کارمند ساده‌ای که ۱۰۰ میلیارد به جیب زد و به ترکیه فرار کرد

یک کارمند ساده در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت با سوءاستفاده از امکانات شغلی ۱۰۰ میلیارد تومان را طی ۹ سال به جیب زد و از کشور فرار کرد.
 

به گزارش فارس هفته گذشته یکی از سایت‌های نفتی خبری را با عنوان کشف فساد مالی در وزارت نفت دولت آقای روحانی منتشر کرد و نوشت فرد اختلاس کننده گرین کارت کانادا داشت و از طریق ترکیه راهی این کشور شد.

 
پس از انتشار این خبر کسری نوری رئیس روابط عمومی وزارت نفت اظهار کرد: مسوولان امور مالی مدیریت اکتشاف به تازگی در بررسی اسناد مالی خود با تخلف انجام شده توسط یکی از کارمندان امور مالی این مجموعه مواجه شدند که بلافاصله موضوع را به مراجع اطلاعاتی و قضایی گزارش دادند.
 
به گفته نوری، وزیر نفت دستور داده است تا سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی شرکت نفت و همینطور حسابرسی داخلی این شرکت ضمن انجام تحقیقات دقیق برای روشن شدن ابعاد موضوع و تعیین میزان سوء استفاده اقدام کنند. همچنین وزیر نفت دستور برکناری و آماده به خدمت‌شدن تعدادی از مسوولان ذیربط را که در انجام مسوولیت‌هایشان بی‌دقتی و اهمال کرده‌اند هم صادر کرده است.
 
بررسی خبرنگار فارس حاکی است این فرد که ۳۰ سال در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت مشغول به کار بوده است با ورود به بخش مالی این شرکت فرعی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران، توانست سواستفاده های مالی خود را از سال ۸۷ آغاز و تا همین اواخر رقمی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان را به جیب بزند.
 
همچنین فعالیت این فرد تا همین اواخر نیز ادامه داشته اما به محض مطلع شدن از بررسی سوء استفاده مالی توسط یک نهاد نظارتی از کشور فرار کرده و به ترکیه گریخته است.
 
وی که مدارک اقامت در کشور کانادا را داشته است قصد داشت در در آخر هفته ترکیه را به مقصد کانادا ترک کند که تا لحظه انتشار خبر مشخص نیست که این کار را انجام داده و یا اینکه نهادهای امنیتی کشور موفق شده اند وی را دستگیر کرده و به کشور بازگردانند.
 
با این وجود جای بررسی این نکته هم وجود دارد که چه نقاط ضعف مهمی در سیستم مالی و نظارتی این شرکت وجود داشته است که یک کارمند ساده در طول این مدت طولانی و در دوره مدیریت چند مدیر بدون جلب نظر توانسته است چنین رقم قابل توجهی را اختلاس کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۰
paydar22 - لاهه، هلند

مگر میشود یک نفره انهم به مدت چند سال دست به چنین کاری زد در کل همه ما این را میدانیم شرکتهای دولتی و نیم دولتی و غیر دولتی هر سال در نزدیکیهای پایان سال میلان گیری دارند حال 1 الا 2 سالش را شخص میتواند زیر در روی کنند ولی برای این مدت که حتمن مقدارش خیلی بیشتر از مبلغ میباشد که است توسط یک باند چند نفر انجام شده
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
۴۵
Herzl - امستردام، هلند

براى سلامتى مقام معظم رهبرى همه یه صلوات محمدی ختم کنید ماشالله میلیاردها دیگه ارزش نداره صدها میلیارد به بالا به جیب بزن.
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
۳۸
Gottobegood - بندر انزلی، ایران

صله الله محمد بویه خمینی آمد . باز هم شما فتنه گرانه صهیونیست میخواین این نظام رو ختشه دارکنید ؟ در عمر جمهوریه اسلامی یک ریال هم اینور اونور نشده (از در عقب) . ما ملت انقلابی در روز ولنتاین مشته مهکمی به دهانه نیکی میناژ و نیکولاس کیج خواهیم ززززز ددد . ای رهبر آزاده آماده ایم آماده که اگر مجتبی اینکاره نیست عروستو بیار سفر بندر پهلوی واسش بزنیم .
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
۵۹
برف نو - دوسلدورف، آلمان

خوب الگوی تمام این دزدها رهبر عزیزمان است. فردا رهبر یه سخنرانی میکنه و میگه دیگه خیلی کش ندید و رسانه ای نکنید بزارید مثل آقای خاوری حال کنه.
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

وقتیکه رهبر نظام و دیگر مسئولان و فرمانده هان ارشاد سپاه پاسداران میلیارد میلیار اختلاص میکنن و این پولها را با نام خودشان در دیگر بانکهای کشورهای دیگر سپرده میکنن , وهنوز هم بیشترشان اختلاص کردن را ادامه می دهند و نمی خواهند به هیچ کشوری هم در شرایط کنونی که دارند فرار کنند. چه اشکال دارد یک کارمند ساده حوصله اش از بیشتر اختلاص کردن سربرود و یکبار و برای همیشه پولی از پولهای نفت مردم را بردارد و فرار کند به کشور کاندا !
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
۶۳
greatpersian1 - وین، اتریش

سرش وصل به رهبر مثل همیشه
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

میگند وقتی پیش نماز می.. وای به حال پس نماز.وقتی رهبر دزد رییس جمهور دزد رییس مجلس دزد و. و . و دزد باشه اونوقت از یه کارمند ساده چه انتظاری میشه داشت.
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
۳۷
eydad - مونترال، کانادا

کانادا هم گرین کارت داشته ما نمیدونستیم؟!!!!
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۲
۴۴
Dogisgod - مونرال، کانادا
من خودم هنو گرین کارت کانادا ندیدم. این خبری نیس که یه خبرنگار تهیه کرده باشه. معمولا اینجور چیزا برا مقدمه چینی خبر اصلی هست.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
۴۵
مهرداد2538 - تهران، ایران
هر چی دزده میره کانادا. آنوقت سازمان شفاف سازی بین المللی در گزارشهای سالانه اش کانادا را می گذارد جزو کشورهای پاک و شفاف دنیا و تمام کشورهای مال باخته که معمولاً هم کشورهای زاویه دار با آمریکا هستند را می گذارد جزو فاسدهای دنیا. این سیستم غرب حسابی کلنگی شده. باید کاری کرد.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +568شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +478پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +354یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +268ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +249نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +246وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +201حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +198عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم
  • +170نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند