دزدان مسلح جنایتکار را شناسایی کنید

بازپرس جنایی تهران برای شناسایی تبهکارانی که به اتهام هشت سرقت مسلحانه از بانک‌های پایتخت و دو جنایت تحت تعقیب هستند ازمردم کمک خواست.به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، عصر 9 اسفند سال 94 گزارش قتل مرد 57 ساله‌ای در محدوده غرب تهران به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم تحقیق اعلام شد.
 در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد دو مرد میانسال که کلت دردست داشتند مردی به نام سعید را با شلیک گلوله به قتل رسانده و از محل متواری شده‌اند.با حضور کارآگاهان و بازپرس کشیک قتل در محل قتل تحقیقات میدانی دراین باره کلید خورد.

یکی از شاهدان گفت: زمان واقعه دو مرد میانسال به‌ طرف سعید حمله ور شده و با تهدید اسلحه قصد سرقت از او را داشتند که با مقاومتش روبه‌رو شدند، بعد هم آنان ازشدت عصبانیت با شلیک دو گلوله وی را کشته و پس از سرقت کیفش متواری شدند.در تحقیق از خانواده مقتول، نیز مشخص شد سعید از چندی پیش برای تأمین هزینه عمل جراحی‌اش، درخواست وام کرده بود که روزحادثه پس ازدریافت پول، کشته شد و پول‌هایش به سرقت رفت.از سوی دیگر کارآگاهان که درتلاش برای شناسایی هویت تبهکاران بودند، به بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه پرداختند تا اینکه تصاویر دو سارق جنایتکار زورگیر را به دست آوردند.

سرقت مسلحانه از طلافروشی
تجسس‌های ویژه برای دستگیری عاملان قتل مرد میانسال ادامه داشت که ساعت 17:10 ،  9 اسفند سال 94 گزارش سرقت مسلحانه دیگری به پلیس اعلام شد. در این سرقت مسلحانه، دو مرد نقاب دار موتورسوار، مقابل یک طلافروشی در خیابان ستارخان توقف کردند و یکی از آنها پس از پیاده شدن از موتوربه سمت طلافروشی رفت و از فروشنده جوان خواست تا در مغازه را برایش باز کند، اما پسر جوان با دیدن اسلحه و نقاب به چهره مرد ناشناس، مقاومت کرد.
سارق نقاب دار با دیدن این صحنه با اسلحه‌ای که در دست داشت به شیشه مغازه شلیک کرد و پس از شکستن شیشه وارد مغازه شد. صدای شکستن شیشه مغازه طلافروشی توجه صاحب مغازه  را که در مغازه کناری مشغول صحبت با همسایه کلیدسازش بود  به خود جلب کرد.
مرد میانسال خیلی سریع به سمت طلافروشی‌اش رفت و ناگهان مرد نقابداری را دید که اسلحه به‌دست مقابل پسرش داخل مغازه ایستاده و با تهدید می‌خواهد که طلاها را داخل کیف دستی بریزد. صاحب طلافروشی با دیدن این صحنه سر و صدا کرد و ازمردم کمک خواست،اما سارق مسلح ناگهان به او شلیک کرد و بعد از سرقت حدود سه کیلو طلا سوار بر موتورسیکلتی که چند قدمی‌اش منتظر ایستاده بود از محل متواری شد.
پس ازاعلام کشته شدن مرد طلافروش به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم تحقیق، بررسی‌ها برای شناسایی دزدان جنایتکار آغاز شد، تا اینکه ساعاتی بعد مردی به پلیس مراجعه کرد و سرنخ‌هایی در اختیار آنها قرار داد.او گفت: پس ازسرقت، بلافاصله دزدان را تعقیب کردم و مسافت زیادی به‌ دنبال آنها بودم اما سرانجام به خاطر ترافیک نتوانستم به آنها برسم.
با اطلاعاتی که این شاهد به پلیس داد، کارآگاهان به بررسی مسیر تعقیب و گریز سارقان نقابدار پرداختند و با بررسی دوربین‌های مداربسته به فیلمی رسیدند که چهره سارقان نقاب دار کشف شد، چراکه مردان موتورسوار پس از سرقت طلافروشی، موتورشان را کنارمغازه‌ای رها کرده و پای پیاده گریخته بودند، اما روز بعد، بی‌خبر از وجود دوربین مداربسته، بدون نقاب به سراغ موتورشان رفته بودند. بدین ترتیب چهره مردان خشن به‌دست آمد. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد آنها تا به حال 8 سرقت مسلحانه از بانک‌های پایتخت انجام داده‌اند. همچنین با تطبیق چهره به‌دست آمده از متهمان سرقت طلافروشی با عاملان قتل مرد میانسال که در محدوده غرب کشته شده بود، مشخص شد که هر دو جنایت از سوی دو متهم فراری صورت گرفته و متهمان پس از قتل مرد میانسال نقشه سرقت مسلحانه از طلافروشی را عملی کرده بودند.
باتوجه به اینکه تحقیقات دراین باره ادامه دارد، بازپرس جنایی ضمن درخواست انتشار تصویر متهمان تحت تعقیب از مردم خواست اطلاعات خود را به پلیس 110 یا اداره یکم پلیس آگاهی و دادسرای امور جنایی تهران اعلام کنند. ‎
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +379پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +184حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +158نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند