اردوغان: نیروی مرزبانی را که آمریکا می‌خواهد تشکیل دهد در نطفه خفه می‌کنیم

رجب طیب اردوغان  رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، هشدار داده است که نیروی نظامی‌ای که آمریکا قصد دارد در مرز سوریه با این کشور تشکیل دهد را منهدم می‌کند.
 

رییس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه ۱۵ ژانویه/۲۵ دی) در اظهاراتی گفت ترکیه تلاش برای آموزش نیروهای دمکراتیک سوریه و تشکیل این نیروی مرزبانی را "در نطفه خفه خواهد کرد."

 
وی امروز این نیرو را "ارتش ترور" خواند.
 
ترکیه یگان‌های مدافع خلق -نیروی شبه نظامی کرد در سوریه- را وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه -پ‌ک‌ک- می‌داند که سالها است با دولت مرکزی در تنش و درگیری‌اند و خواهان خودمختاری هستند. دولت ترکیه یگان‌های مدافع خلق را تروریست می‌داند اما آمریکا این نظر را قبول ندارد و این یگان‌ها را در نبرد با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) حیاتی می‌داند. دو روز پیش سرهنگ تامس ویل، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، که آمریکا رهبری آن را به عهده دارد از تشکیل یک "نیروی مرزبانی" جدید خبر داد.
 
او گفت که در حال حاضر ۲۳۰ نفر در کلاسهای اولیه آموزشی حضور دارند و هدف این است که این نیرو به سی هزار نفر برسد.
 
نیمی از این نیرو را رزمندگان کرد و عرب نیروی دمکراتیک سوریه تشکیل خواهند داد که دیگر درگیر جنگ با داعش نیستند و گفته شده است که عضوگیری برای نیم دیگر نفرات این نیروی نظامی نیز در جریان است.
 
"نیروی مرزبانی سوریه" در مرز شمالی این کشور با ترکیه و در کرانه شرقی فرات هم مستقر خواهند شد، جایی که در عمل مرز بین نیروهای دمکراتیک سوریه و نیروهای دولت مرکزی بشار اسد است که با یکدیگر در نبردند. نیروی مرزبانی سوریه زیر نظر نیروی دمکراتیک سوریه فعالیت خواهد کرد.
نیروهای دمکراتیک سوریه در ماه اکتبر رقه را آزاد کردند بجز ترکیه، دولت سوریه و روسیه هم این طرح آمریکا را محکوم کرده‌اند. دولت سوریه این اقدام را در راستای سیاست‌های "مخرب" آمریکا در منطقه و حمله آشکار به "یکپارچگی و حاکمیت ملی و نقض قوانین بین‌المللی" خوانده است. سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، هم گفته است که تشکیل این نیروی نظامی به تجزیه سوریه منجر خواهد شد.
 
نیروهای دمکراتیک سوریه در نبرد با داعش در خاک روسیه نقش مهمی داشتند و بخش بزرگی از نیروی زمینی را تشکیل دادند که با حمایت آمریکا دهها هزار کیلومتر مربع از خاک سوریه را از داعش پس گرفتند.
 
در ماه اکتبر این نیروها رقه، پایتخت بالفعل داعش را تصرف کردند، شهری که از سال ۲۰۱۴ که این گروه اعلام تشکیل خلافت اسلامی کرد یکی از مهمترین پایگاه‌های آنها بود. از آن زمان تاکنون نیروهای دمکراتیک سوریه در بخش شرقی دره رود فرات به سمت جنوب در حال پیشروی و مشغول پاکسازی این منطقه بیابانی از جنگجویان داعش هستند.
 
رجب طیب اردوغان همچنین گفت که ارتش ترکیه برای عملیات در شهر عفرین در شمال غربی سوریه که در کنترل کردها است آمادگی کامل دارد و این عملیات هر لحظه ممکن است شروع شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
بد بیت دست از پا خطا کنی میفرستند پیش بابات ابوبکر البغدادی...اینکه امریکا هنگام لشکر کشی به عراق اعلام کرد نقشه خاور میانه باید عوض شود و بعضی کشورها خیلی بزرگند باید کوچک شوند،منظورش کلونی ترکها بود،و همین روزها بین اسراییل و سوریه وروسه و عراق تقسیمت میکنند!،فکر نکن داخل ادم به حساب میاید،یک روز ناتو دست ازت حمیایتتون برداره ،روز بعد را نمیبینید
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
۳۷
Rayfarraie - مالزی، مالزی
قلد کردی مردک تروریست بابا بزرگت بغدادی عقبعشو دیدی,تو هم از الان عاقبتت مثل صدام میشه هالا میفینیم
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::Rayfarraie - مالزی، مالزی::]. رفیق سگ صدام هزار شرف به اردوخر داره،حدا اقل صدام کسی نبود که دلال محبت ناموسش باشه مثل این دراز گوش تخم مغول،مثل سگ پاسپخته هر روز دنبال ماتحت یکی هاه نمی افتاد
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
۴۴
باباجان - لندن، انگلستان
[::kawir - فرانکفورت، آلمان::]. مرد بزرگ سیاست دنیای ترک و مسلمان با هشدار به آمریکا، ...هایی مثل شما خود را خیس کرده اید بروید حمام کنید و تازه چطور شده شما تا ها با این همه عقده شخصی و سواد روده ای نا حالا زنده مانده اید تعجب می کنم و ظاهرا در آلمان هم در رستوان ترکها ظرف شویی کار می کنی !
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
۳۴
Tombehtar - نیورک، ایالات متحده امریکا
اردوغان البعدادی، یا ادولف اردوغان پدر خوانده داعش سنی، و حاکم جدید امپراطوری تروریست، کثافت، اشغال، جنایتکارو خونخوار ترکیه، خوک کثیف، روز مرگت فرا خواهد رسید، کفتار آدم نما بهتر است دست از عو عو کردن برداری، گورت گم کنی، نجس سنی داعشی و صد البته در کنار تو خامنه ای نجس شیعه داعشی هم همینطور. مرگ بر داعشیهای سنی و شیعه.مرگ بر رژیمهای سنی داعشی ترک و شیعه داعشی حاکم بر ایران.
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
[::kawir - فرانکفورت، آلمان::]. فعلا بزارید داغی که در کردستان عراق به دلتون گذاشته شد سرد بشه بعد قدقد کنید.
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. در مورد تو،من این افتخار را ندارم کرد باشم،ولی واقعا جای تعجب چطور چند هزار زن و مرد کرد در سوریه خواب و چنان بر چشم اردوخر حرام کردند که از ترس اونها ماتحت هر بی سرو پای شده رستوران ۵ ستاره برای این مردک. کشوری که ادعا میکنه حمال ناتو است و تمام اعضای ناتو از مجبورند در فرودگاهای ترکیه جهت آتفاده از توالت توقف داشته باشند ولی اینطور لرزه بر اندامش افتادسه از ترس۳ یا ۴ هزار شیر زن و شیر مرد کرد که ابو بکر البغدادی بابای اردوغان را تبدیل به موش کردند.من چی به تو بگم که زبان ادمی
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::باباجان - لندن، انگلستان::]. متاسفانه جوابهای که درخور کومنتت باشه سانسور میشه،بگذریم،من بارها نوشتم بزرکتر از اردوخر ،شتر و گاو و فیل است،بعد هم این من نیستم که تو رستوران ترکها کار میکنم ،بلکه یک گله ترک نر و ماده هستند که زیر دست من کار میکنند و برای چند ساعت اضافه کاری و چند سنت پول بیشترحاضرند همه چیزشون را حراج کنند!،البته توقع زیادی هم از این موجودات ندارم،بیاصل اصل نگردد چونکه بنیادش بد است. در ضمن تو ارزش جواب را نداری،من در جواب تو سعی میکنم از این به بعد مثل همان جوک معروف عمل کنم: لامپ را خاموش کنم و بگم جواب ابلهان خاموشی آستزاد حالیت نیست!.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
[::باباجان - لندن، انگلستان::]. جای تعجب نیست که اسم این یابوی دل دزد تروریست را گذاشتید مرد بزرگ سیاست دنیای ترک،چون در دنیای ادمها این قبیل میکروبهای دله دزد جاشون یا تو تویله است یا تیمارستان.شما در جواب کومنت کویر چیزی نوشتی که در دنیای ادمها به ان حقیقت محض میگن،شاید تو دنیای ترکها انطوری که تو نوشتزی چیزی غیر منتظره باشد،و سوال دیگر اینکه تو تو سایت ایرانها ،ادعای ایرانی بودن میکنی ولی از این تروریست دزد تعریف میکنی،خب اگر این دله دزد اینقدر خوبه چرا نرفتی تو اون خراب شده ای که این دلکه دزد کدخداشه یا رییس قبیله است و رفتی انگلیس،شاید هم دونر کباب تازه یا نان بر بری تازه ای کشف کردی رفتی انگلیس اونو ثبت جهانی کنی؟شما ها چقدر بدبختید.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. خب اگتر تو راسست میگی در جواب کومنت کویر ، چرا اردوغان از ترس کردها روز و شبش حروم شده و به حد جنون رسیده،کم مونده که بگه ترامپ هم کرد است وبس.من خیلی وقته کومنتهای کویر را دنبال میکنم،طرف در نوشتهاش هر چند اجکثرا زبان محاوره بکار میبره ،ولی واقعا کلماتی که بکار میبره نشان میده که ادم بسیار محترم و باسوادی است و گرمی سردی روزگار را حسابی تجربه کرده و برخلاف خیلی از ما ها در این سایت ،چیزهایی مینویسه که همه میدونن ولی کمتر کسی جرات به زبان اوردن انها را داره.انچه در مورد کرد ها هم نوشتی این نه اردوغان بلکه تمام دنیا بود که علیه کردها بسیج شده بود،وهرنه اردوغان و ترکیه عددی نیستند که بتونند خلق کرد را به زانو در بیارند. و تازه این که چیزی نیست،اردوغان ترسش از جای دیگره ،میدونه این تو بمیری از اون توی بمیریهاست...به قول معروف؛ نش...دی شب درازه .
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
[::kawir - فرانکفورت، آلمان:افتخار کرد بودن نداری اما به هر بهانه ای به ملت بزرگ و کهن تورک ایران و قفقاز و تروکیه توهین میکنی. قد خودتو بدون. خیلی کوتاهتر از اون هستی که به تورکها توهین میکنی. در همین زلزله مناطق کردنشین تمام کمکها از طرف مردم اکثریت دارای اصالت تورک تهران شد.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
[::kawir - فرانکفورت، آلمان::]. سرت به کار خودت باشه چون از نظر من یه شهرستانی هستی که غربت ترانزیت شدی به یه غربت دیگه. آلمان و غیر آدمان هم برای ما پشم حساب نمیشه خوتو پیشرفته فرض نکن.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. ببینم معنی ین جمله به زبان ادم خیلی کوتاهتر از اون هستی که به تورکها توهین میکنی چیه؟ اگر تو بخواهی به کسی توهین کنی ز نوردبان استفاده میکنی؟!من همه ویز شنیدم ولی ملت بزرگ و کهن ترک نشنیدم،اینکه میگن حضرت ادم اول ادم بوده پعد ترک شده معنیش این نیست که ترکها قدیمی هستند یا ترکها بزرگند و بدون نوردبان کسی نمیتونه به اونها توهین کنه!،جالبه میگن به یک ....گفتن چرا، شدی گفت گدیم مدیما خب ایمکانات نبوده شبا ببخشید!.خدا پدر رضا شاه کبیر را بیامرزه که شما ها را خوب شناخته بود، هر چند باعث شد بعدها ترکیه ادعای ارضی روی قبرس بکنه!!!ببا تو هم خیلی عقب افتاده ای برای همینه که میگی المنان را پشم حساب نمیکنی چون موجودا که تو ..دنیا بیاد و .. زندگی کنه ،فکر میکنه از... اون جای بهتری وجود نداره،برو بچسب به نون بربریت، من لامپ و خاموش میکنمچون ارزش جواب ندارهی،اگر هم خواستی چیزی بنویسه به زبان فارسی ،چون اینجا سایت ایرانیهاست!
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
[::kawir - فرانکفورت، آلمان::]. پشندی تویی که یه کرد آوارد عراقی زاده یا هرچی غیر تورک هستی که تهت به کولیهایی پاکستانی نژاد و افغانی نژاد میخوره مال این حرفا نیستی. تروکیه کهن در 5000سال پیش تمدن تروواها یا تورکها رو داشته و به قبرس که فک و فامیلتو فرستادیم که هیچ بلکه به 70درصد اروپا مالکیت داشته. ایران هم که حالش معلومه و توی عراقی زاده آواره این وسط کجای معامله ای خدا میدونه. از این به بعد هرجا قدقد کنی جواب درخورتو میدم تا کاسه کوزتو جمع کنی. اون رضا پالانی هم از تخم تورکهای قفقازه و ادعایی برای غربتیهایی مثل تو ایجاد نمیکنه. زنشم که تورک بوده پس مادر و پدر شاه قبلی هردو تورک بودن و همسر شاه قبلی یعنی فرح هم تورک بوده پس این بنده خدا ولیعهد هم فول تورکه. خواستی از نژاد خودت کسی بیاد بالا سرت میتونی به کولیهای هندوستان و پاکستان یا عمله های افغان یا آواره های عراق مراجعه کنی.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
[::ابن ملجم - مونیخ، آلمان::]. رفتار اردوغان دلیل نمیشه توهین قومیتی بکنید. کسی 1جمله توهین قومیتی به اصالت اجدادم بکنه 4تا جمله بارش میکنم.
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. به رفتار اردوخر نمیشه خرده گرفت انتظاری بیش از این ازش نیست.عقلش همین قدر قد میده،خلاصه کلام، مونده که ادم بشه یک چند میلیون سالی این قوم هنوز برای تکامل احتیاج داره
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
۴۴
باباجان - لندن، انگلستان
آن چرندهایی که به سیاستمدار بزرگ اردوغان می گویی در شان امثال تروریست های بی نام و نشان کویر گردی مثل خودت هست ، پشه چیه که با گاو نر راه دستور بدهد!
‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::باباجان - لندن، انگلستان::]. دیدی اخر هم خودت به این نتیجه رسیدی که اردوخر مثل یگ گاو نر(عقیم شده هست) من در تمام این مدت اینو میخواستم حالیت کنم،....
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. خیلی عجیبه برای اولین بار میشنوم که ترکها ۵۰۰۰سال سابقه دارند،ولی اگر اینجوره تو این ۵۰۰۰ سال جز اختراع نان بربری و بارکشی چی برای بشریت داشتن؟!یک کشف بدرد بخور را در تاریخ بشر اسم ببر که به ترکها نسبت داده شده؟
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
[::ابن ملجم - مونیخ، آلمان::]. حرفت خیلی احمقانه و بی سوادانه هست. در ضمن مدنیت بشر توسط تورکها به وجود اومده. دانشمندان قدیمی ایران مثل بوعلی سینا و خوارزمی تورک بودن. تقریبا تمام دانشمندان معاصر ایرانی خارج از ایران هم اصالت تورک دارن. بارها توی همین سایت اسامیشونو گفتم. ولی موضوع اینه همه بشر در حد جمعیت و قدمتشون زندگی و فعالیت کردن. تو نمیتونی اینطوری قضاوت کنی. اگر تورکهای اروکیه ای 5000سال پیش تمدن داشتن تورکهای قز (کاس) ایران در 7000 سال پیش تمدن کاسپین و تورکهای سومر و عیلامی اورارتویی ماننای مادی وهیتی ووووو هم همیطور..تورکی یاد بگیر تا بری نام شهرها و پادشاهان و کلا واژه های این تمدنها رو بخونی بفهمی که تورکی هست.
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::amirgheryou - تهران، ایران::]....میگن اینشتن هم یک عمه کور از پسر خاله شوهر مادرش داشت که تو همسایگی یک ترک زندگی میکرد.نرو خدا شفات بده
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. [::amirgheryou - تهران، ایران::]. صمنا به دانشمندان ایرانی مثل ابن سینا توهین نکن و نگو ترک بود
‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +569شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +479پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +356یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +270ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +251نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +248وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +202حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +199عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم
  • +171نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند