صورت حساب رستوران ونیزی توریست‌های ژاپنی را حیرت زده کرد

میدان سن مارکو یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در ونیز است شهردار ونیز از صورت حساب ۱۱۰۰ یورویی یکی از رستوران‌های این شهر برای چهار توریست ژاپنی ابراز خشم کرده است.
 

چهار دانشجوی ژاپنی می‌گویند این صورت حساب را از رستورانی در میدان سن مارکوی ونیز برای خوردن چهار استیک، یک پرس ماهی سرخ‌شده، آب و سرویس دریافت کرده‌اند.

 
سه زن دیگر که همسفر این چهار مرد بودند رستوران دیگری را برای غذا خوردن انتخاب کردند اما به گزارش رسانه‌های محلی آنها هم با صورت حساب ۳۵۰ یورویی برای سه پرس پاستای دریایی روبرو شدند.
 
لوییجی برونارو، شهردار ونیز قول اجرای عدالت را داده و گفته است: "اگر این ماجرای تاسف‌انگیز صحت داشته باشد، ما هر آنچه در توان داشته باشیم برای مجازات مسئولان آن به کار خواهیم برد. ما به دنبال اجرای عدالت هستیم، مثل همیشه".
 
چهار مرد ژاپنی بعد از بازگشت به شهر بولونیا - جایی که در آن درس می‌خوانند - به پلیس شکایت کردند. مارکو گاسپارینتی، سخنگوی گروهی از ساکنان ونیز با نام "گروه ۲۵ آوریل" از طرف این دانشجویان شکایت کرده و در پرونده به آنها کمک می‌کند.
 
رسانه‌های ایتالیایی نام رستوران را منتشر نکرده‌اند اما گفته‌اند که صاحب آن یک زن چینی و مدیرش یک مرد مصری است.
 
به گفته آقای گاسپارینتی تنها ۱.۱ دهم درصد رستوران‌ها در آن بخش از ونیز تحت مالکیت ساکنان محلی است و از کل مرکز قدیمی شهر پنجاه درصدر دراختیار ونیزی‌ها است.
 
او گفت گروه ۲۵ آوریل در فیسبوک خود توصیه‌هایی را برای مسافران منتشر خواهد کرد تا از این "حقه‌بازی‌ها" جان سالم به در ببرند.
 
به گفته آقای گاسپارینتی پول اضافه گرفتن از توریست‌ها در بعضی رستوران‌های ونیز امری رایج است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
دروغ نیست. در ونیز چنین است. همه چیز دو قیمت دارد. یک قیمت برای توریست و یک قیمت برای لوکال و محلیها. ایتالیاییها نیز که قربانش بروم...کاملا ایرانی هستند!!
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
۵۱
heerad - کوالا لامپور، مالزی

با خواندن این خبر , به مهم بودن شب و صبح و عصر تبادل اطلاعات پی بردم . اقتصاد جهانی نیازمند یک بازنگری مجدد در تولیدات خبری میباشد.
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
۵۵
ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک

یادتون باشه ونیز جزو معدود شهرهای توریستیست که علنی بهت بی احترامی میکنن، در قسمت شهر قدیمی که هیچی دیگه ، یه پوستر معروف دارن که نوشته توریست برگرد خونت...
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
۵۸
nooshin tehrani - روم، ایتالیا

پست فطرت ترین، گداترین و حقه باز‌ترین شهرِ ایتالیا همین ونیزه. به خدا قشنگی‌ فوق‌العاده‌ای هم نداره. کانالاش بوی گند میده. همه چیز ده برابرِ جاهای دیگست
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
[::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. چهار سال پیش رفتم ونیز توی میدون سن مارکوس. یه کافه بود که جلوش موزیک زنده اجرا میکردن. دیدم یه سری روی زمین نشسته بودن ولی من و عیال رفتیم یه میز گرفتیم. خلاصه اش اینکه، یه اسپرسو و یه سه تا اسکوپ ژلاتو، ٥٠ یورو آب خورد! 😃😃. فقط خنده أم گرفت از کار گارسون، که بیست یورو رو اینور اونورش رو نگاه کرد گذاشت جیبش! ظاهرا پول تلمذ از موسیقی رو اقا میزد به جیب! 😂😂
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

[::ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک: رامین جان ونیزیها جدن از توریست بیزارن. قبلا هم نوشتم. همه جا نوشته اند توریست خوش نیامدی! زندگی ونیز جدن در خطر است. آنهم بخاطر توریستها. همانطور که nooshin عزیز نوشته هیچ چیز جالبی هم نیست. متاسفانه تبلیغات و fascination آدمها را خل کرده!
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.