«یک ایران دیگر»؛ گزارش نشریه «ویکلی استاندارد» از «مرفه‌های بی درد» در تهران

عکسی‌های از صفحه اینستاگرامی «بچه پولدارهای تهران» صدای آمریکا : اعتراضات اخیر ایران توجه خیلی از رسانه های بین المللی و آمریکایی را به ایران جلب کرد، بخصوص اینکه در اعتراض های گسترده اخیر، بخشی از جامعه کاملا در سکوت بود و حتی بعضی بی تفاوت بودند و سرگرم زندگی خود.
 

نشریه ویکلی استاندارد، در گزارشی، از یک طبقه خاص در ایران نوشته و عنوان گزارش خود را «ایران دیگر» نامیده است.

 
در بخشی از این گزارش می خوانیم:
 
احتمالاً به تازگی مطالب مربوط نا آرامی های ایران را که منجر به مرگ ۲۴ نفر و دستگیری هزاران نفر شد، شنیده اید. بسیاری از تظاهرکنندگان فریاد مرگ بر رهبران ایران از جمله حسن روحانی و آیت الله علی خامنه ای سر دادند اما به نظر می رسد، در ایران همه ناراضی نیستند.
 
بعضی از مردم در سایه سلطه رژیم مذهبی بسیار هم آسوده و مرفه هستند. آنها بدون توجه به اعتراض ها، مدام هم مدارک مربوط به خوشگذرانی، عیاشی ها و ساعت های خوشی شان را در اینترنت به اشتراک می گذارند.
 
رسانه های غربی مدتی پیش توجه شان به صفحه @therichkidsoftehran جلب شد که در آن اصطلاحا بچه پولدارها، عکسهایی از لحظات خوش خود را منتشر می کنند.
عکس هائی که در این صفحه منتشر می شود، بسیار شبیه همان چیزهائی ست که میان جوانان ایالات متحده آمریکا می بینیم که گاهیف تنها یک روسری یا پرچم ایران به آنها اضافه می شود و می فهمی این عکس در ایران است، نه در آمریکا.
در این صفحه و صفحات مشابه، کسانی هستند که در برابر آئینه عینک آفتابی می زنند و در حالی که یک تلفن همراه به گوش چسبانده اند، قیافه سکسی می گیرند.
زنان جوان در بیکینی های کوتاه تر از حد طبیعی، بی پروا در ضیافت های کنار استخر، یا سوار بر قایق های مجلل ، و یا در حال تفریحات غربی گران قیمت مشاهده می شوند.
دختران بیست و چند ساله در حالی که دمپائی های ۱۰۰۰ دلاری هرمس به پا دارند، در کنار استخرهای بزرگ در خانه های با شکوه تهران پرسه می زنند.
 
همه اینها، در حالی است که در طرف دیگر شهر، آدمهای مستاصل کلیه خود را می فروشند تا شکم خانواده شان را سیر کنند. این ایران دیگری است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
scandal - برلین، آلمان

قفس طلایی!
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
۳۸
Gottobegood - بندر انزلی، ایران

اینها همین پس افتادگانه بی در و پیکر وبی بند باره دزدانه حکومت هستند که تازه ۲/۳ تا برند لویی وتن و ورساچیو . و چند چیزه متریالیستیک دیگرو که بیشتر جاهایه دنیا کسی اهمیته خاصی بهشون نمیده رو شناختن و میخوان خودشونو با این فلش بازیها آدم نشون بدن و مثلا بگن Have a good weekend .هرزه هایی که با یه 50£ و یه شیشه ودکا نقش 69 و gang bang رو به خوبی اجرا میکنند و چیزی جز show off بلد نیستند نه ۲ کلاس سواد و شعور انسانیت ‌ . بابا که همش تو‌ ستاد هستند و‌مامان هم که باbf رفتند شمال . ایرانیهایه واقعا ثروتمند در شعور و سرمایه هیچوقت بچهاشون رو به این شکل بزرگ نمیکنند
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
۵۳
Botol - مونیخ، آلمان

یک مشت الکی خوش. حسرتش رو نمیخورم. ندیدن چادر و عمامه و ریش و افکار مالیخولیایی در اروپا خودش یک غنیمت است و حالشو ببرین
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
۷۳
نازک بین - شفیلد، انگلستان

فرق از گلیم پاره روی زمین تا عرش است.
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
۳۴
Picture - تهران، ایران

دیدگاه من این رومیگه که در فردای آزادی میهن ازدست این فرقه تبهکار، تهران بایدازپایتختی ایران بیفته ،رونق واقتصادشکوفادرسراسرایران بطوریکسان تقسیم بشه،تا همه مردم ایرانزمین در رفاه آسایش زندگی را سپری کنند این اتفاق خواهدافتاد.من بعنوان یک جامعه شناس با چنین وضعیتی آینده تاریکی روبرای مملکت میبینم.این قشرمرفه بی در(اغلب)یک شبه ره صد ساله رفتند حق را ناحق کردندواین تاوان دارد چند صباحی باصطلاح خوشنداما همیشگی نیست.
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
۶۳
greatpersian1 - وین، اتریش

مفت خورهای اسلامی که با رانت خاری بازی پول زدن
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

خامنه ای هدفش از اول مرفا کردن قشر زخمتکش و فقیر ایران نبود بلکه هدف او تصاحب کل قدرت در ایران و بعدا" رهبر کل مسلمانان شیعه جهان و در اخر خدای کردن بر کل مردمان جهان بوده و هست . همچنان خامنه ای هدف رهبری کل شیعه های جهان و خدای کردن در مغزش جا گرفته اند که به هیچ عنوان حاضر به عقب نشینی از اهدافش نیست. مگر انکه بمیرد یا کشته شود که دست از اهداف پلیدش بردارد.
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

پرواز در قفس
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
تکرار میکنم ، اگر دنیا رو آب ببره ، انگل بىخاصیت و سیب زمینى رو خواب میبره !
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۴
۴۴
Dogisgod - مونرال، کانادا
مثلا فک میکنین بابک زنجانی دختر یا پسرشو میفرسته دانشگاه؟ یا خودش 4 تا کتاب خونده؟ اما خودشو نابغه اقتصاد و مدیر برتر میدونه و یک تحصیلکرده رو راننده خودشم حساب نمیکنه! اون مملکت ارزونی ریچ کیدز و بابک خان!
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
فرق اینها با ارانیها اینه ،که هرکس اسمش ایرانیه میتونه بابای خدشو حد اقل نشون بده،حالا از این تخم صیغههای توله دزد بپرسید بابواتون کیه؟اگر یکی تونست ثابت کنه کی باباشه ،این قرتی بازیها حلالش
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +568شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +478پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +354یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +268ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +249نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +246وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +201حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +198عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم
  • +170نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند