اجازه مشروط برگزاری سالگرد قتل‌ فروهرها صادر شد

پرستو فروهر، که برای برگزاری نوزدهمین سالگرد قتل پدر و مادرش به ایران سفر کرده از صدور مشروط اجازه برگزاری این مراسم از سوی مقامات امنیتی خبر داده است.
 

خانم فروهر دو هفته پیش و هنگام ورود به ایران گفت که مأموران امنیتی پاسپورت او را در بدو ورود به کشور ضبط کرده‌اند.

 
مسئولان پس از مراجعه خانم فروهر به نهاد ریاست جمهوری، پس دادن گذرنامه او را به بعد از برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات او موکول کردند.
 
قرار است این دادگاه در روز شنبه چهارم آذر ماه برگزار شود.
 
خانم فروهر پیش از سفر به ایران در یادداشتی گفته بود که سه روز پس از سالگرد قتل پدر و مادرش باید در دادگاهی در ایران حاضر شود.
 
او گفت که با شکایت وزارت اطلاعات به "تبلیغ علیه نظام" و "توهین به مقدسات" متهم شده است.
 
در یادداشت تازه خانم فروهر آمده است: "در همین جلسه (در نهاد ریاست جمهوری) به‌طور رسمی به من ابلاغ شد که برگزاری مراسم یادبود برای پدر و مادرم در سالروز قتل سیاسی آنان مجاز است و هیچ منع قانونی ندارد و حق ماست، اما مأموران حاضر با عناصر ضدانقلاب که قصد سو‌استفاده از این مراسم را دارند تا قانون‌شکنی کنند و ناامنی پدید آورند و تحریک به ناآرامی کنند و مخل امنیت ملی و نظام شوند برخورد خواهند کرد."
روزنامه اطلاعات مانند اغلب سال های اخیر، آگهی مراسم سالگرد قتل پروانه و داریوش فروهر را منتشر کرده است به او همچنین گفته شده "هرآنچه که هرکسی که برای شرکت در این مراسم بیاید، در خانه‌ی ما و یا اطرافش، بگوید، به پای من خواهد بود و بر سنگینی پرونده‌ام در دادگاه انقلاب خواهد افزود."
 
او ضمن دعوت برای شرکت در این مراسم گفته: "بیایید تا این دو ساعت را در سکوت به یاد عزیزانمان که قربانی سرکوب و خشونت سیاسی شده‌اند کنار یکدیگر بایستیم."
 
همزمان روزنامه اطلاعات مانند اغلب سال های اخیر، اگهی مراسم سالگرد قتل پروانه و داریوش فروهر را منتشر کرده است.
 
در سال‌های اخیر مأموران امنیتی اجازه برگزاری این مراسم را به دختر او نداده‌اند.
 
نوزده سال پیش داریوش فروهر، رهبر حزب ملت ایران و همسرش پروانه مجد اسکندری، دو فعال شناخته شده سیاسی و اجتماعی در منزل خود، با ضربات متعدد چاقو کشته شدند.
 
بعد از آن بود که به فاصله دو هفته اجساد محمد مختاری و محمد جعفر پوینده، دو تن از اعضای کانون نویسندگان ایران نیز کشف شد.
داریوش فروهر، رهبر حزب ملت ایران و همسرش پروانه مجد اسکندری نوزده سال پیش در منزل خود، با ضربات متعدد چاقو کشته شدند. این وقایع به قتل‌های زنجیره‌ای معروف شد و سرانجام در دی ماه سال ۱۳۷۷ وزارت اطلاعات دولت محمد خاتمی، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که "معدودی از همکاران مسئولیت ناشناس، کج اندیش و خودسر این وزارت"، مرتکب این قتل ها شده‌اند.
 
قربانعلی دری نجف آبادی وزیر وقت اطلاعات ایران در پی انتشار این اطلاعیه از سمت خود استعفا کرد.
 
حمید رسولی و محمد عزیزی از مدیران میانی وزارت اطلاعات به جرم آمریت و صدور دستور قتل آقای فروهر و خانم مجداسکندری به حبس ابد محکوم شدند.
 
دادگاه ۳ نفر از اعضای بازداشت شده وزارت اطلاعات را تبرئه کرد و سایر متهمان که همگی به غیر از خسرو براتی از اعضای رسمی وزارت اطلاعات بودند نیز به حبس هایی از ۲ سال و نیم تا ۱۰ سال محکوم شدند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۱۰۷
منوچهری - کرمان، ایران
آتش به اختیارها بشتابید که مثل راهپیمائی سکوت سال ۸۸ کرمتان را خالی کنید!!
‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
۳۴
SANAZ YASNA - پاریس، فرانسه
ائدئولوژیهایی که تک کتابی , تک فرهنگی , تک ملتی و . هستند بخاطر اینکه یک ائدئولوژی بسته هستند از حجم بسیار کمی برخوردارند و حجم پذیرششون در حد صفر هست. ذات و ماهیت چنین ائدئولوژیها در خود همیشه پتانسیل جنگیدن با هر انچه و هر انکس را که غیر هستند را بصورت خودکار تولید میکند این به معنی است که این ائدئولوژیها جنگیدن با جهان بیرون بخشی از ذات و ماهیت اوست و این ائدئولوژی ها ناگریز از جنگیدن هستند. در قران سوره ها و ایه های زیبایی هم وجود داره ولی کلیات این کتاب دست اخر تبدیل میشه به یک کتاب تهاجمی و بی رحمی که هر انچه و هر انکس را که غیره است نجس و کافر میداند و باید کشته شود . انتظار داشتن از چنین تئدئولوژیهایی مبنی بر اینکه قابل تربیت و برگشت هستند مثل انتظر احمقانه داشتن از یک مرده است که منتظر شویم از ان دنیا دوباره بصورت فیزیکی ظاهر شود و برایمان سخن از جهنم و بهشت بگوید. تنها راه رهایی از دست چنین ائدئولوژیهای حاکم برخاستن جمعی بر علیه او و محدود کردن ان در حد مساجد و مکانهای کوچک مذهبی است که هر هرکس علاقه مند به دنبال ان است ان را دنبال کند .
‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان
یکی از نمونه جنایت های رژیم فاسد اسلامی، فرق این جنایت با جنایات داعشی چه هست . ننگتان باد با مذهبتان.
‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
پرستوی بیچاره بعد از مرگ هولناک و فجیع پدر و مادرش کاملا پیر و نابود شد. آرش با هوشتر بود و حتی در سالهای بعد از این واقعه به ایران خیلی کمتر سفر کرد و حتی در سالگرد پدر و مادر غایب بود. قتل وحشتناک این زوج ایدئولوژیک، جدن اوج درماندگی و وقاحت رژیم جمهوری اسلامی و شخص بی لیاقت خاتمی بود. وزارت اطلاعاتی خودسر و جانی که با باند جنایتکار "سعید جان" آقا ، نویسندگان عزیزی را به فجیعترین وضع کشته و قلع و قمع کردند. یاد عزیزانی همچون: پوینده، مختاری، احمد میرعلایی، سعیدی سیرجانی، و داریوش و پروانه فروهر همواره شاد باد.
‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +377پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +182حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +178«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد