صادق زیباکلام به شمخانی: نمی دانستم عربستان از چنین توانمندی برخوردار است که می‌تواند هزاران نفر را به خیابان‌ها بکشاند

نامه سرگشاده  به علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، در پی اظهارات وی درباره نقش عربستان در  اعتراضات اخیر
 

امیر دریادار علی شمخانی

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی شیدالله ارکانه
با سلام و تحیات؛ اظهارنظر حضرت‌عالی مبنی بر اینکه ناآرامی‌های اخیر را به عربستان نسبت داده بودید شگفت‌زده‌ام نمود. نمی دانستم عربستان از چنین توانمندی برخوردار است که می‌تواند هزاران تن از جوانانمان را در شهرهای بزرگ و کوچک کشورمان به خیابان‌ها بکشاند. البته بیش از آن‌ که از قدرت عربستان شگفت‌زده شوم، از اظهارنظر حضرت‌عالی متاسف شدم.
 
این البته نه نخستین‌باری است که مسئولین در مواجهه با اعتراضات مردمی آن‌ها را به توطئه‌های دشمن حوالت داده اند و نه آخرین آن خواهد بود. به یاد نمی‌آورم حتی یک‌بار در طی این قریب به چهل سال مسئولین ما بجز این، واکنش دیگری نشان داده باشند. اعتراضات سال۸۸ به سفارت انگلستان، به آمریکایی‌ها و جورج سوروس نسبت داده شدند و اعتراضات امروز هم به داعش و عربستان. البته اسرائیل، مجاهدین، سلطنت‌طلبها، بهایی‌ها و عناصر نفوذی دشمن هم بی‌تقصیر نبوده‌اند. از عالم گرفته تا آدم، همه دستی در اعتراضات مردم ایران دارند الا خود مردم ایران و عملکرد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نظام.
 
ای‌کاش برای یک‌بار هم که شده بود، بجای متوسل شدن به شهر فرنگ و پادشاه جن‌ها و پناه‌بردن به توهمات توطئه و فرضیه‌های دایی‌جان‌ناپلئونی، از برج عاج‌ خود فرود می‌آمدید و از مردمی که از سیاست‌های شما به جان آمده‌اند، می‌پرسیدید دردتان چیست؟ به چه چیزی اعتراض دارید؟ چرا عصیان کرده‌اید؟ دراین‌صورت دیگر خیلی نیازی نمی‌رفت که پای آمریکا، اسرائیل، انگلستان، صهیونیست‌ها، جورج سوروس، عربستان، داعش و مجاهدین را به میان می‌کشیدید.
 
اگر بجای تهدید و ارعاب و نشان دادن قدرت، حاضر می‌شدید به دردشان گوش بدهید متوجه می‌شدید اکثرا جوانان دهه هفتادی هستند که سال‌هاست بیکارند؛ نه گذشته تابناکی داشته‌اند و نه امیدی به آینده. بیست و چند ساله و سی و چند ساله‌هایی هستند که سال‌هاست لیسانس و فوق‌لیسانس گرفته‌اند اما همچنان بر سر سفره پدر و مادر نشسته‌اند. سرخورده از اصول‌گرایان و شریعتمداری‌شان، ناامید از اصلاح‌طلبان و لیبرالیسم‌شان و منزجر از روحانی و وعده‌های توخالی‌اش. دست‌کم عدالتشان از من و شما خیلی بیشتر است، چرا که نسبت به همه ما به یک اندازه بی‌اعتمادند و متنفر.
 
ایام به کام باد
صادق زیباکلام
۱۳دیماه۹۶
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۱۰۷
منوچهری - کرمان، ایران

جناب زیباکلام, اینها هم خوب این حقیقت را می دانند! ولی خود را به خریت زده اند!! تا چند صباحی بیشتر, بر سر این سفره بمانند!!
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
۳۴
Tombehtar - نیورک، ایالات متحده امریکا

این رژم اینقدر درمانده وناتوان است که به جای گوش دادن به خواسته های حق طلبانه مردم، فقط دنبال دشمن فرضی و واهی است، مردم ایران و جهان هوشیار و آگاهندو فریب این ترفندها را نخواهند خورد. پس بهتر است گورتان راگم کنید و برگردید به همان خراب شده ای که آمدید.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

همه مردم میدانند که خودشان بخاطر مشکلاتشان دارند به خیابانها میایند و نه با تحریک از خارج از کشور و همین مردم اگر حتی عربستان ازشون در برابر رژیم دفاع کنه با اغوش با میپذیرند و تشکر هم میکنند.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
۴۷
Cocoo - ونکوور، کانادا

خخخخخخخخخخخکخخ نمیدونستی این عرب‌ها چقد تخم -ه -رومند؟ ۱۴۰۰ سال پیش یکیشون مخ یه کوگر رو زد (با یه زن پولدارِ سن بالا ) عروسی‌ کرد و یک شبه تاجر و ثروتمند شد. بعد تو چهل سالگی یکی‌ دو هفته غیبش زد یدفعه پیداش شد ادعای پیغمبری کرد. اومد زد همه بت‌های سنگی‌ بتخونه رو شکست، یه سنگ سیاه(البته این دیگه بت نبود‌ها اسمش حجر ال اسود بود) گذاشت وسط بتخونه اسم بتخونه را عوض کرد گذاشت خانه خدا و از اون به بعد نون خودش و بچه هاش و نوادگانش تو روغن شد. تازه بعدشم گفت من پیغمبر آخری هستم دیگه کسی‌ بعد از من از این کارا نکنه. الان دوازده هزار تا از تخم و ترکش فقط تو ایران خاکند به اسم امامزاده. عرب‌ها اینجور آدمایین.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
۵۳
Pezhman - وین، اتریش

تودهنی خوبی خورد
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
۴۱
raha- raha - لندن، انگلستان

آخه این بازى هاى الکى چیه که مردم رو هم قاطیش میکنین مگه مردم عقل ندارن تا دیروز عربستان به به بود
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
۷۳
نازک بین - شفیلد، انگلستان

آقای زیبا کلام بالاخره قفل رمز را با کمی تآخیر گشود ! اما متآسفانه آقای روحانی هنوز نتواسته باکلیدش این قفل را بگشاید ! و آن نویدی را که در روزهای قبل انتخابات داده بود عملی کند. چه فایده دیگه زمان از دست رفت.!!!
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
۵۷
RAHSHENAS - برلین، آلمان

شما «تنها» در بایکوت کردن بیت فساد و دشمنی با این اب و خاک ، را میشنوند. شما از مصونییت برخوردارید ، پشت فرزندانتان را خالی نکنید این ظلم نظام اسلامی پایان ندارد و خوشخیالیست دل به روحانی و پورمحمدی بستن. بس کنید و کمی شهامت داشته باشید استاد
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
۵۹
Sepas - تهران، ایران

بسیار زیبا گفتی‌
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

کسیکه وجود داره وادعای مخالفت با رژیم رو داره اگه راست میگه بره خیابون وگزارش از خودش وانقلابش تهیه کنه وبذاره توو این سایت به اسم خودش.جراتش رو ندارید.می دونید چرا؟اوین واوین ها رو براتون آماده کردن مزین به چوب تر وشیشه نوشابه.
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

اونی که داعش رو سرکوب کرد کار خودش رو به موقعش خوب بلده.
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
۶۸
amir-amir - تورنتو، کانادا

خامنه اى نیز حرکت هاى مردمى را کار خارج دانسته و مقاله بالا شامل حال ایشان نیز است. پیام نوریزاد را با این تیتر (عدم حمایت نوریزاد از تظاهرات مردم) شنیدم حرف ایشان این بود که بهتر است این انرژى بزرگ ( تظاهرات کنونى) را الان تخلیه نکنیم و آن را به صورت درست کانالیزه کرده و به یکباره سر جمهورى اسلامى خالى کنیم ( رفراندوم یا همان نه بزرگ در انتخابات).اینکه مردم بهتر است در انتخابات آینده شرکت نکنند و یک نه بزرگ به جمهورى اسلامى بگویند که خود نوعى رفراندوم به حساب بیاید که معنایش این است نه بزرگ به خامنه اى و نه به سرداران سپاه و همچنین نه به ملایان حاکم جمهورى اسلامى. صحبت هاى مختلفى در مصاحبه ها و تحلیل هاى سیاسى دیگر اقشار مختلف ایرانیان در خارج دیده و شنیده مى شود از جمله این خیل خشم و فریاد مردم ستمدیده باید از مسیر هاى درست عبور کند ( به عنوان مثال پرهیز از خسارت به اموال ملى) دیگر اینکه یک کمیته از افراد خوشنام در خارج از کشور تاسیس شود و مامور یتش فقط انتقال قدرت به یک حکومت ملى منتخب مردم در آینده باشد که به نظر من این گوشزد ها و توصیه ها کار درستى مى تواند باšشد.
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۵
۵۴
abulolo al majoosi - برنو، چک

تو یکى برو گم شو فسیل فرصت طلب همه فن حریف. جناب کرسى شعر کلام.
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۰
۵۷
RAHSHENAS - برلین، آلمان

. انتخابات سال ۲۰۰۹ و راهپیمایی سکوت ۳ میلیون نفری جنبش سبز در تهران نشان داد که اعتراضات مسالمت آمیز در ایران به نتیجه نخواهد رسید و همچنین مردم از اصلاح طلبان و اصول گرایان قطع امید کرده اند. چرا باید دولت با این همه کسری بودجه و بیکاری که در غرب کشور وجود دارد گذرگاه های مرزی غرب کشور را تعطیل کند و در این سه ماه گذشته سه میلیارد دلار به اقتصاد ایران ضرر یزند و بازار کردستان عراق را منحصرا به ترکیه واگذار کند و باعث بیکاری چندصد هزار نفر در غرب کشور شود؟ زلزله غرب کشور را هم به بدبختی های مردم اضافه کنید.
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۱
۴۴
Compatriot - لیون، فرانسه

مردم ایران از این سوسمار خورها متنفرند. شما هأیید که التماس خاندان سعودی را می‌کنید تا برای خودتان با گمراه کردن مردم و بردنشون به مکه بیزینس بوجود بیارید. دریغ از ذره‌ای شرم.
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۹
۵۶
حکایتی - تهران ، ایران

فقط به اون مزدور بی‌ همه چیز..... هیچی‌ ندار کنار جوبی که حاصل فعالیتهای شبانه روزی.....در خیابان جمشید هست میگم تو وجود داری بیایی ایران و از نزدیک شیشه نوشابه به رخ بکشی ؟؟؟البته باید به تو بی‌ همه چیز بگم که با خانوم بچه‌ها تشریف بیار چون می‌خواهیم خیلی‌ زیبا از تو و خانوم بچه‌ها پذیرایی کنیم ،میفهمی که چی‌ میگم مزدور لاشخوار بی‌ اصل و نسب .
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۷
۵۴
حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
کسی خود را به نفهمی میزند صحبت کردن با او هیچ نتیجه ای ندارد فقط باید با پسه گردنی با او صحبت کرد
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

[::حکایتی - تهران ، ایران::]. به سر مبارک من تا یکی دوهفته دیگه دارم می رم ایران و می خوام کیش واهواز هم برم.از دیدنت خوشحال میشم اگه اونجا باشی.احتمالا مدت کوتاهی هم نخواهم نوشت.اسم ومشخصات بده میام خدمتت.
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

[::حکایتی - تهران ، ایران::]. خانم بچه ها نمی تونن بیان.بچه محصله.اما من درخدمتت هستم.آدرس بده .
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

[::حکایتی - تهران ، ایران::]. البته که.....نداری.فقط خودتون وحرفهاتون باد گرم متعفنید.فقط دلاوران پای کامپیوترید.خسید وخاشاک.برای سومین بار می گم وجود داری مشخصات بده در خدمت.هرچند می دونم......نداری.
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
۵۶
حکایتی - تهران ، ایران
[::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. باشه تو وجود داری دیگه؟؟؟ من بچه نظام آباد هستم خیابون حسینی‌ کوچه اردیبهشت به هر کی‌ بگی‌ سیاوش ،بهت میگه کجا هستم ،ولی‌ کاشکی‌ ... ،هم فال هست هم تماشا ،خودت نظاره گر‌ هستی ،هاهاهاهاها،من به بچه‌های محل میسپارم که شاید یک ،،،،،مفتخور قراره بیاد ،ولی‌ می‌دونم اینکاره نیستی‌ .
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
[::حکایتی - تهران ، ایران::]. اسم فامیل نداری؟یکی از دوستان الان ایرانه.بچه نظام آباده.میگم بیاد کنترل کنه.اسم فامیل؟
‌پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
[::حکایتی - تهران ، ایران::]. از اون گذشته تو قرار بود وتهدیدم کردی بیای من رو پیدا کنی وبه خدمت من وخانواده ام برسی.من هم کلی ترسیدم.حالا میشه اسم ومشخصاتت رو کامل بذاری؟شماره پلاک خونه واسم فامیلت نیست .مشخصات ناقصه.باهمه این حرفها می گم بیان کنترل کنن.
‌پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
[::حکایتی - تهران ، ایران::]. حالا محض اطلاعت.من درندورف شهر دوسلدورف زندگی می کنم.دومین یا سومین محله خوب دوسلدورف.از آلمان نشین ها بپرس کلاس دوسلدورف ودوسلدورف نشینی چیه.محل کارم یک شرکت بزرگ ومعروف اروپائیه.ایران هم بیام جاها ومحله هائی میرم که تو وامثال تو باید ویزا بگیرید بیاید اونجا.راهتون نمی دن.هم گذرنامه ایرانی دارم هم آلمانی.به عبارت دیگه هم دولت کشورم حامیمه هم دولت محل زندگیم.من موندم تو وبچه محله هات چطوری می خواین به خدمتم برسی.تو وامثال تو در چه حالید.. کوچه حسینی؟اسم فامیل؟
‌پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
۵۶
حکایتی - تهران ، ایران
[::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. دیدی دبه در آوردی ،قرار شد خودت یکی‌ 2 هفته دیگه بیائی‌ ایران اون وقت می‌آیی دیدار من ،مگه خودت نگفتی اینو؟؟؟!!! حالا رفیقت رو برای من الم میکنی‌؟؟؟ من با خودت و ... کار دارم لطف کن ... هم رو بیار یک پذیرایی باحال از تون انجام بدیم هاهاهاهاها،در ضمن ،،،،،،رفیقات، خودت وجود داشته باش بیا،،،،،که خودت خوردی ،جای خالیشم خودت پر کن اگر عقل درست حسابی‌ داشته باشی‌ میگیری که چی‌ گفتم ،ببین تو اینکاره نیستی‌ دیگه از این واضح‌تر بهت آدرس بدم و خودم رو معرفی کنم بهت گفتم اگر مغز ،،،، نخورده باشی‌ بگی‌ سیاوش همه بهت میگن ،و اینکه ،،،،،،، اول تا آخر اونهایی که پشت تو هستن .هاهاهاهاها.با این کامنتهات خودتو به همه شناسوندی که مفت خور وطن فروش ،آدم فروش مزدور رژیم هستی‌ ،دیدی چه راحت مچت باز شد آی‌کیو،همیشه زیر بار اینکه مزدور هستی‌ نمیرفتی ولی‌ اینجا کاملا مشخص شد که یک مزدور بی‌ ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،هستی‌ ،دیگه خودت جای خالیشو پر کن .هاهاهاهاها.حیف نون .
‌پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
[::حکایتی - تهران ، ایران::]. اردک جان این تو بودی که من وخانواده ام رو تهدید کردی.من مسخره ات کردم.تو خواستی من رو پیدا کنی.من علاقه ای به اینکار ندارم.کار من اینه که از چوب تر وبطری که باهاش چماق داران که از بالا وپائین به خس وخاشاک عقده ای حال می دن حمایت کنم .تا امثال تو عقده ایر وتنبل و الدرم بلدرم تون به همین دنیای مجازی ودنیای کوچک کوچه ومحله تون محدود بمونه
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
[::حکایتی - تهران ، ایران::]. حالااسم فامیل؟به گفتن سیاوش کوچه حسینی فقط وجودش مجازیه.وجود وجرات خارجی نداره.
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
۵۶
حکایتی - تهران ، ایران
[::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. اول اینکه تو با 7 پشتت ،،،،،،،، از چماقداران رژیم جنایتکار کنار جوبی .....حمایت میکنی‌ ،100%خودتم از همین قماش هستی‌،دوم اینکه گلابی بدجوری ،،،،،،به خودت هر جا هی‌ تو هر خبری اراجیف سر میدی ،این نشون میده که احتیاج به مامی شورت داری ،هاهاهاهاها،و سوم اینکه دیدی ،،،،،،داشتم اندازه کله ،،،،،،،.هاهاهاهاها،و در آخر اینکه گفتم که تو بی‌،،،،،،،،،،،،اینکاره نیستی‌ خود گلابیتم تو کامنتت گفتی‌ من علاقه یا از ترس به این عمل ندارم ،حالا تو هی‌ زور بزن و در هر خبری اراجیف بگو که تموم شد و سحرت و پرتهای دیگه به مپقسق وقتی‌ دست مردم افتادین میفهمین ،تو روح مرده زنده هر چی‌ آخوند و هر که از این جنایتکاران بی‌ همه چیز طرفداری می‌کنن .پس دیگه ...
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
[::حکایتی - تهران ، ایران::]. تو بردی وانقلابت پیروز شد.هفته دیگه هم می ری دیسکو مجیدیه.بازم جیغ بزن ببین پیش می بری.عقده ای جماعت شما هر رژیمی هم که سرکار باشه وبیاد همینید که هستید.انگل ودرمانده ومفت خور وعقده ای.درد شما چیز دیگه است....
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +464پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +346یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +256سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +249ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +247نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +241وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +197حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +179عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم