تغییر در جدول بهترین گذرنامه‌های جهان؛ آلمان از سنگاپور جلو زد

در این فهرست پاسپورت آمریکایی با آمار سفر به ۱۷۷ کشور بدون ویزای اولیه، در رده پنجم قرار دارد. گذرنامه کشور سنگاپور که تاکنون نیرومندترین و معتبرترین گذرنامه دنیا محسوب می شد، جایگاه خود را از دست داد و گذرنامه آلمانی جای آن را گرفت.
 

به گزارش «بیزینس اینسایدر»، گزارش سال ۲۰۱۸ شرکت پژوهشی «هنلی» که فهرست اعتبار گذرنامه ها را مطالعه و منتشر می کند، این جابجائی را اعلام کرد. پنج سال متوالی است که آلمان جزو صدر فهرست «هنلی» بود.

 
«هنلی » برای انتخاب میزان اعتبار گذارنامه، رده کشورهائی را که «سازمان بین المللی ترابری هوائی» تهیه می کند و شامل بزرگترین و جامع ترین مجموعه اطلاعات مسافرتی است، در نظر می گیرد.
 
در این فهرست پاسپورت آمریکایی به همراه کشورهایی چون پرتغال، ایرلند، کره جنوبی با آمار سفر به ۱۷۷ کشور بدون ویزای اولیه، در رده پنجم قرار دارد.
 
شهروندان آلمان اکنون می توانند از ۱۷۷ کشور دنیا بدون نیاز به روادید دیدن کنند. به موجب گزارش تازه، این شمار یک کشور بیش ار سال ۲۰۱۷ است.
 
در اکتبر ۲۰۱۷ ، یک فهرست دیگر تحت عنوان «رده بندی جهانی قدرت گذرنامه» که به وسیله شرکت مشاوره مالی «آرتون کاپیتال» تهیه می شود، سنگاپور را به عنوان دارنده قدرتمند ترین گذرنامه در جهان معرفی کرد اما آلمان از آن زمان مدعی جایگاه نخست شد و گفت که گذرنامه اش حقیقتاً نیرومندترین در دنیاست.
 
پس از سنگاپور و آلمان ، دانمارک ، فنلاند ، فرانسه ، ایتالیا ، ژاپن ، نروژ ، سوئد و انگلستان معتبرترین گذرنامه ها را دارند.
 
از سوی دیگر پاکستان، سوریه، عراق و افغانستان برای دومین سال پیاپی در قعر جدول هستند و می توانند فقط از ۳۰ کشور یا کمتر بدون روادید دیدن کنند. گذرنامه جمهوری اسلامی ایران نیز با دسترسی به ۳۶ کشور، در رتبه ۹۶ قرار دارد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۹
ZSpersia - سئول، کره جنوبی

امیدورام روزی برسه که ایرانیان با افتخار پاسپورتشونو دستشون بگیرن و هرجا که دوست داشتن برن. والی مطمانان به سنه منو شما قد نمیده
‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
۴۴
ایران سرفرازم آرزوست - ورشو، لهستان
آخه یعنی چی که مثل مسابقه دختر شایسته همش آمار میدن.حالا انگار که همه آلمانی ها پاسپورتاشون دستشونه و منتظرن یک کشور دیگه ویزا رو برداره که بریزن اونجا. از این گذشته فرق رتبه اول تا 15 یا 20 چند تا کشور معمولیه که همینطوری هم تو لیست مسافرت آلمانی ها نیست.
‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
۱۰۶
خداوند - آسمان، ایران
پاسپورت المان ۱۷۷ کشور و پاسپورت انگلستان ۱۷۵ کشور ، دو تا کشوری که برا پاسپورت انگلیسی ویزا میخوان و‌ برا پاسپورت المانی ویزا نمیخوان یکی ایران و یکی هم‌ مغولستان هستند! ، حالا با پاسپورت انگلیسی میشه ۶ ماه در کانادا و استرالیا بمونین اما با پاسپورت المانی ۳ ماه ! ، کدوم پاسپورت اول و بهتره ؟!
‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
۵۴
abulolo al majoosi - برنو، چک
خداوند چرت نگو
‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
۴۳
amin832 - تهران، ایران
بعضی از عزیزان نظر دادند که چرا انقدر امار و رتبه پاسپورت کشورهای دیگر رو میدهند . خوب عزیز من انها دلشون میسوزه دوست دارند که کشور عزیزمون ایران هم روزی به این مهم دست پیدا کنه و پاسپورت ایرانی همچون چهل سال گذشته در رتبه معتبرترین پاسپورتهای جهان قرار بگیره . به یاری خداوند ایران زمین که این به زودی به حقیقت خواهد پیوست . پاینده ایران
‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
۵۳
Pezhman - وین، اتریش
چطور ممکنه آلمانیها برای رفتن به کشوری همچون ایران و افغانستان روادید لازم نداشته باشند ولی اتباع افغانستان برای رفتن به آلمان ویزا لازم داشته باشند؟
‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
۱۰۶
خداوند - آسمان، ایران
[::abulolo al majoosi - برنو، چک::]. ایران و مغولستان و چرت گفتم یا استرالیا و‌کانادا رو؟ henley passport index رو جستجو کن‌ تو‌گوگل دستت میاد، همین الکی حرف زدن باعث شده چهل ساله بهتون افسار زدن
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +567شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +475پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +351یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +263ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +257سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +248نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +244وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +198حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +194عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم