ولایتی: بشار اسد دستور تاسیس واحدهای دانشگاه آزاد در همه شهرهای سوریه را داده

بر اساس اعلام واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد، این دانشگاه چهار «واحد برون‌مرزی» در افغانستان، لبنان، امارات و آکسفورد دارد. رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی ایران اعلام کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، دستور تاسیس واحدهای این دانشگاه را در تمام شهرهای این کشور صادر کرده است.
 

به گزارش وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما، علی اکبر ولایتی روز سه‌شنبه ۲۶ دی گفت که در نامه‌ای به بشار اسد آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای تأسیس شعبه درسوریه را اعلام کرده است.

 
به گفته آقای ولایتی، رئیس‌جمهوری سوریه نیز دستور تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در تمام شهرهای این کشور را صادر کرده است.
 
آقای ولایتی همچنین اعلام کرد که دانشگاه آزاد بر اساس تفاهمنامه قبلی با دولت عراق در شهرهای کربلا، نجف، بغداد، بصره و اربیل شعبه تاسیس خواهد کرد.
 
بر اساس اعلام واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد، این دانشگاه چهار «واحد برون مرزی» در افغانستان، لبنان، امارات متحده عربی و آکسفورد دارد.
 
طرح دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد واحدهای دانشگاهی در سوریه در حالی است که بر اثر جنگ داخلی در این کشور تعدادی از دانشگاه‌های این کشور تخریب شده است.
 
همچنین بر اساس آمار یونیسف، از هر چهار مدرسه در سوریه یکی یا آسیب دیده یا تخریب شده و یا مورد استفاده‌های دیگر قرار می‌گیرد.
 
بر اساس این آمار، همچنین بیش از ۴۰ درصد از دانش آموزانی که در سوریه مانده‌اند، به مدرسه نمی‌روند و تقریبا یک‌چهارم معلمان کشور محل خدمت خود را ترک کرده‌اند.
 
جنگ داخلی سوریه که از سال ۲۰۱۱ شروع شده است، تاکنون بیش از نیمی از جمعیت ۲۲ میلیونی این کشور را آواره و بی‌خانمان کرده است.
 
ایران در سال‌های گذشته کمک‌های مالی زیادی به سوریه کرده‌ است که از جمله آنها ایجاد دو خط اعتباری یک میلیارد دلاری و ۳.۶ میلیارد دلاری برای صادرات کالا به این کشور است.
 
ایران و سوریه همچنین توافق‌نامه‌های متعددی را در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، برق، انرژی و دیگر حوزه‌های صنعتی به امضا رسانده‌اند.
 
خبرگزاری بلومبرگ سال ۹۴ بر اساس برآورد‌ها و تحقیقات اعلام کرده بود که تهران سالانه شش میلیارد دلار هزینه حکومت اسد می‌کند و در مواردی این کمک مبلغی تا ۱۵ میلیارد دلار را در بر گرفته‌ است.
 
با این حال حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران روز سوم آذر اعلام کرد که با وجود اختصاص یک خط اعتباری یک میلیارد دلاری به سوریه از سوی جمهوری اسلامی، این کشور «محدودیت‌هایی» برای واردات اجناس ایرانی ایجاد کرده‌ است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

خاک بر سرتون و طرفداراتون که به جای این کارها باید به فکر مردم ایران باشید
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

اوضاع ایران ساکت شد و تمرکز رفت رو سوریه و باز سازیش. تا علی گدا هست اسد غمی نداره.
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

اکبر چکش نمیداند که اندک اندک جمع مستان میرسند! آمریکائیها دارند میایند.
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
مگر جوانی مانده در سوریه که اسد میخواهد دانشگاه در شهرهای سوریه بسازد ؟جوانان سوریه یا در زندانهای مخفی بشار اسد کشته میشدن یا در جنگ وزیر بردمان نیروی هوای و نیروی زمینی ارتش سوریه یا در جنگ داخلی با گروهای مسلح یا بدست نیروهای اسلامی مثل داعش و .......... کشته میشدن یا اینکه خیلی هم به کشورهای اروپای و امریکای و عرب نشین فرار کردن دیگر فکر نکنم انقدر جوان در سوریه باشد که کلاس دانشگاه ها را پر کنن. اول بشار اسد اماریاز جوانان بگیرد و حکومت اسد ساختمانها و منازل مردم را بازسازی کنن انگاه اسد زحمت بکشد و دستور تاسیس کردن دانشگاه ها را در تمام شهرها بدهد .
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
۶۲
فرهاد امیرپور - خارکوف، اوکراین
این غربتی دست راست اون ولد چموشه!خداوندا شاید بسه دیگه خواب. بازم تسلیت به مردم مقاوم ایران.
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۳
۴۵
karkas - اصفهان، ایران
اگر این کار به گسترش زبان پارسی کمک می کنه، کار بسیار پسندیده ای هست، به کوری چشم منفی دهندگان فله ای :)
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۴
۴۲
باور عمیق - قم، ایران
بسیار عالی . از وقتی پروسه هاشمی زدایی و در حقیقت پروسه گندزدایی در دانشگاه آزاد کلید خورد شاهد اتفاقات مبارکی هستیم . انشالله با دقت و برنامه آرمانهای بزرگ مرد تاریخ، ابر عاقل زمان، عارف بالله، مبارز نستوه، دلیر و شجاع، شیر شرزه، عیسی زمان، آیت خدا، حضرت روح الله الموسوی الخمینی را به حد کمال در دانشگاههای سراسر ممالک شیعی دنیا تدریس کنید و مطمئن باشید جانهای مردمان مشتاق حقیقت از دریافت این فیوضات متجلی به صفت مجد الهی خواهند شد انشالله . ابوذر غفاری را ظاهرا به ربذه تبعید کردند تا بمیرد . ابوذر سه چهار بیابانگرد بادیه نشین را طوری تعلیم داد که امروز شیرمردان حوثی بینی عربستان را با یک جفت دمپایی پلاستیکی در پا به خاک میمالند . میمیرند و میکشند تا لحظه ای که بینی عربستان و پوزه کثیفش به خاک مالیده شود که قال الله تعالی : ان تنصروکم الله ینصرکم و یثبت اقدامکم . هر تهدید برای شیعه حیدر یک فرصت عالیست
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۶
۶۴
سلطنت طلب - ژوهانسبورگ، افریقای جنوبی
دانشگاه ازاد در شهر دبی هیچ هویتی نداره و فقط با هزینه های سرسام اور فقط برای تبلیغات رژیم از اون استفاده میشه. استادهایی که در این دانشگاه هستند یک مشت جیره خوار حکومت هستند. البته ادمهای نیک و خوب و منتقد هم در این سالها در این دانشگاه و مدارس ایرانیان دبی دیدم ولی اونها به شدت کنترل میشن اما این دانشگاه از نظر کیفیتی در سطحی بسیار پایین داره کار میکنه
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.