ادامه واکنش رضا پهلوی و گروه‌های مخالف به اعتراضات در ایران

رضا پهلوی از نیروهای نظامی و انتظامی کشور خواسته است به مردم بپیوندند. در حالی که اعتراضات مردم در داخل ایران روز چهارشنبه، ۱۳ دی‌ماه، وارد هفتمین روز خود می‌شود، واکنش‌ها به این رخدادهای اخیر در خارج از کشور نیز ادامه دارد.
 

در همین زمینه رضا پهلوی، ولیعهد پیشین ایران، در آخرین ساعات روز سه‌شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر از نیروهای نظامی و انتظامی کشور خواست که به مردم بپیوندند.

رضا پهلوی در این توئیت نوشت: «از نیروهای نظامی و انتظامی می‌خواهم که همین امروز حساب خود را از مستبدان سرکوبگر جدا کنند و به صفوف ملت بپیوندند.»
 
طبق آمار رسمی که روز سه‌شنبه، ۱۲ دی‌ماه، اعلام شد، در جریان اعتراضات یک هفته گذشته دست‌کم ۲۲ نفر در چند شهر ایران از جمله شاهین‌شهر و قهدریجان در استان اصفهان جان خود را از دست داده‌اند.
 
تعداد بازداشت‌شدگان این اعتراضات نیز در همین روز بیش از هزار تن اعلام شد.
 
پیشتر علی‌اصغر ناصربخت، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، از بازداشت ۴۵۰ نفر از روز شنبه تا دوشنبه در پایتخت خبر داده بود.
 
در همین حال فرح پهلوی، آخرین ملکه ایران، نیز روز سه‌شنبه، ۱۲ دی، بیانیه‌ای برای ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان اعتراضات منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است: «آیا درخواست مردمی رنجیده برای زندگی بهتر در مملکتی غنی درخور چنین واکنشی از طرف گردانندگان آن است؟!»
 
موضوع شکل برخورد حکومت با مردم معترض در این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی درباره آن بحث فراوان درگرفته است.
 
پیشتر در همین زمینه دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، عربستان سعودی را به «دست ‌داشتن» در اعتراضات اخیر در کشور متهم کرده و هشدار داده ‌است که «از ایران پاسخ مناسبی خواهند گرفت».
 
روز سه‌شنبه مصطفی هجری، دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران، از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی، خواستار حمایت جهانی از مردم ایران شد.
 
آقای هجری در گفت‌وگو با «صدای آمریکا» با اشاره به «بی‌اعتمادی مردم ایران به حکومت» گفت که مردم خواستار «سرنگونی» جمهوری اسلامی هستند.
 
آقای هجری همچنین از کُردها خواست در اعتراضات اخیر به سایر ایرانیان بپیوندند.
 
دور تازه از اعتراضات در کشور روز پنج‌شنبه هفته گذشته در شهر مشهد با شعارهایی درباره وضع اقتصادی بد مردم آغاز شد، اما خیلی زود شکلی سیاسی پیدا کرد و پای شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای» نیز به میان آمد.
 
روز سه‌شنبه با تشدید تدابیر امنیتی در تهران خبرگزاری‌های دولتی از «آرامش نسبی» در پایتخت خبر دادند، اما اعتراضات در برخی از شهرهای ایران نیز ادامه یافت.
 
در مقابل عده‌ای دیگر از جمله هنرمندان کشور از مقامات جمهوری اسلامی خواسته‌اند تا حق اعتراض را برای مردم محفوظ بدانند و به آنها اجازه اظهار نظر و اعتراض بدهند.
 
در همین زمینه صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه، روز سه‌شنبه در پاسخ به اظهارات علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، نوشت: «اگر به جای تهدید و ارعاب و نشان دادن قدرت، حاضر می‌شدید به دردشان گوش بدهید متوجه می‌شدید اکثرا جوانان دهه هفتادی هستند که سال‌هاست بیکارند؛ نه گذشته تابناکی داشته‌اند و نه امیدی به آینده.»
 
به گفته آقای زیباکلام در شبکه اجتماعی تلگرام، معترضان «بیست و چند ساله و سی و چند ساله‌هایی هستند که سال‌هاست لیسانس و فوق‌لیسانس گرفته‌اند، اما همچنان بر سر سفره پدر و مادر نشسته‌اند. سرخورده از اصول‌گرایان و شریعتمداری‌شان، ناامید از اصلاح‌طلبان و لیبرالیسم‌شان و منزجر از روحانی و وعده‌های توخالی‌اش.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۸
oghabe - سنت گا لن، سوییس

شاهزاده عزیز در این بحبوحه شمابایدفعالترازگذشته باشیدتاملت به شما دلبسته ترگردند وهدفی را دنبال کنند که نتیجه ای ببارآوردوالااین فرصت تاریخی را از دست میدهم ملت امروز به یک رهبری جهت هدایت این خیزش ضدآخوندی نیازدارد.پاینده ایران جاویدبادپرچم سبزوسفیدوسرخ وشیروخورشیدنشان ایران.
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
۴۲
Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا

سرنگونی حکومت داعشی نزدیک است. زنده باد سلطنت پهلوی و خاندان ایران ساز و ایراندوست پهلوی. نیاوران را گلباران خواهیم کرد!
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
۸۴
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک

مگه تو حقوق بده نیروهای نظامی و انتظامی هستی که به حرف تو گوش کنن؟ اینم بدون که ما بدنبال معنویات هستیم نه مادیات.
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
۵۴
فارسان - مرکزی، ایران

مصطفی هجری تروریست تجزیه طلب کرد نما شما خفه بمیری بهتره ! تا آسمان ایران زمین را با انفاس نکبت خود آلوده نکنی!!!؟؟؟
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
۴۲
باور عمیق - قم، ایران

هی هی هی هی هی . چه مادرایی که مشت بکوبن روی سینشون برای از دست دادن بچشون . چه پدرا و خواهرا و برادرا و پسرا و دخترا و زنایی که در ماتم سلاخی شدن عزیزشون دیوانه بشن . و تو پفیوز ، در ناز و نعمت هر از چند گاهی بادی از گلو خارج کن
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
۵۲
natasha1 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

درودبر شاهزاده رضا پهلوی و سلسله پر افتخار و ایرانی پهلوی . مرگ بر خامنه ای فاسد دزد بیشرف روس عرب وطنفروش و خاندانش و ایل و تباربیشرف خمینی هندی زاده و کل سران فاسد دزد متجاوز نظام آدمکش قاتل دزد جمهوری نکبت اسلامی. درود بر جوانان شریف ایران که به زودی ایران را پس خواهند گرفت.
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
۵۶
Dine tahavo - اسلو، اتریش
باور عمیخ.مزدورخار٬لطف اسلام خونه؟شرم کن،دنیا شاهد ... وقاحت شماست،... افتخاری،هیچ نیروی بالاتر از خواست مردم نسیت.
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
۴۰
Robinhood937 - ادینبورگ، انگلستان

ما آخوند نمیخواهیم همچنین پادشاه هم نمیخواهیم ما یک حکومت دموکراتیک میخواهیم
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::باور عمیق - قم، ایران::]. چى شده؟ به استارت زدن افتادید، هى هى هى یعنى چه؟ امروز یک کلیپ تماشا کردم که ملت شعار میدادند: برگرد شاه، برگرد شاه. میدونم خیلى وحشت به وجودتان انداخته، اما چه میشه کرد؟ کاش اینقدر دزدى و جنایت و اختلاس نمیکردید. باور کن اگر بجاى دزدى، مملکت رو آباد کرده بودید، الان حتى من و شاهزاده هم مردم رو دعوت به آرامش میکردیم.
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
۸۴
mok432 - تهران، ایران
درود بر خاندان پهلوی ،درود بر شاه شاهان ، درود بر رهبر ایران رضا پهلوی ، ما مردم ستم دیده ایران راهمان را ادامه خواهیم داد ودر خیابان‌ها میمانیم تا سرنگونی رژیم آخوندی،،، خامنه‌ای بدونه - بزودی سرنگونه ،،،،حکومت زور نمیخاهم - پلیس مزدور نمیخواهم
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
۵۲
natasha1 - نیویورک، ایالات متحده امریکا
حکومت آخوندی یعنی همین وضعی که می بینید تریلیونها دزدیدند و ایران را چاپیدند و با مردم ایران عین برده رفتار کردند. حکومت دمکراتیک هم فعلأ بی معنی هست. اروپای امروز از فنلاند و دانمارک و نروژو بلژیک و هلند و سوئد و انگلیس پادشاهی هست صد بار هم وضع مردمشان بهتر از پاکستان و ترکیه است. مردم ایران خدمات ارزشمند سلسله پهلوی را دیده اند و شاه فقید را دوست دارند . در شرایط امروز ایران شاهزاده رضا پهلوی می تواند نوید یک ایران مدرن مترقی آزاد و متحد باشد . مردم ایران د ر ۱۵۰ سال اخیر فقط در دوران پهلوی روز خوش دیدندا گرانقلاب ننگین خمینی کفتار پیر رخ نداده بود ایران امروزاز ژاپن جلو تر بود. امروزوضع ایران این نبود که شده استان روسیه و خامنه ای کثافت لجن تریلیون دلار ثروت مردم را دزدیده و خون جوانان ایران را مکیده. نابود باد جمهوری فاسد اسلامی و زنده باد سلطنت دموکراتیک ایران وپاینده باد رضا شاه دوم که یادگار سلسله پر افتخارپهلوی هست. فقط یک سر به شهرشهر ایران بزنیدوبینید مردم چقدر هنوز پهلوی را دوست دارند.
‌پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +464پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +346یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +256سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +249ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +247نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +241وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +197حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +180عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم