایم به محتویات پایین تنه با لحنی طلبکارانه و خارج از چهارچوب بحث و تبادل نظر منطقی، گویی کودکی را شماتت میکنند و با خط کش منتظر پاسخ هست، دلگیرم کرد. با اینکه دوستمان پاسخ دادند که گاها آنچه رو به کسی مینویسد برای همه هست ولی به شدت مخالف چنین دیدگاهی هستم چون زمانی که کاربری را ریپلای میکنیم یعنی پیامی را به مخاطبمان میخواهیم منتقل کنیم.
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
۴۲
رقص پرواز - پراگ، چک
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. 2. اگر بحث و تبادل نظر در انتقاد بر دیدگاهی هست بهتر است حاشیه نرویم و همان خطوط سیاه شده مندرج در کنار نام کاربری را حتی اگر شده کلمه به کلمه نقد و حتی نفی کنیم. در واقع پریدن به موضوعات غیر مرتبط و تکرار مکررات و سبک نوشتاری که ذهن را به سمت دعوا میبرد تا گفتگوی سازنده کار درستی نیست. با این که با اکثر نظرات ایشان مخالفم ولی فکر میکنم به این درجه از درک رسیده ام که بتوانم نظراتی را که مخالف دیدگاه من هست تحمل کنم و اگر نقدی دارم بر نوشته های کاربری بدون حاشیه نویسی نظرم را صراحتا و با احترام بنوبیسم. اما اگر بنده بی حرمتی کرده بودم یا به تفکرات ایشان با تمسخر نگاه کرده بودم اگر چنین پاسخی میگرفتم به هیچ عنوان برایم مهم نبود ولی زمانی که بدون هیچ دلیلی عصبانیتشان را بخواهند سر بنده خالی کنند و به نوعی عقده گشایی کنند شاید یک بار گذشت کردم ولی مسلما بار دیگر روش من هم در پاسخگویی متفاوت خواهد شد.
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
۴۲
رقص پرواز - پراگ، چک
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. 3. در واقع اگر کاربران زیادی در این سایت گلایه از ایشان دارند به دلیل همین نوع و سبک نوشتن و تبادل نظر هست. البته در کشاکش کلنجار با خود که واقعا هم ناراحت و عصبانی شده بودم سعی کردم با حفظ آرامش و صبوری و با احترام پاسخ دوستمان را بدهم و به نوشته های خودم ارزش قائل شوم ولی در لابلای کلماتم نشان دهم انتقادشان بی ربط به نوشته های من است. از آنجایی که ارتباط کاربران در اینجا فقط با کلمات هست و کلمات گاها به درستی پیام را منتقل نمیکنند چه بهتر اگر حرفی داریم درست بازگو کنیم و با جملات ناقص و الکن و کنار هم چیدن آنها باعث سوتفاهم نشویم. زیاد نوشتم ولی حس کردم گاهی لازمه  گفتنی ها را بگویم! با درود!
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
۴۴
behran - کردستان، ایران
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. در جواب شما که همراه با خوشمزه بازیتان هم بود *فعلاً* به همین بسنده میکنم که:« بله منظور مرا بد گرفته اید» امیدوارم به عمد و در جهت ماست مالی کامنت شخص مورد نظرم نبوده باشد، چون باور اینکه متوجه نشده باشید بسیار بعید است!
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::رقص پرواز - پراگ، چک::] دوست گرامی: قصد تبرءه خودم را ندارم, و من همون شوخی رو که نوشته بودم این طرف ابی یا اونطرف اب . با فال بد بینی در کلام دوست گرامی دریافتم و توام با واژه ادب. با حسن نیت و سر تعظیم از شما و دوستتان عذر و پوزش می طلبم و از من ازرده خاطر نگردید چون برای من بسیار دوست داشتنی هستید. بخاطر شرم از خود منتظر جوابتان نیستم و لطفا پاسخ ندهید.
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::behran - کردستان، ایران::] دوست ارجمند: در کامنتم خطاب به شما نوشته بودم: امیدوارم که منظور شما رو بد گرفته باشم. که این چنین شد و بد کردم. پس از شما پوزش و پوزش می طلبم. جانتان جور
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::behran - کردستان، ایران::] دوست خوب: حال اگر به نوعی جوابیه شما قبل از عذر خواهی بنده ثبت و نوشته شده باشد ,که بنده مطلبی بیش از پوزش ندارم و نوشتم . ولی اگر بعد از عذر خواهی بنده نوشته اید ! دوست ندارم بیش از این نکته ای اضافه کنم. ایام بکام
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
۴۴
behran - کردستان، ایران
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. هموطن گرامی، تصور من این بود که به دفاع از شخص مورد خطابم برخاستید، وگرنه هیچ مشکلی با شما ندارم ؛ اگرچه بدلیل مشغله کاری جواب شما به تأخیر افتاده ولی امیدوارم این کامنت مرا ببینید تا خیالم از بابت رفع سوتفاهم پیش آمده راحت گردد؛ برقرار و پاینده باشید!
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +568شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +478پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +354یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +268ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +249نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +246وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +201حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +198عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم
  • +170نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند