قربانی پورن انتقامی در کالیفرنیا بیش از ۶ میلیون دلار غرامت گرفت

تصاویر برهنه این زن ناشناس پس از آن که با دوست پسرش قطع رابطه کرد در اینترنت به طور گسترده منتشر شده بود  دادگاهی در کالیفرنیا یک زن قربانی پورن انتقامی را مستحق دریافت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار دانسته است. این زن که نامش فاش نشده ادعا کرده بود که دوست پسر سابقش در پی کینه‌توزی تصاویر برهنه او را در اینترنت منتشر کرده بوده است.
 

قاضی دادگاه دوست دختر سابق دیوید ک. الم دوم را به علت "انتشار بدون مجوز تصاویر برهنه‌اش در اینترنت، لطمات احساسی و هیجانی متحمل شده از بابت انتشار این تصاویر و همچنین سایه به سایه تعقیب شدن" مستحق دریافت این غرامت میلیونی دانسته است.

 
دیوید ک. الم دوم در حالی در این دادگاه کالیفرنیا مجرم شناخته شد که در سال ۲۰۱۴ قاضی دادگاه فدرال او را محکوم نکرده بود.
 
شرکت حقوقی ک اند ل مسئولیت دفاع از شاکی این پرونده که نامش علنی نشده را بر عهده داشت و آن طور که گفته آن را به عنوان بخشی از پروژه خود برای دفاع از حقوق شهروندی در عرصه دیجیتال قبول کرده بوده است.
 
این دفتر حقوقی برنامه‌ای برای کمک به قربانیان پورن انتقامی دارد و برای آنها تخفیف ویژه در دستمزد وکلایش منظور می‌کند.
 
"پورن انتقامی" نوعی آزار و اخاذی از طریق انتشار یا تهدید به انتشار تصاویر خصوصی عمدتا برهنه یا جنسی واقعی یا گاهی ساختگی افراد است. افزایش انتشار تصاویر شخصی در فضای اینترنت و استفاده همگانی از گوشی‌های تلفن هوشمند مجهز به دوربین باعث افزایش چنین جرائمی شده است.
 
در مدارک این دادگاه که بی‌بی‌سی توانسته آنها را ببیند آمده که دیوید الم و زنی که با نام مستعار جین دوئه در پرونده نامبرده شده از طریق یک وبسایت دوست یابی در سال ۲۰۱۲ با هم آشنا شدند.
 
خانم دوئه در دوران ارتباط با آقای الم عکس و ویدئوهای برهنه‌ای از خود برای او ارسال می‌کند. در آن زمان این دو نفر هر دو در آمریکا اما در دو شهر که با هم فاصله بسیار داشتند زندگی می‌کردند.
 
کمی بعد از بر هم خوردن رابطه میان این دو نفر، آقای الم با تهدید به "نابود کردن زنگی" خانم دوئه، تصاویر برهنه او را در شبکه‌های اجتماعی و چند سایت پورنوگرافی منتشر می‌کند.
 
آقای الم همچنین متهم است که با جا زدن خود به عنوان خانم دوئه در اینترنت از دیگران می‌خواسته که برایش عکس‌های برهنه بفرستند و همچنین شماره تلفن همراه و آدرس محل سکونت خانم دوئه را برای هر کسی که بعد از دیدن تصاویر قصد برقراری رابطه داشته، ارسال می‌کرده است.
 
در مدارک دادگاه آمده که در پی این اقدامات آقای الم، خانم دوئه دچار ترس دائمی و خطر سلامت جانی همراه شده و زندگی او با اضطراب و دلهره توام شده است.
 
برای پاک کردن این تصاویر از روی اینترنت، خانم دوئه ناچار شده ابتدا حق کپی رایت همه این تصاویر را به نام خودش ثبت کند و بعد یکی یکی از سایت‌هایی که آنها را منتشر کرده بودند بخواهد آنها را حذف کنند.
 
بنابر این مدارک، قاضی دادگاه دیوید ک. الم دوم را به علت "انتقام‌جویی سازمان یافته و مداوم" مقصر شناخته و او را ملزم به پرداخت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار کرده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا

حالا این آقا اینقدر پول داره که غرامت بده ؟ چون در صورت نداشتن توان مالی این حکم به هیچ دردی نمیخوره
‌چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۲
۲۹
Lavashak22 - کپنهاک ، دانمارک
[::Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا::]. به نظرم این خانوم می‌تونه مبلغ جریمه را از دولت بگیره! البته دولت خرج و مخارج وصول جریمه را کم میکنه و مبلغ کمتری به این خانوم میده، مجرم هم بعدش طرف حسابش دولت هست، دولت هم تا جایی که امکان داره مجرمو میدوشه تا پولو ازش پس بگیره..،
‌چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
۴۲
Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا
[::Lavashak22 - کپنهاک ، دانمارک::]. دولت تو امریکا جریمه کسی رو‌پرداخت نمیکنه اگر این آقا نتونه پول رو بده تنها کاری که میتونن بکنن این هستش که اگر اموالی داشته باشه روش لین یا تعهد فروش میزارن که هر زمانی خواستش اموالش رو بفروشه پول جریمه اش رو ازش بر میدارن .
‌چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +569شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +485پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +357یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +272ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +253نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +249وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +213کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +204حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +201عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم
  • +172نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند