جدیدترین واکنش ترامپ به اعتراض‌های گسترده در ایران: زمان تغییر رسیده است

صدای آمریکا : رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در چهارمین اشاره خود به اعتراض‌های گسترده در ایران، اعلام کرد زمان تغییر در ایران فرا رسیده است.
 

پرزیدنت ترامپ روز دوشنبه یازدهم دیماه در توئیتر نوشت: «ایران، به رغم توافقنامه بسیار بدی که از سوی دولت اوباما با آنها امضا شد، در تمامی زمینه ها شکست خورده است. مردم بزرگ ایران برای سالهای زیادی سرکوب شده اند. آنها گرسنه غذا و آزادی هستند. همراه با حقوق بشر، ثروت ایران در حال چپاول شدن است. زمان تغییر فرا رسیده!»

پرزیدنت دونالد ترامپ، یکشنبه ۱۰ دی هم در توئیتر خود نوشت: ایران، نخستین دولت حامی تروریسم با موارد زیادی از نقض حقوق بشر که به صورت ساعتی اتفاق می افتد، حالا اینترنت را هم قطع کرده تا تظاهرکنندگان دوستار صلح نتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. اصلا خوب نیست!
پیش از این آقای ترامپ در موضع گیری جداگانه اعلام کرد با مردم ایران همراهی می کند. رئیس جمهوری آمریکا در اولین واکنش به اعتراضات در مشهد و کرمانشاه، خواستار توجه حکومت ایران به مطالبات مردم و تظاهرات مسالمت آمیز ایران شده بود.
 
رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه هم همزمان با سومین روز اعتراضات در ایران، یک نقل قول خود در سازمان ملل در شهریور را در توئیتر گذاشت که در آن گفته بود، مردم ایران با گزینه های مقابل خودشان درباره سرنوشت شان روبرو هستند.
 
سومین واکنش آقای ترامپ در حالی است که اعتراض های گسترده در ایران برای چهارمین روز متوالی در بیش از ۱۵ شهر دیگر ادامه یافت.
 
در حالیکه رئیس جمهوری ایران پس از چهار روز، قصد داشت معترضان را آرام کند، سخنان او اثری بر روند اعتراضات نداشت و تجمعات مردم در چهارمین روز اعتراض‌ها ادامه یافت. آقای روحانی در این سخنان بدون اشاره به برخورد خشن پلیس با مردم و کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان، اعتراض را حق مردم دانست اما تاکید کرد که نباید منجر به تخریب شود. او همچنین گفت که حل برخی مشکلات اقتصادی زمان می‌برد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
باور عمیق - قم، ایران

ببین وقتی عموم خیل عظیم مردم معترض وقعی به صحبتهای روحانی نمیذارن یعنی این آقا به صورت اتوماتیک عدم کفایتش بررسی شده و رای صادر شده . من نمیدونم چرا همیشه مجلس از مردم عقب تره
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
۷۶
hassan5 - تهران، ایران

(آنها گرسنه غذا و آزادی هستند)ترامپ هم با همه کودنی اش فهمید ولی خامنه ای نفهمید!!؟؟
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
۴۵
karkas - اصفهان، ایران

آقای ترامپ شما فضولی نکنید مردم خودشان می دانند با اسلام و آخوند چه بکنند! شما می خواهید تروریست ها را مسلح کنید تا ایران را لیبی دوم بکنید! شرمتان باد
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد

آفرین به این دل حق شناس، بله شما و گروهِ کارازموده و میهن پرستتان باید خیانت پیشینیان کشورتان را جبران و پاک سازی کنید ، همانها که این نظام را تغذیه کرده و به اتفاق استعمار غرب و شرق به جان ایران و دنیا انداختند تا ۴۰ سال از این آب گل آلود ماهی‌ خود را بگیرند به همین خاطر تمام تلاششان را بر جلوگیری از به قدرت رسیدنتان به کار گرفته هنوز به فتنه گری مشغولند و هر روز به نوعی آن‌ خائن بالفطره به امریکا و ایران و دنیا را علم میکنند تا جنازه پر از بویِ خیانت و آلوده اش را دوباره به خورد همه بدهند، جنازه ایی که دنیا در زمانش هر روز بوی خون میداد و در قبال این خوش خدمتی به او جایزه‌ صلح نوبل دادند، جایزه ایی که متعلق به فرزندان ابلیس بود و اتحاد آنها با هم. درود بر شما و یارانتان. دست حق حامیتان.
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

تو یکى ساکت باش! این رژیم سوغات شماها و انگلیس براى بدبختى و زلت ایران و ایرانى بود! . تو لازم نیست اظهار فضله کنى چون به اندازه کافى عناد و دشمنیت با مردم ایران براى همه آشکار شده !
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
۵۴
abulolo al majoosi - برنو، چک

چند نکته:. اولا تو یکى برو با اون شیطان سلمان رقص شمشیرت رو بکن ، بیضه مالى بى بى نتانیاهو بکن چون این حرفا به تو نیومده. در ثانى مردم ما رو خر نکن با این حرفاى قشنگ خودتى ، . با رژیم ایران اختلاف بنیادى دارم ولى مردم عزیز ایران شما مطمین باشید که اگر رابطه این کله زرده با آخوندا خوب بود ایشون و عرعرستانو . اولین کسانى بودن که تظاهرات رو محکوم میکردن.شک نکنید. فکر مى کنید که اگر همین تظاهرات در عربستان خودکامه و دیکتاتورهم برگزار میشد باز هم ترامپ از ملت قهرمان عربستان حمایت مى کرد؟ یا آنها را تروریست مى نامید؟. حقیقت اینست که آمریکا و همپیمانانش در عراق و سوریه و لبنان و . از تحالف ایران روسیه شکست خوردند و صحنه جنگ رو به داخل خاک ایران کشیدند
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
۵۴
abulolo al majoosi - برنو، چک

البته این به معناى مخالفت من با تظاهرات و تغییر رژیم نیست بلکه خواستم به دوستان یادآورى کنم که دستان پنهان آمریکا و عربستان را در این ماجرا ببینند و آنها را قطعکنند. یک بار کارتر در 1979 این بلا را سر ما درآورد ، دوباره به آنها تکیه نکنیم ، به نیروى خودمان ،به برنامه خودمان متکى باشیم (به تظاهرات مسالمت آمیز ادامه دهیم) . و ..خوریهاى ترامپ و مملى سلمان را باور نکنیم
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
۴۴
ایرانی مرده پرست - منچستر، انگلستان

ای ملت عرب پرست مسلمان که سرتان در ماتحت آخوند مکار گیر کرده بیایید کلاهتان را قاضی کنید و لااقل با خودتان روراست باشید.این تظاهرات و خیمه شب بازی ها همه کشک است و خیلی زود از یادها خواهد رفت .شما ملت نادان و خرافاتی هنوز از خواب 40ساله بیدار نشده اید و همین دو ماه پیش در اربعین 4 میلیون احمق بیشتر از 10 هزار میلیارد پول را که میشد چند هزار مدرسه و بیمارستان و جاده و کارخانه ساخت را به عراق بردند تا به خیال خامشان بعد از مردن به بهشت پیش خمینی بروند.هیچ ناراحت نشوید این دولت هم مثل خودتان بودجه تان را از طرف شما در گورستانها و حرمهای سوریه و عراق خرج میکند تا ثوابش به شما برسد شماهم برای امرار معاش کلیه هایتان را بفروشید یا دخترانتان را در ترکیه و دبی و مشهد صیغه اعراب کنید باشد که با امام امتتان محشور شوید. لطفا اول از خواب جهالت و خرافات بیدار شوید بعد ببینید که هیچ کس هم نمیتواند استثمار و غارتتان کند
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
۳۸
scandal - برلین، آلمان

لحظه های شیرین و تاریخی دگرگونی را بر همه عزیزان ایران زمین تبریک میگویم و به امید پیروزی نور آزادی بر سیاهی، به درود
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
۳۴
میهن پرست 2500 - لیختن اشتاین، لیختن اشتاین
اخه این اشغال چکار میتواند بکند ؟ حمایت توئیتری تو سرت بخورد! اگر راست میگویی طویله خامنه ای یا مقر سپاه را بمباران کن .یا نیرو بفرست یک جایی را بگیرند تا مردم یک جا برای مقاومت داشته باشند.این حیوانات اروپایی و آمریکایی این موارد را فقط برای زیاده خواهی از کشورهای جهان سوم استفاده میکنند.حالا ببین آن جماعتی که برای ترامپ دم تکان میدهند و فکر میکنند این امام زاده شفا میدهد چه اشکولایی هستند.بیچاره های بدبخت اگر تو بیایی جلو سفارت و اعتراض کنی صد بارتاثیرش از این ترامپ بیشتر است.شعور داشته باش
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

[::باور عمیق - قم، ایران::]. باور جان! چرا نمیخوای قبول کنی که مشکل ایران روحانی نیست. ٤٠ سال امتحاناتون رو پس دادین. اگر همین روحانی رئیس جمهمور نبود، همین وضع دو سال پیش با انتخاب رییسی پیش میامد. بقول نوریزاد: دیگه اخر جلسه امتحانه و ممتحن داره میگه ورقه ها بالا. اولین عدم کفایت رو باید رهبرتون بگیره نه این نوچه اش با اون عمامه مسقطی اش. حالا چند روز دیگه اگر خامنه ای زنده باشه که خودش، اگر هم نه که بدلش میاد دوباره یه روضه خونی میکنی و دوباره میگه جسم ناقصی دارم! ولی اینبار قضیه "رأی من کجاست" نیست، ایندفه "حق من از زندگی کجاست" هست. این دومی دیگه چیزی نداره از دست بده و همین فرق عمده با سال ٨٨ هست. حالا هی در بزن هی در بزن!
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
۴۰
kamal833 - کلن، آلمان
تو یکی ساکت باش آقای ترامپ همین تو بودی که حساب مردم ایران از رژیم آخوندی جدا نکردی ایرانی ها منع سفر کردی همین دولت مردان شما رژیم آخوندی آورد سر کارو تا امروز چهل سال است که ذلت رژیم آخوندی بر دوش میکشیم گرسنه غذا تو هستی بیشرف ما همه ملت ایران سواد سیاسی فرهنگی اجتماعی داریم که خودمون ایران را آباد کنیم شما ها هر جا اعلام همبستگی کردین جز نابودی چیزی نبود نمونش همین لیبی که امروز داریم مشاهدهدمیکنیم پس تو یکی ساکت باش ایران در آینده ای نزدیک آزاد و دموکراسی میشود
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
۸۶
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک

ترامپک رو اگر موهاش رو بزنین میشه شبیه دلقکای بازنشسته سیرک. خودت که جمعش کن بینیم بابا. حالا واکنش ملانیا جون چیه؟ اگر واکنش؛ ما پس نمیزنیم.
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +459پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +344یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +246ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +245نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +171عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم