٧ ماه سخت بدون «بنیتا» / پدر و مادر چه گفتند؟!
رأی دهید
هر گوشه خانه یادآور خاطرات زندگی کوتاه بنیتا بود. حالا هر لحظه فکر دختر نوپایشان آنها را آرام نمیگذارد. چه کسی فکر میکرد قصه تلخ گمشدن بنیتا تا این حد تراژیک باشد. آرزوهای رنگارنگ پدر و مادرش زود رنگ باخت. ذهنشان آشفته و خوابهایشان پریشان است.
دیگر نمیخندند. پدر و مادر بنیتا، از آن صبح پنجشنبه تلخ تا امروز زندگیشان دیگر رنگی ندارد. ٧ ماه است بدون شنیدن صدای خندههای بنیتا صبح را شب میکنند. روزگارشان هر روز تلختر از گذشته میشود. زمان، یاد بنیتا را از ذهنشان پاک نکرده است. بنیتایی که وابسته مادرش بود و حتی یک لحظه هم از او جدا نمیشد. حالا ٧ ماه از جدایی این مادر و دختر میگذرد و مادر هر روز دلتنگتر از گذشته میشود. بنیتای ٨ ماهه صبح روز پنجشنبه، ٢٩ تیرماه بود که گرفتار نقشه یک سارق شد و به همراه خودروی پدرش ربوده شد.
سارقی که قصدش دزدیدن این خودروی روشن بود، در راه با یک بچه در ماشینش مواجه شد و درنهایت این دختربچه کوچک و بیدفاع را گوشهای از خیابان، آن هم در گرمای تابستان رها کرد. همدست این سارق هم در همان محل سرقت حضور داشت و شاهد ربوده شدن این کودک بود.
بنیتا تنها در خودرو ماند و خانوادهاش یک هفته از او خبری نداشتند. تا اینکه ٦ روز بعد، راز سرنوشت تلخ و دردناک بنیتا فاش و مشخص شد که این کودک، گرما، گرسنگی و تشنگی را تاب نیاورده و جان خود را از دست داده است. مرگ تلخ بنیتا دل مردم را به درد آورد. ماجرای عجیبی که هیچکس نمیتوانست آن را باور کند. کودک ٨ ماهه در جهنم داغ جان داد و هیچکس نتوانست به او کمک کند. حالا عامل اصلی مرگ بنیتا در آستانه اعدام قرار دارد و همدستش هم قرار است دوباره بهزودی دادگاهی شود. حکم قصاص برای قاتل بنیتا روز ٢٥ شهریور ماه صادر شد و روز ٢٨ آذر ماه نیز به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. در این روزهایی که هر لحظه به اجرای حکم قاتل بنیتا نزدیک میشویم، حسن قلعهنویی پدر بنیتا از لحظههای سخت بدون کودکش میگوید و ماجرای این روزهای خود را روایت میکند:
در این ٧ ماه، روزگارتان چطور گذشت؟
معمولا میگویند زمان همه چیز را حل میکند. روزهای اول همه میگفتند، به مرور زمان حالتان بهتر میشود، اما برای ما همه چیز برعکس بود. روز به روز که میگذرد، نهتنها حالمان بهتر نمیشود، بلکه هر لحظه بیشتر دلتنگ دخترمان میشویم. خندههای بنیتا از جلوی چشمانمان کنار نمیرود. سعی میکنیم فراموش کنیم. ولی مگر میشود، هر روز بیشتر عذاب میکشیم. هیچ موی مشکی روی سر من نیست. تمام موهایم سفید شده است. هر روز برای بنیتا اشک میریزیم. روزگارمان اصلا خوب نیست.
حال مادر بنیتا چطور است؟
بنیتا به شدت وابسته مادرش بود. همیشه فقط در بغل مادرش آرام میگرفت. حتی وقتهایی که همسرم در آشپزخانه بود و غذا درست میکرد، بنیتا گریه میکرد و دلش میخواست به بغل او برود. زمانیکه میهمان داشتیم از بغل مادرش پایین نمیآمد. حالا تصور کنید حال همسرم چطور است. این وابستگی آنقدر زیاد بود که همسرم مرتب به یاد بنیتا میافتد. به یاد لحظههایی که گریه میکرد و میخواست به بغل مادرش برود. همه اینها همسرم را از پا انداخته و تحمل زندگی را برایش سخت کرده است.
حکم قصاص قاتل بنیتا تأیید شده؛ قصد ندارید رضایت بدهید؟
ما به هیچعنوان رضایت نمیدهیم. ٧ماه است داریم عذاب میکشیم و باید باعث و بانی آن مجازات شود. آنها دختر کوچک و بیدفاعم را نابود کردند. باعث شدند به بدترین شکل جان بدهد. مگر میشود رضایت داد. اصلا نمیتوانم قدرت چنین بخششی را داشته باشم. میخواهم متهم هرچه زودتر اعدام شود و به سزای اعمالش برسد.
در این مدت کسی از خانواده قاتل با شما تماس نگرفته و تلاشی برای جلب رضایت نکرده است؟
هیچکس برای جلب رضایت سراغ ما نیامده است. نه از خانواده متهم و نه از طرف مردم؛ تنها یک بار وکیل متهم با من تماس گرفت و خواستار رضایت شد، ولی من گفتم دیگر با من تماس نگیرد. حتی نمیخواهم در باره رضایت فکر کنم. من و همسرم تنها خواستهمان مجازات هردو متهم است.
در مورد متهم ردیف دوم هم درخواست قصاص دارید؟
او هم باید اعدام شود. او هم به اندازه متهم ردیف اول مجرم است. در کشته شدن دخترم نقش اساسی دارد. او لحظه ربوده شدن دخترم، همانجا حضور داشته و تمام فریادها و اشکهای من و همسرم را دیده است، اما هیچ تلاشی برای نجات دخترم نکرد. ما تا آخرین لحظه از اعدام متهم ردیف دوم هم منصرف نمیشویم.
میدانید برای اعدام متهمان باید تفاضل دیه را پرداخت کنید؟
هیچ پولی ندارم که پرداخت کنم. ما حتی پول وکیل هم نداشتیم. یک وکیل دعاوی گرفتیم که به صورت رایگان از پرونده ما دفاع کرد. خیلی هم تلاش کرد و در همه مراحل کمکمان کرد. ولی او هم دیگر نیست و پول وکیل هم نداریم. در کل زندگیمان سخت است. من یک کارگر سادهام و قدرت پرداخت هیچ پولی را هم ندارم.
هنوز در همان خانه زندگی میکنید؟
بعد از مرگ بنیتا اصلا نتوانستیم پایمان را در آن خانه بگذاریم. چند وقت بعد اسبابکشی کردیم و به محله جدید رفتیم. حتی از آن محله هم بدمان میآمد. آن خودرو را هم فروختم. نمیتوانستم به آن ماشین نگاه کنم. ماشینی که محل دفن و جان دادن دخترم شد. آن را فروختم و پول پیش خانهام را بیشتر کردم. الان هیچ خودرویی ندارم. مستاجرم و هرچه پول در میآورم باید اجاره خانه بدهم. هیچکس نمیتواند درک کند که زندگی من و همسرم بعد از این حادثه چقدر سخت شده؛ اشکهایمان تمامی ندارد. با اینکه از آن خانه رفتهایم، با اینکه خودرویمان را فروختهایم، اما باز هم یاد بنیتا همراه ما است. زندگی بدون او سخت است. برای همین باعث همه اینها باید اعدام شود. تا آنها مجازات نشوند ما هم آرام نمیگیریم.
دیدگاه خوانندگان
۵۲
pull.over123 - تهران، ایران
تنها باید پدر باشی تا شاید ذره ای درک کنی که چه میکشند!!
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::pull.over123 - تهران، ایران::] دوست ارجمند:اصول و مرام انسانیت بستگی به این ندارد که حتما باید پدر باشی یا مادر که درد را احساس کنید،خیر ! نمونه آاش داریم آخوندهایی که خودشون فرمان کشتار فرزندان خود را صادر یا تایید کردند،پدر هم بودند ولی توهم دین داشتند.عرض کنم بنده دو دختر ۱۰ ساله و ۷ ساله دارم و طبیعتاً خانواده بمراتب خاطرات بیشتری در این سن و سال (چون،مدرسه رفتن،نقاشی،رقص کردن،ووو). دارند تا یک طفل ۸ ماهه.حال اگر درست همچنین اتفاقی برای دخترهای من که عرض کردم به مدرسه میروند ۱۰ ساله و ۷ ساله هستند بیفتند اینهمه شیون و زاری نمیکنم ، و به قصاص اعدام هم اعتقادی ندارم.باید قبول کرد این گونه حوادث بسیار سخت است ولی بیش از حد دنیا را زیر و رو کردن، برای یک طفل ۸ ماهه و تقاضای قصاص اعدام برای دو نفر اغراق است و باید پیاز داغ این قضیه را کمتر کرد و به جلو رفت ،با احترام
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
۵۲
pull.over123 - تهران، ایران
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. برام باور کردنی نیست که شما اینجوری در مورد بچه هاتون صحبت میکنید، شاید طرز فکر ما با هم متفاوت هست و احساساتمون با هم فرق میکنه اما من با پدر بنیتا در مورد خواسته شون کاملا موافقم و بهشون حق میدم که از قاتل بچه شون نگذرن. مرگ به این تلخی واقعا نابخشودنی است . من حتی از خدا هم گله دارم چرا نگذاشت کسی در اون چند روز اتفاقی بچه گشنه وتشنه رو تو اون خودرو ببینه...
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
۵۷
تبادل آرا - لیوواردن، هلند
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. مقایسه افراد با خود و قضاوت در مورد نحوه برخورد آنها در شرایط به ظاهر یکسان اصولاً صحیح نیست. پذیرش مرگ عزیزان توسط افراد، عکس العملهای عاطفی/احساسی آنها وتوانایی بازگشت به زندگی روزمره امری کاملاً شخصی و موردی می باشد. این روند در حالتی که مرگ به صورت ناگهانی و تراژیک رخ دهد بغرنج ترهم خواهد شد. من وشما به هیچ عنوان قادر به حس کردن درد و رنج پدر و مادر بنیتا نیستیم و انشاءالله هیچوقت هم چنین حسی را تجربه نکنیم. بنیتا در جلوی چشمان آنها ربوده شد. این صحنه وحشتناک مدام در ذهن آنها تکرارمی شود و آنها هر بار همان عجز و درد را باز تجربه می کنند. این تجربه مجدد رنج مشخصه PTSD (posttraumatic stress disorder) است که در افرادی که شاهد سوانح ترسناک و تلخ بوده اند دیده می شود.
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::pull.over123 - تهران، ایران::]. [::تبادل آرا - لیوواردن، هلند::]1-دوستان خوب: باید قبول کرد که این واقعه تلخ نه اولی بوده و نه آخری هست و اینگونه حوادث فرایند پروسه خوبیها و بدیهای زندگی ماست،بنده با شما کاملا موافقم که تکرار این صحنه و جنایت برای خانواده مشکل است،و باید روان درمانی شوند. به عنوان یک پدر در جواب دوستمان که گفته بود تنها پدر این درد را احساس میکند اشارهای کردم، البته انسانها با هم فرق میکنند، ولی یک تحلیل درست بنا به وضعیت موجود در هر گونه شرایط لازم است.همه دردها و گرفتاریها مثل هم نیستند،پروسه از دست ددان یک جوان یا نوجوان ۱۵ ساله حد اقل ۱۵ سال خاطره و یادبود و دوستی خانواده را متلاشی میکند ولی غم از دست دادن یک طفل ۸ماهه در اندازه خود.بحثی در این نیست هر دو عزیزند.
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
2-مگر این اتفاقها در جامعه ما تا حال رخ نداده?عرض کردم بنده اعتقادی به قصاص اعدام ندارم حالا خانواده داغدار در خواست اعدام دو تن را دارند،طبیعتاً اگر دو نفر اعدام نشوند ولی یکی اعدام خواهد شد.ولی به تجربه دیده ایم این احکام نتیجه مطلوبی در جامعه نداشته اند و خانوادههایی هم بودند از قصاص قاتل فرزند ۱۸ ساله خود گذشت کرده اند. از این بحث و دیالوگ با شما دوستان خوشحالم.ایام بکام
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
2-مگر این اتفاقها در جامعه ما تا حال رخ نداده?عرض کردم بنده اعتقادی به قصاص اعدام ندارم حالا خانواده داغدار در خواست اعدام دو تن را دارند،طبیعتاً اگر دو نفر اعدام نشوند ولی یکی اعدام خواهد شد.ولی به تجربه دیده ایم این احکام نتیجه مطلوبی در جامعه نداشته اند و خانوادههایی هم بودند از قصاص قاتل فرزند ۱۸ ساله خود گذشت کرده اند. از این بحث و دیالوگ با شما دوستان خوشحالم.ایام بکام
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::pull.over123 - تهران، ایران::]. [::تبادل آرا - لیوواردن، هلند::]1-دوستان خوب: باید قبول کرد که این واقعه تلخ نه اولی بوده و نه آخری هست و اینگونه حوادث فرایند پروسه خوبیها و بدیهای زندگی ماست،بنده با شما کاملا موافقم که تکرار این صحنه و جنایت برای خانواده مشکل است،و باید روان درمانی شوند. به عنوان یک پدر در جواب دوستمان که گفته بود تنها پدر این درد را احساس میکند اشارهای کردم، البته انسانها با هم فرق میکنند، ولی یک تحلیل درست بنا به وضعیت موجود در هر گونه شرایط لازم است.همه دردها و گرفتاریها مثل هم نیستند،پروسه از دست ددان یک جوان یا نوجوان ۱۵ ساله حد اقل ۱۵ سال خاطره و یادبود و دوستی خانواده را متلاشی میکند ولی غم از دست دادن یک طفل ۸ماهه در اندازه خود.بحثی در این نیست هر دو عزیزند.
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴
۵۷
تبادل آرا - لیوواردن، هلند
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. مقایسه افراد با خود و قضاوت در مورد نحوه برخورد آنها در شرایط به ظاهر یکسان اصولاً صحیح نیست. پذیرش مرگ عزیزان توسط افراد، عکس العملهای عاطفی/احساسی آنها وتوانایی بازگشت به زندگی روزمره امری کاملاً شخصی و موردی می باشد. این روند در حالتی که مرگ به صورت ناگهانی و تراژیک رخ دهد بغرنج ترهم خواهد شد. من وشما به هیچ عنوان قادر به حس کردن درد و رنج پدر و مادر بنیتا نیستیم و انشاءالله هیچوقت هم چنین حسی را تجربه نکنیم. بنیتا در جلوی چشمان آنها ربوده شد. این صحنه وحشتناک مدام در ذهن آنها تکرارمی شود و آنها هر بار همان عجز و درد را باز تجربه می کنند. این تجربه مجدد رنج مشخصه PTSD (posttraumatic stress disorder) است که در افرادی که شاهد سوانح ترسناک و تلخ بوده اند دیده می شود.
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
۵۲
pull.over123 - تهران، ایران
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. برام باور کردنی نیست که شما اینجوری در مورد بچه هاتون صحبت میکنید، شاید طرز فکر ما با هم متفاوت هست و احساساتمون با هم فرق میکنه اما من با پدر بنیتا در مورد خواسته شون کاملا موافقم و بهشون حق میدم که از قاتل بچه شون نگذرن. مرگ به این تلخی واقعا نابخشودنی است . من حتی از خدا هم گله دارم چرا نگذاشت کسی در اون چند روز اتفاقی بچه گشنه وتشنه رو تو اون خودرو ببینه...
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::pull.over123 - تهران، ایران::] دوست ارجمند:اصول و مرام انسانیت بستگی به این ندارد که حتما باید پدر باشی یا مادر که درد را احساس کنید،خیر ! نمونه آاش داریم آخوندهایی که خودشون فرمان کشتار فرزندان خود را صادر یا تایید کردند،پدر هم بودند ولی توهم دین داشتند.عرض کنم بنده دو دختر ۱۰ ساله و ۷ ساله دارم و طبیعتاً خانواده بمراتب خاطرات بیشتری در این سن و سال (چون،مدرسه رفتن،نقاشی،رقص کردن،ووو). دارند تا یک طفل ۸ ماهه.حال اگر درست همچنین اتفاقی برای دخترهای من که عرض کردم به مدرسه میروند ۱۰ ساله و ۷ ساله هستند بیفتند اینهمه شیون و زاری نمیکنم ، و به قصاص اعدام هم اعتقادی ندارم.باید قبول کرد این گونه حوادث بسیار سخت است ولی بیش از حد دنیا را زیر و رو کردن، برای یک طفل ۸ ماهه و تقاضای قصاص اعدام برای دو نفر اغراق است و باید پیاز داغ این قضیه را کمتر کرد و به جلو رفت ،با احترام
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
۵۲
pull.over123 - تهران، ایران
تنها باید پدر باشی تا شاید ذره ای درک کنی که چه میکشند!!
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
۵۲
pull.over123 - تهران، ایران
تنها باید پدر باشی تا شاید ذره ای درک کنی که چه میکشند!!
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::pull.over123 - تهران، ایران::] دوست ارجمند:اصول و مرام انسانیت بستگی به این ندارد که حتما باید پدر باشی یا مادر که درد را احساس کنید،خیر ! نمونه آاش داریم آخوندهایی که خودشون فرمان کشتار فرزندان خود را صادر یا تایید کردند،پدر هم بودند ولی توهم دین داشتند.عرض کنم بنده دو دختر ۱۰ ساله و ۷ ساله دارم و طبیعتاً خانواده بمراتب خاطرات بیشتری در این سن و سال (چون،مدرسه رفتن،نقاشی،رقص کردن،ووو). دارند تا یک طفل ۸ ماهه.حال اگر درست همچنین اتفاقی برای دخترهای من که عرض کردم به مدرسه میروند ۱۰ ساله و ۷ ساله هستند بیفتند اینهمه شیون و زاری نمیکنم ، و به قصاص اعدام هم اعتقادی ندارم.باید قبول کرد این گونه حوادث بسیار سخت است ولی بیش از حد دنیا را زیر و رو کردن، برای یک طفل ۸ ماهه و تقاضای قصاص اعدام برای دو نفر اغراق است و باید پیاز داغ این قضیه را کمتر کرد و به جلو رفت ،با احترام
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
۵۲
pull.over123 - تهران، ایران
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. برام باور کردنی نیست که شما اینجوری در مورد بچه هاتون صحبت میکنید، شاید طرز فکر ما با هم متفاوت هست و احساساتمون با هم فرق میکنه اما من با پدر بنیتا در مورد خواسته شون کاملا موافقم و بهشون حق میدم که از قاتل بچه شون نگذرن. مرگ به این تلخی واقعا نابخشودنی است . من حتی از خدا هم گله دارم چرا نگذاشت کسی در اون چند روز اتفاقی بچه گشنه وتشنه رو تو اون خودرو ببینه...
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
۵۷
تبادل آرا - لیوواردن، هلند
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. مقایسه افراد با خود و قضاوت در مورد نحوه برخورد آنها در شرایط به ظاهر یکسان اصولاً صحیح نیست. پذیرش مرگ عزیزان توسط افراد، عکس العملهای عاطفی/احساسی آنها وتوانایی بازگشت به زندگی روزمره امری کاملاً شخصی و موردی می باشد. این روند در حالتی که مرگ به صورت ناگهانی و تراژیک رخ دهد بغرنج ترهم خواهد شد. من وشما به هیچ عنوان قادر به حس کردن درد و رنج پدر و مادر بنیتا نیستیم و انشاءالله هیچوقت هم چنین حسی را تجربه نکنیم. بنیتا در جلوی چشمان آنها ربوده شد. این صحنه وحشتناک مدام در ذهن آنها تکرارمی شود و آنها هر بار همان عجز و درد را باز تجربه می کنند. این تجربه مجدد رنج مشخصه PTSD (posttraumatic stress disorder) است که در افرادی که شاهد سوانح ترسناک و تلخ بوده اند دیده می شود.
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::pull.over123 - تهران، ایران::]. [::تبادل آرا - لیوواردن، هلند::]1-دوستان خوب: باید قبول کرد که این واقعه تلخ نه اولی بوده و نه آخری هست و اینگونه حوادث فرایند پروسه خوبیها و بدیهای زندگی ماست،بنده با شما کاملا موافقم که تکرار این صحنه و جنایت برای خانواده مشکل است،و باید روان درمانی شوند. به عنوان یک پدر در جواب دوستمان که گفته بود تنها پدر این درد را احساس میکند اشارهای کردم، البته انسانها با هم فرق میکنند، ولی یک تحلیل درست بنا به وضعیت موجود در هر گونه شرایط لازم است.همه دردها و گرفتاریها مثل هم نیستند،پروسه از دست ددان یک جوان یا نوجوان ۱۵ ساله حد اقل ۱۵ سال خاطره و یادبود و دوستی خانواده را متلاشی میکند ولی غم از دست دادن یک طفل ۸ماهه در اندازه خود.بحثی در این نیست هر دو عزیزند.
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
2-مگر این اتفاقها در جامعه ما تا حال رخ نداده?عرض کردم بنده اعتقادی به قصاص اعدام ندارم حالا خانواده داغدار در خواست اعدام دو تن را دارند،طبیعتاً اگر دو نفر اعدام نشوند ولی یکی اعدام خواهد شد.ولی به تجربه دیده ایم این احکام نتیجه مطلوبی در جامعه نداشته اند و خانوادههایی هم بودند از قصاص قاتل فرزند ۱۸ ساله خود گذشت کرده اند. از این بحث و دیالوگ با شما دوستان خوشحالم.ایام بکام
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
۵۲
pull.over123 - تهران، ایران
تنها باید پدر باشی تا شاید ذره ای درک کنی که چه میکشند!!
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::pull.over123 - تهران، ایران::] دوست ارجمند:اصول و مرام انسانیت بستگی به این ندارد که حتما باید پدر باشی یا مادر که درد را احساس کنید،خیر ! نمونه آاش داریم آخوندهایی که خودشون فرمان کشتار فرزندان خود را صادر یا تایید کردند،پدر هم بودند ولی توهم دین داشتند.عرض کنم بنده دو دختر ۱۰ ساله و ۷ ساله دارم و طبیعتاً خانواده بمراتب خاطرات بیشتری در این سن و سال (چون،مدرسه رفتن،نقاشی،رقص کردن،ووو). دارند تا یک طفل ۸ ماهه.حال اگر درست همچنین اتفاقی برای دخترهای من که عرض کردم به مدرسه میروند ۱۰ ساله و ۷ ساله هستند بیفتند اینهمه شیون و زاری نمیکنم ، و به قصاص اعدام هم اعتقادی ندارم.باید قبول کرد این گونه حوادث بسیار سخت است ولی بیش از حد دنیا را زیر و رو کردن، برای یک طفل ۸ ماهه و تقاضای قصاص اعدام برای دو نفر اغراق است و باید پیاز داغ این قضیه را کمتر کرد و به جلو رفت ،با احترام
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
۵۲
pull.over123 - تهران، ایران
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. برام باور کردنی نیست که شما اینجوری در مورد بچه هاتون صحبت میکنید، شاید طرز فکر ما با هم متفاوت هست و احساساتمون با هم فرق میکنه اما من با پدر بنیتا در مورد خواسته شون کاملا موافقم و بهشون حق میدم که از قاتل بچه شون نگذرن. مرگ به این تلخی واقعا نابخشودنی است . من حتی از خدا هم گله دارم چرا نگذاشت کسی در اون چند روز اتفاقی بچه گشنه وتشنه رو تو اون خودرو ببینه...
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::pull.over123 - تهران، ایران::]. [::تبادل آرا - لیوواردن، هلند::]1-دوستان خوب: باید قبول کرد که این واقعه تلخ نه اولی بوده و نه آخری هست و اینگونه حوادث فرایند پروسه خوبیها و بدیهای زندگی ماست،بنده با شما کاملا موافقم که تکرار این صحنه و جنایت برای خانواده مشکل است،و باید روان درمانی شوند. به عنوان یک پدر در جواب دوستمان که گفته بود تنها پدر این درد را احساس میکند اشارهای کردم، البته انسانها با هم فرق میکنند، ولی یک تحلیل درست بنا به وضعیت موجود در هر گونه شرایط لازم است.همه دردها و گرفتاریها مثل هم نیستند،پروسه از دست ددان یک جوان یا نوجوان ۱۵ ساله حد اقل ۱۵ سال خاطره و یادبود و دوستی خانواده را متلاشی میکند ولی غم از دست دادن یک طفل ۸ماهه در اندازه خود.بحثی در این نیست هر دو عزیزند.
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
2-مگر این اتفاقها در جامعه ما تا حال رخ نداده?عرض کردم بنده اعتقادی به قصاص اعدام ندارم حالا خانواده داغدار در خواست اعدام دو تن را دارند،طبیعتاً اگر دو نفر اعدام نشوند ولی یکی اعدام خواهد شد.ولی به تجربه دیده ایم این احکام نتیجه مطلوبی در جامعه نداشته اند و خانوادههایی هم بودند از قصاص قاتل فرزند ۱۸ ساله خود گذشت کرده اند. از این بحث و دیالوگ با شما دوستان خوشحالم.ایام بکام
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
۵۷
تبادل آرا - لیوواردن، هلند
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. مقایسه افراد با خود و قضاوت در مورد نحوه برخورد آنها در شرایط به ظاهر یکسان اصولاً صحیح نیست. پذیرش مرگ عزیزان توسط افراد، عکس العملهای عاطفی/احساسی آنها وتوانایی بازگشت به زندگی روزمره امری کاملاً شخصی و موردی می باشد. این روند در حالتی که مرگ به صورت ناگهانی و تراژیک رخ دهد بغرنج ترهم خواهد شد. من وشما به هیچ عنوان قادر به حس کردن درد و رنج پدر و مادر بنیتا نیستیم و انشاءالله هیچوقت هم چنین حسی را تجربه نکنیم. بنیتا در جلوی چشمان آنها ربوده شد. این صحنه وحشتناک مدام در ذهن آنها تکرارمی شود و آنها هر بار همان عجز و درد را باز تجربه می کنند. این تجربه مجدد رنج مشخصه PTSD (posttraumatic stress disorder) است که در افرادی که شاهد سوانح ترسناک و تلخ بوده اند دیده می شود.
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
۵۷
تبادل آرا - لیوواردن، هلند
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. مقایسه افراد با خود و قضاوت در مورد نحوه برخورد آنها در شرایط به ظاهر یکسان اصولاً صحیح نیست. پذیرش مرگ عزیزان توسط افراد، عکس العملهای عاطفی/احساسی آنها وتوانایی بازگشت به زندگی روزمره امری کاملاً شخصی و موردی می باشد. این روند در حالتی که مرگ به صورت ناگهانی و تراژیک رخ دهد بغرنج ترهم خواهد شد. من وشما به هیچ عنوان قادر به حس کردن درد و رنج پدر و مادر بنیتا نیستیم و انشاءالله هیچوقت هم چنین حسی را تجربه نکنیم. بنیتا در جلوی چشمان آنها ربوده شد. این صحنه وحشتناک مدام در ذهن آنها تکرارمی شود و آنها هر بار همان عجز و درد را باز تجربه می کنند. این تجربه مجدد رنج مشخصه PTSD (posttraumatic stress disorder) است که در افرادی که شاهد سوانح ترسناک و تلخ بوده اند دیده می شود.
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
2-مگر این اتفاقها در جامعه ما تا حال رخ نداده?عرض کردم بنده اعتقادی به قصاص اعدام ندارم حالا خانواده داغدار در خواست اعدام دو تن را دارند،طبیعتاً اگر دو نفر اعدام نشوند ولی یکی اعدام خواهد شد.ولی به تجربه دیده ایم این احکام نتیجه مطلوبی در جامعه نداشته اند و خانوادههایی هم بودند از قصاص قاتل فرزند ۱۸ ساله خود گذشت کرده اند. از این بحث و دیالوگ با شما دوستان خوشحالم.ایام بکام
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::pull.over123 - تهران، ایران::]. [::تبادل آرا - لیوواردن، هلند::]1-دوستان خوب: باید قبول کرد که این واقعه تلخ نه اولی بوده و نه آخری هست و اینگونه حوادث فرایند پروسه خوبیها و بدیهای زندگی ماست،بنده با شما کاملا موافقم که تکرار این صحنه و جنایت برای خانواده مشکل است،و باید روان درمانی شوند. به عنوان یک پدر در جواب دوستمان که گفته بود تنها پدر این درد را احساس میکند اشارهای کردم، البته انسانها با هم فرق میکنند، ولی یک تحلیل درست بنا به وضعیت موجود در هر گونه شرایط لازم است.همه دردها و گرفتاریها مثل هم نیستند،پروسه از دست ددان یک جوان یا نوجوان ۱۵ ساله حد اقل ۱۵ سال خاطره و یادبود و دوستی خانواده را متلاشی میکند ولی غم از دست دادن یک طفل ۸ماهه در اندازه خود.بحثی در این نیست هر دو عزیزند.
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴
۵۲
pull.over123 - تهران، ایران
[::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. برام باور کردنی نیست که شما اینجوری در مورد بچه هاتون صحبت میکنید، شاید طرز فکر ما با هم متفاوت هست و احساساتمون با هم فرق میکنه اما من با پدر بنیتا در مورد خواسته شون کاملا موافقم و بهشون حق میدم که از قاتل بچه شون نگذرن. مرگ به این تلخی واقعا نابخشودنی است . من حتی از خدا هم گله دارم چرا نگذاشت کسی در اون چند روز اتفاقی بچه گشنه وتشنه رو تو اون خودرو ببینه...
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
[::pull.over123 - تهران، ایران::] دوست ارجمند:اصول و مرام انسانیت بستگی به این ندارد که حتما باید پدر باشی یا مادر که درد را احساس کنید،خیر ! نمونه آاش داریم آخوندهایی که خودشون فرمان کشتار فرزندان خود را صادر یا تایید کردند،پدر هم بودند ولی توهم دین داشتند.عرض کنم بنده دو دختر ۱۰ ساله و ۷ ساله دارم و طبیعتاً خانواده بمراتب خاطرات بیشتری در این سن و سال (چون،مدرسه رفتن،نقاشی،رقص کردن،ووو). دارند تا یک طفل ۸ ماهه.حال اگر درست همچنین اتفاقی برای دخترهای من که عرض کردم به مدرسه میروند ۱۰ ساله و ۷ ساله هستند بیفتند اینهمه شیون و زاری نمیکنم ، و به قصاص اعدام هم اعتقادی ندارم.باید قبول کرد این گونه حوادث بسیار سخت است ولی بیش از حد دنیا را زیر و رو کردن، برای یک طفل ۸ ماهه و تقاضای قصاص اعدام برای دو نفر اغراق است و باید پیاز داغ این قضیه را کمتر کرد و به جلو رفت ،با احترام
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
۵۲
pull.over123 - تهران، ایران
تنها باید پدر باشی تا شاید ذره ای درک کنی که چه میکشند!!
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳