عضو مجلس خبرگان: انتشار فیلم جلسه انتخاب رهبری، خیانت بود

علی خامنه‌ای در نشست مجلس خبرگان گفته بود: واقعا باید خون گریست بر جامعه اسلامی که حتی احتمال [رهبری] کسی مثل بنده در آن مطرح شود یک عضو مجلس خبرگان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انتشار فیلم جلسه مجلس خبرگان درباره انتخاب آیت‌الله علی خامنه‌ای به رهبری جمهوری اسلامی را «خیانت» خواند و گفت که این جلسات باید همیشه محرمانه باقی بماند و انتشار آن « به مصلحت نیست».
 

آیت‌الله مرتضی مقتدایی روز یکشنبه اول بهمن، با اعلام این موضوع در مصاحبه با وب‌سایت «اعتماد آنلاین» گفت که انتشارفیلم نشست مجلس خبرگان درباره انتخاب رهبر جمهوری اسلامی« برای عموم مصلحت نیست» و« شاید خلاف مصالح عامه باشد».

 
وی سخنان آیت‌الله خامنه ای در این نشست را ناشی از« یک تواضع اخلاقی» دانست و افزود: «پخش اینگونه امور در جامعه باعث می‌شود آن کسانی که در وادی این نوع اظهارات نیستند، فکر کنند که فرد، خودش در حال اقرار است».
 
نایب رئیس سابق جامعه مدرسین انتشار فیلم نشست مجلس خبرگان درباره انتخاب آیت‌الله خامنه ای را «خیانت» دانست و افزود که این موضوع باید پیگیری شود.
 
وی تاکید کرد: «اینگونه مطالب محرمانه باید محرمانه باقی بماند و این محرمانگی، همیشگی است و تاریخ هم ندارد. چون این مطالب را نمی‌شود به طور علنی برای کسانی که خودشان این روحیه را دارند مطرح کرد».
 
پیش از این نیز آیت‌الله احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان، اعلام کرده بود که انتشار این فیلم «جای سوال است».
 
انتشار ویدئوهایی از نشست مجلس خبرگان، بعد از درگذشت آیت‌الله خمینی،‌ بنیانگذار جمهوری اسلامی، و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان جانشین او بازتاب گسترده‌ای داشته است.
 
او در یکی از این ویدئوها ضمن اذعان به نداشتن شرایط رهبری جمهوری اسلامی گفته است که «واقعا باید خون گریست بر جامعه اسلامی که حتی احتمال [رهبری] کسی مثل بنده در آن مطرح شود».
 
وی افزوده است که «مسئله، اشکال فنی و اساسی دارد».
 
این ویدئوها را شاهد علوی، روزنامه‌نگار ساکن واشینگتن، در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده است.
 
در جریان این جلسه مجلس خبرگان، آیت‌الله ابراهیم امینی و آیت‌الله احمد جنتی خواستار آن می‌شوند که شورایی از فقها و مجمع تشخیص مصلحت نظام به آقای خامنه‌ای مشورت فقهی و نظری بدهند.
 
دراین جلسه همچنین برای پذیرش استعفای آیت‌الله منتظری از سمت قائم مقامی رهبر جمهوری اسلامی رای گیری می‌شود درحالی که آیت‌الله خمینی پیش از این با این استعفا موافقت کرده بود.
 
برخی از تحلیل‌گران موافقت مجلس خبرگان رهبری با استعفای آیت‌الله منتظری را نشانه ای از غیر قانونی بودن موافقت آیت الله خمینی با استعفای قائم مقام رهبری دانسته اند.
 
درهمین ارتباط، محسن کدیور،روحانی و پژوهشگر دینی، در وب‌سایت خود نوشت که «رای گیری نود ثانیه‌ای با عنوان تصنعی پذیرش استعفای ایشان از رهبری در ابتدای جلسه مورخ ۱۴ خرداد ۱۳۶۸، سیمایی غیراخلاقی از اکثر اعضای مجلس خبرگان به نمایش می‌گذارد. فایل تصویری این اجلاسیه سند افتضاح روحانیون حکومتی است تا آنجا این پرسش را به ذهن متبادر می‌کند: آقایان، دین کیلویی چند؟!».
 
براساس این فیلم، همچنین مشخص می‌شود که انتخاب آیت‌الله خامنه ای به سمت رهبری جمهوری اسلامی به صورت موقتی بوده و بنا بوده است که پس از همه‌پرسی قانون اساسی، مجلس خبرگان دوباره در این باره تصمیم‌گیری کند اما موقت بودن این انتخاب در آن زمان به مردم اعلام نشد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

من از اینکه رهبر موقت تقلبی،لو رفت و پیش مردم ضایع شد به قام معظم و طرفداری سبک مغز ساده لو و یا دزدش میگم کلا بدجور ضایع شده اید و دیگر حنای اغای دیکتاتورتان رنگی ندارد ،به همین زودی ها ملت حسابتان رت خواهند رسید.
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
۴۶
Fash Guo - کلن، آلمان

لطفا تا می توانید اطلاع رسانی کنید که مردم بار دیگر فریب خاتمی و دارو دسته اش را نخورند ! خاتمی دست به تحرکات تازه زده و افشاگری کنید در مورد ماهیت اصلاح خوران !. اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا!
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
۶۳
greatpersian1 - وین، اتریش

گورتون را ‌گم کنید برید نجف
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان

بدبخت آخر عمری که داره به درک فاصل می شود چه آبروی ازش رفت و آخر عمر را باید با خفلت بگزارند. انتشار فیلم خیانت نبود ، خیانت آن هست که با دروغ و زیر پا گذاشتن قانون یک دست را که هیچ شرایطی برای رهبری نداشت گذاشتند رو صندلی و سال ها گند زد به مملکت.
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

بر پدرتون لعنت که مملکت رو به گند کشیدین و هنوز دو قورت و نیمتون باقیه و شاکی هستین که چرا این قضیه رو شده! :o
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
۷۳
نازک بین - شفیلد، انگلستان

در فرهنگ فارسی و جامعه ایران مگر نه اینست که حرف رهبر جامع الخطاب و مورد تأکید وتأئید میباشد . وملت باید ب آن عمل نمایند. حال چگونه است که وقتی رهبر خود را شایسته این مقام نمیداند. و وجود خود را در این مقام ضایعه و مصیبت بزرگ میداند. اگر مردم آنرا تأئید کنند و در پی رفع این نقص برآیند . دشمن دین و نظام معرفی میشوند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
۷۳
نازک بین - شفیلد، انگلستان

سخنان بی نظیر و بیادگار مانده رهبری در مورد خودش که باید زینت بخش سر در دانشگاه و در کتاب گینس به ثبت برسد.
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
۴۴
Dogisgod - مونرال، کانادا
و افزود این موضوع باید پیگیری شود! خوب دلقک داره پیگیری میشه! چیزای دیگه هم داره پیگیری میشه، مثل سیاست شما که مثل دیانتتونه ، زایده ی اسلام داره از جمهوری میوفته یعنی داره "پیگیری میشه"، ولی بهت بگم که داره جدی پیگیری میشه! رفسنجی رو هم که زیر آب کردین، دیگه نیس برا راه حل! خرتون از پل نگذشته بود که یارو رو نفله کردین، داره پیگیری میشه خائن.
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
۴۷
بردبار - بندر ماه شهر، ایران

بیشترین دلیلی که اکثر مردم ایران ناراحتی های روحی و روانی گرفتن دیدن قیافه کریح و نَحس و صدای نخراشیده این خامنه ای شیره ای زِ. زاده هست ، تلویزیون روشن میشه این اَنتر‌رو میبینی . رادیو روشن میکنی صدای این خامنه ای هروئینی رو میشنوی که نعشه کرده داره زِرر میزنه کلأ مثل تشعشعات پارازیت همه جا هست این بی شرف بی حیثیت. لعنت به روح اون رفسنجانی کوسه که این تخم سرطانی رو نشوند رو صندلی رهبری.
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
توصیه میکنم براى اینجور مواقع ، حضرات فاسد ،عوام فریب همیشه یک کپسول اطفاء حریق ، آقا دایى کنار دست داشته باشند! پفیوز دایناسور نتیجه چهل سال حکومت و نابودى این مرز و بوم و بدبختى مردم ، خیانت نیست !!؟ پته ها که رو آب میوفته ، میشه خیانت !؟؟؟
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
۵۳
Pezhman - وین، اتریش
جالبه اعترافات اجباری و دیکته شده به دانشجویان معترض زیر شکنجه های هولناک را سند معتبر میدانند. این آقا که بحق اعتراف کرد مشکل دارد و سواد و مرتبه فقهی او در حد آیت الله سیستانی و منتظری و دیگران نیست را بزور دگنک به خورد مردم بیجاره میدهند. ای تف به روح اون رفسنجانی ملعون که این حیوان را بجان جوانان انداخت تا اسلام در کهریزک خودش را نشان دهد. نکته دیگر اینکه خامنه ای اگر ریگی به کفش ندارد و الحق نانجیب و شارلاتان نیست . دستور دهد اون مهتابی ها و نور افکنهایی که در اتومبیلش کار گذاشته بودند تا چهره پلیدش را با نور مصنویی، مانند حضرت مسیح و قدیسین منور و روحانی نشان دهند. دستور خاموش کردن آن نورافکنها را میداد. این حقه باز از قبل با رفسنجانی جنایتکار تبانی کرده بودند.
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
۴۲
paksan - ایران، ایران
خیانت به چی و به کی؟ کل عنقلاب کننده ها تا الان خائن بودند و هستند و الان یا اعدام شدند یا زندانی هستند یا حصر و ممنون التصویر دیگه کسی نمونده میخواید واسه کی محرمانه نگه دارید.مردم میدانند که آقای خامنه ای مرجع نیست و نخواهد بود.
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
۴۴
Dogisgod - مونرال، کانادا
انتشار این سند تاریخی خیانت بود؟تو شیخ مثلا نماینده که به این وقاحت به وکلایت خیانت کردی، طلبکارم هستی؟ پس خیانت کاروانهای تجاری مکه به پیامبر هم از همین نوع بوده! خیلی چیزای دیگه رو هم روشن کرد، این مظلوم نمایی ایدیولوژیک جزئی از دینتونه. فرهنگ دروغ پرداز اسلام. گور به گوری بهشتی راس میگف دیانت ما مثل سیاست ماست و بالعکس!
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰
۴۴
Dogisgod - مونرال، کانادا
[::نازک بین - شفیلد، انگلستان::]. سخنان بی نظیر و فلان.. امام سیزدهم شیعیان: ...آن چیزی که استکبار میگوید، آن چیز دیریست که اتوبوس، ولاکن همه میدانند که مینیبوس بزرگتر است. امام 14 شیعیان: باید خون گریست به حال جامعه ای که من.. امام15 شیعیان: باید بارید (بدون با) به امامی که نگذاشت نوبت من شود...
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.