آیا رهبران ایران دروغ می‌گویند؟ راستی آزمایی سخنان آنها توسط اسوشیتدپرس

در طول یک هفته اعتراضات مردم ایران به حکوت، جمهوری اسلامی بارها «دشمنان خارجی» را مسئول این نا آرامی ها اعلام کرده است.
 

تاکنون تهران نتوانسته شواهدی در تائید ادعاهایش ارائه دهد.

 
خبرگزاری اسوشیتدپرس نگاهی داشته به ادعاهای رهبران ایران و واقعیت‌ها در مورد این ادعاها:
 
رهبر ایران در سخنرانی برای «خانواده شهدا» گفت: «دشمن مترصد موقعیت است، منتظر تَرَکی برای رخنه. به روزهای گذشته نگاه کنید. تمامی کسانی که در نقطه مقابل ایران قرار دارند از تمامی امکاناتشان متشکل از پول، اسلحه، سیاست و اطلاعات برای دردسرسازی برای جمهوری اسلامی و انقلاب استفاده کرده اند.»
 
واقعیت: تظاهرات ابتدا در مشهد و در اعتراض به گرانی و وضعیت بد اقتصادی آغاز شد.
 
دولت آمریکا باور دارد تندروها با آغاز اعتراضها سعی در اعمال فشار به دولت روحانی که میانه رو به حساب می آید داشتند.
 
سپس دامنه اعتراضات به تمامی شهرهای ایران کشیده شده و تظاهرات مسالمت آمیز جای خود را به درگیری و خشونت داد
 
در حالی که روز پنجشنبه چهاردهم دیماه ایران یک مقام سازمان سی آی ای را مسئول اعتراضات معرفی کرد، دولت ترامپ این ادعا را رد کرده و اعلام کرده از لحاظ اخلاقی همراه مردم است.
 
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توئیتی گفت: «امنیت و ثبات ایران بستگی به مردم این کشور دارد....مردمی که حق رای و اعتراض دارند. این حقوق که به سختی به دست آمده اند حفاظت خواهند شد و نفوذیها اجازه کارشکنی در این حقوق از راه خشونت و خرابکاری را نخواهند یافت.»
 
واقعیت: در ایران معترضان ابتدا باید مجوز برگزاری راهپیمایی را از وزارت کشور که مسئول پلیس است دریافت کنند. هیچ کدام از تظاهرات برگزار شده در هفته گذشته مجوز دریافت نکرده اند.
 
ایران همچنین با خشونت اعتراضات سال هشتاد و هشت را سرکوب کرده و دهها نفر را کشته و هزاران نفر را دستگیر و شکنجه کرد. رهبران آن اعتراضات هم تا کنون در حصر خانگی هستند.
 
ایرانیها در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس حق رای دارند اما مجلس خبرگان که از سوی رهبر ایران انتخاب می شوند مسئول انتخاب کاندیداها و یا رد آنهاست.
 
تصمیم گیری در مورد مسائل کلی هم بر عهده رهبر ایران، دیگر مسئول انتخاب نشده با رای مستقیم مردم است.
 
غلامعلی خوشرو، سفیر ایران در سازمان ملل در نامه ای به دبیرکل این سازمان گفت: «به رغم تلاشهای دولتهای قبلی آمریکا در راه به هم زدن زندگی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در ایران مانند کودتای بیست و هشت مرداد علیه دولت دموکراتیک و مردمی ایران، دولت کنونی آمریکا تمامی مرزهای قانونی و اصولی بین المللی که بر روابط بین المللی نظارت دارد را پشت سر گذاشته است...رئیس جمهوری آمریکا و معاون او در تمامی توئیت های مضحک خود ایرانیان را تشویق به رفتار مخرب کردند.»
 
واقعیت: در حالی که حمله به سفارت آمریکا در ایران و به گروگان گرفتن شهروندان این کشور طرز فکر مردم آمریکا در مورد ایران را شکل داده، کودتای ۲۸ مرداد بیشتر از دیگر اعمال آمریکا در ذهن ایرانیان باقی مانده است.
 
سازمان سی آی ای همراه با انگلیسیها در راه انداختن کودتا علیه دولت محمد مصدق دست داشتند. در حالی که این کودتا در مراحل ابتدایی شکست خورد اما در آخر سی آی ای موفق شد مصدق را از کار برکنار کرده و قدرت را به محمدرضا پهلوی بازگرداند.
 
پرزیدنت ترامپ و معاون او مایک پنس، در توئیتهایشان بر حمایت از معترضان تاکید کرده اما هیچ وقت تشویق به خشونت و خرابکاری نکرده اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۶
Fash Guo - کلن، آلمان

این دست و پا زدن ها لی فایده و لی اثر چون اصلاح طلبان دروغگو و فرصت طلب گورشون گم شد و مردم واقع بین و دیگر بازیچه دست خامنه ای و خاتمی ملعون نخواهد شد
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
۴۲
Arash_Barcelona - بارسلونا، اسپانیا

راستی‌ آزمایی احتیاج نیست.رهبران و مسئولین این جمهوری زوری با دروغ بدنیا آماده اند .دروغ و فتنه در بطن وجودشون هست.راز بقایشون در دروغ گفتن هست.روزی که مردم از خواب بیدار شوند این رهبران دروغ و تزویر را در زباله دانی‌ تاریخ برای همیشه خواهند ریخت.
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

شاخصه اصلى رهبریت در ایران دروغگوئیست ! شما نمیتونید در ایران دروغگو نباشید و رهبر باشید ! اونهم از نوع شیعه دو آتیشه ، جانماز آبکش!
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
۳۲
معلم فراری - کیف، اوکراین

ایا رهبران ایران دروغ میگویند؟!!!!!!!!!!!!!رهبران ایران بیشرفانی هستن که برای پیشبرد مقاصد شومشون حاضرن دست به کثیف ترین و ننگین ترین کارها بزنن و ناموس خودشون و ایران رو برای پول مزایده کنن دروغ هم که تمام حرفهاشونه.
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
۷۳
نازک بین - شفیلد، انگلستان

سردمداران رژیم از این حرکت خود جوش و توفنده ملت بخصوص جوانان سر در گم شده اند.!!!!!!! و نمینوانند چه خاکی تو سر خود بریزند. !!!!چون جواب قانع کننده ای ندارند . بناچار آنرا وابسته به بیگا نگان و تحریک آنها میدانند. درحالیکه دست همه این خائنان برای ملت رو شده . و مردم تا ریشه کن کردن این جرثومه های فساد هر گز کوتاه نخواهند آمد و همه آنها را به ذباله دانی تاریخ خواهند سپرد. موفق و پیروز باشید.
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
۵۶
Dine tahavo - اسلو، اتریش

بی شرف،پفیوز صد رحمت به اورانگوتان،پس مردم ایران،رفاه اجتمای،.........لعنت برشما،بوی تعفنتون کل دنیا رو گرفته.
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
۵۴
پاچه خاری ممنوع - دوبلین، ایرلند
خیلی جالبه خود اسوشیتدپرس که اخبارش دقیقا با منافع یهودیا همسو هست داره سخنان حکومتگران داخل ایران رو راستی ازمایی میکنه دیگ به دیگ میگه روت سیاه
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +470پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +348یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +258ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +257سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +248نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +243وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +198حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +188عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم