اموال عمومی کدامند؟ مسیح علی نژاد

اموال عمومی روح و روان ما بود که تخریب شد. حالا مرا که هر بار از اعتراض مسالمت آمیز نوشتم متهم می کنید به تشویق مردم برای تخریب اموال عمومی؟ اموال عمومی خنده های من و مادرم بود که در آخرین عکس یادگاری مان خشکید. اموال عمومی پول توجیبی من بود که نان نداشتیم بخوریم لباس کهنه ی این و آن را می پوشیدیم ولی مقبره ها و گنبدهای طلای تان محاصره مان کرد خفه‌مان کرد .
 

اموال عمومی دکل نفتی بود، سپرده های یانکی بود، سیصد هزار ملیاردی بودکه اختلاس کردید.

اموال عمومی پول من بود که هزینه شد تا آقازاده های شما برای تحصیل راهی خارج کشور شوند.
اموال عمومی مسکن مهر بود که آجر های مقوایی اش را با تُف به هم چسباندید.
اموال عمومی خیابان های پر از چاله است.
اموال عمومی جاده های مرگبار است.
اموال عمومی را شما با بالا پریدن از دیوار خانه های مردم و شکستنِ ماهواره های شان ویران کردید.
 
اموال عمومی میلیاردها تومان بود که هزینه گشت ارشاد کردید تا ما را با حقارت سوار ماشین گشت ارشاد کنید و بعد توی مغزمان فرو کنید عوضش امنیت دارید.
اموال عمومی امنیت نداشته من بود در مهمانی ها و در خیابان با هر مشتی که توی سرم زدید تا مرا به زور روانه بهشت کنید.
اموال عمومی کجاست که خواهران من سهمی از آن ندارند و برای امرارمعاش تن فروشی میکنند؟
اموال عمومی دو سال عمر برادرانم است که در خدمت سربازی اجباری سر می شود با تحقیر و توسری.
اموال عمومی شیشه های نوشابه بود که یک یک در ما تن و جانِ معترضان فرو کردند.
اموال عمومی نوابغ و شاعران و هنرمندان و داشنمدان این مملکت بودند که از اینجا فراری شدند
اموال عمومی منم که می نویسم و اجازه انتشار دلنوشته هایم را در کشور خودم ندارم، اموال عمومی دخالت دین در خصوصی ترین انتخاب زندگی ماست.
اموال عمومی صرف خرافه پرستی و ایجاد عذاب وجدان های مذهبی در دل و جان مردم شد.
اموال عمومی توی حلق صدا و سیما و قرائی ها و هر شبکه یک آخوندِ بی سواد فرو شد تا جامعه را در فقرِ آگاهی و فقرِ فکری نگه دارند تا مبادا که بفهمند چه بلایی به سرشان آوردید.
اموال عمومی نفس ما ملت است در هوای آلوده ی اهواز و تهران و ایران تنگ شده.
اموال عمومی صرف تولید ماشین ها و بنزین های بی کیفیت شده تا بیشتر خفه شویم.
اموال عمومی معلم های و کارگرهای حقوق نگرفته کشوراند. اموال عمومی منم که از کشورم تبعید شدم.
اموال عمومی کلاس دینی و معلم پرورشی بود که نفرت آفرین. .... ما را متهم می کنید به تشویق افکار عمومی برای تخریب اموال عمومی؟ مایی که به مسالمت آمیز ترین و مدنی ترین شکل ممکن مدام بِه معترضان نوشتیم مراقب اموال عمومی باشید در حالی که اموال عمومی حق ما بود که شما خوردید میان مردم میان خانواده ها جدایی انداختید.
اموال عمومی حق شادی های ما حق در آغوش کشیدن های یک ملت بود که ممنوع شد.
اموال عمومی من بودم که تخریبم کردید، که تحقیرم کردید که خفه ام کردید، که مریضم کردید، که افسرده ترین کشور دنیایم کردید، که عصبانی ترین ملت دنیا معرفی ام کردید.
اموال عمومی کتاب مدرسه و کتابی بود که تاریخ تحریف شده به خورد ما داد از ما یک ملت مرگ بر گو بسازد.
 
اموال عمومی کتاب تعلیمات دینی و تعلیمات اجتماعی بود که در آن به جای توضیح درست چگونگی روابط آدم ها در جامعه، دخالت و فضولی کردن در زندگی دیگران را یاد داد.
اموال عمومی صرف آموزش مردم به زیستِ دوگانه داشتن و دروغ و ریا شد.
 
اموال عمومی من بودم که برای دو بی ححابی شلاق خوردم چون قانون کشورم گفت ، برای شراب خوردن در تنهایی و حریم خصوصی شلاق خوردم چون قانون کشورم به تو مجوز داد از دیوار خانه ام بالا بروی. اموال عمومی من بودم که برای یک تجمع ساده باتوم خوردم چون قانون کشورم اجازه شلیک داد به شما برای دفاع از دستاوردهای انقلابی که به خاطرش شیشه شکستید، اتوبوس آتش زدیدید و با وعده ی بهشت خالی تمام زندگی ما را جهنم کردید.
اموال عمومی جوانی ما بود که بیمه ی عمر جنتی ها شد تا مادام العمر بر صندلی قدرت بنشینند و برای ما دولت تعیین کنند مجلس تعیین کنند، حقارت تعیین کنند، خفت تعیین کنند. اموال عمومی روح و روان ما بود که تخریب شد....امنیت عمومی کودکی و نوجوانی و جوانی ما بود ویرانش کردید...شما که می خوانید بنویسید اموال عمومی چه بود و چه کسانی تخریبش کردند؟
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

ممنون از خانم علینژاد شیر زن واقعی شجاع .. رژیم بد جور ترسیده ، مثلا بازی پرسپولیس در ورزشگاه ازادی را به بهانه الکی از تماشاگر محروم کردند و بازی نفت ابادان و استقلال را هم به تعویق انداختند چون هر وقت این دو تیم پرطرفدار بازی دارند عده بیشماری به ورزشگاه می ایند
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

این شد یک‌مقاله جاندار و روشن. حالا دو تا شازده آبنباتی که کلا جمله بندیهای فارسی شون ماست بندیه و دیکته هاشون شلم شوربا، میان میگن: اه! بازم این عجوزه زشت با موهاش اومد!! قربونت برم همه که مثل تو مارلون براندو نمیشن. چیکار به قیافه مردم داری آخه حضرت جعلق؟! ببین چی میگه، همین.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
۵۸
oghabe - سنت گا لن، سوییس

دوباره میسازیمت وطن.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
۴۲
رقص پرواز - پراگ، چک

حکومت سفاک چه میفهمد معنی درددلهای شما را! اگر چشم دیدن داشتند نوشته های چسب شده بر دیوار خیابان ها که یکی کلیه اش را و دیگری چشم اش را به حراج گذاشته میدیدند. اگر قدرت درک داشتند کودکانی که از فقر و نداری زینت بخش چهاراه های ما هستند را درک میکردند و هزاران بار میمردند. از نگاه حکومت کلیه فروشی، تن فروشی از سر نداری، کارتن خوابی و کودک فروشی و هزاران درد بی درمان بی اهمیت است ولی کافیه بین این حق طلبی ها و دادخواهی ها یک سطل زباله ای به آتش کشیده شود که صدای فریادشان گوش فلک را کر میکند. یادشان رفته برای استقرار ج.ا به اسم تظاهرات مردمی چه خرابکاریهایی که نکردند و چه آتش هایی که نسوزاندند، همه اینها در حافظه تاریخ ثبت شده است!
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
۴۹
tom28 - تهران، ایران

خانم مسیح علی نژاد من شخصا در بسیاری از موارد و موضوعات با شما اختلاف نظر شدید دارم ولی به نظراتون به عنوان یک انسان احترام میذارم هر چند که ممکنه اصلا قبولشون نداشته باشم. اما در این مورد خاص و نحوه بازگو کردن واقعیتها و بلاهایی که این نظام بر سر این مردم آورده صمیمانه تحسینتون میکنم و به شما احترام میذارم. عالی بود زنده باد
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
۶۴
zarduscht - فرانکفورت، آلمان

[::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. اونی‌ که این را مسخره و عجوزه می‌‌نامد. تفکر و باور هستند. بسیجی‌. تا کنون بسیجی‌ دیده‌ای. ؟ ۱.۱۰ قد. بوی عطر شا عبدل عظیم .عطر که نیست. اسید سولفوریک آسلامی. دندان زرد . از بس با این چوبهای ساخت کربلا دندان را تمیز کرده‌اند. بوی نفس و پیاز از دهان صیغه ۷۰ ساله جلوی حرام آقا رضا را هم فراری داده. آروغ می‌‌زنند و یا حسین گویند. یک پیرهن سفید با لکه کله پاچه و دکمه تا بیخ خرخره . خانه که می‌‌روند. پشت در ۱۰ بار اهم اهم می‌‌کنند. که حاج خانم شیر فهم شود. حاج آقا به خانه می‌‌اید. وای به روزی که با اینها در یک بشقاب مشترک شریک کل پاچه شوید. گر‌ فکر کنی‌ آداب مستراح رفتن این‌ها بر طبق رساله آقا. فقط فکر به انگشت این‌ها کن . حاضری همکاسه این‌ها شوی و با انگشت کل پاچه خوری ؟ بعد این یار حسین می‌‌آید و می‌‌گوید این عجوزه است. دنیا غریبی است .
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
۴۷
Cocoo - ونکوور، کانادا

این همه جوان تحصیل کرده بیکارن اینهمه آخوند صدو بیست ساله هر سال حقوقشون بیشتر و بیشتر می‌شه. مرگ بر دیکتاتور
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
۳۴
میهن پرست 2500 - لیختن اشتاین، لیختن اشتاین

ما در کل مملکت مان شاید چهار تا آدم حسابی داشته باشیم که با صداقت برای میهن و مردم و فرهنگ ایرانی دل میسوزند که یکی همین خانم عینژاد است یکی آقای نوریزاد است که شجاعتش به اندازه رستم و شرافتش وصف نشدنی است .همه ماها هم به اضافه همه لس آنجلسی ها با تلویزیونهای مسخره شان یک مشت ترسو بیش نیستم که فقط زر میزنیم.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
۶۲
فرهاد امیرپور - خارکوف، اوکراین

حرف درست جوابش سکوت و تفکر است فرقی هم نمیکند چه کسی میگوید. به امید پیروزی نور بر اهریمن تاریکی وجهل وخرافات.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
۴۴
Compatriot - لیون، فرانسه

۲ کلمه حرف حساب. باور بیدین، تهوع اسلامی, بسیجی‌ مزدور، .....جنتی مفنگی، لاری جانی‌های دزد، نمایندگان مفتخور و فرمایشی سیرک اسلامی خانم مسیح علینژاد بد جوری . به هیکل ناپاکتون. درود بی‌کران بر تو شیرزن دلیر ایران زمین.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
۴۰
raha1984 - هامبورگ، آلمان
دکل نفت و همه این چیزا گفتید اموال عمومی نیست !! سر جهاز ننه همکاره غاغا سید ع ....ی بوده
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
۳۲
IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان
ولی‌ من با تمام این دلیل‌های درست برای نشان دادن اعتراض و خشم نسبت به رژیم جهل و جنون اسلامی، با تخریب مخالف هستم، بنا و زیر بنا‌های شهری تخریب کردن یعنی‌ باز از پول مردم آنها را ساختن. از این گذشته رژیم جهل اسلامی اشغالگر تخریب و به آتش کشیدن را بهانه قتل و کشتار مردم می‌کند.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
۳۷
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان::]. البته که شما حق دارید، ولی توجه بفرمایید که دلنوشته ی زیبای بانو علینژاد از بنیاد با تخریب مخالف است، ولی به شیوه ای بسیار زیبا، آفرین به ادبیات ایشان که پیام بزرگ نه گفتن به تخریب دارد، از هر نوع ان!
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +459پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +344یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +246ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +245نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +171عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم