دیلی تلگراف: عدم پشتیبانی بریتانیا از مردم ایران شرم‌آور است

ایران اینترنشنال: روزنامه دیلی تلگراف در سرمقاله‌ای روز پنجشنبه ۱۴ دی‌ماه می‌نویسد: «عدم پشتیبانی دولت ترزا می از مردم شجاع و آزادیخواه ایران یک رسوایی سیاسی است.»
 تلگراف می‌نویسد: «ما را چه می‌شود؟ چرا از سوی همه سازمان‌ها و گروه‌های با عقاید سیاسی گوناگون در بریتانیا و همه کشورهای غربی، برای پشتیبانی از معترضان ضدرژیم در ایران فریاد پشتیبانی همه‌جانبه و بین‌المللی دیده نمی‌شود؟

 

چرا این بی‌تفاوتی و خودداری از تشویق جوانان و مردان و زنان غیور ایرانی که جان خود را در خیابان‌های کشور در مخالفت با مستبدان مذهبی کشور به‌خطر انداخته‌اند، وجود دارد؟
 
آیا ما دیگر فرق حق و ناحق را فراموش کرده‌ایم و تفاوتی میان خوب و بد قائل نمی‌شویم؟ یا اینکه روشنفکران و نخبگان ما آنقدر شرمنده و خجالت‌زده ارزش‌های غربی هستند که دیگر بیش از این نمی‌توانند خود را با مردم آن کشورهایی که به‌دنبال و آرزوی دست یافتن به آزادی و دموکراسی هستند مربوط بدانند؟
 
برای مارکسیست‌های فرهنگی که اکنون حزب کارگر بریتانیا را کنترل می‌کنند پاسخ ساده است. از دید آنها، دشمنِ دشمنِ من، دوست من است و آنها دنیا را تنها از دریچه افکار مبارزه با استثمار و جنگ‌های طبقاتی می‌بیند. بی‌جهت نبود که جرمی کوربین خوشحال بود که روی تلویزیون نفرت‌برانگیز پرس تی‌وی رژیم ایران مرتباً ظاهر شود و برای سخنان ضدآمریکا یا ضد اسرائیل و ضد‌غربی خودش حقوق دریافت کند. شرم‌آور است که هنوز جرمی کوربین سخنی در مورد این اعتراضات بر زبان نیاورده است. او لحظه‌ای در محکوم کردن دونالد ترامپ در مورد انتخاب اورشلیم به‌عنوان پایتخت اسرائیل درنگ نکرد. اما ظاهراً کشته شدن ده‌ها نفر ایرانی معترض به‌دست رژیم سرکوب‌گر آنها برای او اهمیتی ندارد.
 
این از نیروهای چپی. اما چرا دولت محافظه‌کار ما و سیاستمداران ما در وزارت خارجه، مهر سکوت بر لب زده‌اند؟ دولت ما اکنون با بدترین نوع سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد اوضاع ایران خودش را منطبق کرده است. چرا بوریس جانسون دهانش بسته مانده؟ آیا واکنش شرم‌آور سیاستمداران و دولتمردان ما در قبال مردم شجاع ایران چیزی جز دلجویی از یک رژیم سرکوبگر و نامشروع نیست؟»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد

شرم آور که هست و این شرم از ۵۷ تا کنون ادامه دارد، اما میدانید فرزندانشان هستند، امیدوارم تا فرصت هست دست از حمایتشان برداشته تا حدِ اقل خود را نجات دهند، من با اینکه اینهمه به کشور و ملت ما خیانت کرده اند و زمینه جنایت این اجنبیان را فراهم کرده اند، باز هم دلم نیم خواهد به سرنوشت این دجلان دچار شوند، چون کلا برای آدم‌های با شعور بالا و پر مغز احترام قائلم، خصوصاً که تقریبا در همه چیز تأثیر گذار بوده اند و بشریت از آن‌ بهره برده است، باید خود کلاه‌شان را قاضی کنند و اعمالشان را در کفه ترازو گذاشته ببینند خدمت ویا خیانت و جنایت به بشریت در کفه‌هایِ آن‌ کدام سنگین تر و وزین تر است. و نیتشان چه بوده. زمانه ای ست که دیگر به اسلحه و سیاست و مغز و تیز بازی کار پیش نمی رود. از آدم و شیث تا خاتم و کلِ اولیا و لشکر بر حق اجنه و دیوانِ سر براه به میدانِ کارزار وارد می شوند. بنا بر این تا فرصت برایِ همه هست فکری به حال خودشان کنند، داستان و قصه نیست !!
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

این حـ... ها را خودشان آوردند . و ،تا وقتی که منافع دارند این عمامه داران را نگه میدارند . بی بی سی در سال ۵۶-۵۷ کاملا در خدمت خمینی بود. حتی محل و ساعت تظاهرات را به اطلاع مردم میرساندند.
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
۶۴
Ardelan - سارپسبورگ، نروژ

عدم پشتیبانی بریتانیا ازقیام مردم ایران آب به آسیاب ریختن سردمداران کفتاراست . تازه ازآن هم گذشته دولت کارگربریتانیا ،ده هان گشادان وزبان درازان ودست اندرکاران وگویندگان بی بی سی افسارگستخه را هم رها کرده وهمچون شبکه خبر حکومت به قیام مردم می تازد وهیچ ابایی از کجڕفتاریهایشان راهم ندارند .شرمنده ملت باشید .شرم برای گویندگان آن شبکه سخن پراکنی .
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
۳۱
IranUksero - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
آنهائی که مدام مگویند حکومت شاه رو آمریکا و انگلیس بر انداختند به من توضیح بدن که اگه همین جمهوری اسلامی بر خلاف منافع اونها اقدام کنه چجور میخوان سرنگون کنن اونا رو من انکار نمیکنم برام جالبه
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
۴۹
tom28 - تهران، ایران

انگلیس مالک ایران بوده و هست و ایران تنها مستعمره انگلیسه که هرگز اسمش به طور رسمی در لیست مستعمرات انگلیس قرار نگرفته. تا زمانی که منافع انگلیس ایجاب میکنه و به راحتی به تاراج ایران ادامه میدن هرگز نظام سیاسی ایران را تغییر نمیدن. چرچیل در خاطراتش منیویسه : شبی که انگلیس قرار نفت ایران و انگلیس را امضا کرد بهترین شب زندگیش بود که بزرگترین آرزوی چرچیل را به واقعیت تبدیل کرد چون آینده اقتصادی و مالی انگلیس را حداقل برای سیصد سال گارانتی کرد. چرچیل همچنین گفت که انگلیس به خاطر مصلحت سیاسی و اینکه مردم ایران روی مستعمره بودن حساسیت دارن نباید بطور رسمی جزو مستمرات انگلیس قرار بگیره ولی دستگاه سیاسی و امنیتی انگلیس همیشه باید از سیاستمدارهای و مهره های خیانتکار ایرانی برای پیشبرد اهداف انگلیس استفاده کنه تا ایران را تحت کنترل نگه داره. درست همان سیاستی که با هند و پاکستان و عربستان و عراق و کویت و عمارات متحده در پیش گرفت که در ظاهر به آنها استقلال داد ولی عملا با استفاده از سیاستمدارهای بومی و خیانتکار وطن فروش تمام آن کشورها را تحت کنترل کامل داره.
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
۵۴
حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
خوب آخه تازه آشتی کردند چطوری ایران رو محکوم بکنه
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

درود به نویسنده روزنامه دیلی تلگراف که در مورد حمایت نکردن دولت انگلستان این مطالب را نوشته است. انگلستان سال 1355 دشمن سرسخت شاه و ملت ایران شدند . بخاطر اینکه شاه نمی خواست قرار داد به اجاره در اوردن چاه های نفت ایران را با انگلستان تازه کند انگلیسی ها هم به اخوندها کمک کردن که حکومت شاه را ساقط کنند . البته در زمان رضا شاه هم دولت بریتانیا نفوذ کاملی در بین اخوندهای ایران داشت و سازمان دهی کردن اخوندها به احتمال زیاد توسط انگلیسیها انجام میگرفت.
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

براى اینکه آخوند رو اولین مرتبه انگلیسها درست کردند و تپوندند به مردم ساده لوح و خرافه پرست ایران اونهم در چندین قرن پیش و براى حفظ منافع نامشروع خودشون! تا به امروز هم هر چه داد و قال کردند ،هر چند بار رابطه قطع و وصل شده همش سیاه بازى بوده! دختر غازى الغزات و خودش و برادراش همه عامل انگلیسندوووو !
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
۴۴
بوزرجمهر - تهران، ایران
تعجبی نداره و انتظاری بیش از این نیست.آخوند انگلیسیه بویژه روحانی مکار.بی بی سی بود که رضا شاه رو ساقط کرد شاه رو سرنگون کرد و مصدق رو هم.اما منافعش باآخوند یکی هست.سیاوش اردلان و فرداد فرهمند دوتا از خودفروختگان مزدور شاغل در بی بی سی اند.حروم لقمه ها
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
۴۵
Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان
این حکومت را انگلیسی ها اوردند و اصلا دوست ندارند از دستش بدهند چون فایده های بسیار زیادی برای آنها دارد. می دانند جایگزینی برای این حکومت وجود ندارد بجز هرج و مرج و تجزیه
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +469پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +348یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +257سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +255ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +248نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +243وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +198حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +185عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم