نقشه ۴۰ دانش‌آموز برای اخاذی از مردان هوسران

جوان آرایشگر و 40 پسر دانش‌آموز یکی از دبیرستان‌های مشهد با جازدن خود به جای دختران در تلگرام و اینستاگرام و فریب مردان از آنها کلاهبرداری می‌کردند.
 

به گزارش جام‌جم، اوایل هفته گذشته مردی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی با طرح شکایتی مدعی شد در فضای مجازی از او شکایت شده است.

 
وی به افسر تحقیق گفت: دو ماه پیش با دختری به طور اتفاقی در تلگرام آشنا شدم و ارتباطمان شکل گرفت. با هم گاهی تلفنی حرف می‌زدیم، اما اجازه نمی‌داد که حضوری همدیگر را ببینیم. در این مدت او به عناوین مختلف از جمله این‌که خودش یا اعضای خانواده‌اش بیمار شده‌اند یا خودرویش تصادف کرده، از من می‌خواست که اینترنتی پول به حسابش واریز کنم.
 
مرد جوان افزود: در این مدت به خاطر علاقه‌ای که به او داشتم، خواسته‌هایش را می‌پذیرفتم و هر بار پو لی به حسابش واریز می‌کردم. او در این مدت 15 میلیون تومان پول از من دریافت کرد. چند روز پیش یکباره ارتباطش را با من قطع کرد و بعد از آن با شماره‌ای ناشناس پیامی برایم در تلگرام ارسال کرد که اگر از وی شکایت کنم، بلایی بر سرم می‌آورد. همان جا بود که مطمئن شدم او کلاهبردار است.
 
با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری کلاهبردار فراری ادامه داشت تا این‌که ماموران در جریان تحقیقات متوجه شدند فردی که شاکی را فریب داده و از او کلاهبرداری کرده، دختر نبوده بلکه یک پسر است. با شناسایی این جوان که آرایشگر 22 ساله‌ای بود، وی چند روز پیش با دستور قضایی بازداشت شد.
 
متهم جوان با انتقال به پلیس فتای استان خراسان رضوی، راز کلاهبرداری‌های عجیب خود و 40 پسر دانش‌آموز یکی از دبیرستان‌های شهر مشهد را که به طور سریالی به کلاهبرداری از شاکی و مردان دیگری دست زده بودند، فاش کرد.
 
وی به افسر تحقیق گفت: دو ماه پیش یکی از دوستانم به آرایشگاهم آمد و گفت در گروه‌های تلگرامی یا اینستاگرام با جا زدن خود به عنوان دختر با مردان ارتباط دوستی برقرار می‌کند و با این ترفند هزینه‌های شارژ تلفن همراهش را تهیه می‌کند. من هم با شنیدن حرف‌های او وسوسه شدم و همین کار را چند بار انجام دادم.
 
متهم ادامه داد: سپس برای این‌که ماجرا لو نرود، با همدستی تعدادی از پسران مدرسه‌ای که به محل کارم می‌آمدند، همین نقشه را به اجرا گذاشتیم. چند نفراز آنها با جا زدن خود به عنوان دختر در تلگرام و اینستاگرام با شاکی ارتباط برقرار می‌کردند و از او به عناوین مختلف پول می‌گرفتند و شاکی گمان می‌کردبا یک خانم در ارتباط است. غافل از این که ما همه پسر بودیم که این چنین او را سر کار گذاشته و از وی کلاهبرداری می‌کردیم.
 
وی افزود: برای این‌که شاکی به موضوع شک نکند و بتوانیم به کلاهبرداری سریالی‌مان از او ادامه دهیم، من از دختر مورد علاقه‌ام، می‌خواستم که حرف‌های مختلفی را در قالب صدای ضبط شده برایم ارسال کند که ما همین صدا‌ها را برای شاکی ارسال می‌کردیم و او مطمئن شده بود که طرف مقابلش یک دختر است. من و 40 دانش‌آموز مدرسه با این شیوه از مردان دیگری هم کلاهبرداری کردیم.
 
با اعتراف‌های جوان آرایشگر و با دستور سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی، تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند آغاز شد و ماموران موفق به شناسایی 40 پسر دانش‌آموز یکی از دبیرستان‌های مشهد در این پرونده شدند. آنها با احضار به پلیس فتای خراسان رضوی، بازجویی شدند و اعتراف کردند هدفشان از این کار فقط به دست آوردن پول و تفریح بوده است.
 
سردار قادر کریمی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی در این باره گفت: با افشای این موضوع چند نفر از دانش‌آموزان نزد مدیر مدرسه رفته‌اند و اعلام کردندکه حاضرند پول‌های کلاهبرداری شده را پس بدهند.
 
وی افزود: تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد و از مردم می‌خواهیم هنگام حضور در شبکه‌های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند و براحتی فریب افراد را در فضای مجازی نخورند که این طور به دردسر بیفتند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
زاده تهران - هامبورگ، آلمان
هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسید :( :( :(
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • داریوش اقبالی در کنسرت وین: در کوله مهمات سربازان خارجی، آزادی برای سرزمینی دیگر وجود ندارد
  • جنجال پرواز هواپیمای مسافربری فرانسه همزمان با حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • گزارش رویترز از استخدام تبهکاران در جهان توسط جمهوری اسلامی برای عملیات
  • گربه کمیاب پالاس توسط اداره محیط زیست خراسان زنده گیری شد ولی در قفس کوچک پرندگان مُرد
  • وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • دو برادر محکوم به نقض تحریم‌های جمهوری اسلامی در آمریکا، با هویت جدید در کانادا زندگی می‌کنند
  • مشاور فرمانده کل سپاه: آقاجانِ ما ۴۰ دقیقه در سجده می‌رن، عبا را می‌کشن و تکون نمی‌خورن
  • (تصاویر) کیف‌های لاکچری سحر دولتشاهی با قیمت‌های باور نکردنی
  • جزئیات قتل مادر و سه دخترش در شهر بیرمِ لارستان + ویدیوی لحظه پیدا شدن تنها بازمانده خانواده
  • +533شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +397پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +328یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +249سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +233‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +228نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +210کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +198وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +186حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +162نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند