رئیس موساد: سازمان ما در ایران چشم و گوش دارد

یوسی کهن، رئیس موساد رسانه‌های اسرائیل سه‌شنبه نوزدهم دی سخنانی را از یوسی کُهِن رئیس سازمان جاسوسی این کشور منتشر کرده‌اند که بر اساس آن، وی گفته‌است که موساد «در ایران چشم، گوش و بیشتر از اینها را دارد» اما همزمان در ارزیابی از تظاهرات ضد حکومتی اخیر ایران گفته‌است که «انتظار وقوع انقلاب در ایران را نداشته باشید».
 

به گزارش هاآرتص و ای.نت، یوسی کهن این سخنان را در نشست سالیانه بخش دستمزدها در وزارت دارایی اسرائیل در اورشلیم/بیت‌المقدس بیان کرد.

 
بر اساس این گزارش‌ها، رئیس موساد افزوده است که «مردم ایران از حسن روحانی رئیس جمهوری ایران انتظارات زیادی داشتند؛ اما روحانی نتوانست بخش عمده نابسامانی اقتصادی را بهبود دهد و این واقعیت، مردم را به خیابان‌ها کشاند».
 
آقای کهن همچنین گفته‌است که او نیز «دلش می‌خواست که در ایران یک انقلاب رخ دهد» اما «تظاهرکنندگان ایران با نیروی نظامی شدیدی روبرو شده‌اند که بی اعتنا به رعایت موازین حقوق بشر، هر کسی را که سر برآورد، سرکوب می‌کنند».
 
رئیس موساد افزوده‌است که رژیم ایران هنوز نیز بودجه‌های کلانی را با هدف گسترش نفوذ خود در سراسر خاورمیانه هزینه می‌کند و «دالان‌های مختلف هوایی و زمینی ایجاد کرده تا شبه نظامیان شیعه را به منطقه بیاورد و غیر از شیعیان در نزدیکی مرز شمالی اسرائیل، ائتلاف‌های کوچک آزاردهنده دیگری تشکیل داده‌است؛ اینها موجب نگرانی رهبران دنیای سنی هم هستند که از گسترش نفوذ ایران و تجهیز سازمان‌های شیعه به سلاح‌های دقیق هراس دارند».
 
اما به گفته یوسی کهن، «از بعد از روی کارآمدن دونالد ترامپ در آمریکا، «تغییرات عمده‌ای در درک وضعیت خاورمیانه» و از «بیم گسترش شیعه‌گری ناشی از ایران» در دولت واشینگتن «به سود اسرائیل» ایجاد شده، مناسبات آمریکا و اسرائیل تقویت شده و آمریکا منافع اسرائیل را بیشتر در نظر می‌گیرد و در مقابله با نفوذ ایران، به تلاش‌های اسرائیل بیشتر کمک می‌کند».
 
سخنان یوسی کهن نخستین اظهارنظر آشکار از سوی ارشدترین مقام اطلاعاتی اسرائیلی در خصوص تظاهرات ضد حکومتی دو هفته گذشته در ایران است.
 
تظاهرکنندگان ایرانی در شعارهای خود در ده‌ها شهر ایران از جمله با گفتن «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، «سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن»، تأکید می‌کردند که با هزینه شدن بیت‌المال ایران در سوریه، لبنان و غزه مخالف هستند.
 
آیت الله احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران تکرار این شعارها از سوی ایرانیان در تظاهرات ضد حکومتی را «بیرون آمده از گلوی (بنیامین) نتانیاهو (نخست‌وزیر اسرائیل)» نامید و از آن به سختی انتقاد کرد.
 
بنیامین نتانیاهو در پنجمین روز از تظاهرات ایران، ادعای حسن روحانی در دست داشتن اسرائیل و آمریکا در پشت پرده ناآرامی‌ها را رد کرد و تأکید نمود که «مردم شجاع ایران که به عصیان آمده‌اند، تلاش نجیبانه خود را با موفقیت به پایان می‌برند» و «رژیم ایران سرانجام روزی سقوط خواهد کرد».
 
به گزارش وای.نت، نتانیاهو سه‌شنبه نوزدهم دی نیز در دیدار با سفیران کشورهای عضو پیمان ناتو در اسرائیل گفت «هدف ایران، تسلط بر منطقه است اما تعهد اسرائیل مقابله جدی با این هدف است؛ ایران کشورهای شما را نیز تهدید می‌کند زیرا اگر ایران بتواند منطقه را به کنترل بگیرد، منافع شما هم در خطر است».
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
scandal - برلین، آلمان
بابا، دیگر گندش را در نیار! چون این یک امر متدوال در سیاست است که حتی بچه شیرخوار از آن هم آگاهی دارد!
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
🛎ارسالی از یک هموطن در آلمان:. "ماجراى شراکت زن قالیباف و دکتر سمیعى را بنده از سالها بیش دنبال کرده ام و قضاوت سریع نیست. زمین هاى اوقاف را با کمک همسر قالیباف فروختند و دکتر سمیعى با سهم خود بیمارستان مدرنی درآلمان درست کرد و از دولت آلمان جایزه گرفت ولی این جایزه را کشف پزشکى اعلام کرد، در حالى که تمام هزینه این مرکز از دزدیهاى فروش زمین هاى اوقاف با همکارى زن قالیباف باجناق خامنه اى انجام گرفت". البته مطلب بالا احتیاج به تحقیق دارد
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

البته این سخنان متاسفانه حقیقت دارد . نصف این عمامه داران یا جاسوس موساد هستند و یا نوکر انگلیس.
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
۳۷
لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان
خخخخخ جوک گفتی گگولی موگولی چشم ها و گوشهاتون همشون زیرِ ذره بینِ وزارت اطلاعاتن. هروقت تونستین عینِ وزارت اطلاعات نیروهای غیبی داشته باشین اون موقع میشین بچه زرنگ
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
[::Iranemaa - قم، ایران: دوست عزیز من، شما اهل شایعه سازی نیستی و من خواهش میکنم حرفهای جهتددر و احمقانه دیگران را تکرار نکن. دکتر سمیعی هیچ نیازی به اینکارها ندارد. ایشان حتی بهیچوجه نیازی به دائر کردن کلینیک در ایران ندارد. گرهارد شرودر صدر اعظم آلمان یکبار گفت: سمیعی دنیا را به آلمان آورد و آلمان را با ایران به دنیا معرفی کرد. دوست من، بنده بهیچوجه از دکتر سمیعی خوشم نمیاید چرا که آدم معتقدی است و اگر مرض مغزی داشته باشم بدون لحظه ایی تردید ترجیح میدهم بمیرم تا توسط یک آدم معتقد نجات پیدا کنم. اما به داشتن انصاف و صداقت شدیدن معتقدم و آنرا اساس زندگی قرار داده ام. حتی بعید نیست که خود رژیم از تخریب محبوبیت ایشان لذت برده و استفاده کند. اینها به دفعات چنین کارهایی را کرده و همواره میکنند. با آرامش، انصاف، و دقت بیشتری به چنین مطالب غامض و اتهامات سنگینی نزدیک شویم. با مهر و دوستی.
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
سازمان شما ایرانی است رفیق!
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
۴۶
مسافران - انکارا، ترکیه
[::Iranemaa - قم، ایران::]. وقتی چیزی رو از جای یا کسی نقل میکنی درست نقل کن و منبعش رو هم ذکر کن که ادم بتونه بره تحقیق کنه. الان به نظرت زن قالیباف میتونه باجناق خامنه ای باشه ؟
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
[::Iranemaa - قم، ایران::]. اصلا نه فقط بیمارستان مرکز استان بزرگترین کارخانه آلمان یعنی فولکس واگن نیاز به پول ایران و زمینهاش داره بلکه همه دنیا با پول ایران ساخته شده وناسا رو ایرانی ها میگردونن وهنر نزد ایرانیان است وبس.
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
۳۲
IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان
یوسی کهن ایرانی‌ تبار یهودی‌ هست مثل اشخاص زیاد دیگری در پست‌های کلیدی دولت اسرائیل که همه موفق باشند. یک دفعه هم من اینجا گفتم که دوستاران مردم و کشور ایران در دولت و کشور دوست اسرائیل چشم و گوش‌های فراوان در ارکان‌های مهم رژیم جهل و جنایت اشغالگر اسلامی مسلط بر ایران دارند و از آن طریق همیشه پشتیبان منافع مردم ایران در زیر سلطه ملایان هستند تا روز مناسب برای سرنگونی آخوندان برسد.
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
۵۹
ایرانی‌ دبش - تهران، ایران
خوب که چی‌ حالا وطن فروش همه جا هست حتا در ایران !! ننگ‌ و نفرین به وطن فروش خصوصاً منافقین
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
۸۴
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
چشم و گوش تنها فایده نداره. لب؛ بینی؛ لپا؛ زیر چونه و گردن هم خیلی خوبه. البته از دوره خارج نشدش.
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
انقلاب تخریب حتما داره ولی سازندگیش معلوم نیست.دور انقلابات گذشته است
‌چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +566شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +474پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +351یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +261ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +257سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +248نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +244وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +198حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +192عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم