۲۶ دی ، روزی که آخرین شاه ایران برای همیشه کشورش را ترک کرد

شاه در فرودگاه مهرآباد: مدتی است احساس خستگی می‌کنم و احتیاج به استراحت دارم محمدرضا پهلوی، آخرین پادشاه ایران روز ۲۶ دی ماه سال ۱۳۵۷ برای همیشه ایران را ترک کرد.
 

در آن روزها خیابان‌های شهرهای مختلف ایران، بویژه تهران صحنه ناآرامی‌های گسترده بود و شاید شاه و همسرش هم این سفر را بی بازگشت نمی‌دیدند.

 
آنها با هلی‌کوپتر از کاخ نیاوران، محل اقامت خود به فرودگاه مهرآباد انتقال داده شدند و هنگامی که خبر تأیید نخست وزیری شاپور بختیار در مجلس شورای ملی به آنها رسید، کشور را ترک کردند.
 
پادشاه سابق ایران در فرودگاه مهرآباد گفت: "مدتی است احساس خستگی می‌کنم و احتیاج به استراحت دارم. ضمناً گفته بودم پس از این که خیالم راحت شود و دولت مستقر گردد، به مسافرت خواهم رفت. این سفر اکنون آغاز می شود و تهران را به سوی آسوان در مصر ترک می کنم."
 
او البته مدت زمان سفرش را تعیین نکرد و گفت: "این سفر بستگی به حالت من دارد و در حال حاضر دقیقاً نمی توانم آن را تعیین کنم."
 
فرح دیبا در کتاب کهن دیارا که در آن خاطرات خود را بازگو کرده، می‌گوید: "هر بار که صبح ۲۶ دی ۱۳۵۷ را به یاد می‌آورم اندوهی عمیق و بی‌پایان قلبم را می‌فشارد. آن روز تهران در سکوتی دلهره آور فرو رفته بود. گویی پایتخت ما که از چند ماه پیش در خون و آتش به سر می‌برد، ناگهان نفس در سینه حبس کرده بود. ما در آن روز به سفر می‌رفتیم. مملکت را ترک می‌گفتیم با این گمان که دور شدن موقت پادشاه به آرام کردن شورش کمک خواهد کرد."
 
در حالی که شاه و همسرش در فرودگاه بودند، مجلس شورای ملی به شاپور بختیار، به عنوان نخست وزیر رای داد و آقای بختیار با عجله برای خداحافظی خود را به فرودگاه رساند.
 
سرانجام در بعدازظهر ۲۶ دی، آخرین پادشاه ایران در سفری بی‌بازگشت تهران را به مقصد آسوان مصر ترک کرد.
تعدادی از مقام‌های نظامی و حکومتی در هنگام خروج شاه از ایران به او ابراز وفاداری کردند فرح دیبا: هر گاه که صبح ۲۶ دی ماه ۱۳۵۷ را بیاد می‌آورم اندوهی عمیق و بی‌پایان قلبم را می‌فشارد در حالی که شاه و همسرش در فرودگاه بودند، مجلس شورای ملی به شاپور بختیار، به عنوان نخست وزیر رای داد شادمانی انقلابیون در خیابان پس از شنیدن خبر خروج شاه و همسرش از ایران با گذشت نزدیک به ۴ دهه از پیروزی انقلاب در ایران تیتر "شاه رفت" کماکان معروفترین تیتر روزنامه‌های ایران به شمار می‌رود تجمع مردم در خیابان‌های اصلی شهر در روز ۲۶ دی ۱۳۵۷
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۷
shaboruz - پاریس، فرانسه

شروع مرگ و نابودی !
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
۵۴
جناب خان - لیدز، انگلستان

فرشته برون رفتو،،، دیو درون شد. واین گشت روزگار ایران زمین ، یادو خاطرش هماره جاودانه باد...
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

شاه رفت دیو امد !
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
۸۵
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک

دیو که بیرون رود، فرشته درآید.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

شاه اگر اخوند بود کشتن مردم براش مهم نبود بلکه میموند و میکشت ،دقیقا مثل بشار اسد که اخوندها یادش دادند ولی دیگر کشوری به نام سوریه وجود ندارد و خرابه ای بیش نیست. رفتن شاه همانا و رفتن ابهت ارزش و اعتبار ایران هم همانا
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
۳۸
scandal - برلین، آلمان

شاه رفت = فرهنگ رفت = غم آمد، مرگ آمد، گرانی آمد، جنگ آمد، توحش آمد، بیعدالتی آمد، رشوه آمد، دزد آمد و و و، وای بر ما که بازیچه ابرقدرتان شدیم و آنهم بخاطر بالا رفتن قیمت نفت، شوروی که دشمن شماره یک جهان غرب بود، همانند خاری در چشم امپریالیستها شده بود، پس "بانی" گرانی نفت که شاه بود، سرنگون کردند که با رفتن او قیمت نفت به یک دلار رسید که بدینجهت شوروی ورشکسته شد و آنان به هدف مقدس خود که همان متلاشی شدن کشور شوروی بود رسیدند که آنهم با مرگ میلیونها مردم شریف و خوش باور ایران! دشمن دشمن من دوست من است که واقعأ آن دجال هندی زاده بزرگترین خدمت را به این چشم آبی ها کرد!
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
۴۹
شاهنشاه روحت شاد - تهران، ایران

لعنت تو روح آخوندها , جمهوری اسـ... نابود باید گردد.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
۳۲
معلم فراری - کیف، اوکراین

ابعاد خیانتی که به این بزرگمرد شد در نوع خودش در تاریخ بی سابقه بوده.از فردوست و قره باغی بگیر تا برسی به ربیعی و حتی بدره ای وخسروداد ونشاط و تمام اون بیشرفانی که اون نامه کذایی رو تهیه کردن و تمام اونهایی که امضاش کردن.البته شادروان بختیار هم میتونست به خاطر اینده ایران و نسلهای بعدی اوضاع رو طور دیگری رقم بزنه ولی بارها فرصت سوزی کرد وچه قبل از نخست وزیری و چه بعد بارها نشون داد هرگز مرد میدان نبود و به نظرم از مهمترین عوامل در پیشرفتن ماجرا به سمت نامه بیطرفی بود.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
۴۹
شاهنشاه روحت شاد - تهران، ایران

شاهنشاه روحت شاد . لعنت تو روح هر چی آخونده
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
۶۴
شاه و شیخ - قم، ایران

به جای بزرگمردان وطن پرستی همچون بختیار و مصدق, یک مشت بله قربان گوی چاکر صفت و دست بوس و پابوس و دروغگویی بدور خودت جمع کرده بودی و همواره بر این باور بودی که با فانتوم و چیفتون و بگیر ببند میشود سلطنت کرد. اگر به بختیار 5 سال زودتر میدان میدادی, اگر به ترویج خرد و دانش و آگاهی مردم اعتفاد داشتی و به درد مردم میرسیدی, نه آخوند و نه آفت الله بی بی سی و نه آمریکا و اروپا و نه هیچ قدرتی نمیتوانست زیر پایت را خالی کنند و سالیان سال پهلوی ها بر ایران سلطنت میکردند.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
۴۱
Kourosh kuwait - سالمیه، کویت

از ماست که بر ماست. لعنت به حکومت اخوندى
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
۳۷
sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا

فرح تو عکس سوم و چهارم در حال خنده هست جای سوال داره که چرا در هم چین روزی خوشحاله، شایدم به هدفی‌ که خواسته رسیده
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان

اونهایی که امروز قیافه منحوس خودشون را در این عکسا میبینند چه احساسی دارند؟!
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
۵۰
Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا

چرخه سیاسى اقتصادى و جغرافیاى خاور میانه + اعتبار و ادب و شخصیت هم از ایران رفت
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
۵۲
کریم خان زند - مونترال، کانادا

روحش شاد...
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

متاسفانه جمله ناقص بود ، من کاملش کردم !بیست و ششم دى ، روزى که آخرین شاه ایران ( بخاطر اینکه مردمش لیاقت داشتن چنین رهبرى را نداشتند ) براى همیشه کشورش را ترک کرد!
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
۴۸
zagros56 - آتن، یونان

شاه رفت، ولی ایران هم رفت...ضمنا من طرفدار شاه نیستم....
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
۵۴
shirzan - برلین، آلمان

شاه فرشته نبود و اشتباهاتی داشت اما سگش می ارزید به این دین فروشان.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
۴۴
Dara20 - تهران، ایران

هرچند شاه فقید اشتباهات فراوان سیاسی‌ اجتماعی مرتکب شده بود و اطرافیان و دولتمردان فاسدی اورا احاطه کرده بودند اما ایشان یک فرد وطن دوست بودند و بر عکس ملا‌های پلید دلشان برای ایران می‌‌تپید. روحش شاد و نامش جاودانه تاریخ.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
۵۹
saeed scotland - لندن، انگلستان

وازآنروزایران دیگر روز خوش ندید
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

کامنتهای دوستان را خواندم. بهمین مناسبت، و در ارتباط با همین پست، اجازه میخواهم که شعارهای آنروزها را که بنده فقط ۸ سال داشتم و در ذهنم نقش بسته مرور کرده و در اینجا بنویسم. این شعارها را ملت و پدر خود بنده ، بدون امریکا و کارتر و انگلیس با زبان فارسی در خیابان فریاد میزدند: "تا شاه کفن نشود/این وطن وطن نشود!" "شاه باید برگردد/اعدام باید گردد!" "ای شاه خائن اواره گردی/خاک وطن را ویرانه کردی/ کشتی جوانان وطن الله و اکبر! کردی هزاران در کفن الله واکبر! مرگ بر شاه!! "جاروکش خمینی ام من!" "وای بحالت بختیار/اگر امامم دیر بیاد!! "ماه رو نیگا عکس امام خمینیه/ نشانه پیروزیه!!" وای اگر خمینی حکم جهادم دهد/ ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد!! و تا امروز که : حزب فقط حزب علی! رهبر فقط سید علی!! بعله. شب و روزگار خوش و به فکر خدا باشید که زیاد داخل نشود!
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
۴۰
raha1984 - هامبورگ، آلمان

رفت و عزت و اعتبار ایران رو هم با خودش برد . روحت شاد و نامت تا ابد جاودان و مانند تیری در چشم و قلب دشمنانت
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
۵۳
Bozorgmehr - سیاتل، ایالات متحده امریکا

بدبختی اصلی ملت ایران دروغگویی، دو رنگی، فرصت طلبی، خیانت، عافیت طلبی، خرافه پرستی، زیاده طلبی و دیگر صفات زشت است. به این خاطر بدبختی ملت نه با مرگ بر شاه و درود بر آخوند گفتن حل شد و نه با مرگ بر آخوند و درود بر شاه و رضا شاه گفتن درست خواهد شد. ملت ایران تا آدم شدن را از خود شروع نکند روی سعادت نخواهد دید.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
۶۴
kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا

[::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. البته برای افرادی مفت خور و‌مواجب بگیری مثل شما دیو رفت و فرشته آمد که چشم کورت بدبختی و فقر و فسادی که اون فرشته تو آورد رو نمیبینی!!! روزنامه رو بخون ! ببین چقدر دروغ و چرت و پرت گفت تا مردم نادان بیسوات رو خر کنه !!
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان

[::شاه و شیخ - قم، ایران::]. کاش اددم هایی مثل تو لال خلق میشدند و سواد خواندن و نوشتن هم نداشتند،مصدق بختیار نه تنها بزرگ نبودند که از مردی هم سال نوری فاصله داشتند، مرد رضا شاه بود که مملکت را از ملوک الطوایفی به قرن ۲۰ پراند،مرد پسرش بود که وقتی دید ملت میگن تو را نموخواهیم کنار کشید به این خاطره که حتی نسلی که هیچ چیز از این دو نمودونه امروز داد میزنه رضا شاه روحت شاد!
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان

[::sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا::]. کارش از گریه گذشته بود به این میخنده،به حماقت اون ملتی میخنده که ودنبال یک توله سیک راه افتادند و جمهوری اسلامی و آآزززادی میخواستند!به نمک نشناسی ملت میخندید که باورش شده بود اتوبوس مجانی برق مجانی خمنیی از زیر عباش براشون اجی مجی می کنه!درست مثل حالا که من و تو میخندیم.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
۴۲
باور عمیق - قم، ایران

بر اثر حماقت و جهالت خودش، پایانی ذلت بار، خفت آور، همراه با مذلت و زبونی نصیبش شد . در خواری برای التماس ورود به این سوراخ موش یا آن یکی برای اهل تعقل عبرتهاست و اینجاست که باید مجددا پرسید افلا تعقلون . صد برابر این مذلت و خواری رو در وجود رضا دماغ میتوان دید . دیدنش خیلی آسانه فقط باید دقیق نگاه کرد . علیاحضرت عجوزه در آخرین لحظات در نقش یدک کش ظاهر شدند . کشاندن جنازه ای گریان به سوی پله های هواپیما . در رده پست ترین همسران پادشاهی در کل عمر ٢٥٠٠ ساله نظام پادشاهی ، همین عجوزه هست . وای وای از اون روزی که انسان بفهمه سرمایه عمر از کفش رفته اما با جرثقیل اونو به سمت پله های هواپیما بکشونن . اونجاست که آدم التماس میکنه .
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
۳۲
معلم فراری - کیف، اوکراین
[::sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا::]. ای خاک.....به کدوم هدف؟!کدوم هدفی میتونسته مهمتر از جان فرزندانش باشه؟کدوم هدفی میتونسته به قیمت اوارگی خودش و خانوادش تمام بشه؟کدوم هدفی میتونسته قیمت ویران شدن ایرانی براش باشه که اونهمه زحمتش رو کشید.با وجود افرادی چون شما باید بیچاره ترین و کم عقل ترین انسانهای دنیا هم به خودشون امیدوار باشن.حماقت شماها اصلا حد و مرزی نداره.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
۳۲
معلم فراری - کیف، اوکراین
[::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. اونروزها شما ظاهرا صفر سال داشتی دوست عزیز اگه 8 سال هم داشته بودی باز بالاخره یک جای کارت میلنگد!
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
۵۲
natasha1 - نیویورک، ایالات متحده امریکا
لعنت به آنروز که شاه ما رفت. فرشته نگهبان ما رفت وآه شاه فقید دامن ملت ایران را گرفت .ولعنت به روزی که خمینی جهنمی دروغگوی دزد قاتل و دیو خون آشام قدم به ایران گذاشت وبعد به درک رفتن هم خامنه ای ضحاک مار به دوش بدتر از خودش را به خورد مردم ایران داد که از ایران یک جهنم ساخت و با کشتار جوانان وطن وبا غارت وچپاول مال و ثروت ملی مردم ایران دهه ها ایران را ویران کرد. وقتشه مردم ایران با خامنه ای و اعوان و انصارش همان کاری را کنندکه مردم لیبی قذافی کردند. درود بر شاهزاده رضا پهلوی امید مردم ایران برای یک ایران متحد مدرن ومترقی . ایرانی بدون آخوند بدون سپاه پاسداران وبدون آقا زاده ها. ایرانی بدون خامنه ای دزد نوکر پوتین. ایران پهلوی مشت محکمی هست بردهان تمام وطنفروش ها. درود بر سلسله ایرانی پهلوی .
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
۳۷
sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا
[::معلم فراری - کیف، اوکراین::]. بچه بشین درستو بخون تو وقتی تونستی شلوارتو و کفشتو بدون کمک بابات پات کنی‌ بیا از سیاست حرف بزن
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
۳۷
sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا
[::kawir - فرانکفورت، آلمان::]. آره بشین توجیه کن اگر اینطوری بود شاه باید قهقهه میزد فرح از خوشحالی‌ داره بال میزانه ، بدش نیومد که سلطنت از بین بره ، قیافه شاه قابل مقایسه با فرح نیست تو این همه ادم نظامیی و غیره نظامیی که دارن گریه می‌کنن تنها کسی‌ که فهمید باید به حال مردم بخنده فرح بود، در اون هیئت هفتاد نفره که با شاه در فرودگاه بودن تنها کسی‌ که کارش از گریه گذشته بود فرح هست جالبه
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

[::شاه و شیخ - قم، ایران::]. خجالت بکش مزدور جمهورى اسلامى. یک تکه نان خشک ارزش آنرا ندارد که شرف نداشته را ارزان بفروشید و از هر وسیله اى براى کوبیدن دو پادشاه خدمتگزار استفاده بکنید.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

[::باور عمیق - قم، ایران::]. از شکنجه مظلومان تمام شدى که برگشتى اینجا؟! سرمایه عُمر پهلوى همین کت و شلواریست که وقتى براى دستبوس خواجه على میروى، به تن میکنى. همین کامپیوتریست که از پشت آن بخاطر کامنتى هفت هزار تومان، شرفت را به حراج میگذارى. همین ته مانده عزت و احترامیست که دنیا براى نام ایرانى قائل است. وگرنه، اگر پهلوى هم مثل دو رهبر ملعون تو، دزد و اختلاسگرو جنایتکار و قاتل و خائن میبود، امروز تو هم مثل روستائیان افغانستان و پاکستان، نعلین پاره در پا، گوسفند هاى ارباب را میچراندى. در ضمن با عجوزه گفتن تو، پاکترین، زیباترین، خوش قلب ترین و مهربان ترین و محبوب ترین شهبانو ها، لجن مال نمیشود. چهل سال خود را دریدید که به ایشان وصله خلافى بچسبانید، اما نتیجه این شد که فقط تف سر بالا به رویتان ماسید. روسیاهى به صیغه زاده ها ماند و نه نجیب زاده هاى ایران.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
[::معلم فراری - کیف، اوکراین: خوب آقا معلم؟! قصد حضرتعالی از این فرمایش چه بود؟! شمرده حرف بزنید تا لنگیمان را بگیریم.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::باور عمیق - قم، ایران::]. با تمام ناباوری باز گیر دادی به شهبانو فرح و عجوزه نامیدن این بانوی بزرگوار که در ۸۰ سالگی هنوز هیکل متناسب و ورزشی دارد ، به طوریکه برجستگان دنیای مد مانند والنتینو برای او لباس های مد می فرستند . لیاقت شما امثال بتول همسر خمینی جدال و فاطمه دستجردی با اون دندان‌های زرد جرم گرفته می‌باشد . این همه کینه شما از چی است . شاید حسرت میخوردی که روستای شما امکانات نداشت. البته حق هم داری عمر رژیم پهلوی کفاف نداد که همه ایران قرون وسطایی را در حد اروپا کنند.
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. دوست عزیز، ایرانی که عربپرستی کنه و طرفدار حکومت ظلم وجور باشه اصلا ارزش جواب دادن نداره.
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵
۴۲
باور عمیق - قم، ایران
[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. خیانت همین خاندان امروز شما را با نعلینهای پاره مشغول گوسفند چرانی در کالیفرنیا کرده که گوسفندچرانی در وطن افتخار است . در وصف چروک ترین ملکه تاریخ همین بس که در ممالکی به حیات میکروبی خود ادامه میدهد که او و شوهرش را لجن مال کردند . خفت و و خواری از این بالاتر؟
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۸
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
[::باور عمیق - قم، ایران::]. کسی که دم کونفدراسیون خودش قهوه اَی هست از این شکر خوری های مفت نمیکنه. هر صفتی که داری به این خاندان نسبت میدی، ضد برابرش نه تنها برازنده اون قوم یأجوج و مأجوج هست که داری از توبره اشون مبخوری، بلکه همون یه قلم تو بشکه رفتنتون کافیه که زبونتون رو بکنین همون....حالا خوبه توی این چهل ساله هیچ گلی به سر این ملت نزدید و اینقدر ادعاتون میشه. اگر یه ابی ازتون گرم شده بود چی!!. یه .... بیشتر از کل گوگلتون میارزه.
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۳
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
[::باور عمیق - قم، ایران: دیگه خیلی بیشرم شدی و این از یک ذوب شده مذهبی بعید نیست. انگار خبر از یللی تللی و گر و گوله بازی امامات و اولاد پشت نشور حسن ابن علی نداری. بابا تاریخ این ابرار رو بخون. اینهمه دهن درایی فقط از یک ذهن بیشرم مذهبی بر میاد.
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
۳۲
معلم فراری - کیف، اوکراین
[::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. دوست عزیز فقط یک شوخی بود همین.هرگز به کسی که بامن همفکره و خواسته هاش هم با من مشترکه بی احترامی نمیکنم.
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا::]. اخه به تو تو چی میشه فهماند تو از همون کرباسی که امروز عکسهاشون را اینجا میبینم با نیشهای باز شده روزنامه بدست،رفتن شاه را نشون میدن،همون کسانیکه امروز اون دستهایی که با ان ان روزنامه ها را بالا گرفتن کاسه گدایی بلند کردن یا با اون دستها چوب حراج به ناموسشون میزنند!.تو چی حایته.فکر کردی همینکه کنار اسمت نوشته شده امریکا( حالا اگر بورکینا فاسو یا جمکران هم باشه فرقی نمیکنه)علامه دهری؟،خمینی نصف عمرش پاریس بود ولی میگفت اقرصاد مال خره.تو از هموین کسانی هستی که یک روز عکس شاه یک روز حکس خمینی یک روز حکس رجوی و یک روز عکس استالین را بلند میکنند بنا به مصلحت روز.
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا::]. رفیق جان ادم اگر سگی بهش واق واق کنه بر نمیگرده و جواب واق واق سگ و بده،این روانی ارزش جواب را بداره
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::معلم فراری - کیف، اوکراین::]. رفیق انها اگر دکترا هم بگیرند بازم کلاس اولند،یک سال دو سال،یک ...اگر ۴۰۰ سال هم عمر کنه اینشتن نمیشه و همان......!.
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
۳۷
sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا
[::kawir - فرانکفورت، آلمان:. عجب اسم مناسبی برای خودت انتخاب کردی یک چک اپ اساسی برو شک ندارم مغزت هم به مانند اسمت کویره خودتم نمیقهمی چی میگی بشین کمک دولتیت را بگیر و شکرگذار دولت المان باش که کویرهایی مثل تو رااجازه ورود به کشورشان را دادن نادان من میگم یگی از دلایل سقوط شاه خود فرح بوده این نظره منه تو نظرت این نیست مثل بچه آدم بیا بگو به این دلیل و آن دلیل ولی چون سواد بحث کردن نداری و نمیتونی بحث کنی میزنی تو جاده خاکی پناهنده ای آره ؟چند کلاس سوادداری هاهاها مشگل اروپا اینه که خر تو خری همه را میگیره تو آلمان به جا اینکه کفش مردم را بلیسی یکم از مغزت کمک میگرفتی الان چرت و پرت تحویل نمیدادی به نظرم درالمان اینقدر زدن تو سرتان خرفت شدید هاهاهاهاهمه ما میدانیم وضعیت ایرانیها در اروپا به چه شکل رقت باری هست
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا::]. من همان مثل عامیانه را در جوابت حروم میکنم:عاقلان دانند ،اگر از بزرگترهات بپرسی یعنه چه ،حالیت میکنند.در ضمن من در المان پناهنده نیستم،هیچوقت هم نبودم .هر وقت به امثال تو برمیخورم یاد ممل امریکایی میافتم.خدا شفات بده.برو مشهد یک طناب بینداز گردنت و خودت و ببند به قبر رضا عرب شاید شفا داد!در ضمن تو کمبود داری اینجور نوشتی مثل اون تهوع اسلامی هستی که دنبال یکی میگردی که جوابت را بده،به این خاطر چرند مینویسی،برو این چرندیات را یا برای ارایشگر یا روانکاوت تعریف کن.
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
۳۷
sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا
[::kawir - فرانکفورت، آلمان::]. آره معلوم پناهنده نیستی اول بدو باید کفشامو واکس بزن کثیف شده هاهاهاها کلا کم آوردی یک سوال تاحالا تست هوش دادی اگر دادی نتیجه اش را بزار اینجا کلی بخندیم یک کویر 44 ساله چقدر باید توهین بشنوه شخصیت ادمها بعضی ها اینطوریه
‌پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا::]. میخواهی بگی تو هم کفشداری،منکه باورم نمیشه،اخه تو و کفش؟ برو بچسب به ظرفشویی تو رستورانها به امید اینکه روزی میلیونر بشی،در 'من از اسم کاربردیت پیداست چی میزنی و چه شخصیتی داری= امام هشتم شفات بده
‌پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا::]. [::sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا::]. میخواهی بگی تو هم کفشداری،منکه باورم نمیشه،اخه تو و کفش؟ برو بچسب به ظرفشویی تو رستورانها به امید اینکه روزی میلیونر بشی،در 'من از اسم کاربردیت پیداست چی میزنی و چه شخصیتی داری= امام هشتم شفات بده
‌پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا::]. تو اینقدر بدبختی که نمیدونی در کشوری مثل المان شغلهای مخصوص تو مثل واکس زدن وجود نداره،یعنی اگر اینجا بیای باتوجه به شعÄلت باید بری دستاشوی پاک کنی چون شغل واکسی ما اینجا نداریم
‌پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
۳۷
sunny_day - نیویورک ، ایالات متحده امریکا
[::kawir - فرانکفورت، آلمان::]. چرا هل کردی پناهنده دوزاری سه بار نوشتی هاهاها ترسیدی خانواده بفهمن چه کار میکنی ؟ تو هم واکس زنی هم دستشویی تمیز کن برگرد کشورت که بسیار رستورانهای تو راهی توالت پاک کن نیاز دارن هاهاهاها تمام این شغلهایی که گقتی را انجام دادی وضعیت پناهندها در المان مشخص هست هاهاها کارهایی هم که میکنن مشخص هست همین هایی را که اسم بردی و خودت انجام دادی هاهاهاها کل ایرانیها در المان انگشت کوچیکه ایرانیهای آمریکا هم نمیشند یک مشت بیسواد دوزاری پناهنده که نه به درد المان میخورید نه به درد ایران هر دو جا آویزونید هاهاهاها برای یک لقمه نان باید همدیگه را بفروشید هاهاهاها
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.