فرضیه سرقت‌های سریالی دستگاه‌های خودپرداز پیش روی پلیس پایتخت

سرقت شبانه دو دستگاه خودپرداز بانک در بلوار میرداماد تهران از سوی مردان نقابدار فرضیه سریالی بودن این سرقت‌ها را قوت بخشید.

سارقان در یک ماه گذشته چهار دستگاه خودپرداز را در میدان ونک و بلوار میرداماد سرقت کرده و بیش از 100 میلیون تومان به سرقت بردند. تمامی دستگاه‌های خودپردازی که مورد سرقت قرار گرفته‌اند فاقد سیستم ایمنی بوده‌اند.به‌گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، پنجم اسفند سال گذشته مأموران کلانتری 145 ونک در جریان سرقت شبانه یک دستگاه خودپرداز بانک در حوالی میدان ونک قرار گرفتند. با اعلام این خبر بلافاصله تحقیقات پلیسی آغاز شد و بازبینی دوربین مداربسته بانک نشان داد که چهار مرد نقاب دارپس از کندن دستگاه خودپرداز و سرقت 3 میلیون تومان آن را ربوده و داخل خودروی وانتی گذاشته و از محل متواری شدند. این سرقت در حالی رخ داده بود که سیستم دزدگیر محل در شب حادثه غیر فعال شده بود.

درحالی که تحقیقات برای شناسایی عاملان این سرقت ادامه داشت دومین سرقت از مرکز خرید ونک نیز صورت گرفت. در این سرقت نیز چند مرد نقابدار یک دستگاه خودپرداز را سرقت کرده بودند. سارقان برای سرقت 67 میلیون تومان پول، دو ساعت وقت گذاشته بودند. چرا که دستگاه خودپرداز داخل آموزشگاه موسیقی بوده و آنها مجبور بودند برای ورود، در ساختمان را تخریب کنند. سارقان با یک دستگاه خودروی «آزرا» و وانت نیسان از محل متواری شده بودند.ردیابی‌های پلیسی برای دستگیری سارقان دستگاه‌های ATM شهر ادامه داشت تا اینکه بامداد جمعه 24 فروردین دو سرقت مشابه دیگر به پلیس گزارش شد. سارقان در دو نوبت وارد مرکز خدمات بانکی 24 ساعته بانک کارآفرین شعبه میرداماد در میدان مادر تهران شده بودند. نخستین بار ساعت 4 صبح مردان نقابدار در مدت 3 دقیقه یکی از دستگاه‌ها را کنده و با خود برده بودند. دو ساعت و نیم بعد از این سرقت و رأس ساعت 6 و نیم صبح دومین سرقت از همان مرکز صورت گرفته بود و سارقان این سرقت را هم در مدت 3 دقیقه انجام داده و دستگاه را به سرقت برده بودند. مردان نقابدار در این دو سرقت 24 میلیون تومان به سرقت بردند. در این سرقت‌ها نیز سه متهم نقابدار با خودروی ماکسیما به محل رفته و خودپرداز را با یک مزدا باری سرقت کرده بودند.کارآگاهان درنخستین فرضیه پلیسی خود با توجه به شیوه سرقت‌ها و خودروهای مدل بالایی که سارقان سوار می‌شوند احتمال سریالی بودن سرقت‌ها را بررسی کرده و احتمال می‌دهند سارقان پس از سرقت پول‌ها، دستگاه‌های خودپرداز را به‌عنوان ضایعات به فروش می‌رسانند.همچنین در ادامه تحقیقات مأموران پلیس مشخص شد که خودروهای وانت نیسان و مزدا که در سرقت‌ها از آنها استفاده شده سرقتی بوده و پلاک خودروهای آزرا و ماکسیما توسط سارقان مخدوش شده بود.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام این موضوع که تحقیقات برای دستگیری عاملان سرقت‌های سریالی از سوی کارآگاهان اداره آگاهی ادامه دارد گفت: دستگاه‌هایی که مورد سرقت قرار گرفته‌اند تجهیزات ایمنی پایینی داشته‌اند. به تمامی بانک‌ها اعلام شده که سیستم‌های ایمنی‌شان را بررسی کنند و درصورت هر گونه نواقص، آنها را برطرف کنند. همچنین به تمامی کلانتری‌ها ابلاغ شده که این موضوع را نظارت کنند و چنانچه این نواقص در رابطه با دستگاه‌های خودپرداز برطرف نشود، اقدام به جمع‌آوری این دستگاه‌ها کنند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +569شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +485پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +357یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +272ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +253نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +249وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +213کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +204حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +201عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم
  • +172نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند